چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ساعت ۰۵:۴۴

ویژه نامه «غزه کربلا»

متن ویژه نامه منتظر شده در ایام دهه محرم الحرام 1378 همزمان با جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در غزه

همةمؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی‌دفاعغزه‌اند و هر کس در این دفاع‌ مشروع و مقدس کشته شود شهید است و امید آن خواهد داشتکه در صف شهدای بدر و اُحد در محضر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ محشورشود.
 
وَ سَیعلَمُ ‌الذین ظَلَموا اَیّ مُنقلبٍ یَنقلبون
 سیّدعلی‌ خامنه‌ای
 8/دی/1387، 29 ذی‌الحجه‌الحرام 1429
 
 

مقدمه

علت شکل‏گیری اسرائیل

 اساساً تشکیل دولت یهودى ـ یا به تعبیر درست‌تر، دولت صهیونیست ـ در این نقطه از دنیاى اسلام، با یک هدف بلندمدت استکبارى به وجود آمد. اصلاً به وجود آوردنِ این دولت در این نقطة حساس که تقریباً قلب دنیاى اسلام است براى خاطر این بود که در بلند مدت، تداوم سلطة استعمارگران آن روز ـ که در رأسشان دولت انگلیس بود ـ بر دنیاى اسلام باقى بماند... طبق اسناد تاریخى، تشکیل حکومت صهیونیستى در آن‌جا، بیش از آنچه که آرزوى مردم یهود باشد، یک خواست استعمارى دولت انگلیس بود. شواهدى وجود دارد که در همان زمان، بسیارى از یهودیها اعتقادشان این بود که احتیاجى به این دولت نیست؛ این دولت به نفعشان نیست؛ لذا گریزان بودند. بنابراین، این یک آرزو و ایدة یهودى نبود؛ بیشتر یک ایدة استعمارى و یک ایدة انگلیسى بود. البته بعد که به وسیلة امریکا گوى سیاست دنیا و گوى استکبار از دست انگلیس ربوده شد، این هم جزو همان ابواب جمع مواریث استعمارى بود که به امریکا رسید و امریکاییها حداکثر استفاده را کردند و الآن هم استفاده مى‌کنند. بنابراین نجات فلسطین و محو دولت غاصب صهیونیستى، مسأله‌اى است که با مصالح ملتهاى این منطقه ـ از جمله با مصالح کشور عزیز ما ایران ـ سرو کار دارد.[1]
 

و اما شرایط امروز فلسطین...

 اگر ما امروز وحدت مى‌داشتیم و اگر به معنویت اسلام تکیه مى‌کردیم، دشمن نمى‌توانست با این وضوح ملت فلسطین را در خانة خودش این گونه مورد شکنجه و فشار و تعقیب و آزار قرار دهد. قضایاى فلسطین دل هر انسان غیرتمندى را - ولو زیاد تدیّن هم نداشته باشد - خون مى‌کند و راحت و آرام را از او مى‌گیرد. کیست که منظرة حمل پراحساس کودک یکى دو ساله‌اى را که کشته شده است، ببیند و بتواند راحت بخوابد؟ کیست که محاصرة مردم را در خانه‌ها و کوچه‌ها و خیابانها و شهرهایى که متعلّق به آنهاست و زمینى که استخوان اجداد آنها قرنهاست در آن دفن است، ببیند و متأثر نشود؟ امروز مردم بیت‌المقدس و الخلیل و غزه و بقیة مناطق سرزمین مغصوب[2] را محبوس کرده‌اند؛ آنها را در خانة خودشان مى‌کشند؛ در خانة خودشان پدران و مادران را به داغ فرزندانشان مى‌نشانند؛ به آنها گرسنگى مى‌دهند و آنها را محاصرة اقتصادى مى‌کنند. اگر امت اسلامى متحد بود، مگر چنین چیزى ممکن بود؟ امروز هم واجبترین فرایض ما ملتها و دولتهاى مسلمان این است که در این قضیه با هم وحدت کلمه پیدا کنیم.[3]
 در فلسطین اشغالى، مسلمانانى که بى‌اعتنا به سازشکاریهاى خائنانه، با دست خالى به مبارزات حق‌طلبانه ادامه مى‌دهند، با روشهاى خشن و غیرانسانى سرکوب مى‌شوند و زن و کودک و پیرشان به دست سربازان دستورگرفتة صهیونیست شکنجه و تارومار مى‌شوند و از این همه مدّعیان حقوق بشر از دولتهاى غربى صدایى برنمى‌خیزد و امریکا و انگلیس و برخى دیگر، حمایت عملى و تشویق زبانى هم مى‌کنند![4]
 

وجوب جهاد با دشمن صهیونیستی و کمک به مجاهدان فلسطینی

 سؤال: راجع به پیکار اوج گیرنده مسلحانه‏ای که در سرزمین مقدس فلسطین جریان دارد و اقدامات وحشیانه صهیونیستی و نتایج آن که بر ضد امت عربی و اسلامی به کار می‏رود، نظر شریف حضرتتان را بیان فرمایید تا خلق مسلمانِ ما در همه کشورها، کلیه نیروهای مادی و معنوی خود را بسیج کرده، سرانجام در جهاد مقدس شرکت نمایند.

جواب: بسم الله الرحمن الرحیم. همانطور که قبلاً خاطرنشان ساخته‏ایم، این امر در این اوضاع و شرایط که بر اسلام و مسلمین می‏گذرد، امریست واجب. پس از گردن نهادن به احکام مقدس اسلام هیچ امری را بر مسلمانان واجب‏تر از این نمی‏دانم که با جان و مال خویش در راه گرامی داشتن اسلام به دفاع پردازند. هنگامی که می‏بینید خونهای برادران و خواهران بی‏گناه شما در سرزمین‏های مقدس فلسطین جاریست و هنگامی که مشاهده می‏کنید سرزمین‏های ما به دست صهیونیست‏های تبهکار ویران گشته، در این شرایط هیچ راهی جز ادامة جهاد نمی‏ماند و بر همة مسلمانان واجب است که کمک‏های مادی و معنوی خود را در این جهاد مقدس صرف کنند و خداوند پشتیبان این اراده است. والله من وراء القصد.[5]

 

اصلاً به ما چه که در فلسطین چه می‏گذرد؟! ما باید اول مشکلات کشور خودمان را حل کنیم!

 از خصوصیات محیط ولایت، این است که چشم را به مفاهیم اسلامى باز مى‌کند. ما به برکت درسى که اهل بیت دادند، از مفاهیم اسلامى و قرآنى، حداکثر استفاده را کردیم. شیعیان، پیروان اهل بیتند. امروز هم بحمدالله، همین‌طور است. این حالت عاطفه و محبت شدیدى که در میان مردم ما نسبت به دوستان، نسبت به مظلومین و محرومین، مردم فلسطین، ستمدیدگانِ اروپا و مظلومین بخشهاى دیگر دنیا هست، اساساً روحیة شیعى و ولایتى است.[6]

امروز مسألة فلسطین، یک زخم دردناک و عمیق در پیکر جامعة اسلامى است. آیه‌اى که... دربارة نبى مکرم اسلام مى‌فرماید: «عزیزُ علیه ما عنتم»؛ رنج شما براى او سخت و دشوار است؛ «حریص علیکم بالمؤمنین رؤوف رحیم»، امروز رنج دنیاى اسلام - که برجسته‌ترین بخش آن، مسألة فلسطین است - قلب مقدس پیغمبر را مى‌آزارد؛ «عزیز علیه ما عنتم». با وضعى که امروز ملت فلسطین دارد، روح مقدس پیغمبر در عوالم بالاى آفرینش الهى مملو از غم مى‌شود.[7]

 درست است که همة ما وظیفة شرعى داریم و اسلام بر ما واجب کرده است به مردم فلسطین کمک کنیم؛ اما حرف من امروز فراتر از وظیفة شرعى است. مى‌گویم امروز هر حادثه‌اى که در فلسطین رخ دهد و این قضیه به هر جا منتهى شود، به طور مستقیم به سرنوشت کشورهاى اسلامى ـ چه آنهایى که نزدیکند و چه آنهایى که دورند ـ مربوط است و بر آنها هم اثر مى‌گذارد. امروز ملتهاى مسلمان براى فلسطین هر کار بکنند، براى خود و به نفع خود کرده‌اند. وقتى با نقشة استعمار بریتانى و کمک دنیاى استکبار، این قطعة خونین از پیکرة دنیاى اسلام جدا شد، آن روز نظرشان فقط فتح همین قطعه نبود؛ آن روز هم نظر استعمارگران تسلط بر کل منطقه ـ که قلب دنیاى اسلام است ـ بود. بنابراین امروز همة ما وظیفه داریم.[8]
 

حالا مگر قضیة غزه و ظلم به مردم فلسطین چقدر اهمیّت دارد که این‏قدر به آن پرداخته می‏شود؟!

والله و بالله! ما در برابر این قضیه مسئولیم. به خدا قسم مسئولیت داریم! به خدا قسم ما غافل هستیم! والله قضیه‏ای که دل پیغمبر اکرم را خون کرده است، این قضیه است. داستانی که دل حسین بن علی را خون کرده، این قضیه است. اگر می‏خواهیم به خودمان ارزش بدهیم، اگر می‏خواهیم به عزاداری حسین بن علی ارزش بدهیم، باید فکر کنیم که اگر حسین بن علی امروز بود و خودش می‏گفت برای من عزاداری کنید، می‏گفت چه شعاری بدهید؟ آیا می‏گفت: «الوداع الوداع...؟!» اگر حسین بن علی بود، می‏گفت: اگر می‏خواهی برای من عزاداری کنی؛ برای من سینه و زنجیر بزنی؛ شعار امروز تو باید فلسطین باشد...

 شمرِ هزار و سیصد سال پیش مُرد؛ شمر امروز را بشناس! امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان بخورد. هِی دروغ در مغز ما کردند که آقا! این یک مسئلة داخلی است؛ مربوط به عرب و اسرائیل است.
 به قول عبدالرحمن فرامرزی، اگر مشکل اینهاست و یک قضیة مذهبی نیست، چرا یهودیان دیگرِ دنیا، مرتّب برای اینها پول می‏فرستند؟ ما چه جوابی در مقابل اسلام و پیغمبر خدا داریم؟
 ... روزی علی بن ابیطالب شنید دشمن به کشور اسلامی حمله کرده است، ... فرمود: شنیده‏ام یک زن مسلمان یا زنی که در حمایت مسلمانان است، گرفته‏اند. شنیده‏ام دشمن، سرزمینِ مسلمین را غارت کرده است؛ مردانشان را کشته است؛ اسیر کرده است؛ متعرض زنان آنها شده است؛ زیورها را از گوش و دست زنها جدا کرده است. بعد همین علی بن ابیطالب ـ که ما اظهار تشیّع او را می‏کنیم و نسبت به او حساسیت‏های بی‏معنی و دروغین به‏خرج می‏دهیم ـ گفت: اگر یک مرد مسلمان با شنیدن این خبر دق کند و بمیرد، سزاوار است و مورد ملامت نیست.[9]
 

خوب، حالا مگر چه کاری از ما بر می‏آید؟

 1. همدلی، همدردی و همنوایی با مظلومان فلسطین
 ... ملتهاى مسلمان وظیفة سنگین‌ترى دارند؛ دولتهاى مسلمان هم وظایف بزرگى دارند. ایران اسلامى، ملتش و دولتش، همدوش، هم‌آوا و هماهنگ با ملت فلسطین همدردى مى‌کند؛ با آنها همراهى مى‌کند؛ در میدانهاى مختلف، در میدانهاى گوناگون، این ملت را مورد حمایت قرار مى‌دهد. این وظیفة همة دولتهاست.[10]
 ملت بزرگ و بسیجیان مؤمن و فداکار ما، دفاع از فلسطین را فریضه‌اى دینى مى‌شمارند و در راه خدا هیچ هدفى را دست‌نیافتنى نمى‌دانند... این، راه ما و وصیّت امام عظیم‌الشأن ما و دستور اسلام ماست و بدان همواره وفادار خواهیم ماند.[11]
 

2. کمک‏رسانی و یاری مبارزان فلسطینی؛ از هر طریق و با همة توان

 ملت اسلام به حکم وظیفة انسانی و اخوّت و طبق موازین عقلی و اسلامی موظفند که در راه ریشه‏کن کردن این گماشته استعمار (اسرائیل) از هیچ فداکاری دریغ نورزند و با کمک‏های مادی و معنوی و نیز با ارسال خون، دارو، اسلحه و آذوقه برادران خود را که در جبهه جنگ هستند یاری کنند. بر خصوص ملت شریف و مسلمان ایران است که در قبال تجاوز وحشیانه اسرائیل و مصیبت های که اکنون گریبان‏گیر برادران عرب و مسلمان آنان می باشد، بی‏تفاوت ننشینند و از هر راه ممکن برادران مسلمان خود را در آزادی سرزمین فلسطین و نابودی صهیونیسم کمک نمایند.[12]

این شرایطِ دردناک، بر هر مسلمانی لازم می‏سازد که کلیة نیروهای خویش را برای آزاد نمودن سرزمین‏های اشغال شده و انتقام از اشغالگران به کار برد؛ والله ولی التوفیق.[13] نکته‏ای که هیچ جای تردید در آن نیست، اینکه وظیفة هر فرد مسلمانی که در دورترین نقاط جهان اسلامی به‏سر می برد، همان وظیفه‏ای است که خلق مسلمان فلسطین بدان موظفند. «المسلمون ید واحده علی من سواهم یسعی بذمتهم ادناهم.»[14]«ان اکرمکم عند الله اتقیکم و الله حسبنا و نعم الوکیل.[15]»...[16] تفرقه‏جویی و نژادپرستی در کار نیست و بین ملت اسلامی هیچ‏گونه امتیازی وجود ندارد جز تقوا و پرهیزکاری؛

آیا ما وظیفه نداریم که کمکِ مالی به آنها بکنیم؟ آیا اینها مسلمان نیستند؟ عزیزان ندارند؟ آیا اینها برای حقّ مشروع بشری قیام نمی‏کنند؟ کیست که امروز منکر شود که فلسطینی‏های آواره، حق بازگشت به وطن خود را ندارند؟

 ... به وسیلة مال که می‏توانیم کمک کنیم. والله این انفاقِ واجب است؛ مثل نمازخواندن و روزه‏گرفتن واجب است. اولین سؤالی که بعد از مردن از ما می‏کنند، همین است که در زمینة همبستگیِ اسلامی چه کردید؟[17]
 بر همة ملتها و دولتها واجب است که مسألة اسلامىِ فلسطین را صادقانه در زمرة مسائل درجه اول خود دانسته و به قدرِ وُسع خود به آن کمک کنند.[18]
 امام راحل(قدس سره) در پاسخ استفتائی دربارة دادن وجوه شرعی مانند زکات و سهم امام به مجاهدان فلسطینی می‏فرمایند:
 

بسم الله الرحمن الرحیم. اکیداً شایسته و بلکه واجب است که قسمتی از وجوه شرعی مانند زکوات و سایر صدقات به مقدار کافی به این مجاهدانِ راهِ خدا اختصاص داد، به مجاهدانی که در صفوف نبرد و فداکاری به منظورِ از بین بردنِ صهیونیسمِ کافرِ ضدّبشری می‏جنگند و برای احیا و اعادة مجد و شرف اسلامی از دست رفته می‏کوشند و برای گرامی داشتنِ تاریخِ شریف اسلامی نبرد می‏کنند.[19]

 

3. اتحاد بین مسلمین

 اگر سران کشورهای اسلامی از اختلافات داخلی دست بردارند و با اهداف عالیة اسلام آشنا شوند و به سوی اسلام گرایش پیدا کنند، این‏گونه اسیر و ذلیل استعمار نمی شوند، این اختلافاتِ سران کشورهای اسلامی است که مشکلة فلسطین را بوجود آورده، نمی گذارد حل شود. اگر هفتصد میلیون مسلم با این کشورهای عریض و طویل، رشد سیاسی داشتند و با هم متحد و متشکل شده، در صف واحد قرار می گرفتند، برای دولت‏های بزرگِ استعمار ممکن نبود که در ممالک آنها رخنه کنند، تا چه رسد به مشتی یهود که از عمال استعمارند.[20] 
 

4. تحریم اقتصادی صهیونیست‏ها

 بهترین راه برای قطع ایادی صهیونیسم، این است که مردم مسلمان ایران با همه امکاناتشان بکوشند داد و ستد خود را با صهیونیست‏های داخلی و غیر از آنان که در ایران هستند به طور کلی قطع نموده و از لحاظ روحی و مادی، آنان را مستأصل و بیچاره نمایند و تمامی روزنه‏های حیاتی را بر آنان تنگ سازند و علیهِ آنان به نبرد اقتصادی دست زنند.[21]
 

5. بیدار کردن ملتها با تبادل نظر و صدور بیانیه‏های مستدل

 برای آزادی سرزمین اسلامی فلسطین از چنگال صهیونیسم، دشمنِ سرسخت اسلام و انسانیت چاره اندیشی کنید، از مساعدت و همکاری با مردان فداکاری که در راه آزادی فلسطین مبارزه می کنند، غفلت نورزید. بر دانشمندانی که در این اجتماع شرکت می کنند ـ از هر کشوری که هستند ـ لازم است برای بیداری ملت‏ها بیانیه های مستدلی با تبادل نظر صادر کرده و در محیط وحی بین جامعه مسلمین توزیع نمایند و نیز در کشورهای خود پس از مراجعت نشر دهند و در آن بیانیه ها از سران کشورهای اسلامی بخواهند که اهداف اسلام را نصب عین خود قرار داده، اختلافات را کنار گذاشته، برای خلاصی از چنگال استعمار چاره بیندیشند.[22]  
 

6. رساندن اسلحه و امکانات به مبارزان فلسطینی

امروز بر تمام مسلمانان عموماً و برحکومت‏ها و دولت‏های عربی خصوصاً، به خاطر حفظ استقلال خودشان لازم است که به پاسداری و پشتیبانیِ این گروه مجاهد، متعهدانه اقدام کنند و از هیچ تلاشی در راه رسانیدن اسلحه و آذوقه و ذخیره به این مجاهدان دریغ نورزند.[23]

 

7. آمادگی برای پیوستن به مبارزین فلسطینی

 همیشه بنای ما این است که در کنار برادران فلسطینی خود بایستیم و هر وقت هم قدرت پیدا کنیم، همان‏طوری که آنها از حقشان دفاع می کنند، ما هم مثل برادر با آنها همدوش و همرزم خواهیم بود.[24]
 بر هر مسلمانی که به خدا و روز جزا ایمان دارد، واجب است که تمامی قوا و نیروی خود را در این راه به کار بَرَد و سرانجام به إحدی الحُسنَیَیَنِ شهادت یا پیروزی نائل آید.[25]
 بر شماست به خط آتش، برای خونخواهی و زدودن لکة ننگ روی آورده و به یاری و مددی از ناحیه خداوند و پیروزی درخشانی که نزدیک است، دست‏یابید و بشارت دهید مومنان را که خداوند پشتیبان هر تصمیم مردانه و حق­خواهان است. نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین والله من وراء القصد.[26]
 

8. حمایت معنوی و تشویق مبارزان فلسطینی به مقاومت

 ما همچنان و همیشه مدافع ملتهاى مظلوم و زیر یوغ استکبار هستیم و خواهیم بود. ما همواره در کنار ملت مسلمان و مبارز و رشید فلسطین، بر ضدّ صهیونیسم جنایتکار هستیم و خواهیم بود، و به برادران فلسطینى خود توصیه مى‌کنیم که راه خدا ـ یعنى مبارزه با دشمن غاصب و حامیانش ـ را با توکل و اعتماد به خدا و تا نابودى دولت صهیونیست غاصب ادامه دهند.[27]
 ... بر هر خطیب و واعظی من واجب می‏دانم که چنین حرفی را بزند. مراجعِ تقلید بزرگی مثل آیت الله حکیم و دیگران، رسماً فتوا داده‏اند که کسی که در آنجا کشته می شود، اگر نماز هم نخواند شهید در راه خداست.[28]

من به همة ملت مظلوم فلسطین به ویژه جهادگران و پیروانِ راه انتفاضه درود مى‌فرستم و بشارت مى‌دهم که نهضت شما هر روز با استقبال بیشتر مسلمانان و انقلابیون مواجه خواهد شد و اشغالگران را بر سر جاى خود خواهد نشاند؛ ان‌شاءالله.[29]

 

یعنی با امثال این کارها می‏شود با صهیونیسم مقابله کرد و اسرائیل را شکست داد؟!

قدرتمندان عالم که بر همه جا مسلّطند، خودشان قدرتشان را افسانه‌اى جلوه داده‌اند. واقعیتِ قدرت آنها با آنچه که دارند خیلى متفاوت است. اگر امریکا از آن قدرتى که ادعا و تلقین مى‌کند برخوردار بود، امروز باید از مبارزات فلسطین اثرى دیده نمى‌شد. اما مى‌بینید که مبارزات مردم فلسطین، روزبه‌روز پیش مى‌رود. فلسطینی‏هایى که در این سرماى زمستان از خانه و کاشانة خود بیرون رانده شده‌اند، مشکلترین مشکل را براى رژیم صهیونیست غاصب به وجود آورده‌اند. اینها قوى هستند و غالب خواهند شد؛ به شرط این‌که صبر کنند. اسرائیلیهاى غاصب و خبیث، با این عمل، اشتباه بزرگى مرتکب شده‌اند و خودشان را در محظورى چند جانبه گذاشته‌اند. امروز از هر طرف حرکت کنند، شکست مى‌خورند و ضربه مى‌بینند. امروز هر کار که بکنند با شکست مواجه مى‌شود. اگر فلسطینیها را برگردانند، شکست خورده‌اند. نگهشان بدارند، شکست خورده‌اند. اعدامشان کنند، شکست خورده‌اند. زندانى‌شان کنند، شکست خورده‌اند.     
البته شرطش این است که مبارزین فلسطینى خسته نشوند؛ مقاومت کنند و بایستند و از سخن خود برنگردند. دشمن، آسیب‌پذیر است. همة دشمنانى که با ملتها مبارزه مى‌کنند، آسیب‌پذیرند.[30]

اگر کسى بگوید همین نیروى ایمان و ارادة مردمى بر دولت غاصب و مستکبر ظالم صهیونیستى ممکن است فائق آید، بعضى افراد این را ممکن است بسیار بعید بشمارند؛ بعضى حتى ممکن است آن را محال بدانند؛ اما نه، محال نیست؛ ممکن است این اتفاق بیفتد.   
این تکرارِ همان تجربه‌اى است که در صدر اسلام مکرّر اتفاق افتاد؛ در پیروزى انقلاب اسلامى اتفاق افتاد؛ در جنگ تحمیلى اتفاق افتاد؛ در ثبات سیاسى و اقتصادى و اجتماعى نظام جمهورى اسلامى در طول این بیست و یک سال اتفاق افتاد؛ در لبنان هم اخیراً اتفاق افتاد. این تکرارِ همین تجربه است.

یک عامل هم بیشتر ندارد؛ و آن این‌که ملت فلسطین به نیروى ذاتى خودش تکیه کند و خسته نشود. ایمان و اراده و انگیزه و امید مردم فلسطین از آنها گرفته نشود. همچنان که بعد از بیست و دو سال جنوب لبنان برگشت، بعد از گذشت چندین سال ممکن است بخشهایى از فلسطین اشغالى و در نهایت همة فلسطین اشغالى به مردم فلسطین برگردد. امروز عده‌اى این را بسیار بعید مى‌بینند؛ دیروز هم عده‌اى آزاد شدن جنوب لبنان را بعید و محال مى‌دانستند؛ اما شد![31]

نباید شک کرد که این شجرة خبیثه‌یى که «اجتثت من فوق الارض ما لها من قرار»، هیچ پایه و پایگاه و استمرارى نخواهد داشت و بى‌شک نابود خواهد شد. و شک نباید کرد که حق پیروز خواهد شد و فلسطین به پیکر اسلامى برخواهد گشت؛ اما دیر و زود شدن آن، بسته به همّت و غیرت مسلمین است. مسلمین بایستى همت کنند؛ جوانان بایستى مسأله را رها نکنند؛ مثل ملت سرافراز و شجاع ایران حرفشان را بزنند؛ آنچه را که مى‌خواهند، مطالبه کنند؛ بلاشک خداى متعال هم به آنها تفضل خواهد کرد.[32]

 

نمونه‏هایی از پذیرش شکست توسط صهیونیست‏ها

 عقب‌نشینى صهیونیست‌ها از غزه بعد از 38 سال اشغال غزه، حادثة بسیار مهمى است. جالب است بدانید که این عقب‌نشینى یک انتخاب نبود که رژیم صهیونیستى انجام داد؛ این یک شکست و یک اجبار بود؛ از روى ناچارى و ناگزیرى بود. الآن فشار روانىِ این شکست، روى همة ارکان ملت و دولت صهیونیستى اثر گذاشته و آنها را دارد تکان مى‌دهد. بعضى از آنها قهر مى‌کنند، بعضى‌شان اعتراض مى‌کنند. چند روز پیش یک تظاهرات دویست هزار نفره در تل‌آویو به راه انداختند. متلاطمند، اما چاره‌اى نداشتند... این عقب‌نشینى بر اثر مقاومت فلسطینى‌ها بود. حادثة اول، عقب‌نشینى و فرار از جنوب لبنان بود؛ این هم حادثة دوم است که بر اثر مقاومت پیش آمد. ملت فلسطین بداند، گروه‌هاى جهادى فلسطین بدانند؛ در این دام نیفتند که خیال کنند مذاکره غزه را آزاد کرد؛ نخیر، مذاکره غزه را آزاد نکرد؛ هیچ نقطة دیگر را هم آزاد نکرد؛ تا ابد هم هیچ جا را آزاد نخواهد کرد. آنچه غزه را آزاد کرده، فشار مقاومت ملت فلسطین بوده است؛ آنها ناچار شدند.[33]
 

گیرم که ما چند تا تجمّع و راهپیمایی هم کردیم؛ این کارها چه فایده‏ای برای فلسطینی‏های در بند دارد؟

 آن کسانى که در زندانهاى فلسطینى هستند، به ما گفته‌اند که از شعار شما و حضور شما و مشت گره‌کردة شما ـ که حاکى از نیت و عزم صادقانة شماست ـ احساس قوت و قدرت مى‌کنند و ایستادگى مى‌نمایند. آن کسى که در پشت دیوارهاى زندان فلسطینى است، باید احساس تنهایى نکند، تا بایستد. آن زن و مردى که در کوچه‌ها و خیابانهاى بیت‌المقدس و نوار غزه و شهرهاى دیگر فلسطین اشغالى مورد تهاجم اراذل و اوباش صهیونیست است، باید احساس کند که شما پشت سرش هستید، تا بتواند مقاومت کند. البته دولتها هم تکالیفى دارند. دولت جمهورى اسلامى هم وظایفى دارد و به این وظایف عمل مى‌کند؛ باز هم خواهد کرد. مسألة ملى و عمومى و مردمى نقش خاص خودش را دارد، که باید در جاى خود انجام بدهد.[34]
 ملت عزیز ما مسألة فلسطین را با همة وجود درک کرده است؛ ظلمى را که به دنیاى اسلام شده، احساس کرده است؛ وظیفه‌اى را که خودش در این زمینه دارد، درک کرده است. دولت جمهورى اسلامى، همیشه در این قسمت پیشتاز بوده است؛ احساس وظیفه کرده است و آنچه را که مى‌توانسته، انجام داده است. یقیناً این، نتایج بزرگى به دنبال خواهد داشت و ما امیدواریم ـ نشانه‌هایش را هم مى‌بینیم ـ که تدریجاً دولتهاى اسلامى بعضى حقایق را بیشتر لمس مى‌کنند؛ بعضى به متن قضیه نزدیکتر مى‌شوند و راه را به سمت آنچه که وظیفة امت اسلامى است، نزدیکتر مى‌کنند.[35]
 

علت مقابله اسرائیل با دولت قانونی فلسطین؛ حماس، چیست؟

 در همین چند روز قبل، یکى از سردمداران رژیم صهیونیستى گفته بود: «ما از لشکرها و ارتشهاى عرب نمى‌ترسیم؛ از بنیادگرایى اسلامى مى‌ترسیم.» بله؛ ما با این‌که در همة مسائل با دشمن صهیونیستى مخالفیم، در این یک حرف، با آنها موافقیم. آنچه علاج صهیونیستها را مى‌کند، همین بیدارى اسلامى است و بس. آنچه مى‌تواند سرزمین فلسطین را آزاد کند، بیدارى ملتهاى مسلمان و بیدارى اسلامى است.[36]
 شما امروز فلسطین را نگاه مى‌کنید و به هیجان مى‌آیید... مى‌دانید فلسطینیها از چه کسى یاد گرفتند؟ پنجاه سال است که فلسطین اشغال شده‏است؛ بیست سال و پنجاه سال پیش هم فلسطین جوان داشت. این جوان فلسطینى که این گونه به میدان آمده، از چه کسى یاد گرفته و الگوى او کیست؟ الگوى او جوان مبارز مؤمن بااخلاص لبنانى است. این را من نمى‌گویم، خودشان مى‌گویند. در تظاهراتى که در نوار غزه و ساحل غربى رود اردن ـ که منطقة فلسطینى‌نشین است ـ راه مى‌اندازند، عکس رهبر حزب‌الله لبنان ـ سید حسن نصرالله ـ را سرِ دست بلند مى‌کنند و راه مى‌برند. آنها پرچم حزب‌الله لبنان را روى گنبد مسجدالاقصى نصب کردند. البته صهیونیستها نگذاشتند آن‌جا بماند، اما آنها آمدند نصب کردند. بنابراین او شد الگوى جوان فلسطینى. تلویزیون «المنار» حزب‌الله لبنان ـ که به نظرم روزى بیست ساعت برنامه پخش مى‌کند ـ بیشترین بینندگانش در داخل فلسطین اشغالى هستند! نه فقط برنامه‌هاى آن را مى‌بینند، بلکه مثل تشنه، جرعه، جرعه‌اش را مانند آب گوارا مى‌نوشند.[37]
 یک جوان مسلمان فلسطینى مى‌گفت: امروز در زندانهاى سرزمین اشغالى، زندانیها به عشق امام و به یاد رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامى، شعر مى‌خوانند. یاد انقلاب و امام و یاد مجاهدتهاى ملت ایران، در اعماق همان سلولها هم هست. دشمن از همین مى‌ترسد. پس، فشار روى آن مردم اثرى نداشته است. الآن در فلسطین اشغالى، دو سال و اندى است که مردم با دست خالى مبارزه مى‌کنند و دشمن نتوانسته است این مبارزه را سرکوب کند؛ همچنان که نتوانسته‌اند مبارزة مسلمانانى را که در کشورهاى اسلامى علیهِ ایادى استکبار مبارزه مى‌کنند، سرکوب کنند. این، به معناى آن است که موج اسلامخواهى و فرهنگ اسلام، روزبه‌روز گسترده‌تر مى‌شود. کید دشمن و شیطان، کید ضعیفى است و هر جا که فشار استکبار بیشتر است، آسیب‌پذیرى او هم بیشتر است.[38]
 

اما به نظر می رسد که اسرائیل، این بار برای از بین بردن تمام فلسطینیان حاضر در غزه می‏جنگد...؟!

 علت آن را از زبان مسئولان بلندپایه اسرائیلی بشنوید:
 «مائیر دغان» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) در شهریور امسال به نخست‏وزیر گزارشی داد که بر مبنای آن «شماری از پیروان و رهبرانِ سنّیِ جنبش ضدصهیونیستی به مذهب تشیع گرویده اند».
 این گزارش می گوید: «شیخ رائد صلاح» در شمال و «شیخ ابراهیم مرمور» در جنوب فلسطین از جمله رهبرانی اند که با تغییر مذهب خود به شیعه پیوسته‏اند. «دغان» اضافه کرد: سنّی‏هایی که به مذهب شیعه روی آورده اند، در مناطق عربی نظیر کفرکنا، الناصره، شفاعمرو، الجلیل، المثلث، یافا، مجدالکرم و النقیب به صورت دوره ای به برگزاری «جلسات سری» مبادرت می‏ورزند.
 سایت کانال هفت تلویزیون یمن ـ که وابسته به دولت علی عبدالله صالح است و توسط اسرائیلی ها اداره می شود ـ نیز در همین زمان (ماه گذشته) نوشت: بعد از جنگ سی وسه روزة سال 1385 هزاران جوان سنّی که درصدد فرار ازبحران هایی که عرب ها با آن روبرو هستند، می باشند به تشیع گرویده‏اند.
 در همین ایام دو جلد کتاب با عناوین «ص» و «شکارچی تروریست ها» توسط موساد منتشر شدند که در آن به چاره اندیشی اسرائیل در مواجهه با «خطر گسترش شیعه» پرداخته شده‏بود. کتاب «ص» براساس گزارش «بیرتس هاییم ارولیه» استاد دین‏شناسی تطبیقی در «مدرسه عالی علوم دینی در قدس اشغالی» تنظیم گردیده که در نوزدهم اکتبر سال گذشته روانه بازار شد و در آن هشدار داده بود که تشیع در مناطق عربیپرجمعیت مخصوصاً در منطقه «النقیب» ـ که شامل نیمه جنوبی فلسطین می شود ـ در حال گسترش است و روند گرایش جوانان اهل سنت به تشیع و نیز نرخ رشد جمعیتی 5.8 درصدی شیعیان به زودی به تاسیس یک دولت شیعی در منطقه النقیب ـ یا بئرالسبع ـ می انجامد و لذا باید برای آن فکری کرد.

در کنار این مسئله، «گال تال» استاد یهودی پژوهش های اسلامی در دانشگاه حیفا، اعلام کرد شیعیان هرکجا که باشند- از جمله در فلسطین- درصدد سیاسی کردن دین و پوشاندن لباس سیاست به آن برای حضور در تمامی عرصه ها هستند و از این رو او از لزوم همکاری حکومت های سکولار در تل آویو، ریاض، قاهره، اردن و سایر پایتخت‏های عربی برای مهار حرکت شیعه سخن گفت.[39]

لینک مربوطه:  خبر توزیع ویژه نامه + فایل جهت چاپ «غــزه کربــلا در هیئت»

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 25/09/1379

2. غصب شده

3. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در دیدار مسؤولان نظام به مناسبت عید سعید فطر07/10/1379

4. پیام رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) به گردهمایى سراسرى فرماندهان بسیج، به مناسبت سالروز انتشار پیام رهبر فقید انقلاب براى تشکیل بسیج مستضعفان و گرامیداشت هفته‌ى بسیج02/09/1368

5. بیانات امام راحل(قدس‏سره)؛ صحیفه نور، جلد 1، صفحه 137، مهرماه 1347

6. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در دیدار کارگزاران، به مناسبت «عید غدیر خم» 28/02/1374

7. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در جمع مسؤولان و کارگزاران در سالروز ولادت فرخنده‌ى نبى‌اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع)09/03/1381

8. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در جمع مسؤولان و کارگزاران در سالروز ولادت فرخنده‌ى نبى‌اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع)09/03/1381

9. شهید آیت الله مرتضی مطهری، حماسة حسینی ج 2، ص168 تا ص172

10. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در مراسم فارغ‌التحصیلى جمعى از پرسنل نیروى انتظامى 18/07/1379

11. پیام رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) به گردهمایى سراسرى فرماندهان بسیج، به مناسبت سالروز انتشار پیام رهبر فقید انقلاب براى تشکیل بسیج مستضعفان و گرامیداشت هفته‌ى بسیج02/09/1368

12. بیانات امام راحل(قدس‏سره)؛ صحیفه نور، جلد 1، صفحه 210، تاریخ: 52/8/16

13. و خداوند ضامن موفقیت است.

14. مسلمانان به مثابه یک دست واحدند که در مقابل هر که جز آنان است برافراشته است و همه در مسئولیت عمومی یکسانند.

15. مسلّماً گرامی ترین شما نزد خداوند پرهیزکارترین شماست و خداوند برای ما کافی است و او چه خوب سرپرستی است.

16. بیانات امام راحل(قدس‏سره)؛ صحیفه نور، جلد 1، صفحه 137، مهرماه 1347

17. شهید آیت الله مرتضی مطهری، حماسة حسینی ج 2، ص168 تا 172

18. پیام رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) به مناسبت روز جهانى قدس24/01/1369

19. بیانات امام راحل(قدس‏سره)؛ صحیفه نور، جلد 1، صفحه 136، مهرماه 1347

20. بیانات امام راحل(قدس‏سره)؛ صحیفه نور، جلد 1، صفحه 157، تاریخ: 19/11/49

21. بیانات امام راحل(قدس‏سره)؛ صحیفه نور، جلد 1، صفحه 137، مهرماه 1347

22. بیانات امام راحل(قدس‏سره)؛ صحیفه نور، جلد 1، صفحه 156، تاریخ:19/11/49

23. بیانات امام راحل(قدس‏سره)؛ صحیفه نور، جلد 1، صفحه 193، تاریخ 19/8/51

24. بیانات امام راحل(قدس‏سره)؛ صحیفه نور، ج 3، صفحه 105، تاریخ: 2/8/57

25. بیانات امام راحل(قدس‏سره)؛ صحیفه نور، جلد 1، صفحه 136، مهرماه 1347

26. بیانات امام راحل(قدس‏سره)؛ صحیفه نور، جلد 1، صفحه 136، مهرماه 1347

27. پیام رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی)  به گردهمایى سراسرى فرماندهان بسیج، به مناسبت سالروز انتشار پیام رهبر فقید انقلاب براى تشکیل بسیج مستضعفان و گرامیداشت هفته‌ى بسیج02/09/1368

28. شهید آیت الله مرتضی مطهری، حماسة حسینی ج 2، ص168 تا ص172

29. پیام رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) به مردم فلسطین13/07/1379

30. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در دیدار مهمانان خارجى دهه‌ى فجر و قشرهاى مختلف مردم در روز نیمه شعبان 18/11/1371

31. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در اجتماع بزرگ عزاداران در صحن مطهر امام خمینى(ره)14/03/1379

32. سخنرانى رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در دیدار با گروه کثیرى از دانشجویان و دانش‌آموزان، به مناسبت سیزدهم آبان ماه (روز ملى مبارزه با استکبار)15/08/1370

33. بیانات در خطبه‌هاى نماز جمعة تهران28/05/1384

34. خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران؛ رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) 16/01/1370

35. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى و سفراى کشورهاى اسلامى در سالروز مبعث پیامبر گرامى اسلام 04/08/1379

36. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى (ره) در مرقد مطهر 14/03/1374

37. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در دیدار جوانان و فرهنگیان در مصلاى رشت12/02/1380

38. سخنرانى رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی)  در دیدار با جمع کثیرى از دانشگاهیان و طلاب حوزه‌هاى علمیه29/09/1368

.39 شاید بتوان همکاری مصر و برخی کشورهای عربی منطقه با اسرائیل در تکمیل حلقة محاصره حماس را در راستای این سیاست ارزیابی کرد.

40. روزنامه کیهان، پنج شنبه دوم آبان ماه 1387؛ و ماهنامه شرق

41. رهبر شهید حزب الله لبنان

42. سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در شب 11 دی 1387 بهمناسبت روزهای محرم و شهادت امام حسین (علیه السلام)

43. سخنرانی سید حسن نصرالله در خود در جمع هزاران نفر از مردم لبنان در مجتمع "سید الشهداء" در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، به مناسبت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه در ۰۹/10/ ۱۳۸۷  

44. بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى در سالروز مبعث پیامبر گرامى اسلام 04/08/1379

45. پیام رهبر معظم انقلاب(مدظله‏العالی) به مناسبت روز جهانى قدس24/01/1369

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است