پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت ۱۵:۰۹

استکبارستیزی از مسئله حجاب مهمتر است؛ بی حجابی یکی از نقشه های استکبار است

جلسه هشتم مجالس ماه مبارک رمضان در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) سه شنبه 29 اسفند 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

جلسه هشتم مجالس ماه مبارک رمضان در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) سه شنبه 29 اسفند 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

مراقب باشیم بخاطر مسائل مختلف از موضوعات اصلی غافل نشویم

برائت از دشمنان نیاز به اعلام و اظهار دارد

شیطان دشمنی اش با مومنین را تکثیر می کند

وَلَا تَأْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَإِنَّهُ لَفِسْقٌ وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَى أَوْلِيَائِهِمْ لِيُجَادِلُوكُمْ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ(انعام 121). می فرماید اگر از شیاطین و کفار پیروی کنید، مشرک شده اید. شیاطین اولیائشان را وادار می کنند با شما درگیر شوند، تا شما را خسته کنند، و از شما طلفات بگیرند، تا در نهایت شما را به اطاعت از خودشان وادار کنند. شیطان دشمنی اش با مومنین را تکثیر می کند. از طرق مختلف هم این کار را انجام می دهد؛ حتی از طریق غذا. با حرامخواری، مرده خواری، خوراکیهای شبهه ناک، مواد تراریخته، و... این کار را انجام می دهد. وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ(بقره 120). آنها از شما دست برنمیدارند، تا اینکه از مکتب و خواسته آنها تبعیت کنید.

سریع القلم در کتابش نوشته «اینطور نیست که شما بخواهید از آمریکا استفاده کنید برای جهانی شدن و پیشرفت، اما مکتب آمریکا را نپذیرید. ابتدا باید عقیده و مکتب آمریکا را بپذیرید، تا بتوانید پیشرفت کنید و توسعه پیدا کنید». شما احساس نمی کنید چند وقتی است ما با آمریکا کاری نداریم؟! در ادبیات مسئولین ما هیچ خبری نیست. بالاخره دشمن هست یا نیست؟ دشمنی اش را بروز می دهد یا نه؟ یمن و غزه و فلسطین را ببینید، همه اینها بخشی از جغرافیای اسلام هستند. رئیس جمهور معلوم الحال آمریکا با این اوضاع و احوال و حواس پرتی و توهماتی که دارد، اما هر چند وقت یکبار موضعی در حمایت از اسراییل در برابر غزه و جهان اسلام می گیرد. اما اینطرف خبری نیست. حتی صدای خبرگزاری رویترز هم درآمده، که این ایران، ایران گذشته نیست! إِنِّي بَرِيءٌ مِنْكُمْ(انفال 48). برائت از دشمنان دین، نیاز به اعلام و اظهار و بروز دارد.

هر چند وقت یکبار یک مسئله و موضوعی فضای مجازی و عمومی جامعه را تحت الشعاع خود قرار می دهد. یک مدت مسئله آقای قالیباف و مجلس، یک مدت مسئله حجاب، یک مدت مسئله آیت الله صدیقی، و سایر مسائل. مسئله سازیهای مختلف، سر انقلابی های ما را گرم می کند. چه اتفاقی دارد پشت پرده می افتد، که ما باید حواسمان به این موضوعات پرت شود؟ یا می خواهند قبح زدایی کنند، که ما به بی حجابی ها و مسائل مختلف حساس نباشیم. یکدفعه خبرگزاری رویترز می گوید ایران دیگر ایران گذشته نیست.

حواسمان جمع باشد. دشمنی با آمریکا اگر کمرنگ شود، ترک واجب خداست؛ باید حساس شویم. رهبر معظم انقلاب در دولت احمدی نژاد گفتند در سیاست خارجی ما یک سیاست باید محور باشد: سیاست تعاملی ضد نظام سلطه. دولت فعلی در زمینه سیاست خارجی و تعاملات خارجی موفق بوده و فعال است؛ اما آیا این تعاملات ضد نظام سلطه هم هست؟ سخنرانی نمی خواهیم، در عمل چه کارهایی انجام داده اند؛ اطلاع رسانی کنند.

 

سکوت معنادار مسئولین در موضع گیری علیه آمریکا

دشمن فشار می آورد، تا ما را وادار به تبعیت از خود کند

چطور می شود انسان از کسیکه با او می جنگد اطاعت کند؟!

وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَى أَوْلِيَائِهِمْ لِيُجَادِلُوكُمْ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ. چه ارتباطی بین اطاعت ما از دشمن و مجادله دشمن با ما هست؟ دشمن انقدر فشار می آورد، تا ما را وادار به اطاعت از خود کند. بعضی می گویند درگیری و دشمنی با آمریکا کافیست؛ اجازه دهید مردم زندگی کنند. به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین و امام حسین علیهماالسلام هم همین حرفها را می زدند. اما خدای متعال حرف دیگری دارد: وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَى أَوْلِيَائِهِمْ لِيُجَادِلُوكُمْ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ. دشمن از دشمنی اش دست برنمیدارد. بعضی ها زیر فشار دشمنی دشمن کم می آورند و از دشمن تبعیت می کنند.

رهبر معظم انقلاب چندبار گفتند از دشمن نترسید، محکم موضع بگیرید. این خطاب به مردم نیست، خطاب به مسئولین است. کدام مسئولین می ترسند؟ یکباره این سکوت و عدم موضع گیری علیه دشمن را می بینیم، متوجه می شویم رهبر معظم انقلاب نگرانی درستی دارند. بعضی ها جریان مبارزه با استکبار را شُل کرده اند. مطالبه استکبارستزی یکی از و اجبات ماست.

مسئله اصلی مردم غزه، غذا و قحطی نیست. ما باید برای مردم غزه کاری کنیم؛ باید برای دفع جنایات آمریکا و اسراییل در غزه اتفاقی رقم بخورد. یک ایالت در یکی از بخشهای آمریکا، کالاهای اسراییل را تحریم می کند؛ یک اقدام عملی علیه اسراییل. ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم؟ ایده ای در این زمینه نداریم؟

 

ملاک ولایی بودن: استکبارستیزی تحت امر امام

از امام پیروی کنید؛ او همیشه مقابل شیطان می ایستد

مسئولین باید استکبارستیزی را برجسته تر کنند

استکبارستیزی با ولایتمداری ارتباط مستقیم دارد

وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَى أَوْلِيَائِهِمْ لِيُجَادِلُوكُمْ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ. چطور می شود انسان از کسیکه با او می جنگد اطاعت کند؟ اطاعت از دشمن روبرو؟! امام سجاد علیه السلام در دعایش به خداوند عرضه می دارد هرکس به من ظلم کرده را می بخشم، بجز کسیکه دشمن توست». چرا انسان در زندگی برخی علما و اساتید اخلاق این دشمنی با دشمنان خدا را نمی بیند؟ شما که از امام زین العابدین علیه السلام عابدتر نیستید.

أَوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَنْ مَثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا كَذَلِكَ زُيِّنَ لِلْكَافِرِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ(انعام 122). می فرماید اگر از دشمن اطاعت کنید، مشرکید. آیا کسیکه مرده است، و ما زنده اش می کنیم، و به او نوری هداید می دهیم که بتواند زندگی اش را اداره کند، با کسیکه امام و ولی ندارد یکی است؟ وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا. شیاطین اولیائشان را به جنگ با شما می فرستند؛ مراقب باشید از آنها اطاعت نکنید. از امامتان پیروی کنید؛ او همیشه مقابل شیطان می ایستد. من در هر طایفه ای اجازه می دهم شیاطین جنی و انسی و مستکبرین با شما مومنین مقابله کنند، تا ببینم شما ولایت پذیر هستید یا نه؟ استکبارستیزی با ولایتمداری ارتباط مستقیم دارد.

وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنْفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ(انعام 123). کسیکه سراغ امامش نمی رود و با دشمن درگیر نمی شود، فکر می کند سر خدا را کلاه گذاشته؛ اما اینطور نیست. ممکن است بتوانید سر مردم و انقلابی ها کلاه بگذارید، اما نمی توانید سر خدا کلاه بگذارید. در جامعه اسلامی می توانیم با شعار مرگ بر آمریکا معروف شویم، اما وقتی به پست و مقام رسیدیم، استکبارستیزی را شُل کنیم. از صدر اسلام هم همینطور بوده. ملاک و معیار ولایی بودن به چیست؟ استکبارستیز بودن تحت امر ولی. این را قرآن می گوید.

 

استکبارستیزی از مسئله حجاب مهمتر است؛ بی حجابی یکی از نقشه های استکبار است

ضربه مسئولِ غیراستکبارستیز خیلی بدتر از یک بی حجاب است

اوج ناجوانمردیست که از مبارزه با استکبار دست برداریم

مسئولین ما دستشان درد نکند، خدمت و تلاش خوبی دارند؛ اما استکبارستیزی را باید برجسته تر کنند. استکبارستیزی برای ما از حجاب مهم تر است. رهبر معظم انقلاب گفتند بی حجابی یکی از نقشه های انگلیس و آمریکاست، برای ضعیف شدن کشور و مردم در برابر استکبار. ما باید در برابر دشمنان قوی باشیم، و از هر عاملی که ما را به ضعف می کشاند دوری کنیم. از جمله بی حجابی. اما اگر شمای مسئول علیه استکبار موضع درستی نگرفتید، اثر وجودی شما از بی حجاب ها خیلی بدتر است! اگر مردم را از مبارزه با استکبار منصرف کنید، این از کشف حجاب خیلی بدتر است. دین اسلام است و این مبارزه و مجاهده و استکبارستیزی. شما به اصل دین ضربه می زنید. ما با دینمان می خواهیم با بی حجابی مقابله کنیم؛ شما با شُل کردن استکبارستیزی به اصل دینداری ضربه می زنید.

أَوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَنْ مَثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا كَذَلِكَ زُيِّنَ لِلْكَافِرِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ. وقتی ترک جهاد کنید، و از امامتان جدا شوید، مُرده اید. وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنْفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ. من این میدان مبارزه و دشمنی ها را قرار داده ام تا بفهمم چه کسانی ولایتمدار حقیقی هستند، و در این مبارزه با امامشان همراهی می کنند.

مسئولین ما طوری عمل کنند که مردم گمان نکنند ما مشکلمان با آمریکا حل شده. تا جایی که خبرگزاری رویترز در کشورهای عربی به دروغ بگوید ایران به فکر مردم غزه نیست؛ برای اینکه فلسطینی ها فکر کنند ایران پشتشان نیست. مسئولین ما موضع بگیرند، تا دل آنها گرم شود؛ تا شیطنت ها برطرف شود. آمریکا که دست از دشمنی برنداشته و نمی دارد.

امام حسن مجتبی علیه السلام هیچکس را نداشت، حتی از بنی هاشم. مظلومیت و غربت و شهادت امام حسن علیه السلام، در کنار روشنگری امام حسین علیه السلام باعث شد عده ای دور امام حسین علیه السلام جمع شوند. مردم دست از مبارزه برداشته بودند. حتی به امام حسین علیه السلام می گفتند با یزید کنار بیا، خودت را به کشتن نده. خود امام حسین علیه السلام فرمود: اِنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا. مردم بنده دنیا شده اند. امام حسین علیه السلام با یارانش بازی را بهم زد. با کربلا ما فهمیدیم حق این است که کربلایی باشیم؛ و اوج ناجوانمردی این است که از مبارزه با طاغوت منصرف شویم، و به زندگی راحت خودمان بپردازیم. لذا امام حسین علیه السلام فرمود: نَفْسی مَعَ أَنْفُسِکُمْ، وَ أَهْلی مَعَ أَهْلیکُمْ. خانواده اش را هم با خودش آورد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است