دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت ۰۶:۴۰

معرفت عمیق، بهترین سلاح در برابر شیطان

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و دومین شب قدر در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) یکشنبه 12 فروردین 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مصلی قدس قم برگزار شد.

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و دومین شب قدر در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) یکشنبه 12 فروردین 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مصلی قدس قم برگزار شد.

دشمن بدنبال تضعیف نقطه قدرت ما، یعنی ایمان است

نشناختن دشمن، مشکل اساسی امت اسلام در زمانهای مختلف

دشمنیِ دشمن روز به روز بیشتر می شود

از سخنان امیرالمومنین علیه السلام پی می بریم یکی از مهمترین مسائل و مشکلات حضرت، مسئله دشمن شناسی بوده. در خطبه قاصعه که جزو آخرین خطبه های ایشان است، حضرت اوضاع و شرایط زمانشان را چنین اوضاعی مطرح می کنند که مردم، شیطان و حربه های او را نمی شناسند و فریب شیطان را می خورند. این برحذر داشتن از دشمن، یکی از دغدغه های اصلی امیرالمومنین علیه السلام در آخرین ماههای حیات مبارکشان بود.

رهبر معظم انقلاب هم در طول این سالها بصورت متناوب غفلت ورزیدن از دشمن و نشناختن دشمنیِ دشمن را گوشزد کرده اند. هرچه جلوتر برویم، دشمنیِ دشمن بیشتر می شود. وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ(آل عمران 178). دشمنیِ دشمن روز به روز بیشتر می شود. امروز این صحنه مقابل چشم ماست، و جنایات کفر و استکبار را داریم به چشممان می بینیم.

یکی از چهار مسجد اصلی موحدین که مسجدالاقصی است، زیر چکمه های کفر است. امروز دارند مقدمات ورود به مسجدالاقصی را هم فراهم می کنند. تا کنون ورود به مسجدالاقصی نداشته اند، به دلایلی. منتظر علامات و نشانه هایی هستند تا دست به این اقدام بزنند. از طرفی نقشه ها و برنامه هایی برای یمن دارند. دشمنیِ دشمن هرچه جلوتر می رویم بیشتر می شود. و البته غلبه حزب الله در این جنگ آخرالزمان قطعی است: فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده 56). اما این به معنی این نیست که دشمن دست از دشمنی بردارد.

دشمن با تمام قدرت بدنبال ضعیف کردن نقطه قدرت ما، یعنی ایمان مردم است. هم در درون و هم در بیرون دشمن مشغول دشمنی است. باید این دشمن را بشناسیم. شیعیان دشمن را نشناختند، منجر به شهادت امیرالمومنین علیه السلام شد. أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ(عنکبوت 2). پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله خطاب به امیرالمومنین علیه السلام فرمود این فتنه مربوط به توست. امت من مکر می کنند و تو را به شهادت می رسانند.

 

تفرق و پراکندگی، حربه دشمن برای تضعیف کشورها

اگر مردم دنیاطلب بار آمدند، علی علیه السلام هم در این جامعه راه به جایی نمی برد

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ طسم  تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْمُبِينِ نَتْلُو عَلَيْكَ مِنْ نَبَإِ مُوسَى وَفِرْعَوْنَ بِالْحَقِّ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ(قصص 3-1). فرعون دشمن خدا و رسول خدا و دشمن بشریت است. فرعون یک نماد است برای این دشمنی. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود داستان امت من تکرار داستان قوم بنی اسراییل است. هر مسئله و امتحانی که برای بنی اسراییل پیش آمد، برای امت من هم پیش می آید. به همین خاطر هم هست که قرآن مکرر داستان بنی اسراییل و امتهای گذشته را تکرار می کند. قوم بنی اسراییل سامری داشتند، که می گفتند لا مساس؛ امت اسلام هم سامری دارد که می گویند لا حرب.

إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ. فرعون در زمین برتری جویی کرد و استکبار ورزید. فراعنه و مستکبرین چگونه حکومت می کنند؟ چطور مردم تحت سیطره فرعون در می آیند؟ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ(قصص 4). مستکبرین با پراکنده کردن مردم بر آنها حکومت می کنند. قدرت مردم را از آنها می گیرند. در کشور ما هم در گذشته همینطور بود؛ هر قوم و طائفه ای که قدرت داشت و در برابر حکومت گردنکشی می کرد، آنها را تبعید می کردند به نقاط مختلف، و آنها را پراکنده می کردند تا قدرت نداشته باشند. چقدر دشمنان برای ایران و کشورهای مختلف منطقه برنامه ریختند برای تجزیه کشورها، اما نتوانستند.

وقتی امت اسلام امتی واحده شوند و از تفرقه دور شوند، آنگاه خداوند در این جامعه حکومت می کند. اگر مردم خودشان نخواهند تحت ولایت امام جامعه متحد شوند و حکومت اسلامی پیاده شود، امیرالمومنین علیه السلام هم اگر در این جامعه حاکم باشد راه به جایی نمی برد. فرمود: أَضْرِبُ بِالْمُقْبِلِ إِلَى الْحَقِّ الْمُدْبِرَ عَنْهُ. قدرت ولایت بوسیله شیعیان در جامعه تسری پیدا می کند. باید عده ای باشند که اقبال به حق داشته باشند. وَ لكِنَّ أَكْثَرَكُمْ لِلْحَقِّ كارِهُونَ(زخرف 78). اگر مثل جامعه صدر اسلام مردم از حق رویگردان شوند، پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین و امام حسن مجتبی علیهماالسلام در این جامعه نمی توانند حکومت اسلامی را آنطور که باید پیاده کنند. حق سخت است؛ هزینه دارد. اگر مردم دنیاطلب بار آمدند، علی علیه السلام هم که حاکم باشد او را کنار می زنند؛ ولایت فقیه که نایب عام امام زمان ارواحنا فداه است.

 

فضای مجازی، بهترین ابزار ایجاد تفرقه

خداوند با قدرت بخشیدن به مردم حکومت می کند؛ شیطان با تضعیف مردم

شب قدر، شب مشخص شدن قدر و منزلت ولی حق است

امروز بهترین ابزار برای ایجاد تفرقه بین مردم، همین فضای مجازی و حکمرانی سایبرنتیک است. اختلاف و درگیری در فضای مجازی، جو حاکم و غالب بر این فضاست. این درگیری ها بهترین وسیله برای اداره جامعه توسط کفر و استکبار است. صدیقه اطهر سلام الله علیها فرمود: جَعَلَ اللهُ طاعَتَنا نظاماً لِلملَّةِ و اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرَقَةِ. خداوند اگر بخواهد در جامعه حاکم شود، به مردم قدرت می بخشد؛ اما شیطان اگر بخواهد حاکم شود مردم را ضعیف می کند. کدام را انتخاب می کنیم؟ عجبا که بشر همیشه در طول تاریخ مورد دوم را انتخاب کرده!

امشب شب قدر است. شب عرضه حکمرانی الهی در سراسر عالم محضر حجت خداست. در این شب که شب قدرت نمایی علی بن ابیطالب علیه السلام است، ما باید در عزای علی علیه السلام بسوزیم. کاری کردند که شب قدر، ما به خاک سیاه بنشینیم و برای صاحب این شب به عزا بنشینیم. عجیب نیست؟! اتفاق اصلی شب قدر، تجلی قدرت خدای متعال در وجود ولی حق و امام زمان ارواحنا فداه است. تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ. ملائکه مقرب از همه بخشهای مدیریت عالم خدمت امام عصر ارواحنا فداه می رسند. آنگاه بر روی زمینِ حقیرِ کوچکی که در دامنه دایره حکومت حضرت حجت ارواحنا فداه قرار دارد، امام در این زمین باید دچار فتنه شوند، و عده ای قلیل یهود و نصارای معاند حکمرانی مردم دنیا را به دست بگیرند.

شب قدر، شب مشخص شدن قدر و منزلت ولی حق است. تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ. بخاطر قدرت و منزلت ولی خداست که ملائکه به نوبت از آسمانها به محضر امام عصر ارواحنا فداه نازل می شوند. شب روشن شدن قدرِ ولی خدا و حاکمیت دین است.

 

مردم می توانند امام جامعه را به استضعاف بکشانند

اجازه ندهید با دین شما بازی کنند

دشمن در دشمنی اش جدیست

إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ(قصص 4). فرعون با کشتار فرزندان و نسل کشی حکومت می کند. فرعون امروز یعنی صهیونیست با فرعون گذشته چه تفاوتی دارد؟ مدرن ترین سلاح هایش را بر سر مردم غزه آزمایش می کند. آمریکا به قطعنامه شورای امنیت رأی ممتنع می دهد، اما می گوید این قطعنامه الزام آور نیست، و خودش هم هواپیماهایش را برای بمباران مردم غزه می فرستد. دشمن یعنی این؛ در دشمنی اش جدیست. کاش سران کشورای اسلامی ذره ای از غیرت این دشمن را در وجودشان داشتند. بایدن سخنرانی نمی کند، هواپیماهایش را برای کشتن کودکان غزه می فرستد.

ما برای افکار عمومی مردم خودمان باید کلی توضیح بدهیم که چرا غزه را مسلح کردیم. هنوز ما کسانی را داریم که می گویند غزه به ما چه ارتباطی دارد. از این اعجوبه ها داریم! این چه مدل آدمیّت است؟! چند روز در بازداشتگاه بازداشت شده، پیام صوتی می فرستد که مردم ایران به دادم برسید مرا بازداشت کرده اند! می گوید «ولایت فقیه کشور را دچار تنش کرده؛ چرا با مستکبرین می جنگید و دشمن تراشی می کنید»؟ تو نسبت به سی هزار مسلمان کشته شده مقابل چشمت می گویی به من چه، بعد بخاطر بازداشت خودت می گویی مردم ایران به دادم برسید؟!

می گوید «دین پیغمبر تنش زا نبود». پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله 83 جنگ در طول ده سال حکومت نداشت؟ مردم اروپا دین ندارند، اما شش ماه است در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات می کنند. آنها وجدان انسانی دارند، بعضی عمامه به سرها و مذهبی های ما همین وجدان را هم ندارند. يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ. همین امروز به اردوگاه مردم غزه حمله کردند. زن و بچه ای که در یک چادر به سر می برد، در همین اردوگاه کشته می شود. این چه تفرعنی است؟

وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ(قصص 5). اراده خداوند این است که کسانیکه در طول تاریخ مورد استضعاف قرار گرفته اند، به حاکمیت و قدرت برسند. چرا قرآن نتوانست امت صدر اسلام را هدایت کند؟ چون قرآن مردم بی تقوا را هدایت نمی کند: هُدىً لِلْمُتَّقِينَ‌(بقره 2). امیرالمومنین علیه السلام کنار قبر پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَكَادُوا يَقْتُلُونَنِي(اعراف 150). دقیقا همان جمله ای که هارون به حضرت موسی گفت. یک ملت چطور می توانند امام جامعه را به استضعاف بکشانند؟ با تبعیت از دشمن، با هواپرستی و دنیاپرستی. امیرالمومنین علیه السلام به ابن ملجم فرمود من بد امامی برای تو بودم؟ ابن ملجم گفت یا علی، گمان می کنی منِ جهنمی را می توانی نجات دهی؟ می خواهی من جهنمی را هم هدایت کنی؟ خدا را جدی بگیریم. جوانان با دینشان بازی نکنند، و اجازه ندهند کسی با دین شما بازی کند. مراقب حدود شرعی باشید.

وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ. بالاخره روزی می رسد که امیرالمومنین علیه السلام در جامعه حکومت می کند. آن روز مردم اراده و قدرت خدای متعال را خواهند دید. شب قدر شب دیدن اراده خداست. در دعای جوشن کبیر هزار ویژگی خدای متعال را مرور می کنیم. تفکر کنیم در این رابطه؛ ما چنین خدایی داریم و به اوامر او بی توجهیم؟ امشب به قدرت خدا توجه کنیم. این تفکر، بهترین اعمال شب قدر است. وَنُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَنُرِيَ فِرْعَوْنَ وَهَامَانَ وَجُنُودَهُمَا مِنْهُمْ مَا كَانُوا يَحْذَرُونَ(قصص 6). من به فرعون و فراعنه نشان می دهم که آن چیزی که از آن پرهیز داشتند و می ترسیدند، یعنی تحقق حاکمیت دینی، بالاخره محقق می شود.

 

معرفت عمیق، بهترین سلاح در برابر شیطان

ضربه های شیطان کاری است

افتخار به فسق و فحشا!

پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: يا عَلِيُّ، أنتَ المَظلومُ بَعدي، مَن ظَلَمَكَ فَقَد ظَلَمَني. یا علی، تو بعد از من مظلوم واقع می شوی؛ هرکس به تو ظلم کند به من ظلم کرده. چه کسانی به امیرالمومنین علیه السلام ظلم کردند؟ خطبه قاصعه خطبه دردناکی است. حضرت می فرمایند: فَاحْذَرُوا عِبَادَ اللَّهِ عَدُوَّ اللَّهِ. ای بندگان خدا از دشمن خدا برحذر باشید. أَنْ یعْدِیکمْ بِدَائِهِ وَ أَنْ یسْتَفِزَّکمْ بِنِدَائِهِ. شیطان شما را به بیماریهای گوناگون وعده می دهد. شما را بصورت توهین آمیز به مسیر مدنظرش می کشاند؛ مثل چوپانی که گوسفندان را به هر سمت و سویی می کشاند. وَ أَنْ یجْلِبَ عَلَیکمْ بِخَیلِهِ وَ رَجِلِهِ، فَلَعَمْرِی لَقَدْ فَوَّقَ لَکمْ سَهْمَ الْوَعِیدِ وَ أَغْرَقَ إِلَیکمْ بِالنَّزْعِ الشَّدِیدِ وَ رَمَاکمْ مِنْ مَکانٍ قَرِیبٍ. شیطان تیرهای زهرآگینش را از مکانی نزدیک به سمت شما نشانه گرفته. ضربه های شیطان به شما ضربه های کاری است.

فَقَالَ رَبِّ بِما أَغْوَیتَنِی لَأُزَینَنَّ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَ لَأُغْوِینَّهُمْ أَجْمَعِینَ. شیطان به خدا گفت بخاطر اینکه مرا از درگاهت راندی، تمام دنیا را نزد انسانها زیبا جلوه می دهم تا به تو توجه نکنند. شیطان انقدر چشم مردم را از جلوه های دنیا پر می کند، که متوجه زیبایی حقیقی یعنی خدا نشوند. قَذْفاً بِغَیبٍ بَعِیدٍ. شیطان روز اول سنگی در تاریکی انداخت، گفت یا به هدف می خورد یا نمی خورد. خودش هم فکر نمی کرد بتواند حضرت آدم و حوا را گمراه کند. وَ رَجْماً بِظَنٍّ غَیرِ مُصِیبٍ. شیطان با فحش و ناسزا و حرفهای بد و بیراه مردم را گمراه می کند. در فضای مجازی هشتک راه می اندازد «من سلیطه ام». طیفی از مردم را با همین حرف بسمت خود می کشاند. بی حیایی و رذالت و فحشا را به مادرشان نسبت می دهند، و این را تبدیل به یک کمپین می کنند! امیرالمومنین علیه السلام می فرماید شیطان حرفی بی راه می زند که حرف صواب نیست. یا علی، امروز حرفهای غیرصواب که هیچ، حرفهای فسق و فجور را با افتخار فریاد می زنند!

صَدَّقَهُ بِهِ أَبْنَاءُ الْحَمِیةِ وَ إِخْوَانُ الْعَصَبِیةِ وَ فُرْسَانُ الْکبْرِ وَ الْجَاهِلِیةِ، حَتَّى إِذَا انْقَادَتْ لَهُ الْجَامِحَةُ مِنْکمْ. چه کسانی جذب شیطان می شوند؟ انسانهای جاهل و نادان. رهبر معظم انقلاب مدام به جوانان توصیه می کنند معارف دینی را عمیق فرا بگیرید. این استراتژیک ترین فرمان یک فرمانده میدان است. جوانان با معارف دینی و قرآنی عمیقا آشنا شوند. چون شیطان از جهل و نادانی مردم استفاده می کند. دینِ جدید برای مردم تعریف می کند. انقدر عمامه به سر و دکتر هست که بنام اسلام و دین، حرفهای شیطانی را به خورد مردم می دهند. معرفت عمیق دینی بهترین سلاح برای مبارزه با شیطان است. یکی از اعمال سفارش شده در شب قدر تفکر و کسب علم است.

حَتَّى إِذَا انْقَادَتْ لَهُ الْجَامِحَةُ مِنْکمْ. سرکشان و طغیانگران و آشوبگران لشکر شیطان می شوند. وَ اسْتَحْکمَتِ الطَّمَاعِیةُ مِنْهُ فِیکمْ. کسانی بین مردم هستند که وقتی شیطان را با هواپرستی و جاهلیت و کبر و غرور پیدا کردند، حتی به شیطان هم طمع می کنند؛ طمع می کنند از شیطان هم استفاده کنند برای نابود کردن حق! فَنَجَمَتِ الْحَالُ مِنَ السِّرِّ الْخَفِی إِلَى الْأَمْرِ الْجَلِی. امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: اینکه مرا قبول ندارید و برعلیه من می شورید، به این دلیل است؛ چون سِرّ پنهان شما بواسطه فرمانبرداری از شیطان آشکار شده. کفر درونتان علنی شده. اینها از زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله کفر داشتند؛ بعد از پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله کفرشان علنی شد. لذا پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله سه مرتبه از خداوند خواست مأموریت غدیر را انجام دهد؛ چون کفر امت را می دید. اما خداوند فرمود من از دستورم عقب نشینی نمی کنم. این میان علی علیه السلام است که هزینه می شود.

 

قربانیِ جنگ با شیطان هم آسیب می بیند، هم ذلیل می شود

کسیکه از ولایت جدا شود ذلیل و حقیر شیطان می شود

عشق به خدا، لازمه سربازی امام زمان ارواحنا فداه

أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ. این امتحانی است که همه مردم باید پشت سر بگذرانند. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود این فتنه راجع به توست یا علی، که امت من مکر می کنند و تو را به شهادت می رسانند. یا علی، در این فتنه صبر می کنی؟ امیرالمومنین علیه السلام با لبخندی فرمود اینجا که جای صبر نیست، جای شکر است. یک عمر علی علیه السلام منتظر فدا شدن برای معشوقش است. علی علیه السلام ممسوس فی الله است. علی علیه السلام آرزویش است برای خدا هزینه شود. امشب عشق به خدا را بگیریم. اولین ویژگی جوانان ایرانی آخرالزمان يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ است. عاشق خدا هستند، مثل مولایشان امیرالمومنین علیه السلام.

اسْتَفْحَلَ سُلْطَانُهُ عَلَیکمْ وَ دَلَفَ بِجُنُودِهِ نَحْوَکمْ. شیطان قدرت بر شما مردم پیدا کرد، و با لشکرش پیش آمد. شما با لشکر شیطان همراه شدید. فَأَقْحَمُوکمْ وَلَجَاتِ الذُّلِّ وَ أَحَلُّوکمْ وَرَطَاتِ الْقَتْلِ. شما مردم ذلیلانه و حقیرانه تحت حمله و هجمه شیطان قرار گرفتید، و بخاطر بی ایمانی قدرت دفاع از خود نداشتید. شیطان شما را به ورطه های قتل و کشتار انداخت. وَ أَوْطَئُوکمْ إِثْخَانَ الْجِرَاحَةِ. شیطان شما را با زخم هایی که به شما وارد کرد لگدمال کرد. کسیکه قربانی جنگ با شیطان می شود، سرافکنده است. هم ضربه می خورد، هم خوار و ذلیل می شود.

طَعْناً فِی عُیونِکمْ. شیاطین نیزه ها را در چشمهای شما فرو کردند. وَ حَزّاً فِی حُلُوقِکمْ. گردنهای شما را بریدند. وَ دَقّاً لِمَنَاخِرِکمْ. بینی های شما را به خاک مالیدند و خوردتان کردند. کسیکه از ولایت جدا شود به این روزگار می افتد؛ ذلیل و حقیر شیطان و دشمن می شود. وَ قَصْداً لِمَقَاتِلِکمْ وَ سَوْقاً بِخَزَائِمِ الْقَهْرِ إِلَى النَّارِ الْمُعَدَّةِ لَکمْ. شیطان می خواهد شما را به نابودی سوق دهد، و به جهنمی که خدا برای شما آماده کرده بکشاند.

فَأَصْبَحَ أَعْظَمَ فِی دِینِکمْ حَرْجاً وَ أَوْرَى فِی دُنْیاکمْ قَدْحاً مِنَ الَّذِینَ أَصْبَحْتُمْ لَهُمْ مُنَاصِبِینَ وَ عَلَیهِمْ مُتَأَلِّبِینَ فَاجْعَلُوا عَلَیهِ حَدَّکمْ وَ لَهُ جِدَّکمْ. شیاطین خیلی خطرناک تر از دشمنان انسی هستند برای شما. تمام جهد و همت و تلاشتان را برای مبارزه با چنین شیطانی آماده کنید، و با او بجنگید. شیطان امروز 1400 سال قدرتمندتر شده. ما به ایمانی به مراتب مضاعف از ایمان یاران امیرالمومنین علیه السلام نیاز داریم. امشب تا صبح درِ خانه خدا را رها نکنیم. امشب درِ خانه علی علیه السلام را رها نکنیم. از حضرت بخواهیم به ایمانی برسیم که در برابر شیاطین مقاوم باشیم.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است