چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ساعت ۰۳:۴۸

مردم باید جهاد و مبارزه را از اباعبدالله علیه السلام سرمشق بگیرند

مراسم جشن سالروز میلاد اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم دوشنبه 23 بهمن ماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

مراسم جشن سالروز میلاد اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم دوشنبه 23 بهمن ماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

سرنوشت انسانها بدست امام جامعه است

هم اهل حق و هم اهل باطل اهل عمل هستند. مومنین حق را اقامه می کنند؛ کفار و اهل نفاق هم مانع راه حق می شوند. کسیکه پیرو امام جامعه باشد، گذشته و آینده اش اصلاح و تضمین می شود. در مقابل کسیکه از امام جامعه تبعیت نمی کند، گذشته و آینده اش نابود می شود. سرنوشت انسان بدست امام جامعه است.

مسئله امامت از خلقت آدم ابوالبشر مطرح بوده. تقابل با جبهه حق و امامت هم از روز اول توسط شیطان شکل گرفت. امروز هم همین تقابل جبهه حق و باطل ادامه دارد. جریان ولایت و جریان حق، قدمتش به زمان خلقت آدم می رسد، و امروز هم بواسطه ولایت فقیه ادامه دارد. إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا(مریم 96). کسیکه اهل حق باشد، خدای متعال محبت او را در دل مردم قرار می دهد. صهیونیست در هشتاد سالگی تشکیل حکومت غاصبش، خودش می گوید که در شرف نابودی هستیم. شجره خبیثه ریشه ندارد. كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ(ابراهیم 24). ریشه ما به حسین بن علی بن ابیطالب علیهماالسلام برمیگردد.

اباعبدالله علیه السلام شب عاشورا به یارانش فرمود دشمنی شیطان با آدم، بخاطر نور ما پنج تن بود که در ظهر آدم قرار داشت. کسانیکه در حوزه علمیه، انقلاب و امام و رهبر انقلاب را زیر سوال می برند، خودشان هم نمی دانند چه جنایتی می کنند. شما باور مردم نسبت به حسین بن علی علیهماالسلام را دارید سُست می کنید؛ و البته آب در هاونگ می کوبید.

 

تحریف 180درجه ای اسلام

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَآمَنُوا بِمَا نُزِّلَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَهُوَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ كَفَّرَ عَنْهُم سَيِّئَاتِهِمْ وَأَصْلَحَ بَالَهُمْ ذَلِكَ بِأَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا اتَّبَعُوا الْبَاطِلَ وَأَنَّ الَّذِينَ آمَنُوا اتَّبَعُوا الْحَقَّ مِنْ رَبِّهِمْ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ لِلنَّاسِ أَمْثَالَهُمْ فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاء اللَّهُ لَانْتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِنْ لِيَبْلُوَ بَعْضَكُمْ بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ(محمد 4-1). می فرماید وقتی مقابل جبهه باطل قرار گرفتید، سرسخت باشید. کوتاه نیایید. اگر آنها را اسیر کردید، محکم دست آنها را ببندید. بگذارید خفّت اسارت را حس کنند.

انسان از بعضی مقامات امنیتی و قضایی تعجب می کند. اکبرنژاد همینطور حرف می زند. به اسم تفقّه اسلامی، هر روز حرفهای بدتری می زند. می گوید «شرکت در انتخابات نفی جمهوریت و نفی مردمداری است»! می گوید «امام از روز اول که انقلاب کرد، بنا را بر تنش گذاشت». حضرت امام تنش را آغاز کرد؟ ساواک از کی تشکیل شد؟ انسان انقدر احمق می شود؟! دفاع مقدس را ما آغاز کردیم یا صدام به پشتوانه آمریکا و اروپا جنگ را آغاز کرد؟

می گوید «این انقلاب هیچ سنخیتی با حکومت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام ندارد». پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بعثتش تنش زا بود که در ده سال حکومت بالای هشتاد جنگ داشت؟ وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا(بقره 217). بیسواد، قرآن بخوان؛ خداوند می فرماید دشمنان دین هیچگاه دست از شما برنمی دارند، تا اینکه شما را از دینتان برگردانند. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین علیهم السلام همه دائما در جنگ و مبارزه و لشکرکشی و تدارک جنگ بودند. امام حسن علیه السلام فرمود جنگیندن با تو بر من واجب است معاویه، اما کسی را ندارم که بجنگم.

شبهه ای وارد می کند که تا بحال کسی این شبهه را وارد نکرده بود؛ می گوید «تظاهرات 22بهمن ضد مردم سالاری و جمهوریت نظام است»! می گوید «این دلیل بر حقانیت و مقبولیت نظام اسلامی بین همه مردم نیست. چون اینطرف چند میلیون جمعیت به حمایت نظام می آیند، اما آنطرف اگر کسی بخواهد مخالفت کند به او اجازه نمی دهید». به کسانیکه اجازه تظاهرات نمی دهند، بخاطر راهپیمایی کردن اجازه نمی دهند، یا بخاطر تخریب و ایجاد رعب و ناامنی و کشتار و تجاوز؟! این راهپیمایی مخالفت نیست، فتنه است. امیرالمومنین علیه السلام گردن فتنه را شکست. کجای اسلام را تو فهمیده ای؟ خط فکری توسط برخی باصطلاح چهره های فضلای جوان در قم شکل گرفته که آینده خطرناکی دارد. صددرصد اسلام را تحریف می کنند.

 

اسلام با دیگران درگیر نمی شود؛ دیگران با اسلام درگیر می شوند

ما منافقین را اعدام کردیم چون به جنگ مسلحانه برخاستند. هفده هزار نفر از مردم را کشتند، و تو خودت هم به این مسئله اذعان داری؛ اما می گویی مقصر امام است؟! هیچ ترسی هم ندارد؛ راحت حرفهای انحرافی اش را می گوید. می گوید «اسلام نباید درگیر شود». اسلام با دیگران درگیر می شود، یا دیگران با اسلام درگیر می شوند؟ فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ(محمد 4). می فرماید در میدان جنگ که با کافرین روبرو شدید، گردنشان را بزنید! صریحا بر خلاف قرآن و سنت ائمه علیهم السلام حرف می زند. صریحا اسلام را وارونه بیان می کند. معلوم است تو در مجلس خبرگان پذیرفته نمی شوی؛ حال از حرص شمشیر را از رو بسته ای.

می گوید «جمهوری اسلامی فقط به مسئله فلسطین می پردازد؛ همه مسادل را رها کرده و سیاست هایش را بر اساس جنگ با اسراییل تنظیم می کند». کدام سیاست داخلی کشور بر اساس جنگ با اسراییل تنظیم شده؟ چرا عوامفریبی می کنید؟ مردم ما که دارند زندگیشان را می کنند. هنوز ما اعزامی نداریم، می گویند شما کشور را بر اساس جنگ با اسراییل تنظیم می کنید. بعضی مذهبی ها به مجموعه نظام ایراد می گیرند که چرا به فلسطین نیرو اعزام نمی کنید؟ بخاطر همین احمق هایی که در حوزه هستند. هنوز نیرو اعزام نکرده ایم، صدای اینها بلند شده.

وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا(نساء 75). می فرماید چرا از مظلومین دفاع نمی کنید؟ کسانیکه نجات از دست ظالم را طلب می کنند. ما که وارد جنگ با اسراییل نشده ایم، نهایتا از فلسطینی ها حمایت می کنیم. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ(محمد 7). خداوند بعد از تبیین جبهه حق و باطل، و دستور به شدت برخورد با کفار، می فرماید اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری می کند و قدمهای شما را استوار می سازد.

 

مردم باید جهاد و مبارزه را از اباعبدالله علیه السلام سرمشق بگیرند

تمام زندگی امام حسین علیه السلام مبارزه بود، نه فقط شهادتش

جهاد و مبارزه مختص زمان اهلبیت نبود

اگر حسینی زندگی کنیم بهشت می رویم، و لاغیر

خدای متعال در حدیث قدسی درباره اباعبدالله الحسین علیه السلام می فرماید: وَجَعَلْتُ حُسَیناً خازِنَ وَحیی. حسین را کلیددار وحیم قرار دادم. وَ أَکْرَمْتُهُ بِالشَّهادَهِ. او را با شهادت گرامی داشتم. وَ خَتَمْتُ لَهُ بِالسَّعادَهِ. سعادت را برای او رقم زدم. فَهُوَ أَفْضَلُ مَنِ اسْتُشْهِدَ. او را بافضیلت ترین شهید قرار دادم. وَ أَرْفَعُ الشُّهَداءِ دَرَجَهً. او را والامقام ترین شهید قرار دادم. وَ جَعَلْتُ کَلِمَتِی التَّامَّهَ مَعَهُ. کلمه تامّه ام را همراه او قرار دادم. منبع قدرتم را در اختیار حسینم قرار دادم. چه ضرورتی دارد اباعبدالله علیه السلام که قدرت تامّه الهی همراه اوست، با این وضع در میدان جنگ مبارزه کند و به شهادت برسد؟ اما باید آیات قرآن تحقق پیدا کند. مردم باید جهاد و مبارزه را از اباعبدالله علیه السلام سرمشق بگیرند. همه مردم که به کلمات تامّه الهی دسترسی ندارند.

اباعبدالله علیه السلام فرمود: و لکم فیّ أسوه. مردم باید مثل اباعبدالله علیه السلام زندگی مجاهدانه داشته باشند. اباعبدالله علیه السلام برای شهادت الگو نیست فقط؛ الگوی زندگی مجاهدانه است. به فرزندانمان بیاموزیم که زندگی بی مبارزه و جهاد نمی شود. زندگی بی مبارزه زندگی نیست؛ مرگ است؛ بردگی است؛ ذلت است. خواسته دشمن این است که ما مبارزه نکنیم و نجنگیم. ما برای شرف و عزت و کرامتمان باید بجنگیم. اهلبیت علیهم السلام از کودکی به فرزندانشان مبارزه و جنگ و شمشیرزنی می آموختند.

در دنیا عده ای تابع حق هستند، و عده ای مانع حق. تابع حق همیشه با مانع حق درگیر است؛ چون مانع حق همیشه مقابل تابع حق می ایستد. اینطور نیست که جهاد و مبارزه مختص زمان اهلبیت و شرایط آن زمان بوده باشد. روحانی گفت «ما باید از امام حسن علیه السلام درس بگیریم، نه امام حسین علیه السلام». می گوید حسن بن علی علیهماالسلام یک راه رفت، و حسین بن علی علیهماالسلام راه دیگری رفت. این حرف کفر است. این شخص منافق است، چون کفرش را پنهان می کند. بعد هم شاکی می شود که چرا شورای نگهبان مرا ردصلاحیت کرد؟!

در ولادت امام حسین علیه السلام، به زندگی حضرت نگاه کنیم و درس بگیریم. تمام زندگی امام حسین علیه السلام مبارزه بود. زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله، زمان امیرالمومنین علیه السلام، زمان امام حسن علیه السلام، و زمان خود امام حسین علیه السلام؛ همه اش مبارزه بود. بله، زندگی یعنی مبارزه. پس ما کی از زندگی لذت ببریم؟ اتفاقا در این مبارزه برای امر حق است که ما باید لذت ببریم. چون باطل اجازه نمی دهد ما از زندگی لذت ببریم. اگر مردم آمریکا و اروپا که سرپرستی کفر را پذیرفته اند غرق لذت بودند، امروز کف خیابانها از فلسطین حمایت نمی کردند. چون ظلم و استکبار و استیلا را تجربه کرده اند، و با مردم فلسطین همدردی می کنند. از سر بی دردی به حمایت از مردم فلسطین بلند نشده اند. خودشان زندگی راحتی ندیده اند، لذا با مردم فلسطین ابراز همدردی می کنند. نه زندگی درستی دارند، نه عاطفه و محبت و خانواده دارند، نه طهارت درستی دارند. مردم دنیا و غرب زندگی نمی کنند.

وَ حُجَّتِی الْبالِغَهَ عِنْدَهُ. حجت بالغه من نزد حسین علیه السلام است. من هرچه می خواستم به مردم عالم بگویم، با حسینم گفتم. رفتار و منش اباعبدالله علیه السلام، سبک زندگی مومنانه است. خداوند با امام حسین علیه السلام حجت را تمام کرد. بِعِتْرَتِهِ أُثیبُ وَ أُعاقِبُ. با ائمه بعد از حسین علیه السلام، به مردم ثواب می دهم و عقاب می کنم. هرکس را بهشت و جهنم می برم، ملاکم حسین علیه السلام و اولاد اوست. حسین بن علی علیهماالسلام هم مظهر تام و اتمّ اراده الهی در حیات و ممات و بهشت و دوزخ ماست. همه دنیا و آخرت ما با حسین علیه السلام تنظیم می شود. ملاک و معیار حسین علیه السلام است. اگر حسینی زندگی کنیم بهشت می رویم، و لاغیر. زندگی غیرحسینی بهشتی در پی ندارد. خدای متعال در این حدیث نورانی، ائمه بعد از اباعبدالله علیه السلام را یک به یک نام می برد، و امام زین العابدین علیه السلام را امام اول بعد از اباعبدالله علیه السلام بیان می کند.

 

تداوم امامت و ولایت و وصایت با تولد اباعبدالله علیه السلام

خون سیدالشهداست که در 22بهمن اینگونه می جوشد

فَ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ كُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً حَتّى إِذا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ بَلَغَ أَرْبَعِينَ سَنَةً قالَ رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ اَلَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَ عَلى والِدَيَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي فَلَوْ لاَ أَنَّهُ قَالَ أَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي كَانَتْ ذُرِّيَّتُهُ كُلُّهُمْ أَئِمَّةً وَ لَمْ يَرْضَعِ اَلْحُسَيْنُ مِنْ فَاطِمَةَ ع وَ لاَ مِنْ أُنْثَى كَانَ يُؤْتَى بِهِ اَلنَّبِيَّ فَيَضَعُ إِبْهَامَهُ فِي فِيهِ فَيَمَصُّ مِنْهَا مَا يَكْفِيهَا اَلْيَوْمَيْنِ وَ اَلثَّلاَثَ فَنَبَتَ لَحْمُ اَلْحُسَيْنِ ع مِنْ لَحْمِ رَسُولِ اَللَّهِ وَ دَمِهِ وَ لَمْ يُولَدْ لِسِتَّةِ أَشْهُرٍ إِلاَّ عِيسَى اِبْنُ مَرْيَمَ ع وَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع .

 

جبرائیل خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله نازل شد و عرض کرد: إِنَّ جَبْرَئِيلَ نَزَلَ عَلَى مُحَمَّدٍ فَقَالَ لَهُ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اَللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِمَوْلُودٍ يُولَدُ مِنْ فَاطِمَةَ. خداوند به تو بشارت می دهد به فرزندی که از فاطمه سلام الله علیها بدنیا می آید. تَقْتُلُهُ أُمَّتُكَ مِنْ بَعْدِكَ. امت بعد از تو او را به قتل می رسانند. نمی فرماید امام حسین علیه السلام را یزید به قتل می رساند؛ می فرماید امت او را به قتل می رسانند. امت بودند که به یزید و یزیدیان جرأت و فرصت این جنایت را دادند: َلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُم. فَقَالَ يَا جَبْرَئِيلُ وَ عَلَى رَبِّيَ اَلسَّلاَمُ لاَ حَاجَةَ لِي فِي مَوْلُودٍ يُولَدُ مِنْ فَاطِمَةَ تَقْتُلُهُ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود من فرزندی که بدست امتم به قتل برسد را نمی خواهم. جبرائیل نزد خدای متعال برگشت و پیغام رسول خدا صلی الله علیه و آله را رساند، و پاسخ خدای متعال را برای رسول خدا صلی الله علیه و آله آورد: يَا مُحَمَّدُ إِنَّ رَبَّكَ يُقْرِئُكَ اَلسَّلاَمَ وَ يُبَشِّرُكَ بِأَنَّهُ جَاعِلٌ فِي ذُرِّيَّتِهِ اَلْإِمَامَةَ وَ اَلْوَلاَيَةَ وَ اَلْوَصِيَّةَ. خداوند به شما سلام می رساند، و بشارت می دهد که امامت و ولایت و وصایت را در ذریه این مولود قرار داده. اثر وجودی اباعبدالله علیه السلام با قتل حضرت از بین نمی رود. امامت تا ابد در نسل او خواهد بود. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود فَقَالَ قَدْ رَضِيتُ. راضی شدم.

بعد رسول خدا صلی الله علیه و آله نزد دخترشان فاطمه سلام الله علیها رفتند و همین جملات و مکالمات را فرمودند: ثُمَّ أَرْسَلَ إِلَى فَاطِمَةَ أَنَّ اَللَّهَ يُبَشِّرُنِي بِمَوْلُودٍ يُولَدُ لَكِ تَقْتُلُهُ أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي. فاطمه اطهر سلام الله علیها هم پاسخ داد: فَأَرْسَلَتْ إِلَيْهِ لاَ حَاجَةَ لِي فِي مَوْلُودٍ مِنِّي تَقْتُلُهُ أُمَّتُكَ مِنْ بَعْدِكَ. چنین فرزندی که به دست امت اسلام کشته شود را لازم ندارم. جبرائیل امین پاسخ حضرت زهرا سلام الله علیها را نزد خدای متعال بازگو کرد، و پاسخ خدای متعال را بازگرداند، و مستقیم پیغام خدای متعال را به حضرت رساند و عرض کرد: أَنَّ اَللَّهَ قَدْ جَعَلَ فِي ذُرِّيَّتِهِ اَلْإِمَامَةَ وَ اَلْوَلاَيَةَ وَ اَلْوَصِيَّةَ. همان جملات را تکرار کرد. حضرت زهرا سلام الله علیها هم فرمود أَنِّي قَدْ رَضِيتُ. حضرت زهرا سلام الله علیها حاضر است خداوند فرزندی به او بدهد که امت او را به قتل برسانند، اما جریان هدایت امت تا قیامت باقی بماند. این اگر ایثار نیست، پس چیست؟ کدام مادر حاضر است این کار را بکند؟ تنها چیزی که باعث می شود حضرت زهرا سلام الله علیها مصیبت عظمای عاشورا را تحمل کند، ادامه جریان ولایت و امامت در ذریه حسین بن علی علیهماالسلام است. چنین ولادتی در عالم وجود نظیر ندارد.

آیا امروز رهبریِ امت و امامت و ولایت، و اندیشه تابناک تشیع، مدیون حسین بن علی علیهماالسلام نیست؟ آیا انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و عظمت و عزت و کرامت امروزِ ما مدیون حسین بن علی علیهماالسلام نیست؟ رابطه حسین بن علی علیهماالسلام و انقلاب اسلامی را ببینید. ارتباط شهدای دفاع مقدس با راه سیدالشهدا سلام الله علیها را اینگونه ببینید.

مردم ما چرا بعد از 45 سال اینگونه در راهپیمایی 22بهمن شرکت می کنند؟ این بخاطر خون سیدالشهداست که هنوز هم می جوشد. حقیقت وجود اباعبدالله علیه السلام یعنی امامت و ولایت و وصایت. در دنیا بگردید، در کدام انقلاب بعد از 45 سال مردمش اینگونه در سالروز پیروزی انقلاب در خیابانها حاضر می شوند؟ اکبرنژاد می گوید «این جمعیتی که 22بهمن به خیابان می آیند، مشغول جشن و شادی نیستند؛ اینها دارند از انقلاب اسلامی حمایت می کنند». می گوید «اجازه دهید مخالفان هم به خیابان بیایند و اعتراضشان را به گوش مسئولین برسانند». مگر کسی جلو مردم را گرفته بود؟ خودشان به حمایت از اغتشاشگران نیامدند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است