دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ساعت ۰۰:۴۰

یکماه مانده به انتخابات را وقف ولایت و انتخابات کنیم

مراسم جشن سالروز میلاد فخرالائمه امام جواد(علیه السلام) و حضرت علی اصغر(علیه السلام) در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 29دیماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

مراسم جشن سالروز میلاد فخرالائمه امام جواد(علیه السلام) و حضرت علی اصغر(علیه السلام) در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 29دیماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

آیه ای برای همیشه

قیام برای خدا، بدون لحاظ منفعت شخصی

جای خالی حاکمیت الهی در ادبیات سیاسیون و علمای ما

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَی(سبأ 46). می فرماید بگو شما را یک نصیحت می کنم؛ که یک نفره و دو نفره برای خدا قیام کنید. گویا این یک نصیحت و این یک امر انقدر اهمیتش بالاست، که امت اسلام را در پیمودن مسیر پیش رو کفایت می کند. بی جهت نبود حضرت امام از ایام جوانی به این آیه گره خورده بودند، و در گوشه کتابها این آیه را مرقوم می کرد. این آیه تبدیل به مبدأ حرکت آخرالزمانی امت اسلام می شود. بوسیله این یک آیه، گردش هستی تغییر کرد. امروز نظم جهانی در مدیریت دنیا در حال تغییر است؛ و نقش آفرینان در مدیریت جدید دنیا کسانی هستند که پرچم این آیه را بلند کرده اند. این آیه در آخرالزمان عالم را بهم زده.

این آیه می فرماید یک نفره و دو نفره برای خدا قیام کنیم، و منافع خودمان را هم در نظر نگیریم؛ حتی منافع معنوی. اگر منافع مادی یا معنوی خودمان را در نظر گرفتیم، قیام ما قیام لله نیست. اتفاقی که قرار بود با رسالت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله محقق شود، هنوز محقق نشده. یعنی تمام جوانب زندگی مردم عالم بر اساس احکام الهی مدیریت شود. یعنی حکومت خدا.

رهبر معظم انقلاب گفتند باید مرم را به صحنه بیاوریم، و این به صحنه آمدن باید هدفی داشته باشد. یکی از مهمترین اهداف به صحنه آمدن مردم، تحقق حاکمیت خدا در جامعه است. در ادبیات سایر سیاسیون و علما این ادبیات را نمی توانیم ببینیم. این ادبیات را فقط در کلام حضرت امام و رهبر معظم انقلاب می توانیم ببینیم. کسانیکه در زمینه های مختلف فعالیت می کنند، چرا از حاکمیت خدا حرفی نمی زنند؟

چند درصد تربیت های ما با هدف تحقق حاکمیت الهی است؟ نهایتش این است که ما فرزندانمان را درست تربیت می کنیم تا به بهشت برود! حضرت امام یک عده ای را تربیت کرد که به هیچ چیز جز حکومت خدا فکر نکنند. اگر هم خود حضرت امام نباشد، آنها این هدف را دنبال کنند. عده شان زیاد نیست، اما تأیید الهی را به همراه دارند، لذا موفق و موید خواهند بود. ما طلبه می شویم برای چه؟ طلبه شویم تا برای خدا قیام کنیم. حضرت امام چنین طلبه ای بود. ما چقدر طلبه اینچنینی داریم؟ در بیانات رهبر معظم انقلاب هم بحث حکمرانی الهی جدی است.

 

وضعیت قرمز قم در مشارکت انتخابات!

دشمن توانسته در مذهبی های قم اثر بگذارد

در نظرسنجی که بین مردم قم صورت گرفته، پیش بینی می شود تنها 35 درصد مردم قم در انتخابات شرکت کنند! اولین مرجع مقبول بین مردم قم در این نظرسنجی، اساتید دانشگاه هستند. دومین مرجع مقبول، خانواده و پدر و مادر هستند. علما و مراجع و روحانیون در قم، هفتمین یا هشتمین مرجع مقبول مردم هستند! سال گذشته رهبر معظم انقلاب گفتند قم شهر قیام و اقامه است. اگر در کل کشور شهری را بخواهید پیدا کنید که پای آیه «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ» و حکومت اسلامی بایستد، باید قم باشد؛ اما این نظرسنجی نشان می دهد قم اتفاقا در رتبه های انتهایی و وضعیت قرمز قرار دارد! قم شهر معرفت، شهر جهاد، شهر علم، و شهر قیام است. نظرسنجی ها نشان می دهد تنها یک سوم مردم قم در انتخابات مجلس شرکت می کنند. مردم قم بهتر از هر کسی می دانند که شرکت در انتخابات یعنی تقویت حکومت اسلامی. مردم قم می دانند رأی دادن یا رأی ندادن یعنی چه.

از دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب بیرون آمدیم، یکی از افرادی که در این دیدار هم حضور داشت از ما گله می کرد که شما چرا از اصلاح طلب ها بد می گویید؟ می گفت من وقتی نماینده ندارم، و همه نماینده هایم ردصلاحیت شده اند، چرا رأی بدهم؟ رهبر معظم انقلاب در همین گفتند کاندیدها با گرایش های مختلف در انتخابات مسابقه بدهند؛ اما مسابقه بین نمایندگانی که ولایت فقیه را قبول دارند. برخی کارشناسان که در تلویزیون هم مدام برنامه اجرا می کنند، رسما ولایت فقیه را قبول ندارند. تلویزیون مشخص نیست به کجا می رود.

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَی. قیام برای خدا؛ این حرف زمان رسول خداست. یک نفره یا دو نفره باید حرکت و قیام کنید، حکومت خدا را در جهان مستقر کنید. مردم مومن و مقاوم و صبور غزه، واقعا تعجب و تحسین انسان را بر می انگیزند. با ادبیاتی کاملا ایمانی و الهی و معنوی با خدا و خطاب به مردم دنیا صحبت می کنند. اینها همه درست؛ اما در ادبیات رایجی که در این چند ماه از مردم غزه شنیدیم، از حاکمیت خدا کمتر شنیده ایم. بله، می گویند اسراییل را نابود می کنیم، قدس را آزاد می کنیم؛ اینها هست، همه هم درست است؛ اما مفاهیم برتری که انقلاب اسلامی بخاطر آن شکل گرفت، هنوز بین مردم غزه جا نیفتاده؛ یعنی بحث حکومت خدا. چون ما کاری برای این مسئله نکرده ایم.

امروز ما می بینیم قم جزو مناطق قرمز مشارکت در انتخابات است. اکثر کسانیکه نمی خواهند رأی بدهند، خانواده های مذهبی هستند. می دانند رأی دادن مساویست با تقویت نظام اسلامی، اما به هر دلیلی نمی خواهند رأی بدهند. فضای مجازی و تبلیغات رسانه ای و روایت دشمن واقعا بین مردم مذهبی هم تأثیر گذاشته. همه مردم باید پای کار حکومت اسلامی بیایند. أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَی. مردم راجع به هرچه اختلاف داشته باشند، راجع به حاکمیت الهی که اختلاف ندارند. همه مردم باید برای اقامه امر خدا در جامعه قیام کنند.

 

مردم تکیه گاه دین هستند

هرکس مجلس را تقویت کند، ولایت را تقویت کرده

یکی از لیدرهای انقلابی که سابقه نمایندگی هم دارد و خیلی از شهرها از او بعنوان لیدر انقلابی دعوت می کنند، راجع به مجلس حرفی گفته بود در مورد خودرهای شاسی بلند نمایندگان، که از بنیان حرف کذبی است. هر نماینده ای که خودروی گرفته، شخصا با خودروسازان وارد تعامل شده. مردم همینطور در انتخابات شرکت نمی کنند، این فرد به مجلسی که بارها رهبر معظم انقلاب گفته اند مجلس انقلابی است دروغ به این بزرگی می بندد!

نظارت بر حسن اجرای قانون جزو وظایف و اختیارات ولی فقیه است، که در زمان حاضر این اختیار به نمایندگان مجلس سپرده شده. یعنی هر کسی مجلس را تقویت کند، ولایت را تقویت کرده. به نماینده هایی رأی بدهیم که به فکر ما نزدیک تر هستند. مجلس و انتخابات مجلس را باید تقویت کنیم. نماینده ای که در قم با رأی 35 درصد مردم انتخاب شود، چه توفیقاتی بدست می آورد؟ انسان از چنین نماینده ای امید زیادی ندارد که کار خاصی برای مردم انجام دهد. رهبر معظم انقلاب گفتند سلیقه های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی بیایند و در انتخابات با هم مسابقه بدهند. تعداد کسانیکه صلاحیتشان احراز شده، نسبت به دوره های گذشته خیلی بیشتر است.

رهبر معظم انقلاب در 19دی برای انتخابات این روایت امیرالمومنین علیه السلام را برای مردم قم بیان کردند: و انّما عماد الدّین و جماع المسلمین و العدة للاعداء العامة من الامة. مردم تکیه گاه دین هستند. در جامعه اسلامی، مردم نقش آفرینند. جامعه اسلامی با مجموعه مردم مسلمان هویت پیدا می کنند. جامعه اسلامی فقط با حوزه علمیه هویت پیدا نمی کند. وقتی مردم خودشان را کنار کشیدند، حق امیرالمومنین علیه السلام غصب شد. مردم احساس تکلیف نکنند، دین در جامعه بی تکیه گاه می شود. دیگر برای مردم تفاوتی نمی کند امیرالمومنین علیه السلام حکومت کند، یا دیگران. چنین مردمی کارشان به جایی می رسد که در زمان امام سجاد علیه السلام، رقاصه های درجه یک جامعه از مدینه به سایر شهرها برده می شدند! و العدة للاعداء. دشمن همیشه هست. روزی که بناست دشمن ریشه دین را بکند، مردم مقابل او می ایستند یا حوزه علیمه فقط؟

امیرالمومنین علیه السلام هم که حاکم باشد، اگر مردم در صحنه نباشند کاری از دستش بر نمی آید. خود حضرت فرمود أَضْرِبُ بِالْمُقْبِلِ إِلَى اَلْحَقِّ اَلْمُدْبِرَ عَنْهُ. مردم باید به حق اقبال داشته باشند، تا کار حکومت اسلامی پیش برود. دشمن توانسته خیلی در قم کار کند که دو سوم مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کند. قشر مذهبی که اقبال به حق ندارد؛ مثل مردم مدینه.

 

اعترافات قابل تأمل جان کری درخصوص برجام

امروز بعد از راهپیمایی بعد از نمازجمعه مردم قم، فردی به ما اعتراض کرد که «چرا بالای بلندگو می گویید در قشر پاسدار هم کسانی هستند که قائل به انتقام نیستند». چرا مردم نباید بدانند؟ چند بار رهبر معظم انقلاب گفتند انتقام حاج قاسم را بگیرید. این بار که حرف رهبر معظم انقلاب عملی شد، ببینید چقدر برکت داشت. پاکستان در دست آمریکاست؛ معلوم است پاکستان را وادار می کند حرکتی انجام دهد. معلوم است بعضی مسئولین عراق را وادار می کند موضعی علیه ایران بگیرند. ما خاک این کشورها را مورد اصابت موشک قرار داده ایم؛ انتظار دارید هیچ اتفاقی نیفتد؟ اما آثار و برکات این حرکت را ببینید.

در خبرها خواندیم جان کری اخیرا در اندیشکده راهبردی دانشگاه جورج واشنگتن حرف هایی زده، که اگر صحت داشته باشد خیلی قابل تأمل است. گفته «اگر توافق هسته ای 14ژوئیه(برجام) ادامه داشت، به هیچ جنگی نیاز نداشتیم». این حرف یعنی آنچه ما آمریکایی ها در جنگ ها به دنبالش بودیم، با برجام به آن اهداف می رسیدیم! ما همین حرف را می زدیم، عده ای می گفتند این تحلیل شماست. ما می گفتیم آمریکا چون نمی تواند با ما وارد جنگ شود، وارد مذاکره شده. جان کری می گوید «با آن توافق مادر بچه ها را افسار زده بودیم، گروههای تروریستی خودشان بی آنکه به آنها هشدار بدهیم، گوشه ای رفته ساکت شده بودند». می گوید ما مادر را زده بودیم. وقتی اصل جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره آوردیم، گروههای منشعب از انقلاب اسلامی که وارد جنگ با ما نمی شدند. می گوید «کی حالا می تواند باور کند که حزب الله لبنان هم به پیغام ما جواب داد و منتظر بود جایی با هم دیدار کنیم و تعامل داشته باشیم».

می گوید «آقای بایدن روزی جزو اصلی های دولت سایه فدرال بود که در اتاق فکر ما هوشمندانه ترین راهبردها را می داد واستفاده می کردیم اما امروز خودش پریزیدنت شد وخوشبین بودیم، خیال راحت بود جامعه فدرال را دقیق راهبری می کند می بینیم که از دوستان اسراییلی ما سطحی تر است.به جای آنکه پیر می شود محتاط تر ودقیق تر شود از جوان ها هم سریعتردستور حمله می دهد دقیقاً شبیه همان است که برای بالارفتن از پله های هواپیما ادای جوانی در می آوردچند بار زمین خورد». می گوید «اگر آقای بایدن به برجام برمی گشت برای مهار ایران و گروههای وابسته اش نیاز به هیچ جنگی نداشتیم». می گوید «با برجام می توانستیم ایران را مال خود کنیم، و نیاز به جنگ نداشتیم»! هم دولت انقلابی و هم غیرانقلابی ما در مذاکرات سرشان کلاه رفت. خرازی رسما اعتراف کرد؛ اما مسئولین دولت انقلابی اظهار پشیمانی و اشتباه نمی کنند. آقای جلیلی هم بیاید و بگوید که ما اشتباه کردیم؛ اما نمی گوید. حزب اللهی های ما به اشتباهشان اعتراف نمی کنند.

جان کری می گوید «مقایسه کنید وقتی ایران در ۲۰۱۳ پروژه هوا فضا شبیه برنامه های بین المللی ناسا اجرا کرد موجود زنده به جو فرستاد در حالیکه بودجه ناسا چند ملیتی تامین می شود ایالات متحده فقط بخشی از هزینه ی پرتابها را برعهده دارد. همین ایران در ۲۰۲۰ نمی توانست حقوق کارکنان خود را بپردازد». می گوید ایرانی ها با پول خودشان موجود زنده به فضا می فرستادند. ما در هوافضا بودجه مان را چند ملیتی تهیه می کردیم. می گوید ما با برجام کاری کردمی که ایران حقوق کارکاننش را هم نداشت بدهد!

می گوید «خروج ترامپ از برجام همان بود که ما انجام  داده بودیم ،به شرطی که علنی نمی شد ، ما بنا نداشتیم هیچگاه به همان اندک تعهدات عمل کنیم همانطور که پرزیدنت اباما به هیچ تعهدی در باره ایران عمل نکرد مشکل جلو دوربین بود باعث شد ایران هم خارج شود». می گوید «درآمد نفتی ایران در هفته ی بعد از پاره کردن برجام روزانه یک میلیون دلار شد. نفت از ۷ دلاربه بالای ۴۰ دلار رفت. جواد ظریف و روحانی در ایران به مردم برای برجام از مزایا گفتند که اینقدر پول وسرمایه آورده و ما مطمئن بودیم[برجام] یک دلار هم درامد نداشت ، می شنیدیم وهیچ نمی گفتیم .اما شما گاهی مارا مجبور می کردید ؛بگوییم برجام برای ایران هیچ آورده ای ندارد که حرف ما دست آویز احزاب تندرو علیه دوستان ما در ایران می شد». می گوید برجام یک دلار هم برای مردم ایران نداشت! چقدر از مردم ما این حرفها را باور کرده بودند که برجام پول های بلوکه شده را آزاد می کند.

می گوید «ما با بستن برجام، نه تنها ایران را مهار کرده بودیم بلکه با تامین آرامش و تزریق آن به منطقه نفتی خاورمیانه وآبراههای خلیج فارس و دریای سرخ قیمت نفت را از بالای ۱۰۰  دلار به زیر 20 دلار آوردیم و منافع همپیمانان خود را بدست آوردیم. خنده دار است ؛خبر سی ان ان پس از امضای برجام که گفت : مدتی برخی پالایشگاههای امریکا از ایران بی واسطه نفت خام وارد کردند درست بود و آن خبر واردات بنزین از ایران هم صحت داشت. این در حالی بود که قیمت نفت کمتر از 10 دلار است. دیگر با عملیات اکتبر در غزه و زدوخورد های پایگاههای ایالات متحده در عراق وسوریه و یمن امکان صحبت در مورد احیای برجام منتفی شده است هرچند احیای برجام وبازگشت به حد توسعه ی هسته ای ایران در ۲۰۱۵ ممکن نیست.

جان کری می گوید وقتی جنگ می شود، دیگر نمی شود سر ایرانی ها کلاه گذاشت. هنوز هم خیلی ها می گویند «سپاه اشتباه کرد عراق و پاکستان را زد». انقدر دقیق ساختمان جلسات را زده، فقط سرانی که در جلسه شرکت داشتند مورد اصابت موشک قرار گرفتند. می گویند «نباید به جنگ دامن زد». این آمریکا می خواهد با ما بجنگد؟ اینها همه تلاششان را کردند در ایران دولتی سرکار بیاورند، برای اینکه جنگ شکل نگیرد؛ اینها می خواهند با ما وارد جنگ شوند؟! اینها از پس یک گروه مقاومت در غزه بر نمی آیند، می خواهند با ما وارد جنگ شوند؟

 

برای خدا قیام کنید، تا بفهمید امام جامعه با چه مسائلی پیش روست

جنگ ساده نیست، اما سایر مسائل را ساده می کند

ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ(سبأ 46). می فرماید شما مردم برای حکومت الهی قیام کنید، تا بفهمید پیغمبرتان در این راه چه می کند و چه می کشد، تا به او نگویید دیوانه است. برای اینکه رهبرتان را بشناسید و حقش را ادا کنید، باید شما هم پای کار او بیایید، تا مشخص شود شما در این میدان چکاره اید. تا ببیند قیام برای خدا چقدر مشکلات و دشواری دارد، تا متوجه شوید پیغمبرتان چگونه امر مدیریت جامعه اسلامی را پیش می برد. خودمان را جای رهبر معظم انقلاب بگذاریم، تا ببینیم و بفهمیم در مدیریت جامعه چه صحنه مشکلی پیش رو دارد.

خداوند به پیغمبرش می فرماید به مردم بگو اگر راست می گویید مثل پیغمبرتان قیام کنید و بجنگید، تا بفهمید پیغمبرتان چه می کشد. مثل پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله یک تنه با کفار وارد جنگ شوید، تا بفهمید قیام و جنگ و مبارزه و مدیریت جامعه یعنی چه. جنگ کار ساده ای نیست، اما سایر مسائل را ساده می کند. دشمن را از پا در می آورد. این اعترافات جان کری در دانشگاه آمریکاست. می گوید «میز مذاکرات جمع شده که اسراییل در ورطه نابودی قرار گرفته». میز مذاکرات جمع شده که اسلام در دنیا دچار اقبال و قدرت نمایی شده. مردم دنیا با قرآن و اسلام آشنا می شوند، و به اسلام گرایش پیدا می کنند. بعد روحانی جوان ما که در عقیدتی سیاسی مسئولیت هم دارد می گوید «به نظر شما غزه نباید جنگ را تمام کند؟ اینها دیگر نمی توانند ادامه دهند»! نیروی نظامی و دفاعی که تو برای آنها حرف می زنی، چه تربیت می شوند؟! اینطور حرف می زنید که شهید طهرانی مقدم ما در یک آزمایش ساده سوخت موشک به شهادت می رسد.

جان کری می گوید «هرچند احیای برجام وبازگشت به حد توسعه ی هسته ای ایران در ۲۰۱۵ ممکن نیست. ما از "دستورالعمل های سخت" دوران احمدی نژاد وجرج بوش و باراک اوباما به اینجا رسیده بودیم که ایرانی ها به فرمان ما وهزینه ی خودشان صنعت هسته ای را جمع کردند و خوشحال بودند وافتخار میکردند». اینها اعتراف آمریکایی هاست. می گوید ایرانی ها خوشحال بودند و افتخار هم می کردند! می گوید «یکی از ما در یک جایی بگوید ایران به تمام تعهداتش عمل کرده است». امروز جان کری به ریش ما ایرانی ها می خندد! می گوید مسئولین ایرانی افتخار می کردند که یکی از ما مسئولین آمریکایی از اقدامات ایرانی ها در تعطیل سازی صنعت هسته ای شان تمجید کند. جان کری می گوید وقتی ایران و نیروهای مقاومت دست به اسلحه شده اند و با ما وارد جنگ شده اند، دیگر احیای برجام هم نه ضرورتی دارد، نه دردی را دوا می کند.

 

شرکت در انتخابات یکی از حقوق الهی بر ماست

نگذاریم زندگی راحت طلبانه برایمان عادت شود

همه باید برای انتخابات کار کنیم. 35درصد نظرسنجی را باید حداقل به 50درصد برسانیم، و الا قیامت مسئولیم. هرکس می تواند در محله اش کاری انجام دهد. مساجد را احیا کنیم. به امام جماعات مساجد اطلاعات کافی بدهیم تا برای مردم بیان کنند. هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ(انفال 62). اسلام با حضور مردم تایید می شود. مساجد و پایگاه های مقاومت و دانشگاهها و مدارس را آباد کنیم. با مردم و جوانان صحبت کنیم. با خانواده ها صحبت کنیم. شرکت در انتخابات هم وظیفه و هم حق مردم است. هرجا حکومت اسلامی برپا شد، مردم اگر در انتخابات شرکت نکنند، حق خدا را هم زیر پا گذاشته اند.

رهبر معظم انقلاب دستور به تواصی به حق دادند. گفتند این حضور مردم در صحنه یعنی توصیه به حق. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَالْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ. اگر تواصی به حق نکنیم، ضرر می کنیم؛ هرچه هم داشته ایم را از دست می دهیم. مردم و مذهبی ها را دعوت به شرکت در انتخابات کنیم. از حق خدا راجع به حکومت اسلامی نمی توان گذشت.

فضرب بيده إلى الأرض و رفع رأسه إلى السماء، فأطال الفكر؛ فقال له الإمام الرضا عليه السلام: بنفسي أنت فيم طال فكرك؟ روزی جوادالائمه علیه السلام در کودکی مشتش را به زمین می کوبید، سرش را بسمت آسمان بلند کرد و در فکر عمیقی فرو رفت. امام رضا علیه السلام به فرزندش فرمود به چه فکر می کنی؟ جوادالائمه علیه السلام پاسخ داد: فيما صنع بامي فاطمة عليهاالسلام. به آنچه با مادرم زهرا سلام الله علیها انجام دادند. أما والله لأخرجنهما، ثم لأحرقنهما، ثم لأذرينهما، ثم لأنسفنهما في اليم نسفا. بخدا قسم آنها را به آتش می کشم، و خاکسترشان را به دریا می ریزم. امام رضا علیه السلام فرمود: بأبي أنت و امي، أنت لها؛ يعني الإمامة. تو شایسته امامت امت هستی. امامت امت یعنی احقاق حق؛ کار مشکلی است. قیام و مبارزه و جهاد مشکل است. بعضی از ما انقدر راحت زندگی کرده ایم، سختی و بی خوابی کشیدن و گرسنگی و تشنگی کشیدن برایمان معنا ندارد. نگذاریم این مدل زندگی راحت طلبانه برایمان عادت شود.

 

یکماه مانده به انتخابات را وقف ولایت و انتخابات کنیم

دشمن با کشف حجاب، ایمان و تشرع مردم را نشانه گرفته

مردم باور نمی کردند امام رضا علیه السلام امام باشد؛ چون فرزند نداشت. حضرت فرمود بخدا قسم خداوند فرزندی به من عطا می کند که بوسیله او احقاق حق و امحاق باطل می کند. حق چیست؟ امامت امت. اگر نایب امام زمان ارواحنا فداه امروز می فرماید حضور مردم در انتخابات حق است، یعنی در جهت احقاق امر ولی خداست. هر کدام از ما اگر نتوانیم در تعدادی از مردم که قصد شرکت در انتخابات ندارند تأثیر بگذاریم و نظر آنها را عوض کنیم، مصداق کلام امیرالمومنین علیه السلام می شویم که فرمود: مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِیِّهِ أَنْبَطَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ. اگر الان به یاری دین خدا و امام جامعه بلند نشویم، فردا با لگد دشمن بیدار می شویم. خداوند از حق امام و از حق دینش نمی گذرد.

اهل علمی که سکوت می کنند، تا دشمن هر بلایی می خواهد سر افکار عمومی جوانان قم بیاورد، باید متوجه اشتباهات خود بشوند. نیروهای انقلابی باید بدانند شرایط قم شرایط خوبی نیست. امروز وقتِ وقت تلف کردن در شبکه های اجتماعی نیست. وقت استراحت و به کار خود رسیدن نیست. یکماه مانده به انتخابات را وقف ولایت و انتخابات کنیم. از دعواهای فضای مجازی بیرون بیاییم. از وقتمان برای روشن کردن مردم استفاده کنیم. یک عده در غزه جانشان را می دهند برای اسلام و حکومت اسلامی؛ ما فعلا بنا نیست جان بدهیم، اما باید کار کنیم.

رهبر معظم انقلاب گفتند کشف حجاب از باب درگیری با تشرع و دین و ایمان مردم است. مسئولین بفهمند. انقدر در مبارزه با بی حجابی امروز و فردا نکنید. آنچه مردم را در صحنه می آورد، ایمان مردم است. دشمن با کشف حجاب، ایمان و تشرع مردم را نشانه گرفته. از بین رفتن ایمان و تشرع مردم، باعث می شود خیلی ها پای صندوق رأی نیایند.

امام جواد علیه السلام بفرموده امام رضا علیه السلام الگوی احقاق حق و امحاق باطل است. باید سرمایه مان را برای احقاق حق و امحاق باطل خرج کنیم. برای برقراری حاکمیت الهی در دنیا. یک ماه مانده به انتخابات را تبدیل به یک معرکه جهاد همه جانبه کنیم. انتخابات یعنی جماع المسلمین؛ عناصر فعال جامعه را باید به میدان بکشیم. و العدة للاعداء. انتخابات ذخیره کشور در برابر حملات دشمن است.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است