یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۱۸:۰۴

امام رضا علیه السلام اختلاف انگیزان را نفرین کرده!

آخرین جلسه هفتگی پیش از ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه 18 دیماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

آخرین جلسه هفتگی پیش از ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه 18 دیماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

برخی دقیقا کاری را می کنند که دشمن می خواهد

حضرت ابراهیم الگوی عداوت با دشمنان دین

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِنْ كُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِي تُسِرُّونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ وَمَنْ يَفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِ(ممتحنه 1). برخی افراد دقیقا همان کاری را می کنند که دشمن می خواهد. برخی از این افراد مشکل تقوا دارند؛ اما برخی افراد تحت تأثیر اطرافیانشان هستند. اطرافیان هم طوری ماهرانه با او ارتباط برقرار می کنند، که شخص فریب می خورد. در هر صورت خداوند می فرماید مراقب باشید ذره ای تعلق به دشمن من و دشمن خودتان پیدا نکنید. تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُمْ مِنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ. می فرماید کسیکه با دشمن ارتباط برقرار کند، نسبت به حق کافر می شود. ابتدای آیه با «یا ایها الذین امنوا» آغاز می شود؛ اما در ادامه خدای متعال از «قد کفر» سخن می گوید.

احمدی نژاد وقتی صحبت از مذاکره و تقسیم قدرت با آمریکا می کرد، ما گمان می کردیم این حرفها را می زند تا زمینه گفتگو با مقامات آمریکایی را فراهم کند. اما بعدها متوجه شدیم اینها بصورت پنهانی 18 جلسه با مقامات آمریکایی برقرار کرده بودند! مردم اطلاع نداشتند، فقط «اللهم عجل لولیک الفرج» گفتن او را می دیدند؛ بی خبر از پشت پرده. کل جریان انقلابی و حزب اللهی را فریب داد. بعضی هنوز هم می گویند «احمدی نژاد آدم خوبی بود، بعدها مریض شد». می گویند «مشایی او را فریب داد». او از اول هم مشکل داشت؛ از مشایی استفاده می کرد برای اینکه انتقادها را متوجه مشایی کند، نه خودش.

وَإِيَّاكُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِنْ كُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِي تُسِرُّونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ. شما برای جلب رضایت منِ خدا مبارزه کردید. وَمَنْ يَفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِ. مومنی که دنبال برآورده کردن خواسته دشمن است، دچار بدترین مدل انحراف شده است. انحراف سازمانی دارد. ساختار ذهنی اش دچار مشکل و انحراف شده. یکباره جریان حزب اللهی کشور از رابطه و مذاکره با آمریکا می گویند. شما چرا؟ محاسباتشان عوض شده. زمان احمدی نژاد رهبر معظم انقلاب گفتند مراقبت باشید دشمن محاسبات شما را عوض نکند. مسئولین انقلابی هم محکم از موضع غلطشان دفاع می کردند.

إِنْ يَثْقَفُوكُمْ يَكُونُوا لَكُمْ أَعْدَاءً وَيَبْسُطُوا إِلَيْكُمْ أَيْدِيَهُمْ وَأَلْسِنَتَهُمْ بِالسُّوءِ وَوَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ(ممتحنه 2). دشمنان می خواهند بر شما سیطره پیدا کنند؛ اما بوسیله خود شما زمینه این تسلط را فراهم می کنند. می خواهند شما کافر شوید و ایمانتان را از دست بدهید. لَنْ تَنْفَعَكُمْ أَرْحَامُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَفْصِلُ بَيْنَكُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ(ممتحنه 3). نزدیکان شما اگر با دشمنان ارتباط برقرار کردند، دیگر به درد شما نمی خورند؛ از آنها دل بکَنید.

قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ. شما مسلمین باید شبیه ابراهیم و همراهان او باشید. آنها چه ویژگی داشتند که پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله باید از آنها الگو بگیرد؟ کدام ویژگی حضرت ابراهیم باید الگوی ما باشد؟ زمانی که حضرت ابراهیم با قوم و خویش خودش که مشرک بودند، اعلام برائت کرد، و گفت هیچگاه بین ما مصالحه و آشتی نخواهد بود، و بین ما همیشه عداوت و بغض خواهد بود. با دشمن خدا همیشه باید با دشمنی و بغض برخورد کرد. این الگوی حضرت ابراهیم برای ماست. أَبَدًا حَتَّى تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ(ممتحنه 4). تا وقتی ایمان نیاورید، ما با شما دشمنیم.

 

آقایان انقلابیِ همیشه عصبانی و متوقّع، مراقب باشید!

ملاک دشمنی، کفر به خداست. انقلابی های ما سر مسائل سیاسی بگونه ای باهم بغض و دشمنی پیدا می کنند که نگو! نمی خواهی به قالیباف رأی بدهی ، نده؛ چرا بغض و کینه داری؟ چرا سعی می کنی با ادبیاتی درباره او صحبت کنی که گویا می خواهی او را از بین ببری؟ از ادبیات شخص مشخص است. به بهانه انتخابات بغض و کینه و عداوتشان را نسبت به آقای قالیباف ابراز می کنند. بعضی افراد در ایجاد اختلاف و درگیری بین خودی ها تخصص دارند. مجلس انقلابی را به هر قیمتی زیر سوال می برند. بعد از انتخابات هم دست از تخریب برنمیدارند. همه می دانیم که رهبر معظم انقلاب خیلی حساس هستند که مسئله ای به شخصی نسبت داده شود، بدون اینکه در دادگاه جرمی ثابت شده باشد. اگر انقلابی هستید دست به این افشاگری ها نزنید.

انقدر بد عمل کردند، که رهبر معظم انقلاب مجبور شدند در دیدار با مجلس خبرگان، به این موضوع بپردازند. گفتند سخنان اختلاف انگیز، دعوا راه انداختن ها، ستیزه گری های دشمن پسند، اینها باید ترک شود. گفتند کام شیرین مردم بخاطر انتخابات را تلخ نکنید. همان شب که رهبر معظم انقلاب این صحبت را کردند، صداوسیما باز همان افراد را به تلویزیون آورد، و او همان حرفهایش را دوباره تکرار کرد، و به آتش معرکه بازهم دمید.

رهبر معظم انقلاب گفتند این اختلاف و درگیری ها، امید و نشاط مردم را کم می کند و کام شیرین مردم را در انتخابات تلخ می کند. دومین ضربه هم این است که مجلس از کارآمدی می افتد. آقایان انقلابیِ همیشه عصبانی و همیشه متوقع، مراقب باشید! مجلس را از کارآمدی بیندازید، مستقیما حاکمیت و ولایت را تضعیف کرده اید. انقدر کوچک هستید، نمی توانید بفهمید نظام اسلامی و کاری که این نظام انجام می دهد چیست. با وارد کردن یک سری شبهه و تهمت های بی اساس، موجی ایجاد می کنید که مردم بگویند این چه مجلس انقلابی است که رئیسش این مشکلات را دارد؟! این ظلم به نظام و ولایت است؛ بحث اشخاص نیست. بس هم نمی کنند. انتخابات تمام شد، هنوز ادامه می دهند. بعد از صحبتهای رهبر معظم انقلاب بازهم تمام نمی کنند.

طوری هم مسائل را مطرح می کنند، که فرزند فلان مسئول فلان مشکل را دارد. اگر هم این حرفها درست باشد، به او چه ارتباطی دارد؟ نوح نبی هم پسرش گمراه شد. می گوید کسیکه پسرش اینگونه است، شایسته ریاست مجلس نیست! از کجا این قانون را آورده اید؟

حرف جدیدی می زند؛ می گوید «اینها می خواهند رئیس شوند». تو ظرفیتت کم است، فکر می کنی ریاست مجلس جایگاه خیلی بالایی برای این فرد است. ظرفیت این آدم خیلی بالاتر از این حرفهاست. از رفتار و گفتارش مشخص است. این همه شما دروغ و تهمت زدید، یک کلمه پاسخ شما را نداد. اصلا کسانیکه این دعواها را به راه انداخته اند، در حد و اندازه این فرد نیستند. اینها تا بحال چه گُلی به جمال این نظام زده اند؟ برای نظام چکار کرده اند؟ در چنته چه دارند؟

 

صحبتهای اخیر رهبرانقلاب کوس رسوایی جریان مخالف آقای قالیباف بود

رهبر انقلاب مدیریت جهادی آقای قالیباف را تأیید کرده اند

بعد از صحبتهای رهبر انقلاب، منتظر توبه این افراد بودیم

در اوج بحرانهای کشور، هر کسی نمی توانست مدیریت کلان جهادی در این سطح داشته باشد. زمان جنگ ببینید این فرد لشکرش را چطور اداره کرد؟ فرمانده لشکری که رهبر معظم انقلاب گفتند «من شما سه نفر را هر موقع می بینم، یاد شهدا می افتم». یعنی شهید کاظمی، شهید سلیمانی، و آقای قالیباف. این فرد فرمانده جنگی بوده که امضای رضایت ولی اش را در کارنامه دارد. شما چه دارید؟! در نیروی انتظامی و شهرداری تهران چگونه کار و خدمت کرد. دشمن را وادار به سکوت کرد. زمانی که خیلی ها از مشکلات تهران برعلیه کارآمدی نظام استفاده می کردند. یک مسئول به ما نشان دهید که چهل سال، نماز صبحش را در خانه اش نخوانده باشد. رهبر معظم انقلاب جهادی بودن مدیریت آقای قالیباف را تأیید کرده اند. جهادی کار کردن با حرف و شعار نمی شود. رهبر معظم انقلاب گفتند جهادی کار کردن ایمان قوی می خواهد. بعد درباره این شخص می گویند که می خواهد رئیس مجلس شود. او اگر می خواست رئیس مجلس شود که باید مثل شما وارد معرکه درگیری می شد. اصلا یک کلمه هم جواب شما را نداد!

خیلی ها که به شما رأی دادند، بخاطر همین حرفهایتان علیه آقای قالیباف و بغضی که در اثر این شایعات نسبت به او پیدا کردند بود. آخر سر رهبر معظم انقلاب باید شما را سر جایتان بنشانند. صحبتهای مقام معظم رهبری، کوس رسوایی جریان مخالف آقای قالیباف بود. می گوید «شورای نگهبان اصلا چرا صلاحیت قالیباف را تایید کرده»؟! هر وقت شما مستندات ارائه کردید و حرفهایتان ثابت شد، بعد مدعی این حرفها شوید. برای خودتان قانون وضع می کنید؟! پس شورای نگهبان برای چیست؟

رهبر معظم انقلاب روایتی از امیرالمومنین علیه السلام خواندند: لَوْلاَ التُّقَی لَکُنْتُ أَدْهَی الْعَرَبِ. اگر قرار بود تقوا نباشد، منِ علی مکارترینِ عرب بودم! این حدیث خیلی معنا دارد. کیست که نداند رهبر معظم انقلاب در این سالها مستقیم پشت این مرد ایستاده؟ با رهبر انقلاب در می افتید؟ از این بی تقوایی ها دست بردارید.

چه کسی آتش بیار معرکه است؟ چه کسی این اطلاعات را در دامن این افراد می گذارد؟ چه کسی پشت پرده این ماجرا قرار دارد؟ این موارد را نیروهای اطلاعاتی و امنیتی باید پیگیری کنند تا مشخص شود. چه جریانی از این اختلاف افکنی و تنش نفع می برد؟ چه کسانی پشت پرده این ماجراها را هدایت می کنند؟ و الا این افراد هیچکدام در حد این حرفها نیستند. کسیکه زمان دوم خرداد در جلسات تصمیم گیری برای مدیریت بحرانها، هیچوقت نظری نداشت، امروز مدعی شده. هیچگاه در ایام اصلاحات وارد درگیری ها نمی شد. این فرد امروز وارد عرصه ایجاد اختلاف و درگیری بین نیروهای انقلابی شده. حتما عقبه ای وجود دارد. در مسائل سیاسی نمی توان حسن نیّت بی جهت داشت. میدان سیاست میدان منافع است. قرآن کریم می فرماید بغض و کینه را فقط علیه کفار باید داشته باشید، نه مومنین. بعد از این صحبت رهبر معظم انقلاب، منتظر توبه این افراد بودیم؛ کسی عذرخواهی کرد؟ معلوم می شود جریانی پشت این ماجرا هست.

 

پشت این اختلافات، دغدغه های انقلابی نیست؛ نفاق و کینه و فتنه است

یادمان نمی رود خیلی از این انقلابیها نظرشان درمورد مذاکره با آمریکا مثبت بود

آدمهای دوبهم زن هرجا باشند مانع خیر می شوند

آدم اختلاف انگیز مجرم و گنهکار است

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَ الْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ مَا أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ(قلم 3-1). می فرماید به این قرآن قسم که تو مجنون نیستی. وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ(قلم 3و4). اصلی ترین سرمایه رهبریِ پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله، این خُلق عظیم اوست. فَسَتُبْصِرُ وَيُبْصِرُونَ. خواهید دید، و دشمنان هم آینده را خواهند دید. بِأَيْيِكُمُ الْمَفْتُونُ(قلم 6). مشخص می شود چه کسی مجنون است. بعدها مردم قدر توی پیغمبر را می دانند، که عقل کلّ عالم امکان بودی و هستی. کافران دیوانه اند که با او مخالفت می کنند. کسیکه با حق دربیفتد یک احمق به تمام معناست. مگر قبل از تو دیگران از مخالفت با حق نتیجه گرفتند، که شما بخواهید نتیجه بگیرید؟

إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ(قلم 7). خداوند می داند که چه کسی هدایت یافته است. فَلَا تُطِعِ الْمُكَذِّبِينَ وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ وَلَا تُطِعْ كُلَّ حَلَّافٍ مَهِينٍ هَمَّازٍ مَشَّاءٍ بِنَمِيمٍ(ممتحنه 11-8). می فرماید حرف منافقین را گوش نده؛ اینها دروغگو هستند. اینها اهل عیب جویی و سخن چینی هستند. دیگران را به جان هم می اندازند. موضع گیری رهبر معظم انقلاب در این اختلافها بی جهت نیست. عیب جویی کردن از دیگران راحت ترین کار است. ایراد گرفتن از دیگران خیلی آسان است. پشت این اختلافات، دغدغه های انقلابی نیست؛ نفاق و کینه و دشمنی و فتنه است؛ بعدا مشخص می شود.

می فرماید یکی از ویژگیهای منافقین این است که می خواهند شما در موضع حق خود کوتاه بیایید، و نرمش نشان دهید. یادمان نمی رود که خیلی از این انقلابی ها در زمان مذاکرات، نظرشان نسبت به مذاکره با آمریکا مثبت بود. حواسمان هست راجع به حجاب چه مواضعی گرفته اند. همین انقلابی های دو آتشه، مقابل دشمن که قرار می گیرند شُل می شوند. دم از مذاکره می زنند. یکی از همین افراد گفت «امیرالمومنین علیه السلام شوخی هایی می کرد، که من اینجا نمی توانم عنوان کنم»! تو بی جا می کنی چنین نسبتی به امیرالمومنین علیه السلام می دهی. پرونده این فرد با این حرف بی جا نزد ما بسته شد.

وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ. می فرماید این افراد دوست دارند مقابل کفار کوتاه بیایید. وَلَا تُطِعْ كُلَّ حَلَّافٍ مَهِينٍ از این افراد که دائما سوگند می خورند اطاعت نکنید. مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ.(قلم 12). اینها دائما مردم را نسبت به خیر منع می کنند. الان همه مجلس انقلابی هستند؛ خب بروید کار کنید. اما دنبال ایجاد دوقطبی های کاذب هستند. مانع کارآمدی مجلس می شوند. هرجا خیری باشد، مقابلش می ایستند. آدمهای اختلاف انگیز و دوبهم زن و دروغگو، اینها همیشه مانع خیرند. نه تنها خودشان خیر ندارند، هرجا هم خیر باشد مانع می شوند. هرجا اختلاف باشد، خیر نیست. جایی که درگیری باشد، ولایت نیست؛ جایی که ولایت نباشد هم خیر نیست: إِنْ ذُکِرَ الْخَیْرُ کُنْتُمْ أَوَّلَهُ وَ أَصْلَهُ وَ فَرْعَهُ وَ مَعْدِنَهُ وَ مَأْوَاهُ وَ مُنْتَهَاه. خیر در مُشت ولی جامعه است. اگر کسی در جامعه اختلاف ایجاد کرد، مانع تسری ولایت در جامعه می شود. حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: جَعَلَ اللهُ طاعَتَنا نظاماً لِلملَّةِ و اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرَقَةِ.

در جامعه ای اگر تفرقه بود، ولایت نمی تواند کار هدایت جامعه را پیش ببرد. آقای رسایی که در تلویزیون گفت اینها می خواهند رئیس مجلس شوند، یاد صدر اسلام افتادم! چقدر این موضوعات شبیه است؛ دو قطبی ریاست. خواستند امیرالمومنین علیه السلام را کنار بگذارند، ایجاد دوقطبی کردند. مهاجر و انصار بر سر خلافت اختلاف کردند. حق امیرالمومنین علیه السلام را با این اختلاف افکنی گرفتند. مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ. افرادی که دنبال ایجاد اختلاف هستند، همیشه مانع خیر هستند. مُعْتَدٍ أَثِيمٍ. این اختلافگرها اهل جرم و گناهند. آدم اختلاف انگیز مجرم و گنهکار است. رهبر معظم انقلاب گفتند این تهمت ها خلاف شرع است.

 

امام رضا علیه السلام اختلاف انگیزان را نفرین کرده!

دشمنی با آقای قالیباف مسئله جدیدی نیست

مردم را در فضای مجازی درگیر اختلافات نکنید

امام رضا علیه السلام به جناب عبدالعظیم حسنی فرمود: يا عَبْدَ اَلْعَظِيم أبْلِغْ عَنِّي أَوْلِيَائِيَ اَلسَّلاَمَ وَ قُلْ لَهُمْ: أنْ لاَ يَجْعَلُوا لِلشَّيْطَانِ عَلَى أَنْفُسِهِمْ سَبِيلاً وَ مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِي اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ وَ مُرْهُمْ بِالسُّكُوتِ وَ تَرْكِ اَلْجِدَالِ فِيمَا لَا يَعْنِيهِمْ. سلام مرا به دوستانم برسان، و به آنها بگو راهی برای نفوذ شیطان بر خود قرار ندهند. آنها را به درستی گفتار و ادای امانت سفارش کن. آنها را به سکوت و ترک درگیری و جدال امر کن. تَرْكِ اَلْجِدَالِ فِيمَا لَا يَعْنِيهِمْ. وقتی چیزی را نمی دانند، بر سر آن نزاع نکنند. وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَى بَعْضٍ وَ اَلْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ قُرْبَةٌ إِلَيَّ. هرکس می خواهد به من نزدیک باشد، هوای سایر مومنین را داشته باشد. به برادرانش اقبال داشته باشد، نه بغض و کینه. اختلافاتشان را با هم حل کنند. والله جنایت است مردم را در فضای مجازی درگیر موضوعات اختلاف انگیز و شبه انگیز کنیم.

زمانی ما در تهران با مجمع نخبگان درس و جلساتی داشتیم. روزی یک نفر از قم آمد و به مسئولین این مجمع گفت فلانی را دعوت نکنید. مسئولین مجمع هم عذر ما را خواستند. بعد که علت را جویا شدیم، گفتند فلانی به ما گفته «این فرد را دعوت نکنید؛ چون این فرد در انتخابات به آقای قالیباف رأی داده»! حال جالب است که در آن انتخابات اتفاقا ما به اقای قالیباف رأی نداده بودیم. دشمنی اینها با آقای قالیباف برای الان نیست. این دشمنی مختص به این کوتوله های سیاسی هم نیست؛ بزرگتر از اینها از ابتدا با آقای قالیباف مشکل داشتند. اینها می دانند چه کسی را بزنند.

وَ لاَ يَشْتَغِلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِيقِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً. یکدیگر را گروه گروه نکنید. فَإِنِّي آلَيْتُ عَلَى نَفْسِي إِنَّهُ مَنْ فَعَلَ ذَلِكَ وَ أَسْخَطَ وَلِيّاً مِنْ أَوْلِيَائِي دَعَوْتُ اَللَّهَ لِيُعَذِّبَهُ فِي اَلدُّنْيَا أَشَدَّ اَلْعَذَابِ. منِ علی بن موسی الرضا (علیهماالسلام) قسم خورده ام هرکس شیعیان مرا دسته دسته کند و دچار اختلاف کند، از خدا بخواهم او را به سخت ترین عذاب ها دچار کند! وَ كَانَ فِي اَلْآخِرَةِ مِنَ اَلْخاسِرِينَ. این فرد در آخرت هم خسران زده خواهد بود، و هیچ سرمایه ای نخواهد داشت. مثل یخ فروشی که یخش آب شد و سرمایه اش رفت، اما هیچ چیز بدست نیاورد.

 

اختلاف انگیزان از ولایت امام رضا علیه السلام خارج می شوند!

ما از اختلاف کم ضربه نخورده ایم

وَ عَرِّفْهُمْ أَنَّ اَللَّهَ قَدْ غَفَرَ لِمُحْسِنِهِمْ وَ تَجَاوَزَ عَنْ مُسِيئِهِمْ. می فرماید خداوند شیعیانی که اشتباه می کنند را می بخشد. انقدر نسبت به هم کینه نداشته باشیم. إِلاَّ مَنْ أَشْرَكَ بِهِ. مگر کسیکه به خدا مشرک شود. أَوْ آذَى وَلِيّاً مِنْ أَوْلِيَائِي أَوْ أَضْمَرَ لَهُ سُوءاً فَإِنَّ اَللَّهَ لاَ يَغْفِرُ لَهُ حَتَّى يَرْجِعَ عَنْهُ. اما کسیکه شرک به خدا بورزد، یا ولیّ از اولیاء خدا را اذیت کند، بخشیده نمی شود. کسانیکه نایب امام زمان ارواحنا فداه را اذیت کردند، به اشدّ مجازات دچار می شوند. امام رئوف ما وقتی این افراد را اینگونه نفرین می کند، چرا ما نکنیم؟!

فَإِنْ رَجَعَ وَ إِلاَّ نَزَعَ رُوحَ اَلْإِيمَانِ عَنْ قَلْبِهِ وَ خَرَجَ عَنْ وَلاَيَتِي. اگر این افراد توبه نکنند، روح ایمان از قلبشان خارج می شود. وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ نَصِيباً فِي وَلاَيَتِنَا وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ ذَلِكَ. می فرماید «این افراد از ولایت منِ علی بن موسی الرضا علیه السلام خارج می شوند، و پناه می برم به خدا از این موضوع»! حال انقلابی های ما اگر می خواهند، به این دعوا و اختلاف ها ادامه دهند!

ما هرچه سکوت کردیم بلکه این دعواها تمام شود، نشد. ادامه دادند. انقدر ادامه دادند تا رهبر معظم انقلاب وارد شدند. موضع گیری امام جامعه، موضع گیری دین ماست. بی جهت طرفدار این و آن نباشیم. نظر امام جامعه برای ما کافیست. ما با هیچکس عهد اخوّت نخوانده ایم. هرکس دنبال اختلاف انگیزی باشد، امام جامعه از او رو برمیگرداند.

ما از اختلاف کم ضربه نخورده ایم. باور نمی کنیم اختلاف چه ضربه هایی به ما می زند. حضرت زهرا سلام الله علیها می خواست اختلاف را تمام کند، نشد. فرمود: اَنَسیتم قَولَ رَسولِ اللهِ یَومَ غَدیرِ خمٍّ. فرمود: مَعاشِرَ النّاسَ الْمُسْرِعَةِ إلی قیلِ الْباطِلِ الْمُغْضِیَةِ عَلَی الْفِعْلِ الْقَبیحِ الْخاسِرِ أفَلا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أمْ عَلی قُلُوبٍ أَقْفالُها. اگر کسی حرف غلطی در جامعه زد، باور نکنید. حق با علی است؛ شک نکنید. شیطان از اختلاف بین مردم نهایت سوءاستفاده را می کند. بین این درگیریها، فاطمه سلام الله علیها بین کوچه ها تنها ماند، و هیچکس از او دفاع نکرد؛ از ترس اینکه متهم به طرفداری علی علیه السلام شوند! طرفدارِ علی علیه السلام بودن آن زمان جرم بود! اصلا فاطمه نه، یک خانم هجده ساله باردار دارد کتک می خورد؛ می ایستید و نگاه می کنید؟!

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است