سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۱۴:۲۱

فتنه ی شیطانی

بازخوانی پرونده تبلیغاتی یهود در جنگ غزه

 

 

دائم می روند پیش بعضى از بزرگان، بعضى از علماء، بعضى از محترمین، که آقا! شما دارید به کى کمک می کنید؛ اهل غزه ناصبی اند! ناصبى یعنى دشمن اهل بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، می گویند این‎ها ناصبی ‎اند. گفتیم پناه‎ برخدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیر المؤمنین على بن ابى طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور این‎ها ناصبى‎ اند؟! بله، سنى‎ اند؛ اما ناصبى؟!

رهبر معظم انقلاب (دام ظله) ، 23/ 2/ 1388

اینک فلسطین، فردا ایران!

اسلام داعیة محو نظام سلطه در جهان را داشته و هرگز با ارباب منشی مستکبران عالم مماشات نخواهند نمود. بیشک اشغال فلسطین تنها جهت تشکیل سرزمینی برای یهودیان و برپایی حکومت صهیونیستی نبوده بلکه تأسیس آن در این نقطه از دنیاى اسلام، با هدفی بلندمدت و استکبارى همراه بوده است. نقطه‎ای در سه‎راهى میان آسیا، آفریقا و اروپا که با قرار گرفتن در میان کشورهای اسلامی و اتصال قسمت غرب اسلامى یعنی آفریقا به قسمت شرق اسلامى یعنی خاورمیانه، آسیا و مشرق، قلب دنیای اسلام محسوب می‎شود.

خاورمیانة جدید که گفتمانی نو و ارمغانی ناب از سوی آمریکا برای اربابان یهودی است، آب حیاتی برای آرمان "نیل تا فرات" بود که تحقق آن صرفاً با تکه تکه شدن کشورهای اسلامی و اجتماع همة آنها تحت عنوان کشور پهناور اسرائیلی ممکن خواهد شد. مانع جدّی و غیر قابل اغماض در این مسیر، اسلام ناب محمدی است و تنها راه ریشه‎کن کردن آن، تضعیف و تجزیة کشورهای اسلامی و غارت ثروت‎های مادی و معنوی آنهاست. نقطة آغاز این تراژدی نیز تصرف فلسطین و نقاط بعدی آن، تصرف یکایک کشورهای اسلامی است. تنها راه جلوگیری از شیوع این سرطان، مبارزه با آن از همان نقطة آغازش است. اما متأسفانه برخی از دوستان غافل با تبعیّت ناآگاهانه از ستون پنجم دشمن اقدام به نشر اکاذیب و شبهاتی در این زمینه نموده و مانع جریان این مبارزه مقدس می‎شوند. ناصبی بودن فلسطینیان، پیروی اهل غزّه از داعش و... از جملة آن شبهات است که ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‎ریزد. نوشتار پیشرو در صدد تنویر افکار عمومی پیرامون این شبهات است. باشد که مقبول درگاه حق قرار گیرد.

شایعه افکنی، حربة استکبار

یکی از راهکارهای کهنه و رایج جبهة تفرقه، برای تقویت دشمن، تهمت زدن به دوستان و رواج تصوّرات بی‎اساس در قالب «شایعه» است. چون همگرایی و وحدت همیشه به ضرر دشمن بوده است، بازار شایعه و « افک » از زمان پیامبر(صلی‎الله‎علیه‎وآله) تا امروز، همواره گرم بوده است.

«کافر معرفی کردنِ» مسلمانان، یکی از مهمترین شایعات در دهه‎های اخیر بوده است. جریان تفرقه می‎کوشد، برای ضعیف کردن جهان اسلام، شیعیان را «رافضی»‎های کافر و اهل سنّت را «ناصبی»های کافر معرفی کند!

مقاومت؛ در ایران، ناصبی و در فلسطین، رافضی!

همگراییِ اسلامی میان شیعیان و اهل سنّت برای آزادسازی قبلة نخست مسلمانان، باعث شده صهیونیست‎ها تحرّکات تفرقه‎افکنانة خود را بیشتر کنند. از سویی فلسطینیان را از خطر «گسترش تشیّع» بترسانند و چهرة مبارزان فلسطینیِ مرتبط با ایران را به عنوان «مزدوران ایران» و «گسترش دهندگان تشیّع در فلسطین» تخریب کنند و از سوی دیگر به ایرانیان و شیعیان این‎گونه تلقین کنند که فلسطینی‎ها، ناصبی و دشمن اهل بیت(علیهم السلام) هستند که نه تنها نباید به آنان کمک کرد؛ بلکه این ارادة خداست که ظالمان را به جان ظالمان بیاندازد و توسط یهود، فلسطینیانِ ناصبیِ بدتر از یهود از بین بروند!

هدف روشن است: ایجاد فشار مذهبی در میان مردم و تخریبِ چهرة مجاهدان. به همین دلیل، همان کسانی که در ایران، ناصبی معرفی می شوند، در فلسطین به عنوان گسترش‎دهندگان تشیّع و خطری برای اهل سنّت، ملامت می‎شوند!

برای مثال، سایتی ضدّشیعی به نام «الحقیقه» به شکل تخصصی، شیعه هراسی و ایران هراسی را در فلسطین دنبال می‎کند و تلاش دارد شیعیان را دشمنان مسجدالأقصی معرفی کند. برای مثال، در ضمن مقاله‎ای با نام «التغلغل الشیعی فی فلسطین» با ذکر برخی شواهد کلّی که گویای پیوند فکریِ مجاهدان فلسطینی با ایران و اندیشة امام خمینی است، نتیجه گرفته شده که جنبش جهاد اسلامی، مسئول گسترش تشیع در فلسطین است و این جنبش، برای فلسطین خطرناک معرفی شده است.

پاسخ به شبهه‎ای 40 ساله!

شهید مطهری در سال ۱۳۴۹ سخنانی داشته‎اند که در کتاب آشنایی با قرآن، جلد ۴، پاورقی صفحه ۳۲ آمده‎است:

«یک وقتی شایع بود و شاید هنوز هم در میان بعضی‎ها شایع است‎، یک وقتی دیدم یک کسی می‎گفت: این فلسطینی‎ها ناصبی هستند. ناصبی‎ یعنی دشمن علی(علیه‎السلام).

ناصبی غیر از سنّی است. سنّی یعنی کسی که‎ خلیفة بلافصل را ابوبکر می‎داند و علی(علیه‎السلام) را خلیفة چهارم می‎داند و معتقد نیست که پیغمبر شخصی را بعد از خود به عنوان خلیفه نصب کرده‎است‎. می‎گوید پیغمبر کسی را به خلافت نصب نکرد و مردم هم ابوبکر را انتخاب‎ کردند. سنّی برای امیرالمؤمنین احترام قائل است؛ چون او را خلیفة چهارم و پیشوای چهارم می‎داند و علی را دوست دارد. [اما] ناصبی یعنی کسی که علی را دشمن می‎دارد. سنّی مسلمان است؛ ولی ناصبی کافر است، نجس است. ما با ناصبی نمی‎توانیم معاملة مسلمان بکنیم.

حال یک کسی می‎آید، می‎گوید این‎ فلسطینی‎ها ناصبی هستند. آن یکی می‎گوید. این به آن می‎گوید، او هم یک‎ جای دیگر تکرار می‎کند و همین طور. اگر ناصبی باشند، کافرند و در درجة‎ یهودی‎ها قرار می‎گیرند. هیچ فکر نمی‎کنند که این، حرفی است که یهودی‎ها جعل کرده‎اند. در هر جایی، یک حرف جعل می‎کنند برای اینکه احساس همدردی‎ نسبت به فلسطینی‎ها را از بین ببرند. می‎دانند مردم ایران شیعه‎اند و شیعه‎، دوستدار علی و معتقد است هر کس دشمن علی باشد کافر است؛ برای اینکه‎ احساس همدردی را از بین ببرند، این مطلب را جعل می‎کنند.

ما یکی از سال‎هایی که مکه رفته بودیم، فلسطینی‎ها را زیاد می‎دیدیم، یکی‎ از آنها آمد به من گفت: فلان مسأله از مسائل حج حکمش چیست؟ بعد گفت‎ من شیعه هستم، این رفقایم سنی‎اند. معلوم شد داخل اینها شیعه هم وجود دارد. بعد خودشان می‎گفتند بین ما شیعه و سنی هست. شیعه هم زیاد داریم‎. همین لیلا خالد[1] معروف، شیعه است. در چندین نطق و سخنرانی خودش‎ در مصر گفته من شیعه‎ام. ولی دشمنِ یهودی، یک عده مزدوری را که دارد، مأمور می‎کند و می‎گوید: شما پخش کنید که اینها ناصبی‎اند. قرآن دستور داده در این موارد اگر چنین نسبت‎هایی نسبت به افرادی که جزو شما هستند و مثل شما شهادتین می‎گویند شنیدید، وظیفه‎تان چیست.»

از زبان شایعه‎سازان واقعی بشنوید!

«مائیر دغان» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در شهریور امسال به نخست‎وزیر این کشور گزارشی داد که بر مبنای آن «شماری از پیروان و رهبرانِ سنّیِ جنبش ضدصهیونیستی به مذهب تشیع گرویده اند.»

وی در این گزارش می نویسد: «شیخ رائد صلاح» در شمال و «شیخ ابراهیم مرمور» در جنوب فلسطین از جمله رهبرانی اند که با تغییر مذهب خود به شیعه پیوسته‎اند. سنّی‎هایی که به مذهب شیعه روی آورده‎اند، در مناطق عربی نظیر کفرکنا، الناصره، شفاعمرو، الجلیل، المثلث، یافا، مجدالکرم و النقیب به صورت دوره‎ای به برگزاری «جلسات سری» مبادرت می‎ورزند.

سایت کانال هفت تلویزیون یمن نیز ـ که وابسته به دولت علی عبدالله صالح است و توسط اسرائیلی‎ها اداره می‎شود ـ در همین زمان (ماه گذشته) نوشت: بعد از جنگ سی و سه روزة سال 1385 هزاران جوان سنّی که درصددِ فرار از بحران‎هایی که عرب‎ها با آن روبرو هستند، می‎باشند به تشیّع گرویده‎اند.

در همین ایام دو جلد کتاب با عناوین «ص» و «شکارچی تروریست‎ها» توسط موساد منتشر شدند که در آن به چاره‎اندیشیِ اسرائیل در مواجهه با «خطر گسترش شیعه» پرداخته شده‎بود. کتاب «ص» براساس گزارش «بیرتس هاییم ارولیه» استادِ دین‎شناسی تطبیقی در «مدرسه عالی علوم دینی در قدس اشغالی» تنظیم گردیده که در نوزدهم اکتبر سال گذشته روانه بازار شد و در آن هشدار داده بود که تشیع در مناطق عربیِ پرجمعیت مخصوصاً در منطقه «النقیب» ـ که شامل نیمة جنوبی فلسطین می‎شود ـ در حال گسترش است و روند گرایش جوانان اهل سنت به تشیع و نیز نرخ رشد جمعیتی 8/5 درصدی شیعیان، به زودی به تأسیس یک دولت شیعی در منطقه النقیب ـ یا بئرالسبع ـ می‎انجامد و لذا باید برای آن فکری کرد.

در کنار این مسئله، «گال تال» استاد یهودی پژوهش‎های اسلامی در دانشگاه حیفا، اعلام کرد شیعیان هرکجا که باشند ـ از جمله در فلسطین ـ درصددِ سیاسی کردن دین و پوشاندن لباس سیاست به آن برای حضور در تمامی عرصه‎ها هستند و از این رو، او از لزوم همکاری حکومت‎های سکولار در تل آویو، ریاض، قاهره، اردن و سایر پایتخت‎های عربی برای مهار حرکت شیعه سخن گفت.[2]

روزنامة نیمه رسمیِ «یدیعوت آحارونوت» نیز چند ماه گذشته به نقل از منابع مطلّع نوشت: شیعیانِ فلسطینی، مهمترین پشتیبانانِ گروه‎های سنّیِ فلسطینی در درون مرزهای 1967 ـ شامل حماس و جهاد اسلامی ـ هستند و «آفی دیختر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «عرب‎هایی که به اعضای تشکل‎های مسلّح فلسطینی یاری می‎رسانند، از عرب‎های شیعی و یا عرب‎هایی که به صورت سرّی به این مذهب گرویده‎اند، می باشند. وی از «73 عملیات» در یک دورة 10ساله ـ 1375 تا 1385 ـ علیه رژیم صهیونیستی خبر داد که در آن شیعیان و یا «گروه‎های مسلّحِ مرتبط با آنان، نظیر حماس و جهاد اسلامی» دخالت داشته‎اند.[3]

مذهب واقعی مردم غزه

بیشترِ مردم فلسطین، پیرو مذهب شافعی هستند و اتفاقاً، ابوعبدالله محمدابن ادریس شافعی، رهبر این فرقه، متولد غزه بوده است. شاید همین مسئله در علاقمندیِ مردم فلسطین به مذهب شافعی تأثیرگذار بوده است. روشن است که پیروانِ مذهب شافعی در میان اهل سنّت بسیار علاقمند به اهل‎بیت(علیهم‎السلام) می‎باشند. می‎توانید برای مشاهدة اسناد موجود در این رابطه، به کتاب «الموسوعة المیسرة فی الادیان و المذاهب المعاصرة»، جلد 2، صفحة ۱۲۴ نوشتة مانع بن حماد الجهنی، نشر الندوه العالمیه، چاپ عربستانِ سعودی مراجعه کنید.

 

گرایش به اهل بیت(علیهم السلام) در کلام رهبران فلسطینی

بخشی از وصیت‎نامة شهید نضال فرحات:

نضال فرحات از فرماندهان نظامی حماس و سازندة موشک های «قسام» است که باعث ایجاد رعب و وحشت در قلب اسرائیلیان شده است. فرحات در ضمن وصیت‎نامة پرشور خود می‎نویسد:

«...هذَا الزَّمانُ زَمَنُ المَهدی، فَأَنا أُبایِعُهُ مِن اَلآن مَتى ظَهَرَ...»

«این زمان، زمان مهدی است؛ من از هم اکنون تا زمان ظهورش با او بیعت می‎کنم...»

شهید فتحی شقاقی؛ رهبر جهاد اسلامی فلسطین:

«سرور جوانان اهل بهشت، حسین بن علی بن ابیطالب (علیه‎السلام)» در سپیده‎دمِ یک روز تاریخی، در صحرای کربلا، صحنه‎های درخشانی را به نمایش گذاشت که در حافظة تاریخ جاودانه مانده است، و هرگز از یادها فراموش نخواهد شد.

او با شهادت در راه حق و دادگری، نمادِ انسانیّت به تمام معنا را تجلی بخشید... در ادامة راهِ سروَر شهیدان اهل بهشت، یکی از مردان حسینی تبار به نام «عزّالدین قسام» در برابر تجاوزگران صلیبی، در برابر چهرة زشت و نفرت‎آور استعمارگران انگلیسی، و صهیونیسمِ وابسته به او ایستاد و مقاومت کرد، و حسینی وار در کوهستان‎های فلسطین به شهادت رسید و به کالبدِ نیمه‎جانِ ملّت‎مان روح تازه دمید، و آتشِ خشم مقدسی افروخت...»

بخشی از پیام«اسماعیل هنیه» به ملت ایران در روز قدس سال 1387:

هنوز دعای خمینی کبیر که از خداوند منان مسئلت می‎کردند توفیق سفر به قدس شریف و اقامة نماز در آن را پیدا کنند، در گوشمان طنین انداز است. فرصت را مغتنم شمرده و از خدای بزرگ می‎خواهیم که با فراهم آوردنِ این فرصت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، رئیس مجلس و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای اقامه نماز در قدسِ آزاد شده و رها از لوثِ دشمن اسرائیلی، این آرزوی قلبی حضرت امام(قدس سره) را تحقق ببخشد.

خالد مشعل: دست در دست‌ مردم ایران، در قدس نماز خواهیم خواند

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه ملت فلسطین به همه کسانی که در کنار آنها ایستاده‌اند، وفادار می‌مانند، گفت: به هیچ وجه به دروغ‌ها و شایعاتی که پراکنده می‌شود، توجه نکنید؛ چراکه ما برادران شما و شما برادران ما هستید.

مشعل همچنین از مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، دانشجویان و همة آحاد ملت ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت:‌ به شما وعده می‌دهم که بعد از پیروزی، در قدس و در کنار یکدیگر خواهیم بود و آن روز نزدیک است.[4]

 

[1]. کسی که در آن زمان چند فروند از هواپیماهای اسرائیلی را ربوده بود.

.[2] شاید بتوان همکاری مصر و برخی کشورهای عربی منطقه با اسرائیل در تکمیل حلقة محاصره حماس را در راستای این سیاست ارزیابی کرد.

[3]. روزنامه کیهان، پنج شنبه دوم آبان ماه 1387؛ و ماهنامه شرق

[4]. سخنرانی خالد مشعل در دانشگاه تهران، 14/11/87 (به نقل از خبرگزاری فارس)

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است