جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ساعت ۱۸:۵۵

شریعت زدایی، نقشه چهل ساله دشمن برای تضعیف پشتوانه مردمی نظام

مراسم جشن سالروز میلاد امیرالمومنین(علیه السلام) در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم چهارشنبه 4 بهمن ماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

مراسم جشن سالروز میلاد امیرالمومنین(علیه السلام) در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم چهارشنبه 4 بهمن ماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

تفاوت حاکمیت طاغوت با حکمرانی الهی

امام جامعه خودش اولین مسلمان است

هیچ بهانه ای برای نپذیرفتن امر ولی جامعه وجود ندارد

قُلْ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّينَ وَأُمِرْتُ لِأَنْ أَكُونَ أَوَّلَ الْمُسْلِمِينَ(زمر 11و12). خدای متعال به رسول الله صلی الله علیه و آله می فرماید به مردم بگو که من خودم عبد خدا هستم، و خالص او را بندگی می کنم. تفاوت حکمرانی طاغوت و حکمرانی حق اینجاست؛ طاغوت می گوید باید از من اطاعت کنید، اما ولی خدا مردم را به عبادت و اطاعت خدا دعوت می کند، و خودش هم از همین خدا تبعیت می کند.

با این ادبیات، دیگر هیچ بهانه ای برای تمرّد از ولی خدا باقی نمی ماند. چون کسیکه مدیریت جامعه اسلامی را بعهده دارد، خودش هم مأمور به همین امر است. با پذیرفتن دعوت انبیاء، انسان مدیریت خدای متعال را پذیرفته. این خداست که بواسطه حاکمیت امیرالمومنین در جامعه، مدیریت می کند: مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ. پس چرا در طول سالیان سال، مردم هنوز حاضر نشده اند از اولیاء خدا اطاعت کنند؟ دلیلش این است که شیطان سعی می کند این حقیقت را بپوشاند.

وَأُمِرْتُ لِأَنْ أَكُونَ أَوَّلَ الْمُسْلِمِينَ. به مردم بگو من دستور دارم بگویم اولین کسی هستم که تسلیم خدای متعال هستم. خیال امت راحت شود. اگر بناست از کسی اطاعت کنند، او خودش هم تسلیم امر محض خداست. إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ(فتح 10). کسیکه با پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بیعت می کند، با خدا بیعت کرده. حرف و نظر پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله جدای از امر خدا نیست. امام صادق علیه السلام می فرماید کسیکه هلاک می شود، تعجب دارد که چطور هلاک می شود؟ راه هدایت انقدر بدیهی است. هیچ بهانه ای برای نپذیرفتن امر ولی جامعه وجود ندارد. شیطان این امر بدیهی را برای انسانها پنهان می کند، و آنها را از این امر بدیهی غافل می کند.

 

کشف حجاب حربه ای برای تضعیف کشور

اگر جامعه ای از تعقل تهی شد، حرف امام جامعه را نمی پذیرد

قُلْ إِنِّي أَخَافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ(زمر 13). بگو من از معصیت خدا می ترسم. خداوند کاملا با عدالت برخورد می کند. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله هم اگر عصیان کند، عذاب می شود. قُلِ اللَّهَ أَعْبُدُ مُخْلِصًا لَهُ دِينِي(زمر 14). به مردم بگو من بنده خالص خدا هستم و از دین او تبعیت می کنم. فَاعْبُدُوا مَا شِئْتُمْ مِنْ دُونِهِ قُلْ إِنَّ الْخَاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَأَهْلِيهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَلَا ذَلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ لَهُمْ مِنْ فَوْقِهِمْ ظُلَلٌ مِنَ النَّارِ وَمِنْ تَحْتِهِمْ ظُلَلٌ ذَلِكَ يُخَوِّفُ اللَّهُ بِهِ عِبَادَهُ يَا عِبَادِ فَاتَّقُونِ(زمر 15و16). بدترین زیانکاران کسانی هستند که در قیامت زیان کنند.

وَالَّذِينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَنْ يَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَى اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَی(زمر 17). کسانیکه از طاغوت اجتناب می کنند و بسوی خدا بازمیگردند، برای آنها بشارت بهشت است. فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ(زمر 17و18). به کسانیکه حرف ها را می شوند و از بهترین حرف ها تبعیت می کنند بشارت بده؛ آنها صاحبان خرد هستند. اگر جامعه ای را از تعقل تهی کردند، حرف امام جامعه را نمی پذیرد و به حرف طاغوت گرایش پیدا می کند. اگر دنیا و هوا و هوس در جامعه ای پررنگ شود، این جامعه صاحب خرد نیست.

رهبر معظم انقلاب مطلب دقیقی را بیان کردند، گفتند انگلستان به رضاشاه دستور کشف حجاب داد، چون نمی خواست ایران مقابل او بایستد. می خواست قدرت ایران را بشکند، تا بتواند بر ایران سیطره پیدا کند. ایران فرهنگ و تمدن و سابقه و تدین و شریعت داشت. انگلستان می خواست با کشف حجاب، تشرع مردم را نشانه بگیرد. رهبر معظم انقلاب گفتند بی حجابی را اینطور ببینید. کشف حجاب مثل سایر معضلات اجتماعی نیست، که به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

 

شریعت زدایی، نقشه چهل ساله دشمن برای تضعیف پشتوانه مردمی نظام

شرکت در انتخابات جزو حقوق الهیست

از انتقام از دشمنان که حرف می زنیم، برخی می گویند هزینه تراشی نکنید، جنگ می شود. اگر غزه را بزنند، یمن را بزنند، هزینه برای نظام اسلامی نیست؟ وقتی حکومت اسلامی تشکیل دادیم، هرچه استکبار به پیکره امت اسلامی ضربه وارد کند، هزینه برای شماست. غزه و یمن به پشتوانه جمهوری اسلامی مقاومت می کنند. پنج مستشار نظامی ما را در سوریه به شهادت رساندند؛ این هزینه نیست؟ این جنگ نیست؟ هنوز ضربات ما ضربات بازدارنده نبوده؛ باید این ضربات ادامه پیدا کند. زمانی شهادت به دست صهونیست ها برای رزمندگان ما آرزو بود؛ مثل شهید لطفی نیاسر که این آرزو را داشت، و به آرزویش هم رسید. ضربات مهلکی به صهیونیست وارد کرد، و آخر هم مستقیما به دست صهیونیست به شهادت رسید. امروز این مسئله گسترده تر شده؛ صهیونیست ها مستقیما چند نفر از رزمنده های ما در سوریه را به شهادت رسانده اند. آمریکا و انگلستان امروز مستقیما وارد جنگ غزه و یمن شده اند. اینها همه هزینه است. ما نمی توانیم کوتاه بیاییم. دشمن دست و پاهای آخر را می زند، و اتفاقا به همین دلیل هم جنایت هایش را بیشتر می کند.

اگر جامعه را بسمت هواپرستی و دنیاطلبی و رفاه طلبی و دوری از تشرع و دینداری ببرند، این جامعه قدرت اصلی اش برای مقاومت را از دست می دهد. رهبر معظم انقلاب جمله تکان دهنده ای گفتند که چهل سال است دشمن از این اهرم استفاده می کند تا مردم را از صحنه انقلاب دور کنند. چهل سال است مسئولین ما در این زمینه نتوانسته اند جلو دشمن را بگیرند. چهل سال است دشمن واقعیت ها را برای مردم وارونه جلوه می دهد، تا مردم را ناامید کنند و از حضور در صحنه نظام دور کنند.

این درد جامعه را چه کسی باید دوا می کرده؟ همه؛ مسئولین، دولت، مجلس، قضا، هیئت ها، مساجد، پایگاهها؛ معتمدین؛ همه باید اقدام موثر داشته باشند. امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: مِن واجِبِ حُقُوقِ اللّه ِ عَلَى العِبادِ النَّصيحَةُ بِمَبلَغِ جُهدِهِم وَ التَّعاوُنُ عَلى إقامَةِ الحَقِّ بَينَهُم. همه باید به میدان اقامه حق بیایند. این جزو حقوق الهی است. ما اگر از حق خودمان در مشارکت در نظام اسلامی بگذریم، از حق امام جامعه و حق خدای متعال نمی توانیم بگذریم. امیرالمومنین علیه السلام می فرماید همه باید در صحنه باشند تا حق اقامه شود. حضور مردم در انتخابات، اقامه حق است. حزب اللهی های ما نزدیک انتخابات بجای افزایش مشارکت مردم، دنبال زدن همدیگر هستند. همان کار احمقانه ای که احمدی نژاد در مناظره ها انجام داد. آتش بیار معرکه شد.

 

انقلابی ها دنبال مشارکت حداکثری باشند، نه دامن زدن به اختلافات

التَّعَاوُنُ عَلَى إِقَامَةِ الْحَقِّ بَیْنَهُمْ. وَ لَیْسَ امْرُؤٌ وَ إِنْ عَظُمَتْ فِی الْحَقِّ مَنْزِلَتُهُ، وَ تَقَدَّمَتْ فِی الدِّینِ فَضِیلَتُهُ. همه باید برای اقامه حق سهیم باشند. نمی شود بگوییم امیرالمومنین علیه السلام را دوست داریم، اما سخنان حضرت را در زندگیمان پیاده نکنیم. همه جریانات و افراد و ارگانها باید دست به دست هم بدهند، مردم را در صحنه دفاع از دین و انقلاب نگهدارند. نزدیک انتخابات جریانها ی انقلابی دنبال اختلافات نباشند. الان یادشان افتاده که در یک زمانی، فلان ماجرا در مجلس اتفاق افتاده. الان وقت پرداختن به این مسائل است؟ چرا هر کسی به سلیقه خودش می خواهد جامعه را هدایت کند؟!

فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ. بهترین حرف را از آن جهت که حق است باید انتخاب کنیم، نه از آن جهت که مطابق نظر ماست. این آیه را در کنار آیه های گذشته باید ببینیم. خداوند در آیات قبل حرف حق را تعریف کرده. حرف حق و درست حرفی است که حرف خدا باشد. عاقل کسی است که حرف خدا را بپذیرد: يَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ. یعنی پذیرفتن حرف خدا، که از زبان امام جامعه بیان می شود. اشکالی ندارد هرکس به سلیقه و حرف و نظر خودش وارد میدان انتخابات شود. مسئله اول، بحث مشارکت مردم است. رسانه های معاند به وضوح می خواهند کاری کنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند. صریحا دشمنی خود را نظام را اظهار می کنند. همین باعث می شود برخی مردم فریب آنها را نخورند. امام حسن عسکری علیه السلام فرمود وقتی دشمن مکرش ضعیف شود، دشمنی اش را علنی می کند.

أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ. کسیکه احسن را انتخاب می کند، کسی است که خدا او را هدایت کرده. وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ(زمر 18). کسیکه حرف خدا را بپذیرد، صاحب عقل و خرد است. کسیکه حرف خدا را نپذیرد، عاقل نیست. دشمن برای اینکه مردم حرف خدا را نپذیرند، بدنبال زائل کردن عقل مردم است. در طول تاریخ، مستکبرین با رفاه و دنیاطلبی و رفاه طلبی و حب جاه، مردم را از امام جامعه و حرف حق جدا کرده. مردم را از عقل و خرد دور م یکنند. فتنه، حق و باطل را باهم مخلوط می کند، و تاجازه نمی دهد مردم درست بفهمند و درست تصمیم بگیرند و نتیجه گیری کنند. عقل مردم در فتنه ها دچار تردید می شود.

 

فرصت رهایی از ظلمت دنیا در ماه رجب بواسطه نور امیرالمومنین علیه السلام

کسی به اوج یقین می رسد که در میدان جهاد باشد

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: إنّما مَثَلي بينَكُم كَمَثَلِ السِّراجِ في الظُّلمَةِ، يَستَضيءُ بهِ مَن وَلَجَها ، فاسمَعوا أيُّها الناسُ و عُوا، و أحضِروا آذانَ قُلوبِكُم تَفهَمُوا. من مثل چراغ در تاریکی هستم. کسیکه در تاریکی و ظلمت است بوسیله من می تواند راه را پیدا کند. منتهی بشرطی که دنبال چراغ برود. برخی به تاریکی خو کرده اند؛ از نور و روشنایی فراری هستند. کسی با چراغ ولایت هدایت می شود که بفهمد در تاریکی است.

ماه رجب فرصت فوق العاده ای برای خروج از ظلمت دنیاست. یکی از برکات ولایت امیرالمومنین علیه السلام این است که درب آسمانها به روی مردم باز شد. زندگی در دنیا، زندگی در تاریکی محض است. باید این تاریکی و ظلمت دنیا را ببینیم تا متوجه شویم. تا از این عالم مادی بیرون نرویم، متوجه تاریکی دنیا نمی شویم. روح ما که مثل جسم محدود نیست. تا جوانیم، از این فرصت معنوی ماه رجب استفاده کنیم. باید پاک و زلال شویم؛ در ماه رجب این را از خدا بخواهیم. ماه رجب ماه رسیدن به این فرصت هاست. امیرالمومنین علیه السلام آمده است تا این راه را به ما نشان دهد. کسیکه ولایتمدار است، چشمش به دیدن حق باز می شود و حق را می بیند؛ لذا از حق جدا نمی شود: فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‌ لا انْفِصامَ لَها(بقره 256). کسیکه نور را ببیند، هیچگاه به زندگی تاریکی راضی نمی شود. کسیکه بوسیله امیرالمومنین علیه السلام به خدا وصل شود، به تاریکی و ظلمت دنیا برنمی گردد. نگاه نکنیم به انقلابی هایی که امروز مقابل نظام اسلامی و ولایت ایستاده اند. اینها از اول هم انقلابی نبودند. با جوّ همراه شده بودند.

فاسمَعوا أيُّها الناسُ و عُوا. مردم بشنوید. و أحضِروا آذانَ قُلوبِكُم تَفهَمُوا. گوش دلتان را باز کنید تا بفهمید چه می گویم. صدای علی علیه السلام را با گوش قلبمان باید بشنویم. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله نزدیک به 300 ویژگی از خصوصیات امیرالمومنین علیه السلام را بیان کرده اند. مَمْسُوسٌ فِی ذَاتِ اللَّهِ. علی علیه السلام فانی در ذات خدای متعال است. عليّ أكمل الامّة يقيناً. کامل ترین یقین برای علی علیه السلام است. خود حضرت فرمود کسی به اوج یقین می رسد که در میدان جهاد و مبارزه باشد.

حضرت می فرماید: ایها المومنون انه من رای عُدوانا یعمل به و منکرا یدعی الیه فانکره بقلبه فقد سلم و بری و من انکره بلسانه فقد اجر و هو افضل من صاحبه. اگر کسی منکری را ببیند و قلبا ناراحت شود، انسان سالمی است. اگر با زبانش هم نهی از منکر کرد، اجر و ثواب دارد، و از دسته اولی که فقط در دلش ناراحت است بالاتر است. و من انکره بالسیف لتکون کلمة الله هم العلیا و کلمة الظالمین هی السفلی. اما برخی دست به شمشیر می شوند تا حرف خدا در جهان حرف اول باشد. برای اینکه طاغوت در دنیا حاکم نباشد. شهیدان آقازاده اینطور بودند. سه برادر هر سه در میدان جهاد و مبارزه به شهادت رسیدند. این افراد اجر و مقامشان خیلی بالاتر از دو دسته قبل است. اگر شب تا صبح فضائل امیرالمومنین علیه السلام را بگوییم، اما مقابل کسانیکه مقابل فضائل امیرالمومنین علیه السلام می ایستند نایستیم، بهره ای از ولایت حضرت نبرده ایم.

 

تا وقتی ظالمین در دنیا اظهار وجود می کنند، شمشیر از دست شیعه علی علیه السلام نمی افتد

مسیر هدایت مسیر جهاد است و بس

طیفی از جریانهای انقلابی می گویند «ما قدرتمند شویم؛ با قدرتمندی آمریکا در منطقه و جهان هم کاری نداریم». این نیست. و کلمة الظالمین هی السفلی. کسی شیعه علی علیه السلام است که شمشیر از دستش نیفتد تا زمانی که هیچ ظالمی در دنیا اظهار وجود نکند. هنوز کار ما تمام نشده. باید کاری کنیم اسمی از آمریکا و اسراییل در دنیا باقی نماند. مثل رزمندگان غزه و یمن. فذلک الذی اصاب سبیل الهدی. این یعنی هدایت. این راه علی بن ابیطالب علیه السلام است. چرا مردم مدینه با راه علی علیه السلام مشکل داشتند؟ نَقَمُوا مِنْهُ وَ اللهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. بخاطر شمشیر علی علیه السلام؛ یعنی جنگ و مبارزه تا نابودی کامل همه ظالمین. کسانیکه دم از امیرالمومنین علیه السلام می زنند اما پای کار این نظام نمی آیند، خیلی از علی علیه السلام و راه علی فاصله دارند.

انقلاب اسلامی کاری کرد که امروز قدرت تشیع یقه ظالمین دنیا را گرفته و به آنها مجال نفس کشیدن نمی دهد. تشیع در طول تاریخ کی انقدر عزت و قدرت داشت؟ زمان شاه کی این عزت و قدرت را داشتیم؟ برده و ذلیل غرب بودیم. مشاور عالی رئیس جمهور قبل می گفت «ما فقط با جهانی شدن می توانیم از مشکلات اقتصادی خارج شویم، و جهانی شدن هم یعنی پذیرفتن استانداردهای آمریکایی». انقلاب اسلامی کاری کرد که «کلمة الله هم العلیا و کلمة الظالمین هی السفلی» شد. این یعنی هدایت. هدایت جای دیگری نیست، فریب نخوریم. در قم از این فریب ها زیاد است. از علی علیه السلام حرف می زنند، اما از دشمن امروز علی علیه السلام حرفی نمی زنند. با آمریکایی که می گوید مشکل من با جمهوری اسلامی، اسلام علی بن ابیطالب (علیه السلام) است کاری ندارند.

و قام علی الطریق. کسیکه اهل جنگ و مبارزه برای بلندکردن کلمه الله، و پایین آوردن قدرت طاغوت است، این شخص در مسیر هدایت است و بس. و نوّر فی قلبه الیقین. این شخص قلبش بواسطه یقین نورانی می شود. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: عليّ أكمل الامّة يقيناً. علی علیه السلام کامل ترین یقین را بین مردم دارد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است