جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۰۷:۲۳

گزیده بیانات امام خامنه ای(مدظله العالی) درباره اهانت به پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) | واحد پژوهش هیئت

اشتباه است اگر کسى تصور کند که در این قضایا، فقط کسى یا نویسنده‏ ى مزدورى مثل سلمان رشدى یا کاریکاتوریست قلم‏ به‏ مزدى- مثل آنچه که در برخى از کشورهاى اروپایى انجام دادند- طرف مقابل اسلام است؛ این‏ها پیاده نظامهاى نگون‏بخت و روسیاه استکبار جهانى هستند. طرف قضیه، سیاستهاست. طرف قضیه، اعضاى شبکه‏ ى استعمارى و استکبارى دنیا هستند...
امروز هم مستکبران عالم و مزدوران آن‏ها از ترسشان به پیغمبر اهانت‏ مى‏کنند؛ این نشانه‏ ى شکست آن‏هاست، نه نشانه ‏ى قوّت و قدرت آن‏ها.

در پی اهانت مجدد به رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو، خادمین واحد پژوهش هیئت محبین اهل بیت(علیهم السلام) در مؤسسه فرهنگی هنری راه فخرالأئمه(علیهم السلام) (که دهها محصول مختلف پژوهشی منتشرشده از بیانات حضرت امام(قدس سره) رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) را در کارنامه خود دارند) گزیده ای از بیانات معظم له را درباره موضوع «اهانت به پیامبر» تنظیم و منتشر کردند:

(23/ 06/ 1391) پيام در پى اهانت نفرت‏ انگيز دشمنان اسلام به ساحت نورانى پيامبر اعظم صلوات الله عليه وآله

قال الله العزيز الحكيم: يريدونَ لِيطفِئوا نورَ اللهِ بِأفواهِهِم و اللهُ مُتِمُّ نورِه وَ لو كَرِهَ الكافِرون‏[1] ملت عزيز ايران؛ امت بزرگ اسلام‏ دست پليد دشمنان اسلام بار ديگر با اهانت به پيامبر اعظم صلّى الله عليه و آله وسلّم كينه‏ى عميق خود را آشكار ساخت و با اقدامى جنون‏آميز و نفرت‏ انگيز، خشم مجموعه‏هاى خبيث صهيونيستى را از تلألؤ روزافزون اسلام و قرآن در جهان كنونى نشان داد.

در روسياهى عاملان اين جنايت و گناه بزرگ، همين بس كه مقدس‏ترين و نورانى‏ ترين چهره ميان مقدسات عالم را آماج ياوه‏هاى مشمئزكننده‏ى خويش ساخته‏اند. پشت صحنه‏ ى اين حركت شرارت‏بار، سياست‏هاى خصمانه‏ ى صهيونيسم و امريكا و ديگر سران استكبار جهانى است كه به خيال باطل خود مى‏خواهند مقدسات اسلامى را در چشم نسل‏هاى جوان در دنياى اسلام از جايگاه رفيع خود فروافكنده و احساسات دينى آنان را خاموش كنند.

اگر از حلقه‏ هاى قبلى اين زنجيره‏ى پليد، يعنى سلمان رشدى و كاريكاتوريست دانماركى و كشيش‏هاى امريكايى آتش ‏زننده‏ ى قرآن حمايت نمى‏كردند و ده‏ها فيلم ضد اسلام را در بنگاه‏هاى وابسته به سرمايه‏ داران صهيونيست سفارش نمى‏دادند، امروز كار به اين گناه عظيم و غير قابل بخشش نمى‏رسيد.

متهم اول در اين جنايت، صهيونيسم و دولت امريكا است. سياستمداران امريكا اگر در ادعاى دخالت نداشتن خود صادقند، بايد عاملان اين جنايت شنيع و پشتيبانان مالى آن را كه دل ملت‏هاى مسلمان را به درد آورده‏ اند، به مجازات متناسب با اين جرم بزرگ برسانند. برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نيز بدانند كه اين حركات مذبوحانه‏ ى دشمنان در برابر بيدارى اسلامى، نشانه‏ ى عظمت و اهميت اين خيزش و مبشّر رشد روزافزون آن است. والله غالبٌ على أمرِهِ.‏[2]

(25/ 01/ 1385) بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در سومين كنفرانس بين‏المللى قدس و حمايت از حقوق مردم فلسطين

امروز استكبار جهانى- كه رئيس‏ جمهور كنونى امريكا سخنگوى آن است- دنياى اسلام را صريحاً تهديد مى‏كند و سخن از جنگ صليبى مى‏گويد. شبكه‏ ى استكبارى صهيونيزم و سازمان‏هاى جاسوسى امريكا و انگليس در همه ‏ى دنياى اسلام، سرگرم فتنه ‏انگيزى‏اند. با پول و تشويق آنان، مقدسات اسلامى در رسانه‏ها علناً اهانت‏ مى‏شود و حتى سيماى ملكوتى پيامبر اعظم از جسارت سخيف آنان مصون نمى‏ ماند. هزارها فيلم سينمايى و بازى رايانه ‏اى و امثال آن، با هدف زشت نماياندن چهره‏ى اسلام و مسلمين، توليد و روانه‏ ى بازارها مى‏شود.

(27/ 01/ 1385) بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در سالروز ميلاد پيامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع)

دنياى اسلامى مى‏تواند در اين نقطه به هم پيوند بخورد؛ اينجا، جايى است كه عواطف همه ‏ى مسلمانها در آنجا متمركز مى‏شود؛ اين، كانون عشق و محبت و دنياى اسلام است. حالا شما ببينيد قلمهاى پول‏ گرفته‏ ى از صهيونيست‏ها، همين كانون را مورد توجه قرار مى‏دهند و به آن اهانت‏ مى‏كنند؛ براى اينكه اهميت اهانت به امت اسلامى و تحقير دنياى اسلام، كم ‏كم از بين برود. اين، نقطه‏ ى اصلى است؛ سياستمداران، نخبگان علمى و فرهنگى، نويسندگان، شعرا و هنرمندان ما روى اين نقطه تكيه كنند و همه‏ى مسلمانها با اين شعار به هم نزديك شوند. موارد مورد اختلاف را در نظر نگيرند، يكديگر را متهم نكنند، يكديگر را تكفير نكنند و يكديگر را از حوزه‏ ى دين خارج نكنند. دلها در سراسر امت اسلامى، به ياد پيامبر و به عشق پيغمبر طراوت پيدا مى‏كند؛ همه‏ ى ما دل‏باخته و عاشق آن بزرگواريم.

(22/ 12/ 1386) بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار اقشار مختلف مردم

آمريكاى جنايت‏كار، وقتى مى‏خواهند با امت اسلامى دربيفتند و با اسلام معارضه كنند، آماج حمله‏ ى خودشان را نبى معظم و مكرم اسلام قرار مى‏دهند. اين به چه معناست؟ اين به خاطر اين است كه ياد آن بزرگوار، نام آن بزرگوار، ولادت آن بزرگوار، هجرت آن بزرگوار، حكومت ده‏ساله‏ ى آن بزرگوار در مدينه و يكايك اقدام و تعليم و آموزش آن بزرگوار، امروز براى مسلمانها، اگر تدبر بكنند و تأمل بكنند، يك درس است؛ گشايشِ يك درِ بازى به سوى زندگى است.

پيغمبر الهام‏ بخش است براى امت اسلامى. چون اين را مى‏دانند؛ چون از بيدارى امت اسلامى مى‏ترسند؛ چون از قدرت جامعه‏ ى يك ميليارد و پانصد ميليونى مسلمان در سرتاسر عالم وحشت دارند، در مقابل پيغمبر صف‏ آرائى مى‏كنند. رحمة للعالمين را، منشأ عظيم ‏ترين خيرات و بركات براى بشريت را در مطبوعاتشان، در زبان سياستمدارانشان، در كتاب نوشتن هايشان، به وسيله‏ ى مزدورانشان مورد اهانت‏ قرار مى‏دهند. اين بايد ما مسلمانها را بيدار كند؛ بفهميم كه در وجود پيامبر، در شخصيت پيامبر، در خاطرات زندگى پيامبر، در هجرت پيغمبر، در جهاد پيغمبر، در سيره‏ ى پيغمبر، در درسهاى قولى و عملى پيغمبر، چه گنجينه‏ ى عظيمى براى مسلمانها نهفته است. ما از اين گنجينه اگر استفاده كنيم، امت اسلامى به آن‏چنان موقعيتى خواهد رسيد كه نتوانند ديگر به او زور بگويند؛ نتوانند او را زير فشار قرار بدهند؛ نتوانند او را تهديد كنند؛ اين درس است براى ما.

(01/ 01/ 1387) بيانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوى

اگر امروز مشاهده مى‏شود كه در ادبيات برخى از كشورهاى غربى و در قلم و زبان سياست‏زدگانى از اكناف دنياى غرب، نسبت به پيامبر اهانتى صورت مى‏گيرد، مسئله همان مسئله‏ ى جاهليتِ دوران نخستين است. امروز هم آن كسانى كه با پيغمبر درمى‏ افتند و نام و ياد آن بزرگوار را مورد اهانت‏ قرار مى‏دهند، با پيام توحيد او و با پيام عدل او و با پيام آزادگى‏ اى كه او براى انسانها آورد دشمن و مخالفند.

همه‏ى كسانى كه با ظلم، با فريب، با زورگويى، با تحقير انسانها و با به بردگى كشاندن انسانها براى خود قدرت و ثروت فراهم كرده ‏اند، با اين پيام دشمنند؛ با پيام توحيد مخالفند؛ پيام توحيدى كه مردم را به عبوديت خداى واحد فرامى‏خواند؛ هركس بنده‏ى خداى واحد شد، بنده ‏ى خداوندان ثروت و مكنت و زور نخواهد شد. آن كسانى كه زندگى خود را بر اساس تبعيض ميان ملتها و آحاد بشر تنظيم كرده ‏اند، پيام عدل پيامبر را نمى‏پسندند و با آن دشمنى مى‏كنند؛ اين دشمنيها آن روز هم نشانه‏ ى ضعف و ترس بود، امروز هم نشانه‏ ى ضعف و ترس است.

آن كسانى كه با پيامبر و با اسلام او مخالفت مى‏كنند، كينه ‏ورزى مى‏كنند، اهانت‏ مى‏كنند، از موضع ضعف به اين رفتار ناشايست دست مى‏زنند، نه از موضع قدرت؛ آن روز از پيام توحيد و عدل پيامبر ترسيدند و احساس خطر كردند، امروز هم- كه دل آحاد مردم در سراسر جهان تشنه‏ ى معنويت و متنفر از زورگويى زورمندان عالم است- از اسلام احساس خطر مى‏كنند؛ اسلامى كه پرچم عدل و مساوات در دست دارد، اسلامى كه پرچم معنويت و عبوديت را در جهان برمى‏افرازد و بشر خسته ‏شده‏ ى از نظامهاى مادى را به خود دعوت مى‏كند. امروز هم مستكبران عالم و مزدوران آن‏ها از ترسشان به پيغمبر اهانت‏ مى‏كنند؛ اين نشانه‏ ى شكست آن‏هاست، نه نشانه ‏ى قوّت و قدرت آن‏ها.

اشتباه است اگر كسى تصور كند كه در اين قضايا، فقط كسى يا نويسنده‏ ى مزدورى مثل سلمان رشدى يا كاريكاتوريست قلم‏ به‏ مزدى- مثل آنچه كه در برخى از كشورهاى اروپايى انجام دادند- طرف مقابل اسلام است؛ اين‏ها پياده نظامهاى نگون‏بخت و روسياه استكبار جهانى هستند. طرف قضيه، سياستهاست. طرف قضيه، اعضاى شبكه‏ ى استعمارى و استكبارى دنيا هستند؛ يعنى شبكه‏ ى صهيونيستهاى غدار و خونخوار و سياستمدارانى كه تحت نفوذ آن‏ها قرار دارند. اين است كه شما مى‏بينيد يك مقام از مقامهاى اتحاديه ‏ى اروپا، صريحاً اعلام مى‏كند كه بايد همه‏ ى رسانه‏ هاى غربى- دسته جمعى- به پيغمبر اسلام اهانت كنند! اين رو كردن دست خود و رسوا كردن خود در اين‏گونه قضاياست. پيداست اسلام با تسخير دلهاى مردم در سرتاسر جهان، مستكبران و زورگويان را به‏ شدت ترسانده است و آن‏ها علاج را در اين مى‏بينند كه با پيغمبر اسلام دشمنى كنند. آن روز شكست خوردند، امروز هم به حول و قوه‏ ى الهى به وسيله‏ ى مسلمانان شكست خواهند خورد.

(05/ 10/ 1369) تأكيد بر اجراى حكم تاريخى امام خمينى(ره) در باره‏ى نويسنده‏ ى كتاب موهن«آيات شيطانى»

حكم تاريخى و تغييرناپذير حضرت امام (رضوان الله تعالى عليه) در مورد نويسنده‏ ى كتاب كفرآميز آيات شيطانى و تعهد مسلمانان در سراسر جهان به اجراى اين حكم اسلامى، نخستين ثمرات خود را در صحنه‏ ى رويارويى اسلام با كفر جهانى نشان مى‏دهد و استكبار غرب كه حمله به مقدسات يك ميليارد مسلمان جهان را مقدمه‏ اى براى تحقير مسلمين و از بين بردن انگيزه‏ هاى خيزش اسلامى در جهان قرار داده بود، به صورت مفتضحانه و گام ‏به‏ گام مجبور به عقب ‏نشينى شده و إن شاء اللَّه با ادامه‏ ى مقاومت مسلمانان جهان، از اين پس كسى جرأت اهانت‏ به پيامبر معظم (ص) و مقدسات اسلامى را نخواهد يافت. حكم اسلام در مورد نويسنده‏ ى كتاب آيات شيطانى، همان‏گونه كه حضرت امام (رضوان الله تعالى عليه) فرمودند: «اگر توبه كند و زاهد زمان هم گردد»، ثابت است و چنين تشبثاتى كه با هميارى بعضى افراد به ظاهر مسلمان صورت مى‏گيرد، تغييرى در اين حكم الهى نخواهد داد.

(22/ 06/ 1389) پيام مهم ولى امر مسلمين جهان در پى اهانت نفرت‏ انگيز به قرآن شريف در آمريكا

اولًا: اين حادثه [اهانت به قرآن کریم در امریکا] و حوادث پيش از آن به روشنى نشان مى‏دهد كه آنچه امروز آماج حمله‏ ى نظام استكبار جهانى است، اصل اسلام عزيز و قرآن مجيد است؛ صراحتِ مستكبران در دشمنى با جمهورى اسلامى ناشى از صراحت ايران اسلامى در مقابله با استكبار است و تظاهر آنان به دشمن نبودن با اسلام و ديگر مسلمانان، دروغى بزرگ و فريبى شيطانى است. آنان با اسلام و هر آن‏كس كه بدان پايبند است و هرآنچه نشانه‏ى مسلمانى است دشمن‏اند.

ثانياً: اين سلسله‏ ى كينه‏ توزيها با اسلام و مسلمين، ناشى از آن است كه از چند دهه پيش تاكنون نور اسلام از هميشه تابنده ‏تر و نفوذ آن در دل‏ها در جهان اسلام و حتى در غرب از هميشه بيشتر شده است. ناشى از آن است كه امت اسلام از هميشه بيدارتر شده و ملت‏هاى مسلمان اراده كرده‏ اند زنجيرهاى دو قرن استعمار و تجاوز مستكبران را پاره كنند. حادثه‏ ى اهانت‏ به قرآن و پيامبر عظيم الشأن صلى الله عليه و آله، با همه‏ ى تلخى، در دل خود حامل بشارتى بزرگ است. خورشيد پرفروغ قرآن روزبه‏ روز بلندتر و درخشنده‏ تر خواهد شد.

ثالثاً: همه بايد بدانيم كه حادثه‏ ى اخير ربطى به كليسا و مسيحيت ندارد و حركات عروسكى چند كشيش ابله و مزدور را نبايد به‏ پاى مسيحيان و مردان دينى آنان نوشت. ما مسلمانان هرگز به عمل مشابهى در مورد مقدسات اديان ديگر دست نخواهيم زد. نزاع ميان مسلمان و مسيحى در سطح عمومى، خواسته‏ ى دشمنان و طراحان اين نمايش ديوانه وار است و درس قرآن به ما، در نقطه‏ ى مقابل آن قرار دارد.

و رابعاً: طرف مطالبه ‏ى همه‏ ى مسلمانان، امروز دولت آمريكا و سياست‏مداران آنند. آنها اگر در ادعاى دخالت نداشتن خود صادقند بايد عوامل اصلى اين جنايت بزرگ و بازيگران ميدانى آن را كه دل يك و نيم ميليارد مسلمان را به درد آورده ‏اند، به گونه‏ اى شايسته به مجازات برسانند.

(28/ 02/ 1372) پيام به حجاج بيت ‏الله الحرام

در نظام جمهورى اسلامى چيزهايى كه امريكا و هر مستكبر ديگرى را خشمگين مى‏سازد اين‏ها است:

اوّل جدا نبودن دين از سياست و پايه‏ ى اسلامى جمهورى اسلامى.

دوّم استقلال سياسى اين نظام، به معناى تسليم‏ ناپذيرى‏ اش در برابر زورگويى‏هاى معمول ابرقدرت‏ها.

سوم اعلام راه حلّ مشخص جمهورى اسلامى در باره‏ ى مسأله‏ ى فلسطين، كه عبارت است از انحلال رژيم غاصب صهيونيستى و تشكيل دولت فلسطينى، متشكل از خود فلسطينيان و همزيستى مسلمانان و مسيحيان و يهوديان در فلسطين.

چهارم حمايت معنوى و سياسى از همه‏ ى نهضتهاى اسلامى و تقبيح فشار بر مسلمانان در هرجاى عالم.

پنجم دفاع از حيثيت اسلام و قرآن و پيامبر اعظم (صلّى الله عليه و آله) و ديگر انبياى الهى و مقابله با توطئه‏ ى رواج دادن اهانت‏ به اين مقدسات، نظير آنچه در باب نويسنده‏ ى مهدور الدّم آيات شيطانى ديده شد.

ششم، تلاش براى اتحاد امّت اسلامى و همكارى سياسى و اقتصادى دولتها و كشورهاى اسلامى و حركت در جهت تثبيت اقتدار ملتهاى مسلمان در قالب «امّت بزرگ اسلامى».

هفتم، ردّ و نفى فرهنگ تحميلى غرب، كه دولتهاى غربى با تنگ‏ نظرى و تعصّب، برآنند كه همه‏ ى ملّتهاى عالم را به پذيرش آن وادار سازند، و اصرار بر احياى فرهنگ اسلامى در كشورهاى مسلمان.

هشتم، مبارزه با فساد و بى ‏بندوبارى جنسى، كه بعضى از دولتهاى غربى بخصوص امريكا و انگليس اخيراً انحرافى ‏ترين شكل آن را بى‏ شرمانه رسميّت داده يا در راه آنند، و از دهها سال پيش براى ورود اشكال گوناگون اين فساد به كشورهاى اسلامى برنامه‏ ريزى و تلاش مى‏كنند.

اين‏ها است آنچه موجب دشمنى كينه‏ آلود امريكا و همپالكى‏ هايش، با جمهورى اسلامى است.

 

[1] ( 1). صف: 8.

[2] ( 2). يوسف: 21.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است