چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ساعت ۰۴:۴۷

دشمن به هر بهانه ای می خواهد انقلابی ها را نسبت به امام جامعه دچار تردید کند

جلسه ششم مجالس ماه مبارک رمضان در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) یکشنبه 27 اسفند 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

جلسه ششم مجالس ماه مبارک رمضان در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) یکشنبه 27 اسفند 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

وظیفه ماست که زمینه حاکمیت جهانی اسلام را فراهم کنیم

قرآن کلام خدای متعال با ماست، از طریق پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله. خصوصا در آیاتی که با واژه «قل» خطاب می شود. یعنی پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله از طرف خداوند این مسائل را با مردم در میان می گذارد. خدای متعال در اداره این تمدن عظیم اسلامی که خودش ایجاد کرده، خودش هم بیش از همه فعال است. به این مسئله دقت کنیم. برخی مسائل انقدر بدیهی هستند، که مورد غفلت قرار می گیرند.

حکمرانی یعنی تسرّی حکومت. حکمرانی یعنی زمینه و بستر حکومت. خدای متعال در آیات مختلف تصریح می کند که این من هستم که عالم و جامعه و مردم را مدیریت می کنم. حاکمیت عالمِ امکان به دست خداست؛ و این حاکمیت بواسطه امام عصر ارواحنا فداه صورت می پذیرد. کره زمین بواسطه مخالفت انسانهای مشرک، هنوز تحت حاکمیت امام عصر ارواحنا فداه قرار نگرفته. این وظیفه ماست که زمینه این حاکمیت را فراهم کنیم.

 

از کی تا حالا نهی از منکر شده خلاف شرع؟!

قانون همه جا باید اجرا شود

قانون همه جا باید اجرا شود. اگر مثلا در راهنمایی و رانندگی فرد خلافکار جریمه می شود، بی حجابی هم خلاف قانون است و خلافکار باید جریمه شود. بعد هم نباید با پرخاشگری و سلیطه گری با قانون برخورد کند. رسانه های ما اگر به قانونی بودن و اصل بودن حجاب بپردازند، اینها جرأت پیدا می کنند.

قضیه درمانگاه قم تمام نشده، باز مسائل دیگری پیش می آید. کسیکه داعیه مرجعیت دارد، حکم حرام برای امر به معروف و نهی از منکر صادر می کند. کسی خلاف قانون و شرع انجام دهد، و طرف مقابل حرکت بازدارنده ای انجام دهد، این حرام است؟! این خانم می داند که خلاف کرده، و به همین خاطر هم از احتمال عکس گرفتن می ترسد. می داند که خلاف کرده و ممکن است فردا به ضررش باشد. اتفاقا خوب شد این اتفاق افتاد؛ مشخص می شود اینها از موبایل و عکس گرفتن می ترسند.

شما راجع به خلاف شرع های دیگر هم همین حکم را می دهید؟ اگر کسی آمد وسط خیابان مشروب خورد، و مورد تذکر قرار گرفت، این تذکر می شود خلاف شرع؟ آیت الله اراکی موضع عالمانه و خوبی گرفتند؛ گفتند «اینکه شما می گویید این تذکر حرام است، معلوم می شود فقه را نفهمیده اید». شما بیایید بین مردم، وضعیت مردم را بیبنید، بعد نظر بدهید. فقط از درون بیت فتوا ندهید.

 

عالمی که از منکر نهی نکند، مورد لعنت خدا قرار می گیرد

حدود الهی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

دشمن از سیصد سال پیش برای حجاب برنامه ریخته

یکی از دلایلی که امام حسین علیه السلام بخاطر آن جانش را داد، این بود که حدود الهی در جامعه تعطیل شده بود یا در معرض تعطیلی بود. اباعبدالله علیه السلام فرمود: ألا وَ إِنَّ هؤُلاءِ قَدْ لَزِمُوا طاعَةَ الشَّیْطانِ. بجای اینکه مردم از خدا اطاعت کنند، از شیطان اطاعت می کردند. حدود الهی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود. وقتی رضاشاه دستور کشف حجاب داد، علما در مسجد گوهرشاد تجمع کردند، و خیلی ها هم به شهادت رسیدند. حتی اگر حکومت اسلامی نباشد، حدود الهی نباید تعطیل شود.

شما کشف حجاب را با کدام پدیده مقایسه می کنید، که می گویید با مهربانی مسئله را حل کنیم؟ اگر در درمانگاه قرآن و عترت یک نفر علنا روزه خواری می کرد، شما بازهم همین حکم را می دادید؟ بی حجابی با روزه خواری چه فرقی دارد؟ حجاب علاوه بر اینکه حکم الهی است، یک نماد و نشانه هم هست. دشمن از سیصد سال پیش برای حجاب مردم ما برنامه ریخته. این مسئله به انقلاب اسلامی هم برنمیگردد. مسلمان با حجاب باید شناخته شود؛ غیر از اینکه حجاب حکم شرعی است. حجاب یک نماد است؛ باید حفظ شود. حجاب مثل اذان، یک شعار و نماد دینی است.

كَانُوا لَا يَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنْكَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ(مائده 79). علما و روحانیونی که از منکر نهی نکنند، مورد لعنت خداوند قرار می گیرند. واقعا باور کرده اید که باید با بی حجابی کنار بیاییم؟! آقازاده آیت الله العظمی فاضل، شما واقعا باور کرده اید؟ آقازاده آیت الله العظمی بهجت، شما باور کرده اید که با بی حجابی باید کنار بیاییم؟ هنوز مسئولین امنیتی اطلاع نداده اند که موضوع پیگیری کسانیکه فیلم درمانگاه را به دست شبکه های معاند رسانده اند، به چه نتیجه ای رسید؟ آیا اینها شبکه هستند؟ این باید مشخص شود. نتیجه را به مردم اعلام کنید.

 

به جمهوری اسلامی حسادت می ورزند

هر فسادی نباید به هر طریق علنی شود

هر چه شرّ است از جانب دشمن است

انْظُرْ كَيْفَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَكَفَى بِهِ إِثْمًا مُبِينًا(نساء 50). زمان صدر اسلام به خداوند دروغ می بستند. امروز هم دروغ بستن یک شیوه رایج است. فضای مجازی پر است از دروغ و تهمت و شایعه. دروغ کلید همه بدیهاست. دروغ و تهمت به مسئول و فرزندانش می بندند، بدون اینکه در دادگاه ثابت شده باشد. به راحتی. اینگونه مردم ناامید می شود. مگر در زمان انبیاء و اهلبیت فساد نبود؟ حتی کسانیکه در دادگاه محکوم می شوند، نباید حکم همه شان علنی شود. جامعه باید آرامش و امید داشته باشد.

أُولَئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَمَنْ يَلْعَنِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصِيرًا(نساء 52). وقتی خداوند کسی را لعنت کند، هیچ یاوری نخواهد داشت. أَمْ لَهُمْ نَصِيبٌ مِنَ الْمُلْكِ فَإِذًا لَا يُؤْتُونَ النَّاسَ نَقِيرًا أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا(نساء 54و53). من به آل ابراهیم کتاب و حکمت و حکومت دادم؛ دیگران حسادت می ورزند. امروز به جمهوری اسلامی حسادت می ورزند؛ چون هم کتاب و آیین و مکتب دارد، و هم حکمت و رهبری حکیم، و هم حکومت و قدرت. دیگران اینها را ندارند، لذا دشمنی و حسادت می کنند. همه چیز دست خداست: قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(آل عمران 26). به هرکه بخواهی قدرت و پادشاهی می دهی، و از هرکس بخواهی ملک و پادشاهی را می گیری.

دشمن حسود است؛ خیر تو را نمی خواهد. جز به نابودی تو فکر نمی کند. حسادت خیلی عجیب است. ایمان را مثل هیزمی که طعمه آتش شده از بین می برد. امام صادق علیه السلام فرمود هر چه شرّ است از جانب دشمن است. ریشه تمام شرارتها، دشمنی با محمد و آل محمد است.

فَمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَمِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ وَكَفَى بِجَهَنَّمَ سَعِيرًا(نساء 55). به جهنم که نمی توانند ببینند آرمان و مکتب جمهوری اسلامی عالم گیر شده. به جهنم که نمی توانند موفقیت جمهوری اسلامی را ببینند؛ از حرصشان کشف حجاب می کنند، تا به خیال خام خود با نظام اسلامی مخالفت کنند. بعضی برای دشمن هم دلسوزی می کنند. دشمن که دلسوز ندارد. اتفاقا تو باید لج دشمن را در بیاوری: لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ(محمد 29). حق را باید گفت.

فَمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَمِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ وَكَفَى بِجَهَنَّمَ سَعِيرًا. عده ای مقابل حق می ایستند و سد عن سبیل الله می کنند. خداوند از اینها عصبانی می شود. إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِيهِمْ نَارًا كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَزِيزًا حَكِيمًا(نساء 56). می فرماید من اینها را جهنم می برم، آتششان می زنم. می سوزند، دوباره پوست تازه به آنها می دهم، تا عذاب مرا بچشند. کسانیکه حسادت می کنند و نمی توانند قدرت ولایت را ببینند. یک روز می گویند در این کشور دیگر دین نیست. روز دیگر می گویند با بی حجاب ها مهربان باشید. مسئله شما با اصل نظام اسلامی است؛ می خواهید به هر بهانه ای به نظام ایراد بگیرید. بعضی وقتها این مخالفتها بخاطر حسادت است.

 

دشمن به هر بهانه ای می خواهد انقلابی ها را نسبت به امام جامعه دچار تردید کند

در اختلافات حرف آخر را امام جامعه می زند

به محض اینکه به امام جامعه شک کنید، دیگر مومن و انقلابی نیستید

إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا(نساء 58). می فرماید امانت ها را به اهلش برگردانید. حکومت و اداره جامعه را دست اهلش یعنی ائمه معصومین علیهم السلام بسپارید. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا(نساء 59). اگر به مشکل خوردید، به ولایت رجوع کنید. چه حرف بی ربطی می زنند که «شاید رهبری هم اشتباه کند». نقش ولایت در جامعه چیست؟ أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَيُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِيدًا(نساء 60). یکی از ویژگیهای شیطان این است که اعتماد مومنین به امام جامعه را سلب کند. دشمن می خواهد کاری کند انقلابی ها نسبت به امامشان تردید کنند. حال موضوع هرچه باشد؛ قالیباف، مجلس، مذاکرات، برجام، حجاب، فساد و... . شیطان می خواهد کاری کند که کسانیکه فکر می کنند مومن هستند، به امامشان شک کنند. به محض اینکه به امام جامعه شک کنید، دیگر مومن نیستید. انقلابی نیستید.

دشمن می خواهد ما را گمراه کند. چطور گمراه می کند؟ کاری می کند که به قضاوت اماممان شک کنیم. يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ. مومن باید نسبت به طاغوت کافر باشد. شیطان کاری می کند که برعکس، مردم به طاغوت روی بیاورند، و به حکم و نظر او اعتماد کنند. شیطان اینگونه مومنین را گمراه می کند. در اختلافات، حرف آخر را امام جامعه باید بزند. به محض اینکه شما نسبت به رهبری جامعه احساس شک و تردید کردید، بدانید که طعمه شیطان و دشمن شده اید.

اصلی ترین دعوای صدر اسلام بر سر جانشینی امیرالمومنین علیه السلام بود. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله علی علیه السلام را جانشین خود اعلام کرد، اما مردم نپذیرفتند. سراغ نظر دیگران رفتند. دیگران گفتند مردم خودشان انتخاب کنند چه کسی حاکم باشد؛ انصار یا مهاجر؟ ایها الامة التی خدعت فانخدعت وعرفت خدیعة من خدعها. مردم می دانستند دارند فریب می خورند، اما فریب خوردند. چون: يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ. برای حضرت زهرا سلام الله علیها دادگاه تشکیل دادند که ثابت کند فدک برای اوست یا نه؟! فاطمه اطهر سلام الله علیها مظهر مجسم عدل و عصمت و طهارت و حق است. گفتند یا فاطمه برای ادعایت شاهد بیاور؛ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ. شما به فاطمه سلام الله علیها ایمان نداشته باشید، دین ندارید: يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا. شما گمان می کنید ایمان دارید.

شیطان در نظر مردم نسبت به حرف امام جامعه تردید ایجاد می کند. آنها را به حرف غیر از حرف امام جامعه متوجه می کند، که همان حرف شیطان است. ما در خواب هم نمی دیدیم انقلابی های سابقه دار ما بگوید «ممکن است رهبری هم اشتباه کند؛ اینکه من می گویم درست است». حرف تو را که سرویس های بیگانه هم دارند می گویند! يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ.

ابالفضل العباس علیه السلام سرِ سوزنی تردید نکرد. امان نامه آوردند، جوابشان را نداد. با اصرار امام حسین علیه السلام، پاسخ آنها را داد، اما با تندی. عباس علیه السلام بهانه داشت سراغ طاغوت برود، اما نرفت. از نزدیکان امام حسین علیه السلام هم بودند کسانیکه حضرت را نصیحت می کردند که از مدینه خارج نشو. درک اینها کجا، درک عمیق ابالفضل العباس علیه السلام کجا.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است