شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت ۰۴:۵۷

شایسته یک مسلمان نیست از جنگ و جهاد بترسد!

جلسه دوم سفر زیارتی مشهد مقدس هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) در ایام عید فطر جمعه 24 فروردین 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در حسینیه تهرانی ها مشهد مقدس برگزار شد.

جلسه دوم سفر زیارتی مشهد مقدس هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) در ایام عید فطر جمعه 24 فروردین 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در حسینیه تهرانی ها مشهد مقدس برگزار شد.

یهودیان خودشان هم قبول دارند که پاک و طاهر نیستند

وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ وَرَفَعْنَا فَوْقَكُمُ الطُّورَ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُمْ بِقُوَّةٍ وَاسْمَعُوا قَالُوا سَمِعْنَا وَعَصَيْنَا وَأُشْرِبُوا فِي قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ بِكُفْرِهِمْ قُلْ بِئْسَمَا يَأْمُرُكُمْ بِهِ إِيمَانُكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ(بقره 93). خدای متعال داستان یهود در زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را مطرح می کند، که در برابر پذیرش دین اسلام مقاومت می کردند.

قُلْ إِنْ كَانَتْ لَكُمُ الدَّارُ الْآخِرَةُ عِنْدَ اللَّهِ خَالِصَةً مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ وَلَنْ يَتَمَنَّوْهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَى حَيَاةٍ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَنْ يُعَمَّرَ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ قُلْ مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِجِبْرِيلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلَى قَلْبِكَ بِإِذْنِ اللَّهِ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ وَهُدًى وَبُشْرَى لِلْمُؤْمِنِينَ مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِلَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَرُسُلِهِ وَجِبْرِيلَ وَمِيكَالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْكَافِرِينَ(بقره 98-94). خداوند خطاب به یهودیان می فرماید اگر شما باور دارید که اهل حق هستید، از خدا مرگ خود را بخواهید. اما هیچوقت این آرزو را نخواهند داشت، بخاطر اعمالشان.

یهودیان به مسجدالاقصی جسارت کرده و می کنند، اما هنوز وارد و ساکن مسجد نشده اند. اگر می خواهند مسجد را بگیرند، چرا این کار را نمی کنند؟ یهودی ها خودشان قائل هستند که ما پاک نیستیم، و نمی توانیم وارد مسجدالاقصی که محل مقدسی است بشویم. ژِن گوساله ها را تغییر داده اند تا گاوهای خاصی با مشخصات موردنظرشان به دنیا بیایند، و از خاکستر آنها به خاک مسجدالاقصی بپاشند، تا طبق آموزه های خودشان این مسجد از حالت قداست و پاکی بیرون بیاید، و بعد آنها وارد مسجدالأقصی شوند. خودشان هم قبول دارند که پاک و طاهر نیستند.

زمان صدر اسلام هم خداوند به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود به یهودیان بگو اگر شما واقعا انسانهای خوبی هستید، مرگ خود را از خدا بخواهید تا وارد بهشت شوید. اما خودشان هم می دانند که انسانهای درست و پاکی نیستند، و بعد از مرگ جایشان جهنم است. امروز همین صهیونیست با رسانه های مختلف خارجی و داخلی احکام دین اسلام مثل حجاب را زیر سوال می برند.

وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَى حَيَاةٍ. یهودی ها خیلی زندگی و عمر طولانی را دوست دارند، و حریص ترین مردم به زندگی دنیا هستند. وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَنْ يُعَمَّرَ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ. خداوند می فرماید اگر به اینها عمر هزار ساله هم بدهیم، درست نمی شوند. ظلم و فسادشان بیشتر می شود، و عذاب الهی در انتظار آنهاست. بنی اسراییل مومن بودند؛ با حضرت موسی و خدا عهد بسته بودند پای امر حق و دین بایستند؛ اما بخاطر اعمالشان به مرور تبدیل به دشمن دین و دشمن حق شدند.

 

شرایط امروز ما شرایط جنگی ست، نه شرایط عادی

ناتو و فرانسه هم ما را تهدید می کنند!

برخی آقایان نمی خواهند باور کنند که ما دشمن داریم

امروز ناتو و فرانسه بعد از آمریکا اعلام موضع کردند و از رژیم صهیونیستی در برابر ایران حمایت کردند. ناتو همین چند ماه پیش می گفت ما داریم به این فکر می کنیم که بعد از افول آمریکا، پیرو چه کشوری شویم. همین ناتوی ضعیف و ناتوان امروز ما را تهدید می کند که اگر بخواهید به اسراییل حمله کنید، شرایط منطقه تغییر می کند. مثلا چه غلطی می خواهید بکنید؟ حتی در همین تهدیدش هم ترس دارد که صریح صحبت کند. بله، شرایط منطقه تغییر می کند، اما به نفع و نظر ما، نه شما.

برخی گمان می کنند ما در شرایط عادی زندگی می کنیم. اسراییل و آمریکا و ناتو صریحا جمهوری اسلامی را تهدید می کنند. شرایط ما شرایط عادی و معمولی نیست. رهبر معظم انقلاب هم گفتند حمله به کنسولگری ایران یعنی حمله به جمهوری اسلامی ایران. در عرف بین الملل، کنسولگری هر کشور حکم خاک آن کشور را دارد. مسئولین خارجه ما چگونه با این پدیده برخورد کرده اند که فرانسه هم ما را تهدید می کند؟!

این آقایان باور نمی کنند که دشمن دارند. می ترسند. دیگر رعایت چه چیزی را می خواهید بکنید؟ در بیانیه سپاه آمد که «چون مطالبه مردمی است، حتما اقدام لازم انجام خواهد شد». بله، اما اگر مطالبه مردمی هم نبود باید این انتقام گرفته شود. نمی شود از ولایت و دین حرف بزنیم، اما در اصلی ترین مسئله دین که مواجهه با دشمن است، سُست برخورد کنیم. دین چیست؟ دین فقط نماز و روزه و عبادت و معنویت نیست. اینها هم هست، اما اصل دین این نیست. دین علاوه بر اینها، جهاد و مبارزه و جان دادن هم دارد. تا بوده، دین و اسلام و مسلمین هزینه داده اند.

 

وسط جنگ یک دستور را چند بار باید داد؟!

تا وقتی شما مسلمانید، استکبار دشمن شماست

شایسته یک مسلمان نیست از جنگ و جهاد بترسد!

وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ. هیچگاه یهود و نصاری از شما راضی نمی شوند، تا اینکه از آنها تبعیت کنید. اینطور نیست که ما امید داشته باشیم یک روزی یهود و نصاری با مسلمین مسالمت آمیز برخورد کنند. تا شما مسلمانید، آنها دشمن شما هستند. قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى. هدایت آن چیزی است که خداوند بگوید، نه چیزی که یهود و نصاری می گویند. وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ(بقره 120). در جامعه اسلامی همیشه ترس از اینکه نرمش در برابر دشمن باشد وجود داشته. خداوند حتی پیغمبرش را هم تهدید می کند که اگر بعد علم و آگاهی، دست از جنگ و مبارزه بردارید، خداوند یار و پشتیبان شما نخواهد بود.

روحانی رسما می گفت امیرالمومنین علیه السلام هم فرمود هرچه شما مردم بخواهید. خاتمی هم همین حرفها را می زد، که مردم هرچه می خواهند همان است. قاطبه مردم در مقابل دشمن حتما نجنگیدن را می خواهند. مردم دنبال جنگ نیستند. آخوند عمامه به سر انقلابی در فضای مجازی می گوید جنگ نه. تو دیگر چرا؟ یعنی می گویی مظلومان غزه را رها کنیم؟ انقلابی و غیرانقلابی می گویند الان وقت جنگ با اسراییل نیست. رهبر معظم انقلاب باز تأکید کردند اسراییل باید تنبیه شود. ایشان یوسط جنگ چند بار باید یک مطلب را بگویند؟ جنگ که شوخی بردار نیست.

مطلب نوشته که «شما آمادگی این را دارید که اگر زیرساخت انرژی یا آب و فاضلاب شما را زدند چه کنید»؟ جنگ همین است. ما می زنیم، آنها هم می زنند. می گوید «آنهایی که می گویند انتقام»؛ گویا این حرف عده ای محدود است. مگر شما نمی گویید انتقام؟! بعد اگر کسی در داخل کشور به مسئولی ایراد بگیرد، به آن ضریب می دهند؛ اما اگر دشمن خارجی اقدامی انجام دهد، هیچ حرفی از آن نمی زنند. اینها چه شخصیت هایی هستند؟! می خواهید بلایی که سر غزه آمد سر مردم ما هم بیاید؟ اتفاقا اگر حمله به کنسولگری ما پاسخ درخوری نداشته باشد، تأسیسات و زیرساخت های ما هم با تهدید مواجه خواهد بود. یهودی ها جان دوست هستند؛ شما مسلمانان چرا انقدر به زندگی دنیا دل بسته اید، و از جهاد و جنگ می ترسید؟!

 

حضرت ابراهیم بدون دستور، فرزندش را قربانی کرد؛ ما در جنگ هم از جانمان نمی گذریم!

جهاد و مبارزه اقدامی عقلانی است، نه احساسی

اگر شما با دشمنان آنها نجنگید، آنها که دست از مبارزه با شما برنمیدارند

اسلام یعنی تسلیم امر خدا بودن در خطرات و مشکلات

وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ. خداوند می فرماید بعد از اینکه علم و آگاهی به شما رسید، از دشمن تبعیت نکنید. جهاد و مبارزه اقدامی عقلانی است، نه احساسی. مبارزه با یهود و نصاری اقدامی کاملا عقلانی و منطقی است. اگر با آنها مبارزه نکنید، زندگی شما در خطر است. مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ. اگر با آنها نجنگید، آنها که دست از مبارزه با شما برنمیدارند؛ آنگاه که آنها به شما حمله کردند، خداوند از شما حمایت نخواهد کرد. اسراییل با لودر از روی خانه های شما هم عبور خواهد کرد.

خداوند به انسانهای ضعیف و بی عُرضه کمک نمی کند. اگر حرف بنی صدر را پذیرفته بودیم، و بسیجیان به جنگ نمی رفتند و صرفا به حضور ارتش اکتفا می کردیم، باید صدامیان را از شهرها و خانه هایمان بیرون می کردیم. با دشمن باید دشمنی کرد. الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَمَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ(بقره 121). کسانیکه مومن حقیقی هستند، با کفار می جنگند.

وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ(بقره 124). در اوج بحث جنگ و مبارزه، خداوند داستان امامت حضرت ابراهیم را بیان می کند. کسانیکه از ترس جانشان مبارزه نمی کنند، داستان حضرت ابراهیم را بشنوند، که چگونه فرزندش را با دست خودش در راه خدا قربانی کرد. فرمانی هم نیامده بود؛ فقط حضرت ابراهیم سه شب در خواب دید که فرزندش را در راه خدا قربانی کرده. جبهه حق و باطلی هم نبود. سطح زندگی مومنانه را ببینید چقدر بالاست!

اسلام یعنی تسلیم امر خدا بودن در خطرات و مشکلات. در نماز خواندن و روزه گرفتن و عبادت کردن تسلیم امر خدا بودن که سخت نیست. جان خود و عزیزان را در راه خدا دادن سخت است. اینجا باید تسلیم امر خدا باشیم. برخی در مقوله ای حجاب هم کم آورده اند و از حکم خدا عقب نشینی می کنند، چه برسد به جنگ و مبارزه. رهبر معظم انقلاب راجع به برخی معضلات اجتماعی مثل بی حجابی و اعتیاد و فساد و طلاق مطالبات جدی دارند. دولت ما چقدر برای این مقوله ها بودجه تعیین کرده و چقدر به این مسائل پرداخته؟ در بعضی از این معضلات اجتماعی ما واقعا دچار مشکل هستیم؛ بعد ما انتظار داریم برخی از مسئولین ما با اسراییل مبارزه کنند؟!

 

از امام رضا علیه السلام بخواهیم در سال جدید بهتر و خالص تر خادمی کنیم؛ ما مأموریت های مهمی در پیش داریم

باید مثل حضرت ابراهیم تسلیم خدا بودن خود را با قربانی کردن خود و عزیزانمان نشان دهیم

حزب اللهی های دست به قلم ما باید دین را عمیق تر بفهمند، تا در فضای مجازی شبهات را درست و بر طبق مبانی دین پاسخ بدهند. ما مسلمان شده ایم تا مثل حضرت ابراهیم تسلیم بودنمان به خدای متعال را با قربانی کردن خود و عزیزمان نشان دهیم. قیمت دین اسلام خیلی بالاست. حضرت ابراهیم و اسماعیل در قله این دین می درخشند. علیِ جوان در قله این دین قرار دارد، که جانش را کف دست می گیرد، و جای پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله می خوابد. اسلام ما چنین دینی است.

وضعیت دنیا و ادیان مختلف را ببینید، همه به دنبال منافع خود هستند. دین اسلام خالص مانده. رهبر این جامعه اسلامی 1182 سال است که پای امتش صبر می کند و زجر می کشد، تا این امت به بلوغ و رشد لازم برسد، و بتواند این دین را اقامه کند. ما چنین دینی داریم. چقدر این دین و ولایت اهمیت و ارزش دارد؟

اگر ما تمام عمرمان ثواب جمع کنیم، نمی توانیم باندازه یک استکان شستن در هیئت ثواب جمع کنیم. هر مسئله ای که یک گوشه اش به امر اهلبیت برگردد، چنین ارزشی دارد. امام صادق علیه السلام فرموده: فَإِنَّ فِی اجْتِمَاعِکُمْ وَ مُذَاکَرَتِکُمْ إِحْیَاؤَنَا. هر ساله محضر امام رضا علیه السلام می رسیم، تا بگوییم صاحب این هیئت و پرچم شما  هستید؛ شما در این خادمی به ما عنایت کنید. شما نظر کنید، سال جدید را با انگیزه و توان و اخلاص و همت بیشتری به خادمی این پرچم بپردازیم. هرچه جلوتر می رویم، مأموریت های ما جدی تر و مهم تر و سخت تر می شود. از حضرت رضا علیه السلام مدد بخواهیم، تا بتوانیم در سال جدید هرچه بهتر و موثرتر و خالص تر در هیئت خادمی کنیم.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است