چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۲۳:۵۸

هدایت و نصرت الهی، دو نیاز ضروری ما

جلسه اول مجالس ماه مبارک رمضان در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) سه شنبه 22 اسفند 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

جلسه اول مجالس ماه مبارک رمضان در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) سه شنبه 22 اسفند 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

یک جنگ تمام عیار عقیدتی بین اسلام و کفر در جریان است

إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَا تُسْأَلُ عَنْ أَصْحَابِ الْجَحِيمِ(بقره 119). ما تو را به حق مبعوث کردیم، تا به مردم بشارت دهی و انذار کنی. اینطور هم نیست که تو باید همه را نجات دهی. تو نسبت به کسانیکه هدایت نمی شوند بازخواست نخواهی شد. وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ(بقره 120). تو یهود و نصاری را نمی توانی به دین اسلام هدایت کنی. آنها از تو راضی نخواهند شد، مگر اینکه از آنها پیروی کنی. یک دلیلش حسادت و کینه اینها نسبت به پیغمبر و امت آخرالزمان است.

اگر یهود و نصاری فقط ایمان نمی آوردند، خیلی مشکلی نبود؛ اما نه تنها ایمان نمی آورند، بلکه همه تلاششان را می کنند تا شما مسلمین را هم به عقاید خودشان در بیاورند؛ و از این تلاش خود هم هیچگاه دست برنمیدارند. اینجا دیگر یک معرکه درگیری تمام عیار بین اسلام و کفر است. امروز ما این آیات را به عینه داریم مشاهده می کنیم. از آن سر دنیا اینهمه هزینه می کنند برای اینکه عقاید مسلمین را تغییر دهند. شما را وادار می کنند سند 2030 و 2040 و سایر معاهدات را بپذیرید و عملیاتی کنید.

ما باید هم عقاید خودمان را حفظ کنیم، و هم به دیگران کمک کنیم تا عقایدشان را حفظ کنند. همه دنیا در تلاشند تا این عقاید را از شما بگیرند. کسیکه خودش را رها کرد، رها زندگی نخواهد کرد؛ حتما به انحراف کشیده خواهد شد. باید ایمانمان را حفظ کنیم.

 

هدایت و نصرت الهی، دو نیاز ضروری

قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى. بگو آنچه که خداوند به آن هدایت می کند هدایت است، نه آنچه که شما می گویید. در سند 2030 اهداف آموزشی برای ما تعیین می کنند. این چیزی که شما می گویید اصلا آموزش نیست. چیزی که شما می گویید حقوق بشر نیست؛ توسعه نیست. فقط آنچه که خدای متعال می گوید رشد و پیشرفت و تعالی است. وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ(بقره 120). اگر بعد از اینکه علم و معرفت لازم را به تو دادم، از هوا و هوس آنها تبعیت کردی، خدا بر تو ولایت نخواهد داشت و تو را یاری نخواهد کرد. نه هدایت می شوی، و نه در گرفتاریها کمک و یاوری خواهی داشت. انسان هلاک می شود. ما بواسطه خدای متعال هم راه هدایت را طی می کنیم، و هم در تنگناها و مشکلات به یاری خداوند نیاز داریم. ما که هیچ، پیامبران الهی به نصرت الهی نیاز دارند.

یک نیاز اساسی ما به خدای متعال، هدایت است. باید راه را پیدا کنیم. دومین نیاز اساسی ما به خدای متعال این است که اگر به مشکلات خوردیم، از خدا یاری بجوییم. اگر از اهل شرک و کفر تبعیت کنیم، خدا نه ما را یاری می کنید، و نه در مشکلات ما را یاری خواهد کرد.

دولتهای مختلف ما در برهه های مختلف گفتند حرف غرب را بپذیریم. چقدر از مذاکره با آمریکا استقبال می کردند. در دولت فعلی هم ما تا کنون موضع سخت و قوی، و یا اقدام عملی محکم و شایسته ای در برابر غرب مشاهده نکرده ایم. امیدواریم در آینده اتفاق خاص و درخوری در این زمینه رقم بخورد. مجلس آینده انشاالله مجلسی قوی باشد، و هم خودش اقدامات خوبی در این زمینه داشته باشد، و هم دولت را به این سمت هدایت کند.

 

قرائت قرآن حرام!

تبعیت از میل دشمنان ممنوع

رهبر معظم انقلاب گفتند هویت خود را حفظ کنید. شما جوان ایرانی و اسلامی هستید. ایرانی بودن و اسلامی بودن هویت و ملزومات و خصوصیاتی دارد، که باید آنها را حفظ کنیم. ما برای اینکه هم هدایت و هم نصرت خدای متعال را با خود داشته باشیم، نباید از میل و خواسته دشمنان تبعیت کنیم. خداوند دیگران را در کنار خودش نمی پذیرد. كما أنّ الشَّمسَ و اللَّيلَ لا يَجْتَمِعانِ، كذلكَ حُبُّ اللّه ِ و حُبُّ الدُّنيا لا يَجْتَمِعانِ. نمی شود حبّ خدا و دنیا را در یک دل جمع کنیم. همینطور است در رابطه با دوستی دشمنان دین و دوستی خدا، که باهم جمع نمی شوند.

الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَمَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ(بقره 121). کسانیکه به آیات الهی ایمان عمیق دارند، حق تلاوت قرآن را بجا می آورند. کسانیکه آیات ما را درست تلاوت می کنند؛ فقط مسئله قرائت زیبا نباشد. رهبر معظم انقلاب امروز به قاریان گفتند بعضی تکرارها و تحریرهای شما به جا نیست. گفتند بعضی قرائت ها و سبک ها که از صداوسیما هم پخش می شود، تقلید از برخی قرائت هاست که غنا و حرام است! بعضی در قرائت قرآن بجای اینکه قرآن را به دیگران عرضه کنند، می خواهند خودشان و صوت زیبا و قرائت خود را به رخ دیگران بکشند.

يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ وَاتَّقُوا يَوْمًا لَا تَجْزِي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئًا وَلَا يُقْبَلُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا تَنْفَعُهَا شَفَاعَةٌ وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ(بقره 122و123). من شما بنی اسراییل را قوم برتر قرار دادم. شما را هدایت کردم و از دست فرعون نجات دادم. به شما امتیاز و برتری دادم. بترسید از روزی که هر کس جزای عمل خود را می بیند، و هیچکس نمی تواند بگوید بخاطر من کسی دیگر را نجات بده. شفاعت هیچکس کارساز نیست، جز آنکه خدا بخواهد.

 

قاری قرآن وظیفه پیغمبری دارد

هیچ قدرت ظالمی حق حاکمیت ندارد

وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ(بقره 124). خداوند داستان امامت را مطرح می کند. زمانیکه حضرت ابراهیم را به ذبح فرزندش اسماعیل امتحان کرد، و حضرت ابراهیم سربلند از این امتحان خارج شد، آنگاه خداوند فرمود من تو را امام امت قرار دادم. حضرت ابراهیم از خداوند خواست امامت را در ذریه اش هم قرار دهد. خداوند فرمود عهد من به ظالمین نمی رسد. امام رضا علیه السلام فرمود معنی این آیه این است که تا قیامت هیچ ظالمی حق حکومت ندارد. ما مسلمانان نمی توانیم ببیینم ظالمین و مستکبرین در دنیا حاکمیت می کنند، چون حق پذیرش چنین مسئله ای را نداریم. نگاه نکنیم امروز 2 میلیارد مسلمان در نجات 2 میلیون انسان از سلطه یهود درمانده اند. قرآن چنین ظرفیتی دارد که تمام دولتهای کفر و طاغوت را از بین ببرد، و حکومت حق را مستقر کند.

امام باقر علیه السلام فرمود: إنّ القرآن حیّ لا یموت و الآیة حیّة لا تموت، فلو کانت الآیة إذا نزلت فی الأقوام و ماتوا ماتت الآیة لمات القرآن، و لکن هی جاریة فی الباقین کما جرت فی الماضین. حضرت امام با یک آیه قرآن انقلاب اسلامی را بپا کرد: قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَی(سبأ 46). خدای متعال با همین یک آیه، کار انقلاب اسلامی را پیش برد.

رهبر معظم انقلاب امروز به قاریان قرآن گفتند شما قاریان به این توجه کنید که مصداق این آیه هستید: الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ(احزاب 39). شما با قرائت قرآن، وظیفه پیامبری در تسرّی کلام الهی در جامعه را ایفا می کنید.

جریانهای انقلابی ما به نقش آفرینی عنصر قرآن در جامعه چقدر توجه دارند؟ ما کاری با قرآن نداریم. رهبر معظم انقلاب امروز اساسی ترین حرف راجع به قرآن را زدند و گفتند «قاری قرآن باید رسالت پیمبری که به دوشش هست را انجام دهد». بعد مثال نوجوانان غزه را زدند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است