شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ساعت ۰۲:۱۴

نبرد اصلی امام زمان ارواحنا فداه با منافقین است

اولین شب مراسم جشن سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 4 اسفندماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

اولین شب مراسم جشن سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 4 اسفندماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

اختلاف و ظلم مردم به هم، معضل بزرگ جوامع اسلامی

افزایش آگاهی مردم لازم است، اما همه مسائل را حل نمی کند

وَمَا تَفَرَّقُوا إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ وَلَوْلَا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّكَ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ أُورِثُوا الْكِتَابَ مِنْ بَعْدِهِمْ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ مُرِيبٍ(شوری 14). مشکلی در جامعه اسلامی هست؛ درگیری مردم باهم و ظلم مردم به یکدیگر. خدای متعال می فرماید مشکل من این است که این مردم می دانند مشکل از کجاست؛ حق و باطل را می شناسند؛ اما بازهم به یکدیگر ظلم می کنند، و در امر حق اختلاف می کنند. اینطور نیست که با بالا رفتن اطلاعات و آگاهی مردم، مشکلات حل شود. آگاهی لازم است، اما همه مسائل را حل نمی کند.

امام زمان ارواحنا فداه چگونه دولت کریمه شان در عالم فراگیر می شود؟ در زمان حکومت ایشان عقل و فهم مردم دهها برابر می شود. اما آیا با این مسئله همه مشکلات حل می شود؟ پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود فرزند من با سنّت من یعنی شمشیر قیام می کند. در زمان امام عصر ارواحنا فداه هم جنگ و مبارزه وجود دارد. مگر انسانهای فهمیده و عالم، هوا و هوس و نفس ندارند؟ اتفاقا برخی شان از هوش و ذکاوت و علم خود برای رسیدن به هوا و هوس و منافع خود استفاده می کنند.

وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ(جمعه 2). پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله کتاب و حکمت را به مردم آموخت. واقعا هم سطح فهم و درک و آگاهی مردم خیلی بالا رفت. اما نفس و هوا و هوس بجای خود باقی بود. بَغْيًا بَيْنَهُمْ. مردم همیشه باهم درگیرند. از مسائل کوچک تا بزرگ همه باهم درگیرند.

 

مسلمانان اگر بخواهند می توانند حاکمان را به قطع همکاری با اسراییل مجبور کنند

اگر بگوییم وضعیت مردم فلسطین به ما ربطی ندارد، مسلمان نیستیم

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر گفتند سران کشورهای اسلامی چرا حاضر نیستند رابطه شان را با اسراییل قطع کنند؟ چرا مردم به دولتها فشار نمی آورند برای قطعی رابطه با اسراییل؟ مردم باهم درگیر هستند سر منافع خودشان، اما وقتی با ظلم ظالم روبرو می شوند، حاضر نیستند مقابل این ظلم کنار هم بایستند. دو میلیارد مسلمان در جهان حاضر نیستند برای منافع مردم غزه و فلسطین کنار هم بایستند و مبارزه کنند. مسئولین کشورهای اسلامی یکبار طعم مخالفت مردمشان را چشیده اند که منجر به تغییر حکّام کشورهای اسلامی شده؛ اما بازهم از فشار مردم نمی ترسند. چون مردم برایشان انقدر مهم نیست که مقابل ظلم به مردم فلسطین بایستند.

برخی حاضر نیستند خصومتی با دشمنان اسلام از خود نشان دهند. بین خودمان هم هستند. وقتی جمهوری اسلامی مقابل ظلم به مردم غزه می ایستد، بعضی مذهبی ها اعتراض هم می کنند. این یعنی بَغْيًا بَيْنَهُمْ. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ. نمی توانیم بگوییم وضعیت مردم غزه و فلسطین به ما ربطی ندارد؛ و الّا مسلمان نیستیم. امام زمان ارواحنا فداه با ظلم کنار می آید، که ما شیعیان با ظلم کنار بیاییم؟ پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: طوبى لِمَن أدرَكَ قائِمَ أهلِ بَيتي وهُوَ مُقتَدٍ بِهِ قَبلَ قِيامِهِ. قبل از ظهور باید به امام زمان ارواحنا فداه اقتدا کنیم. اگر مثل امام زمان ارواحنا فداه مقابل ظلم و ظالم نایستیم، درکی از امام عصر ارواحنا فداه نداریم.

هرچه جلوتر می آییم، ظلم و جنایات استکبار جهانی بیشتر و بدتر می شود. هیچ زمانی باندازه امروز صهیونیست دست به این جنایات نزده بود. 1.5 میلیون نفر از مردم غزه را آواره می کند تا بسمت رفح بروند؛ وقتی به رفح می رسند، آنها را مورد اصابت گلوله و موشک قرار می دهد! فراری های آواره را هم به قتل می رساند. بعد رسما می گوید تا وقتی اسرای ما را آزاد نکنید، دست از کشتن شما بر نمیداریم. این چه مدل ظلمی است؟! این همه انسان در عالم هستند، یک اقلیت ضعیف اینگونه جنایت می کنند. اسراییل حتی از لحاظ اقتصادی هم ضعیف است. وابسته به چپاول اموال مردم دنیاست. همین الان بالای 30 درصد درآمد نفتی عراق به جیب آمریکایی ها می ریزد. با تدبیر و علم و کیاست دنیا را مدیریت نمی کنند؛ با ظلم و جنایت و چپاول دنیا را مدیریت می کنند.

 

اختلاف و تشتّت، ابزار استیلای استکبار بر کشورها

اختلاف باشد، امیرالمومنین علیه السلام هم نمی تواند در جامعه حکومت کند

حزب گرایی مشکلات کشور را حل نمی کند

قرآن حزب گرایی را تأیید نمی کند. حزب گرایی مشکلات کشور را حل نمی کند. حزب گرایی یکی از مهمترین عوامل تشتّت و دودستگی بین مردم، و یکی از عوامل جدایی مردم از ولایت است. مردم ما امروز نه به چپ نگاه می کنند نه به راست. این نشاندهنده رشد مردم ماست. رهبر معظم انقلاب در صحبتهای اخیر به انتخاب اصلح تاکید کردند. بعد از تاکید بر حضور حداکثری، باید بدنبال انتخاب اصلح باشیم. طبق جدیدترین آمار، درصد مشارکت مردم کشور در انتخابات بالا رفته. 22بهمن کار خودش را می کند و تأثیر خودش را می گذارد.

بَغْيًا بَيْنَهُمْ. درگیری مردم بخاطر غرور و فریب و نفوذ و استعلای مستکبرین بر جامعه اسلامی، یکی از مشکلات جامعه است. استکبار بر اساس تفرق و تشتّت حکومت می کند. رهبر معظم انقلاب آخرین توصیه شان در صحبت اخیر اتحاد بود. از آمریکا و اسراییل هیچگاه صحبتی درباره وحدت نمی شنویم. مردم دنیا اگر کنار هم قرار بگیرند و از ظلم به هم دست بردارند و پیوندشان قوی شود، فطرتشان بیدار می شود و در مقابل ظلم و ظالم می ایستند. لذا استکبار همیشه و در همه کشورها بدنبال ایجاد و تشدید اختلافات بوده و هست.

می گویند پسر رئیس مجلس به کانادا پناهنده شده. می خواهند مردم را نسبت به جریان مجلس انقلابی ناامید کنند. بگویند آخر این جریان این است. بعد مشخص می شود پسر رئیس مجلس در ایران است نه کانادا! حزب اللهی های مخالف شخص رئیس مجلس هم فریب این بازی و ایجاد اختلاف را می خورند. اختلاف، درگیری، تهمت، افترا، همه اینها مانع اتحاد امت است. اگر اتحاد بین مردم نباشد، امیرالمومنین علیه السلام هم در جامعه حاکم باشد نمی تواند حکومت کند. جامعه را به دو قطبی مهاجر و انصار دچار کردند، نتیجه اش خانه نشینی امیرالمومنین علیه السلام شد.

 

خداوند چقدر از اختلاف مردم خشمگین می شود!

شرایط امروز نتیجه استقامت 1400 سال پیش پیغمبراکرم و مسلمانان است

وَلَوْلَا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّكَ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ. می فرماید اگر من مشخص نکرده بودم که هر امّتی اجل مقرّری داشته باشد، بخاطر این اختلاف و تشتّت بین مردم همان موقع آنها را عذاب می کردم. نتیجه این اختلاف را به مردم نشان می دادم. خداوند چقدر از اختلاف بین مردم خشمگین می شود! نقطه مقابل این اختلاف، اتحاد حول محور ولایت است: اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً(آل عمران 103). نعمت مرا بیاد آورید زمانی که باهم اختلاف داشتید، و من بواسطه پیغمبرم بین قلوب شما تألیف و محبت و نزدیکی ایجاد کردم، و بواسطه این نعمت به برادری و اتحاد رسیدید.

انقلاب اسلامی بین مردم شدیدا محبت و اتحاد ایجاد کرد. ایثار را قبل از جبهه، در شهرها و خیابانها می توانستید ببینید. امروز می توانیم نسیم تحقق عینی ولایت امام زمان ارواحنا فداه یعنی تحقق فرج و ظهور را استشمام کنیم. مردم دنیا را ببینید؛ هنوز برای حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی می کنند. در سازمان ملل بالای دویست کشور بر علیه اسراییل قطعنامه امضا می کنند. کی اینطور بوده؟

وَإِنَّ الَّذِينَ أُورِثُوا الْكِتَابَ مِنْ بَعْدِهِمْ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ مُرِيبٍ فَلِذَلِكَ فَادْعُ وَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ(شوری 14و15). باید این مشکل را بین مردم برطرف کنیم. اختلاف و تشتّت بین مردم باید از بین برود. خداوند می فرماید در این مسیر استقامت کنید. محصول استقامت 1400 سال پیش پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و مسلمانان را امروز ما داریم می بینیم. میلیونها نفر در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22بهمن به خیابانها می آیند. امام رضا علیه السلام صد نفر هم یار نداشت.

 

نبرد اصلی امام زمان ارواحنا فداه با منافقین است

مقابله با منافقین پیچیده است

وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ. می فرماید از هوای نفس اختلاف انگیزان تبعیت نکنید. جریانهای باصطلاح انقلابی از ابتدای انقلاب به حضرت امام و رهبر معظم انقلاب فشار می آوردند که باید اینطور که ما می گوییم بشود. یک جاهایی امام جامعه نمی تواند مقاومت کند؛ مجبور می شود به مصلحت عمل کند تا جلو فتنه را بگیرد. اگر حضرت امام قطعنامه را نمی پذرفت، هاشمی این قدرت را داشت که مردم را علیه امام بشوراند. از سال 61 تا 67 بر حرف و خواسته خود اصرار کرد و سایرین را هم با خود همراه کرد، تا بالاخره به خواسته اش رسید. روحانی به جاسوس اسراییلی گفت اگر علیه ایران فشار نیاورید، من جواب هاشمی را چه بدهم؟! مگر امیرالمومنین و امام حسن مجتبی علیهماالسلام مجبور نشدند به مصلحت تن بدهند؟ منافق نان دین را می خورد، اما ریشه دین را می کند. مقابله با منافق پیچیده است؛ مثل مقابله با مشرک و کافر نیست.

وَقُلْ آمَنْتُ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ كِتَابٍ وَأُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَيْنَكُمُ(شوری 15). بگو من به کتاب خدا ایمان آوردم، و دستور دارم عدالت را پیاده کنم. امام زمان ارواحنا فداه به مدل پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله حکومت می کند. هیچکس نمی تواند بر نظر و تصمیم امام تأثیر بگذارد. منافقین نمی توانند مردم را علیه حکومت امام عصر ارواحنا فداه بشورانند. نبرد و مبارزه اصلی امام زمان ارواحنا فداه با منافقین است. قدرت اهل نفاق در آخرالزمان از زمان صدر اسلام بیشتر است. امام زمان ارواحنا فداه هفتاد هزار منافق را گردن می زنند. کسانی را گردن می زنند که خیلی از مردم تعجب می کنند؛ می گویند اینکه آدم خوبی بود! منافق یعنی این.

امام عصر ارواحنا فداه کاری که پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بخاطر همراهی نکردن امت نتوانست انجام دهد را انجام می دهد و کار را تمام می کند. مدل حکومت امام زمان ارواحنا فداه همان مدل حکومت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله است. جمهوری اسلامی چهل و پنج سال است مردم را با مدل حکومت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله تربیت می کند، تا برای حکومت امام عصر ارواحنا فداه آماده شوند، و مردم دنیا را هم برای پذیرش این مدل حکومت آماده کنند. به یاوه های امثال اکبرنژاد توجه نکنید که می گوید حضرت امام جمهوری اسلامی را بر اساس تنش ایجاد کرد. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله ده سال حکومت کرد، هشتاد جنگ برپا کرد. این تنش نیست؟ اگر این نادان بر همین اعتقاد باقی بماند، قطعا یکی از کسانی خواهد بود که امام عصر ارواحنا فداه گردن او را خواهد زد! این افراد از جمله کسانی هستند که وقتی امام عصر ارواحنا فداه تشریف بیاورند، بین مردم تشکیک ایجاد می کنند که این فرزند پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله نیست؛ چرا انقدر می جنگد؟!

 

کسیکه رأی نمی دهد، نقشش در برپایی حکومت امام عصر ارواحنا فداه را ایفا نمی کند

شیعه نمی تواند جهانی فکر نکند

امام عصر ارواحنا فداه هشت ماه می جنگد، و کار مستکبرین تمام می شود. چون قبل از ظهور، شرایط برای حکومت امام زمان ارواحنا فداه فراهم شده است. این شرایط را جمهوری اسلامی ایجاد می کند. کسیکه پای صندوق های رأی نمی رود، نقشش در برپایی حکومت امام عصر ارواحنا فداه را ایفا نمی کند.

اللَّهُ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ. می فرماید به مردمی که باهم اختلاف می کنند بگو این اراده خداست که باید عدالت برقرار شود. می گویند «چه کسی گفته شما باید عالم را پر از عدل و داد کنید؟ مردم دنیا به شما چه ربطی دارند»؟ در پاسخ اینها بگوییم: اللَّهُ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ. انسان خلیفه الله است. لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ لَا حُجَّةَ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ. شما هر کاری که می خواهید انجام دهید؛ ما هم هر کاری که لازم است در جهت برپایی عدالت انجام می دهیم. در راه برپایی حاکمیت الهی هر کاری که می توانیم انجام دهیم. به سیاه نمایی بعضی حتی حزب اللهی ها توجه نکنیم.

اللَّهُ يَجْمَعُ بَيْنَنَا وَإِلَيْهِ الْمَصِيرُ(شوری 15). بگو ما دیگر با شما حرفی نداریم؛ حرفها را زدیم؛ ما باید اراده خداوند در جامعه را پیاده کنیم. برقراری عدالت باید با چنین هماوردطلبی و عزت و قدرتی همراه باشد. اگر این انرژی و قدرت را در وجود خودمان حس نمی کنیم، بدانیم از امام زمان ارواحنا فداه خیلی دوریم. وَ أَعِنَّا عَلَی تَأْدِیَهِ حُقُوقِهِ إِلَیْهِ وَ الاجْتِهَادِ فِی طَاعَتِهِ وَ اجْتِنَابِ مَعْصِیَتِهِ وَ امْنُنْ عَلَیْنَا بِرِضَاهُ. در دعای ندبه اینگونه بیان می کنیم که بوسیله ما حقوق امام زمان ارواحنا فداه را ادا کن. مَتى تَرانا وَ نَراکَ وَقَدْ نَشَرْتَ لِواءَ النَّصْرِ تُرَى. کی می شود پیروزی و نصرت شما را ببینیم؟ ما هم باید در این پیروزی سهیم باشیم. أَتَرَانا نَحُفُّ بِکَ وَأَنْتَ تَؤُمُّ الْمَلَأَ وَقَدْ مَلَأْتَ الْأَرْضَ عَدْلاً، وَأَذَقْتَ أَعْداءَکَ هَواناً وَعِقاباً، وَأَبَرْتَ الْعُتاهَ وَجَحَدَهَ الْحَقِّ، وَقَطَعْتَ دابِرَ الْمُتَکَبِّرِینَ. انسان با دعای ندبه انرژی می گیرد. شیعه یعنی بمب انرژی. شیعه نمی تواند جهانی فکر نکند. نمی گوید مردم جهان به من چه. یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً. امام زمان ارواحنا فداه با ملائکه جهان را پر از عدل نمی کند؛ بواسط مومنین این کار را انجام می دهد. موسی بن جعفر علیهماالسلام فرمود شیعه علی بن ابیطالب علیه السلام کسی است که برای ادعایش عمل داشته باشد؛ عملش قولش را تصدیق کند. شما بر بالش های گرم تکیه داده اید و ادعای تشیع می کنید؟! شیعه علی علیه السلام کسی است که کار امام زمان ارواحنا فداه را بار می کند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است