پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ساعت ۰۳:۲۹

ثبت نام اردوی مناطق جنگی جنوب کشور «ویژه خواهران»

اگر نبود ایمان، اخلاص، و روحیه فاخر جهادی در کانون مقدس خانواده، و با محوریت مادران ایثارگر و از خودگذشتۀ رزمندگان غیور اسلام ـ این شهیدپرورانِ افتخارآفرینِ این سرزمین عزت و شرافت ـ باب جهاد فی سبیل الله هیچگاه بروی اولیاء حق باز نمی شد.

کاروان زیارتی «میهمانی شهیدان» ؛ ویژه خواهران

زمان: از دوشنبه 20 تا جمعه 24 بهمن ماه 1393

مهلت ثبت نام: تا 15 دیماه 1393؛ از طریق تماس با شماره تلفن 09109673811

مبلغ ثبت نام: علی الحساب 85000 تومان

 

شرایط کاروان:

(لطفاً ابتدا مطالب ذیل را مطالعه کرده و در صورت پذیرفتن شرایط، اقدام به ثبت نام فرمایید.)

اگر نبود ایمان، اخلاص، و روحیه فاخر جهادی در کانون مقدس خانواده، و با محوریت مادران ایثارگر و از خودگذشتۀ رزمندگان غیور اسلام ـ این شهیدپرورانِ افتخارآفرینِ این سرزمین عزت و شرافت ـ باب جهاد فی سبیل الله هیچگاه بروی اولیاء حق باز نمی شد. و اینقدر اقتدار، صلاحیت، عزت و رشد و شکوفائیِ بالنده نصیب اسلام و ایران اسلامی نمی گشت.

زیارت بقاع مقدس و مشاهد شریف شهدای هشت سال جنگ و حماسه، از مؤکدات ضروریِ زندگی با فرهنگ دینی است. بی شک این قرابت با شهدای گرانقدر در جای جای منزلگاه اوج و عروج روحهای پاک و طیّبه عشّاقِ حق، اثری بی بدیل و برکاتی شگرف و توشه ای شایسته برای طیّ طریق بندگی و تعالی است. اما این سفر در نوع خود اگرچه بی نظیر است، با سختی ها و مرارتهای فراوانی همراه است.

۱- فصل عزیمت ما ـ ان شاءالله ـ به مناطق جنگی جنوب کشور، در موعدی است که هنوز امکانات پذیرایی و اسکان برای زوّار شهداء مهیا نشده؛ لذا تغییر در برنامه سفر، تأخیر در پذیرائی و کمیِ امکاناتِ رفاه و گرمایش در محلهای اسکان، امری اجتناب ناپذیر است. برای همین، باید برای سفری که بسیاری از مشکلاتش پیش بینی نشده و غیرمترقّبه می باشد، آماده بود.

۲- کوتاهی ایام سفر و وسعت مناطق بازدیدی و فاصلۀ بسیار بین شهرها،  اقتضا می کند اکثر زمانِ روزها را در اتوبوس با محدودیتهای خود سپری کرد؛ برای چنین سیر و سفری نیز باید آمادگی داشت.

۳- نونهالان و کودکان که امیدان آینده هستند اگر بناست همراه کاروان باشند حتماً باید برای رسیدگی به اموراتشان تدبیری در خور اتخاذ شود.

۴- از آنجائی که محارم (آقایان) در کاروان حضور ندارند، باید برای این امر از کمک و مساعدت سایر کاروانیان بهره جست. و این عرصه، البته عرصۀ آزمایشِ ایثار و از خودگذشتگی است؛ که امید است همگان از بوتۀ امتحان به شایستگی و موفقیت بیرون آیند.

۵- لوازم بهداشتی و پزشکیِ لازم برای مدت 5 روز، جزء لوازم مشخص هر فرد باید همراه زائر باشد. از آنجائی که اسکان غالباً بیرون از شهرها در نظر گرفته شده است، مایحتاج هر مسافر، قبل از سفر تهیه شده و همراه لوازم شخصی زائر باشد.

۶- حجم سنگین برنامه ها و عزیمت های پی در پی، می طلبد تا روحیۀ اطاعت پذیری مطلق و نظم بر کاروان حاکم باشد. کوچکترین تمرّد و بی نظمی، اثر منفی خود را در کل برنامه و رفاه سایر زائرین خواهد گذاشت؛ لذا برای رعایت حق الناس، باید به این مهم بیش از همه امور التزام داشت.

۷- برنامه های جانبیِ معنوی ـ مثل ختم قرآن، ختم صلوات، مسابقات، توسلات، نمازهای جماعت و ... ـ باعث سلامت معنوی و حتی امنیت و برکت روزافزون این عزیمت می باشد که همه می بایست جز برنامه های اصلی کاروان، در این موارد نیز به طور فعال و بانشاط حضور یابند.

۸- رعایت حقوق سایر زائرین، احترام و کمک به بانوان مسن تر و تحمل احیاناً کوتاهی ها و خطاهای دوشیزه گان جوان تر، باعث می شود علقه و صمیمیت مخلصانه در کل کاروان حاکم شود و برکات الهی را به دنبال داشته باشد؛ انشاءالله.

۹- نظافت و پاکیزگیِ وسیلۀ نقلیه و محیط های اسکان، جزء ضروریات اولیۀ کاروان می باشد که البته بانوان محترم همگی خود الگوی این مهم بشمار می روند.

۱۰- دقت نظر و شناسائی افرادِ حاضر در کاروان، باعث می شود تا غریبه ای به جمع افزوده نشده و طمع بدنظران تحریک نگردد.

۱۱- از آوردن اشیاء قیمتی و غیرضروری اجتناب شده، نگهداری لوازم و امکانات شخصی به عهدۀ خود زائرین محترمه می باشد. و کاروان هیچ مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

۱۲- قطعاً در این کاروان نور، بازماندگان و مادرانِ گرانقدرِ شهداء نیز حضور خواهند داشت. این فرصت، بسیار مغتنم است تا با این سرمایه های گرانسنگِ فرهنگِ ناب اسلامی از نزدیک ارتباط برقرار شود و با آئین تربیت اولیاء خدا و شهداء آشنا شویم.

۱۳- جذب امکانات و وجوه نقدی برای برگزاری این عزیمت مقدس از خیّرین گرانقدر، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که با تلاش فقط خادمین سفر، امکان این جذب بسیار محدود می باشد و در یک عزم جمعی، برکاتی بیشتر نصیب کاروان خواهد شد.

۱۴- لباس مناسب (پوشیه و با حجاب)، کفش راحت برای پیاده روی های نسبتاً طولانی بر روی سنگ و خاک، در عین رعایت اصل سبکباری، ضرورت دیگر این حضور می باشد.

۱۵- رعایت دقیق اصل عدم اختلاط با نامحرم در همۀ اردو جزء اصول محوری و الزام آور است.

۱۶- ثبت لحظات بیادماندنی و خاص و ارائه آن در قالب سفرنامه ـ و یا هر قالبی دیگر ـ قطعاً خود نوعی همیاری عزیزان در ترویج این فرهنگ اصیل اسلامی است.

در پایان، همانطور که فرمودند: «سیاحه امتی الجهاد»؛ سیر و گردش امت من جهاد فی سبیل الله است، لذا نفسِ این عزیمت که در نوع خود جهادی فرهنگی به حساب می آید و در جهت تعظیم و ترویج فرهنگ شهادت و مجاهدت و ایثار است، دارای تنوع و نشاط بوده، توقع سفری تفریحی از این عزیمت مقدس، بی مورد و نابجاست. در قتلگاه شهدا تعظیم یاد و راهشان و ذکر مصائب سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام بیشتر از حدّ جاریِ زندگی روزمرّه ما خواهد بود؛ لذا داشتن آمادگی برای این امر ضروری به نظر می رسد.

                                                    نسأل الله منازل الشهداء    

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است