یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ساعت ۲۳:۲۵

باید بین مردم شور انتخابات ایجاد کنیم

مراسم جشن سالروز میلاد امام محمد باقر(علیه السلام) در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 22 دیماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد انصارالحسین(علیه السلام) برگزار شد.

مراسم جشن سالروز میلاد امام محمد باقر (علیه السلام) در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 22 دیماه 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد انصارالحسین(علیه السلام) برگزار شد.

رسول خدا در میدان مبارزه الگوی ماست

الگوی هر کسی رسول خدا نمی شود

الشَّهرُ شَهري و العَبدُ عَبدي و الرَّحمَةُ رَحمَتي. خدای متعال می فرماید ماه رجب ماه من است. بنده، بنده من است. رحمت، رحمت خاصه من است. اگر کسی از من چیزی طلب کند به او می دهم. اگر بخواهد گناهش را ببخشم می بخشم. اگر بخواهد هدایتش کنم، هدایتش می کنم. أَنَا جَلِیسُ مَنْ جَالَسَنِی وَ مُطِیعُ مَنْ أَطَاعَنِی. اگر کسی همنشین من شد، با او همنشین می شوم. اگر از من اطاعت کرد، منِ خدا از او اطاعت می کنم.

فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَیَّ. کسیکه حق ماه رجب را در عبادت و عبودیت بجای آورد، به منِ خدا می رسد. بهترین ماه برای مومنین ماه رجب است؛ خصوصا برای اولیاء خدا، که تمام همّ و غمّشان رسیدن و وصل خدای متعال است. انسان با این اوصاف یاد شهدا می افتد. تما موجودشان را خدای متعال پر کرده بود. از محبت خدا لبریز بودند. اشتیاق رسیدن به خدا، رضا پناهی 12 ساله را بی تاب کرده بود.

لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا(احزاب 23). کسیکه امیدش ملاقات با خداست. تمام همتش خداست، الگویش رسول خداست. يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا. هر کسی از رسول خدا صلی الله علیه و آله الگو نمی گیرد؛ مگر کسیکه همه امیدش خداست. آخرت را خیلی مهم می داند، و پیوسته خدا را یاد می کند. چنین فردی الگویش رسول خداست.

رسول خدا صلی الله علیه و آله در کجا الگوی مومنین است؟ این آیات در ارتباط با جنگ احزاب است. یکماه است مسلمانان مقاومت می کنند، تحریمند، محاصره اند، غذا برای خوردن ندارند؛ حتی مسلمانان توان کندن خندق نداشتند. این پیغمبر صلی الله علیه و آله الگوی مسلمانان است. در چنین وضعیتی که مسلمانان از لحاظ اقتصادی و معیشتی و نظامی در مضیقه کامل قرار داشتند، لشکر مسلمانان روز به روز کمتر می شدند، مسلمانان روحیه نداشتند؛ در این شرایط رسول خدا صلی الله علیه و آله الگوی استقامت و مبارزه بود. ما امروز اینهمه نعمت داریم، اما خیلی ها روحیه شان را باخته اند.

 

انقلاب را با یمن و غزه بشناسید، نه برخی سابقه داران داخلی

مواضع سوخت و سوزی!

آمریکایی ها سعی کردند علیه یمن اجماعی ایجاد کنند، موفق نشدند. خودشان وارد شدند، چند نقطه یمن را هم زدند. وقتی روحیه فرماندهان و مسئولین و مردم یمن را می بینید، انسان تعجب می کند. روحیه فوق العاده، دل نترس، امید بالا، ایمان محکم. فرمانده یمن خطاب به دشمن می گوید «حماقت کردید؛ گور خودتان را کندید»! بعضی فرماندهان ما هم به تهدیدها اینگونه پاسخ می دهند: «پاسخ داده خواهد شد؛ دیر و زود دارد، سوخت و سوز ندارد»! به آمریکایی که هزاران نفر را اینگونه به خاک و خون کشیده، اینگونه باید پاسخ داد؟! باز هم رهبر معظم انقلاب 19دی آبروداری کردند، گفتند «مسئولین انجام وظیفه می کنند؛ ما بنا نداریم بگوییم چه کسی این جنایت را انجام داده، اما محکم ایستاده ایم؛ باید عوامل میدانی و پشت پرده محکم سرکوب شوند».

یک جریان انقلابی سابقه دار که به خیلی جریانات دیگر انقلابی خط می دهد یک صفحه، مطلب نوشته، که «الان وقت صبر استراتژیک است»! صبر استراتژیک چیست؟ می گوید «نباید کاری کنیم کشور وارد جنگ شود». چه کسی می خواهد با این کشور وارد جنگ شود؟ اینها در غزه و یمن گیر کرده اند؛ واقعا شما فکر می کنید اگر با ادبیات محکم با آنها صحبت کنید، باعث می شود با ما وارد جنگ شوند؟! جریان حزب الله در تهران را شما اداره می کنید؟!

می گوید «مردم طاقت ندارند». از کدام مردم حرف می زنید؟ همان مردمی که فردای بمب گذاری کرمان، جمیعتشان بیشتر شد؟ کدام مردم طاقت ندارند؟ انسان از این مواضع در می ماند. هر طیفی با کلمات مختلف می خواهند انتقام شهدای کرمان را سُست کنند. رهبر معظم انقلاب گفتند «مقاومت عمق استراتژیک جمهوری اسلامی است». اگر می خواهید ها را بشناسید، سابقه داران داخلی را رها کنید، مسئولین و مردم یمن را بینید؛ انقلابی یعنی این.

 

به وعده خدا اعتماد کنید، نه محاسبات دیگر

لشکر علی علیه السلام باشید، نه خلیفه دوم!
رهبر معظم انقلاب چند بار فرهاندهان را خواسته اند که چرا انتقام حاج قاسم را نمی گیرید؟ برخی نمی توانند به ولایت اعتماد کنند؛ می ترسند. انقلاب اسلامی را امروز باید با یمن و غزه و فلسطین بشناسیم. ملتی که هنوز با همان باور و ایمان و یقین و قدرت و صلابت پای کار هستند. لیدرها و جریانات باصطلاح انقلابی داخلی را رها کنید. مهاجر و انصار هشتاد جنگ پای رکاب پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله انجام دادند، بعد از مبارزه خسته شدند؛ ما از دهه شصت جنگ و تلفاتی نداشته ایم، بجز مقطعی در سوریه، اما خسته شده ایم!

همین فرد که امروز این مقاله را نوشته، در سالهای اصلاحات به ما می گفت «شما مسئول انصار حزب الله در قم شوید. ما در همه کشور شعبه داریم». گفتم حزب الله شعبه دارد؟ یعنی چه؟! تا جایی که ما می دانیم حزب الله امت است؛ مگر می شود برای امت حزب الله مسئول گذاشت؟ حزب الله یک مسئول دارد، آن هم رهبر معظم انقلاب است. گفتم شما چرا امروز در تهران حرکتی انجام نمی دهید؟ گفت «در تهران نمی شود کاری انجام داد»! امروز همین فرد از صبر استراتژیک می سخن می گوید. شخصیت این فرد تغییر نکرده. خیلی از لیدرها و حزب اللهی ها و حتی رزمنده های ما هم مثل ایشان فکر می کنند. رهبر معظم انقلاب باز هم در 19 دی از انتقام صحبت می کنند.

خداوند می فرماید کسیکه امیدش به خداست و به آخرت توجه دارد، رسول الله صلی الله علیه و آله را الگوی خود قرار می دهد. رسول خدا صلی الله علیه و آله در جریان جنگ احزاب به مسلمانان فرمود خدا قول داده ما پیروز می شویم؛ همین. خلیفه دوم در زمان نبرد با امپراطوری ایران می گفت ما نمی توانیم بر ایران پیروز شویم. امیرالمومنین علیه السلام فرمود «مگر ما در زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله که می جنگیدیم، روی چه حسابی می جنگیدیم؟ پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله نمی فرمود شما چون عِدّه و عُدّه و امکانات و روحیه تان خوب است، بجنگید؛ می فرمود چون خداوند وعده پیروزی داده، بجنگید. ما هم می جنگیدیم». آیت الله ها، حجت الاسلام ها، فرماندهان، مسئولین، لیدرها! رهبر معظم انقلاب گفته اند پیروزی با ماست؛ به حرف ایشان اعتماد کنید. اگر اعتماد نکنید، مثل لشکر خلفه دوم می شوید. لشکر علی علیه السلام باشید! لشکر علی علیه السلام به وعده خداوند نگاه می کند، نه هیچ چیز دیگر.

 

نزدیکترها سُست ترند!

طلبه جوان ما که در عقیدتی سیاسی مسئولیت دارد، می گوید «غزه باید کوتاه بیاید؛ نمی توانند مقاومت کنند»! چرا آنطور که رهبر معظم انقلاب می فهمد، ما نمی فهمیم؟ رهبر معظم انقلاب در 19دی راجع به غزه گفتند «مقاومت بایستی همچنان باقدرت خودش را بِروز نگه دارد و آماده باشد و از ترفند دشمن غافل نماند و بعون‌الله هر جا دستش رسید، ضربه را وارد کند. و ان‌شاءالله این کار خواهد شد و این روز ان‌شاءالله خواهد رسید و ملّت ایران و ملّتهای مسلمان و گروه‌های مؤمن در سراسر دنیا خواهند دید غلبه‌ی ایستادگی و قدرت و صبر و توکّل به خدا را بر دشمنها و دشمنی‌ها و شیاطین عالم». این نگاه امام جامعه است. رزمنده های یمن امروز بار جمهوری اسلامی را به دوش می کشند. هرجا می توانند یک ضربه می زنند. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله یار نداشت، نیرو نداشت، امکانات نداشت، حتی غذا نداشت؛ اما مقاومت کرد. امروز تنها یک گروه از مقاومت در فلسطین با اسراییل درگیر شده است. هنوز جریانهای دیگر مقاومت وارد میدان نشده اند. کسانیکه به ائمه علیهم السلام نزدیکتر بودند، سُست تر بودند؛ آنکه دورتر بود، محکم تر بود. امروز می توانیم این را ببینیم.

وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِيمَانًا وَتَسْلِيمًا(احزاب 22). هرچه هیمنه دشمن بیشتر می شود، ایمان و صلابت مومنین بیشتر می شود. امروز برخی افراد هیمنه پوشالی دشمن را که می بینند، سُست تر می شوند. این از ضعف ایمان است. مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا(احزاب 23). می فرماید کسیکه صادقانه پای عهد من است، مومن واقعی است. کسیکه سُست است و می ترسد، فرسنگ ها با پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و ائمه و ولایت فاصله دارد؛ این فرد یا مومن نیست، یا پای ایمان و عهدش با خدای متعال نایستاده. خداوند از همه مومنین عهد گرفته به دشمن پشت نکنند: يُوَلُّونَ الْأَدْبَارَ(احزاب 15).

امروز انگلیس که همیشه پشت پرده کار می کند هم وارد میدان شده و جنگنده اعزام می کند. دشمن به چه بدبختی و فلاکتی افتاده. صدر اسلام چنین موقعیتی نداشتیم که دشمن انقدر زبون شده باشد، و اسلام انقدر قدرت پیدا کرده باشد. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله باید از شهرش مدینه دفاع می کرد. حضرت حمزه را در حاشیه شهرش به شهادت رساندند. امروز اسلام در چه مرزهایی با دشمن می جنگد؟ شما در خانه دشمن به او حمله می کنید. در جنگ تبوک هرچه پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود به جنگ بروید، مردم نرفتند. امروز ما با روم و یهود در مرزهایشان داریم می جنگیم.

 

آنچه مردم را به صحنه می آورد، تشرّع است

علما با مردم صحبت کنند

رهبر معظم انقلاب گفتند بعضی از مطالب باید تکرار شود، چون مصداق عینی دارد. گفتند «امام بزرگوار نشان داد به مردم، یاد داد به مردم‌ که حضور آنها در صحنه معجزه‌آفرین است؛ این را ماها نمی دانستیم، دیگران هم نمی دانستند». بعد روایت امیرالمومنین علیه السلام را خواندند، که در نامه شان به مالک اشتر نوشتند: «و إنّما عِمادُ الدِّينِ و جِماعُ المسلمينَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ». کاری که حضرت امام انجام داد، بر مبنای یک اصل دینی بود. ایشان یکی از بندهای نامه امیرالمومنین علیه السلام را عملیاتی کردند. از مردم استفاده کردند. خیلی از علما امروز با مردم کاری ندارند. از مردم فاصله دارند. مردم باید خیلی مسائل برایشان جا بیفتد. اگر مشارکت در انتخابات کمرنگ می شود، بخاطر این است که بخشی از مردم شرکت در انتخابات را وظیفه دینی و اجتماعی خود نمی دانند.

رهبر معظم انقلاب به علما و مراجع و تریبون دارها گفتند تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ؛ حق این است که مردم در صحنه باشند. یکی از این صحنه ها انتخابات است. یکی از صحنه ها، مواجهه با استکبار است. یکی از صحنه ها، تعالی جامعه است. رهبر معظم انقلاب برای اینکه برخی حرف ایشان را بپذیرند، به کلام امیرالمومنین علیه السلام استناد می کنند: عِمادُ الدِّينِ. امت اسلامی تکیه گاه دین است. اگر امت در میدان نباشد، دین آسیب پذیر می شود. در برخی یادواره شهدا می بینیم جوانان و بچه ها کمتر حضور دارند؛ بیشتر رزمندگان دفاع مقدس حاضرند. شما که الحمدلله پای کار هستید، اما بچه ها و نوه هایتان کجا هستند؟ آنها باید آگاه شوند. خیلی از مساجد و هیئت ها و جلسات مذهبی ما اینطور است؛ خالی از جوان است.

رهبر معظم انقلاب گفتند عاملی که مردم را به صحنه می آورد، ایمان و تشرّع است. چهل سال است با این تشرّع دارند مبارزه می کنند. ایشان تصریح کردند بی حجابی یک توطئه انگلیسی است، برای اینکه پشتوانه مردمی نظام ی و دین کمرنگ شود و از بین برود. وقتی مردم نسبت به ایمان و تشرّع سُست شوند، پشتوانه نظام هم سُست می شود. مسئولین ما چند ماه است تصویب قانون حجاب را بلاتکلیف گذاشته اند.

 

بی حجابی مخالفت با شریعت است

شریعت، پشتوانه حضور مردم در صحنه هاست

وزیر امور خارجه ماه قبل گفته «چرا نسبت به همه بندهای 2030 حساس هستید»؟ همه بندهای سند 2030 ضد دین است. تو این را نفهمیده ای؟ فقط که بخش آموزشی این سند نیست. مسئله محیط زیست، کشاورزی، تحصیل؛ همه بخش های این سند ضد دین است. می گوید چرا به همه بندهای سند 2030 آلرژی دارید؟ بعد از 1400 سال که حکومت اسلامی تشکیل شده، لابی های صهیونیسیت باید به ما بگویند بخش کشاورزی تان را اینطور که ما می گوییم باید اداره کنید؟ محیط زیست، صنعت، و مدل شهرسازی تان را اینگونه اداره کنید. پس ما چرا انقلاب کردیم؟!

رهبر معظم انقلاب گفتند «بی حجابی نقشه انگلستان است. بعضی بی حجاب ها با قصد و غرض بی حجابی و بی عفتی می کنند، و حتی بعضی شان هم برای این کار پول می گیرند؛ اگرچه کم هستند». در رسانه و دفتر اطلاع رسانی دفتر ایشان این جمله رهبر معظم انقلاب به راحتی حذف می شود! صلاح نمی دانند بعضی حرفهای رهبر معظم انقلاب را رسانه ای کنند!

رهبر معظم انقلاب گفتند کسانیکه به بی حجابی دامن می زنند، با شریعت می جنگند. شریعت اگر در جامعه سُست شود، مردم در صحنه نخواهند بود. مردم به شرطی در صحنه اند که احساس کنند با در صحنه بودن، تشرّع حفظ می شود. مردم ما دیندارند. بعضی مذهبی ها در انتخابات شرکت نمی کنند، بخاطر بعضی نقاط منفی که در نظام وجود دارد. نگاه کلان ندارند؛ فقط بعضی ایرادات را می بینند. خوب است خداوند با جبهه مقاومت، ما را بیدار می کند. نشان می دهد که مسیر ما درست است؛ ما قدرت پیدا کرده ایم.

 

باید بین مردم شور انتخابات ایجاد کنیم

رهبر معظم انقلاب گفتند هیئت های رزمندگان باید حفظ شود. ما دیدیم مدیران هیئت های رزمندگان دارند پیر می شوند، گفتیم هر هیئت رزمندگان در دل خودش هیئت نوجوانان عاشورایی تشکیل دهد، تا در این هیئت، نوجوانان مدیریت را تجربه کنند، و فردا مسئولیت هیئت اصلی رزمندگان را بعهده بگیرند. سازمان بسیج تهران هم به امروز به همین نتیجه رسیده؛ در هر پایگاه مقاومت، یک پایگاه مقاومت برای نوجوانان شکل بگیرد. از همین سن نوجوانی کار را یاد بگیرند، و در آینده پایگاه را هم اداره کنند.

اگر از یک میلیون جمعیت قم کمتر از پنجاه درصد در انتخابات شرکت کننده داشته باشیم، ما حزب اللهی ها چه خاکی به سرمان کنیم؟! مردمی که انقدر در مغزشان مشکلات را بزرگ کرده اند و امیدشان ناامید شده؛ ما چند درصد اینها را می توانیم پای صندوق رأی بیاوریم؟ تمام دنیا هم می گویند انتخابات ملاک و معیار مشروعیت و مقبولیت نظام است. وقتی یکماه مانده به انتخابات، خانه و زن و بچه چه معنا دارد؟

مسجد باید محل رفت و آمد و فعالیت جوانان محله باشد. مشکلات محله پیگیری شود. شور انتخابات در مردم ایجاد شود. رهبر معظم انقلاب گفتند تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ. هرکس این عمل را ترک کند، گناه مرتکب شده. برویم سراغ مردم. با مردم حرف بزنیم. رهبر معظم انقلاب گفتند بسیج ما باید مثل دهه شصت باشد. به جوانها میدان دهیم تا کار کنند؛ بزرگترها هم مراقبشان باشند، راهنمایی شان کنند، کمکشان کنند. اگر توصیه به حق نداشته باشیم و مردم را پای صندوقهای رأی نیاوریم، جزو گروه اولی هستیم که قرآن می فرماید: إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْر. جزو خسران زدگان خواهیم بود.

 

مکتب باقرالعلوم علیه السلام نواب پرور است

حکومت اسلامی نیاز به حضور مردم دارد

از علما بخواهیم برای مردم روشنگری کنند

امام باقر علیه السلام فرمود: ان الحق استسرخنی و قد هواه الباطل فی جوفه. حق در شکم باطل اسیر بود، و از من کمک خواست. فبقرت عن خاسرته. من شکم باطل را دریم و حق محصور شده در دل باطل را بیرون کشیدم. مردم را آگاه کردم. معارف دینی را منتشر کردم: یَبْقُرُ عِلْمَ الدِّینِ بَقْرا. در حکومت اموی، امام باقر علیه السلام جهاد علمی انجام داد تا مردم را به صحنه بیاورد. امام باقر علیه السلام به آل امیه می فرمود مردم باید در صحنه بیایند. بله، بنی امیه حکّام غاصب هستند، اما حکومت حکومتِ اسلامی است. ظهر به الدین: مردم در حکومت اسلامی باید در صحنه باشند، تا دین بروز و ظهور پیدا کند؛ به یدفع عن المومنین. تا دشمنی علیه دین دفع شود. درب مساجد و پایگاهها و هیئت ها را نباید ببندیم، و به زندگیمان برسیم. اسلام 1400 پیش مردم را می خواست: هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِينَ(انفال 62). امروز هم حکومت اسلامی نیاز به حضور مردم دارد.

دشمنان در فضای مجازی شب تا صبح علیه نظام اسلامی و احکام اسلام با مردم حرف می زنند. کارشناس به کارشناس، می گویند اسلام نمی تواند حکومت کند. اسلام قدرت حکمرانی ندارد. این را به اثبات می رسانند. جوب اینها را باقرالعلوم علیه السلام باید بدهد؛ علما باید پاسخ این شبهات و حملات را بدهند. رهبر معظم انقلاب به مراجع و علما می گویند مردم را به صحنه بیاورید. تکلیف ما قمی ها معلوم شد. باید خدمت علما و مراجع برسیم، و از آنها بخواهیم وارد صحنه روشنگری مردم شوند. بگوییم اگر مردم پشت نظام را خالی کنند، شما مراجع و علما مسئولید.

شهید نواب به کشورهای اسلامی مختلف می رفت، علما را جمع می کرد، با آنها صحبت می کرد و آنها را توجیه می کرد که علیه اسراییل مقابله کنند. مکتب باقرالعلوم علیه السلام نواب پرور است. اگر علما و مراجعِ زمان، شهید نواب را اجابت کرده بودند، و مردم را با ایشان همراه کرده بودند، دشمن نمی توانست علیه اسلام و مسلمین آن اقدامات را انجام دهد.

 

روشنگری وظفه همه ماست

وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ. وقتی رسول خدا صلی الله علیه و آله دستور می دهد، مسئولین باید اطاعت کنند. نباید نظر خودشان را دنبال کنند. باقرالعلوم علیه السلام می فرماید دشمنی با جهاد و مبارزه دفع می شود. دشمن امروز وارد مسجدالأقصی شده. وقتی دشمن می زند، شما هم باید بزنید، وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ(بقره 191). جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ(توبه 73). فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ(توبه 12). شهید نواب صفوی اینگونه بود. می گفت دشمن می خواهد مسلمین زیر سیطره انگلیس باشند. وقتی هم دید مسئولین حکومت بر طبل ذلت اسلام و مسلمین می کوبند، فداییان اسلام را تشکیل داد و مسئول خائن را به قتل رساند.

عمامه به سری می گوید «رهبر انقلاب مدل حکومتش متأثر از شهید نواب است». این را بعنوان یک نقیصه بیان می کند. نواب صفوی به مُرّ دین عمل کرد. استاد شهید نواب صفوی حضرت امام است که از روز اول طلبگی کنار کتابهایش این آیه را می نوشت: قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَی(سبأ 46). اصلا طلبه شده برای نجات بشر.

زندگی جهادی باقرالعلوم علیه السلام چنین زندگی است، حتی اگر از طرف حکومت و مردم اجابت نشود. در آخرالزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، زندگی جهادی باقرالعلوم علیه السلام اجابت شده. آن زمان روشنگری و به میدان آوردن مردم تکلیف بود؛ امروز که به طریق اولی این وظیفه ماست. شاگرد مکتب امام باقر علیه السلام، حضرت امام و مقام معظم رهبری و شهید نواب صفوی هستد. وظیفه ماست که امروز مردم را به صحنه بیاوریم. امروز روز مبارزه و مجاهده است. خدای متعال با غزه و فلسطین و یمن، حجت را بر ما تمام کرده.

فرمانده یمنی می گوید «غزه شهید می دهد. ما برای دفاع از غزه وارد میدان می شویم؛ یا با هم شهید می شویم، یا با هم پیروز می شویم». این ادبیات فرماندهان یمن است. می گوید اجازه نمی دهیم کشتی از این دریا عبور کند. مردم ما فاصله بعضی مسئولین ما با مسئولین و فرماندهان یمن را می بینند، و این تفاوت و فاصله را می فهمند. همین مسئله باعث ناامیدی و دلسردی مردم می شود.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است