جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ساعت ۱۶:۰۲

مردم مدینه کینه علی علیه السلام را داشتند، چون اقوامشان را در جنگها کشته بود

مراسم عزاداری دومین شب ایام فاطمیه سوم(به روایت 95روز) پنجشنبه 23 آذر 1402 در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجدالنبی(صلی الله علیه و آله) برگزار شد.

مراسم عزاداری دومین شب ایام فاطمیه سوم(به روایت 95روز) پنجشنبه 23 آذر 1402 در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجدالنبی(صلی الله علیه و آله) برگزار شد.

فرائض دینی باید منجر به اقامه امر حق شود، و اقامه حق بدون جهاد ممکن نیست

نقش مهم سبک زندگی در سعادت و شقاوت افراد

لزوم بررسی زمینه ایجاد زندگی مجاهدانه و زندگی راحت طلبانه بین مردم

ثُمَّ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا تَتْرَى كُلَّ مَا جَاءَ أُمَّةً رَسُولُهَا كَذَّبُوهُ فَأَتْبَعْنَا بَعْضَهُمْ بَعْضًا وَجَعَلْنَاهُمْ أَحَادِيثَ فَبُعْدًا لِقَوْمٍ لَا يُؤْمِنُونَ(مومنون 44). این آیات داستان نپذیرفتن رهبران الهی و انبیاء الهی از سوی اقوام مختلف است. این مسئله مبتلی به امروز ما هم هست. عده ای امروز هم به همان دلایل گذشته حاضر نیستند حق را از ناحیه امام حق بپذیرند. وَ مَا الَّذِی نَقَمُوا مِنْ أَبِی الْحَسَنِ، نَقَمُوا مِنْهُ وَاللَّهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. علت اصلی نپذیرفتن امیرالمومنین علیه السلام توسط مهاجر و انصار، صلابت شمشیر حضرت بود. چرا و چطور مردم به این نقطه می رسند که راحت طلب و عافیت طلب شوند و از مبارزه دست بکشند؟

امروز رهبر انقلاب با کنگره شهدای آذربایجان دیداری داشتند، و نکات مهمی را در ارتباط با شهدا و زندگی شهدا یعنی همان زندگی مجاهدانه بیان کردند. نسل های بعدی باید مدل شهدا زندگی کنند. یکی از نکاتی که ایشان گفتند، زمینه ایجاد چنین حماسه و فداکاری هایی است. چرا بعد از قیام 19دی مردم قم، اولین حرکت را آذربایجان انجام داد؟ بعد اشاره کردند به آیت الله قاضی که مردم را جمع کردند و روشنگری کردند، و چهلم شهدای قم در آذربایجان گرفته شد، و توسط سایر شهرها این حرکت و چهلم ها ادامه پیدا کرد تا منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

همانطور که زمینه ایجاد زندگی مجاهدانه در امت اسلام مهم است، در مقابلش زمینه های ایجاد راحت طلبی در جامعه اسلامی هم باید بررسی شود. مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا(احزاب 23). أُولئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا(انفال 4). وَ جاهِدُوا فِی اللهِ حَقَّ جِهادِهِ(حج 78). جهاد را اگر حذف کنیم، چیزی از دین باقی نمی ماند. صرفا یک سلسله مناسک از دین باقی می ماند. اقامه فرائض دینی همه باید منجر به اقامه امر حق شود، و اقامه حق بدون مبارزه و جهاد ممکن نیست. مسئله ای به این مهمی و فراگیری، چطور در طول 1400 سال هنوز در جامعه اسلامی جا نیفتاده؟ جای تعجب دارد. هنوز هم از دل حوزه علمیه حرفهایی شنیده می شود که با مبانی دین و قرآن فاصله معناداری دارد.

می گوید سیاست حضرت امام و رهبر انقلاب تنش زاست. عینا همان مشکل صدر اسلام هنوز هم باقیست. کسانیکه کمر به قتل اهلبیت رسول الله صلی الله علیه و آله بستند، اگر امروز هم دستشان به مهدی فاطمه سلام الله علیها برسد ایشان را به قتل خواهند رساند. امام صادق علیه السلام تصریح کردند که امام زمان سلام الله علیها در پرده غیبت خواهند بود، چون اگر در میان مردم باشند شناخته می شوند و کشته می شوند. کسانی کمر به قتل امام خواهند بست که باورتان نمی شود! تفکر و مدل زندگی صدر اسلام هنوز هم هست.

 

شهدا چطور زندگی کردند که اینگونه شهید شدند؟

زمینه های پرورش مجاهد فی سبیل الله را باید بشناسیم

سرباز دین یعنی شیخ زکزاکی

حضرت زهرا سلام الله علیها را تک بُعدی نبینیم

رهبر معظم انقلاب باز هم راجع به جوشش خون شهید صحبت کردند. گفتند «این یادواره ها نام شهدا را زنده می کند، اما کار اساسی آن است که کاری کنیم خون شهدا در جوشش باقی بماند». همان فرمایش اباعبدالله علیه السلام که فرمود: یا وَلَدی یا عَلیّ وَاللهِ لا یَسْکُنُ دَمی حَتّی یَبْعَثَ اللهُ الْمَهدیَّ. بعد رهبر معظم انقلاب زمینه های مجاهدانه زندگی کردن شهدا و شهادت ها و ایثارگری های رزمندگان را بیان کردند. نسل امروز باید باکری ها و صیادها و سلیمانی ها را از این جهت بشناسند که چطور زندگی کردند، نه فقط چطور جنگیدند و شهید شدند. چطور زندگی کردند که اینطور جنگیدند؟

امروز در برنامه تلویزیون با شیخ زکزاکی مصاحبه می کرد. یک طلبه روحانی حقیقی را اگر بخواهیم مثال بزنیم، این شیخ بزرگوار را می توانیم مثال بزنیم. چقدر وجود یک نفر با برکت می شود که یک تنه بیست میلیون شیعه بسازد؟! مصاحبه کننده دائم سعی می کرد مصاحبه را به سمتی ببرد که خودش می خواست و بحث را احساسی کند، اما شیخ زکزاکی کاملا مراقب بود. مجری از او پرسید وقتی خبر رحلت حضرت امام را شنیدید چه حالی داشتید؟ ایشان جواب داد من همین الان هم حضرت امام را زنده می بینم! از زمین تا آسمان این نگاهها تفاوت دارد. هیچکدام از سیاستمداران و مسئولین و حوزوی های ما بلد نیستند مانند شیخ زکزاکی صحبت کنند. انقدر ساده و روان اصل ماجرا را می گفت، و دائم هم می گفت اینها کار خداست. این ادبیات از گفتمان انقلابی های ما خارج شده. اگر کسی آنطور که باید زندگی کرد، آنوقت مبارزه کردن یک تنه با کل نظام طاغوتی آفریقا برایش آسان خواهد بود. سرباز دین یعنی این. هم هزینه داده، همه هزینه درست نکرده برای اسلام، بلکه سرمایه ایجاد کرده برای اسلام.

زمینه های پرورش مجاهد فی سبیل الله را باید بشناسیم. زمینه اینکه باعث شد حضرت زهرا سلام الله علیها یک تنه از تمام دین حفاظت کند چه بود؟ یکی از سخنرانان محترم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها راجع به حضرت زهرا سلام الله علیها و ایام فاطمیه سلام الله علیها صحبت می کردند و از رادیو معارف پخش می شد. می گفتند «حضرت زهرا سلام الله علیها همه چیزشان را مدیون عبادتها و نمازشان بودند». واقعا اینطور است؟ عبادت و نماز حضرت زهرا سلام الله علیها بی نظیر است، اما اینطور نیست که فقط نماز و عبادت ما را دنباله روز حضرت زهرا سلام الله علیها کند. چه امری در وجود اقدس حضرت زهرا سلام الله علیها ایشان را به این میدان مجاهده کشاند؟ یک تنه مقابل همه جامعه و کفر بایستند. با همه علم و معنویت و اخلاص و دارایی خود وارد میدان دفاع از حق شدند. کدام ویژگی حضرت زهرا سلام الله علیها از ایشان چنین اسطوره ای ساخت؟ امام عصر ارواحنا فداه فرمود: إنَّ لِي في إبنَةِ رَسولِ اللّه ِ اُسوَةٌ حَسَنةٌ. این الگو صرفا بخاطر نماز حضرت زهراست؟ شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها شامل بر تمام ابعاد زندگی ایشان است.

 

مردم مدینه کینه علی علیه السلام را داشتند، چون اقوامشان را در جنگها کشته بود

منبرهای انتخابی و سلیقه ای

حضرت زهرا سلام الله علیها در مقام دفاع از امیرالمومنین علیه السلام به صلابت شمشیر علی علیه السلام؛ بی مبالاتی حضرت در بذل جان؛ شدت عمل امام در میدان مبارزه. وَ قِلَّةَ مُبَالاتِهِ بِحَتْفِهِ وَ شِدَّةَ وَطْأَتِهِ وَ نَکَالَ وَقْعَتِهِ وَ تَنَمُّرَهُ فِی ذَاتِ اللَّهِ. امیرالمومنین علیه السلام ضربات درهم کوبنده ای داشتند. این خشم و غضب و شدت عمل حضرت در نبردها باعث شد مردم حاکمیت حضرت را نپذیرند. خیلی ها سعی می کنند انتخابی و سلیقه ای درباره زندگی اهلبیت صحبت کنند. محال است کسی منبری باشد، و این خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها را ندیده باشد. اما نمی شنویم در این باره بحث و صحبتی شده باشد. سعی می کنیم جنبه ای از دین و زندگی اهلبیت را بگوییم که به کسی برنخورد. اما حضرت زهرا سلام الله علیها دست می گذارد روی نقطه اصلی.

امام رضا علیه السلام در تأکید همین کلام حضرت زهرا سلام الله علیها به یکی از یارانش فرمود: انما ما لواعنه الی غیره و قد عرفوا فضله لانه قد كان قتل من آبائههم و اجدادهم و اخوانهم و اعمالهم و اخوالهم و اقربائهم المحاربین لله و رسوله عددا كثیرا. مردم مدینه می دانستند فضیلت امیرالمومنین علیه السلام نسبت به دیگران امری بدیهی است. فضیلت علی علیه السلام را همه قبول داشتند؛ اما بخاطر اینکه امیرالمومنین علیه السلام پدران آنها را کشته بود، اجدادشان را کشته بود، برادرانشان را کشته بود، عموها و دایی هایشان را کشته بود، همه نزدیکانشان را کشته بود. بخاطر اینکه آنها دشمنان خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله بودند، امیرالمومنین علیه السلام عده زیادی از آنها را کشته بود. جنگ صدر اسلام با دفاع مقدس ما خیلی متفاوت بود. ما با مردم خودمان نجنگیدیم، با بیگانه جنگیدیم. اما صدر اسلام مسلمانان باید اقوام و خویشان کافر خود را می کشتند! لذا اینها کینه امیرالمومنین علیه السلام را به دل داشتند. و كان حقدهم علیه لذلك فی قلوبهم فلم یحبوا ان یتولی علیهم. اینها بغض و کینه از علی علیه السلام داشتند، لذا دوست نداشتند علی علیه السلام بر آنها ولایت و حکومت داشته باشد.

و لم یكن فی قلوبهم علی غیره مثل ذالك لانه لم یكن له فی الجهاد بین یدی رسول الله مثل ما كان له فلذالك عدلوا عنه و مالوا الی سواه. هیچکسی مثل امیرالمومنین علیه السلام به فرمان رسول خدا صلی الله علیه و آله نمی جنگید. هیچ کسی به اندازه امیرالمومنین علیه السلام در کشتن محاربین شدت عمل نداشت. لذا حقد و کینه اینها باعث شد سراغ دیگری بروند.

 

امتحان امت صدر اسلام را ساده نگیریم؛ نوبت ما هم می رسد!

امتحان و ابتلای امت صدر اسلام را ساده نگیریم. اینطور نبود که عده ای منافق میدانداری کنند و کینه و بغضشان را نسبت به اهلبیت نشان دهند، و این اتفاقات رخ بدهد. خودمان را جای مردم مدینه بگذاریم؛ اگر کسی اقوام و خویشان و نزدیکان ما را کشته باشد، با او چه می کنیم؟ اگر بتوانیم علی علیه السلام را از میان برمیداریم، اما اگر نتوانستیم می گوییم حداقل قدرت و حکومت نداشته باشد.

همین ویژگی در وجود امام زمان ارواحنا فداه هم هست. نوبت ما هم می رسد! طبق روایات، یهود و نصاری و مشرکین را امت اسلام قبل از ظهور از بین خواهند برد. یک گروه حماس توانست تمام هیمنه اسراییل را زیر سوال ببرد. یک ابلهی هم می گوید حضرت امام روحیه اش تنش زا بود. تو اگر زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بودی چه می کردی؟ حضرت امام گفتند اگر ما انقلابی بودیم این احزاب محارب با دین را به دار می آویختیم. با این جمله، شروع به زیر سوال بردن امام می کنید. اگر زمان رسول الله صلی الله علیه و آله بودیم و دستور به کشتن پدران و نزدیکانمان داشتیم چه می کردیم؟

به نمایندگان مجلس خبرگان می گوید «مگر مرده اید؟! چرا از رهبر انقلاب سوال نمی کنید شما کدام قله را می گویید که ما آن را نمی بینیم»؟ تو کوری که نمی بینی. چیزی که نتانیاهو آن را دید، تو نمی بینی. پیروزی حتمی و تعالی اسلام در سراسر جهان را نمی توانی ببینی. دشمن دارد می بیند، تو نمی بینی. تو کوری که معنویت مردم و جوانان را نمی بینی. رهبر انقلاب دروغ می گوید؟ تو معنویت را نمی فهمی که بخواهی آن را ببینی. حضرت امام در دهه شصت رفتن به جبهه را واجب کرد، تنها 4-3 درصد مردم فرمان حضرت امام را اجابت کردند. در جنگ سوریه دهها هزار جوان ما داوطلبانه حاضر به جنگیدن در خارج از مرزهای کشور بودند. تو معنویت در دل ارتش و سپاه و بسیج و نیروهای مسلح را نمی بینی. از دفترت بیرون بیا و ببین در عالم چه خبر است. رزمندگان مقاومت در کشورهای مختلف اسلامی را ببین که با چه ایمانی دارند مبارزه می کنند؟ این از ثمرات انقلاب اسلامی است.

 

برخی عمامه به سرها درست نمی شوند!

سطح معنویت الان ما با معنویت ابتدای انقلاب قابل مقایسه نیست. شما فقط بی دینی و بی حجابی کمتر از ده درصد مردم را می بینید؟ با وجود این فضای مجازی ولنگار که در خانه همه مردم است، این سطح از معنویت بی نظیر است. سگ کاواره نشین های زمان شاه به بعضی عمامه به سرهای ما شرافت داشت! چه قدر مشروب خور و هرزه که بالاخره سرشان به سنگ خورد و توبه کردند. اما برخی شما عمامه به سرها درست نمی شوید! رهبر انقلاب دین را نشناخته؟ تو از دین چه فهمیده ای؟ دین چیست؟ امام رضا علیه السلام فرمود: إنَّ الإمامةَ اُسُّ الإسلامِ النّامي، و فَرْعُهُ السّامي. اصل دین امامت و ولایت است. ببین این مرد نفی طاغوت را تبدیل به یک فرهنگ جهانی کرده.

با وجود این همه حمله و هجمه و فشار و فساد، ببنید قاطبه مردم دینشان را حفظ کرده اند. ملاک تقواست. تقوا یعنی قدرت خودنگهداری. قدرت خودنگهداری مردم و جوانان امروز بیشتر است یا گذشتگان؟ گذشتگان باید خودشان را نگه می داشتند که به مشروب فروشی ها و کاواره ها و سینما نروند، اما مردم امروز باید خودشان را نگه دارند که گوشی موبایل در دستشان را نگاه نکنند. قدرت این است.

شما اینجا عَلَم تشیع را بلند کرده اید: كونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا. کسانی این دستور امیرالمومنین علیه السلام را امروز اجابت می کنند که شخصیت امیرالمومنین علیه السلام را هم درست نمی شناسند. تو کوری که این قله ها را نمی بینی. قله، حاکمیت همین ارزشهاست که با سرعت بسمت آن داریم پیش می رویم. مردم دنیا با دیدن ایمان مردم غزه سراغ قرآن می روند، تا ببینند این اسلام و قرآن چه دارند که می تواند چنین مردم با ایمانی را پرورش دهد؟

 

قرآن از جهاد می گوید، عمامه به سر از نفی استکبارستیزی!

کم کاری برخی مسئولین به گردن رهبر انقلاب است؟!

قرآن می گوید جهاد و مبارزه ملاک دینداری است، تو می گویی استکبارستیزی عیب و ایراد ماست؟! تاریخ انقلاب را بخوانید، خیانت ها را ببینید، سیطره جریان نفاق در دولتهای گذشته را ببینید. دولتی که دهه شصت سرکار بود، و جاسوسان CIA در دفتر نخست وزیر وقت یعنی موسوی رفت و آمد داشتند. چه جریانی بنی صدر را رئیس جمهور کرد، در عین اینکه حضرت امام مخالف بود. چه جریانی قائم مقامی منتظری را دنبال کرد، با اینکه حضرت امام از ابتدا مخالف بود؟ این یعنی جریان نفوذ. جریان نفوذ کمر پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام را شکست: فاستَقِم كَمَآ أُمِرتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ(هود 112). دین را بشناس.

می گوید «دلار از چقدر شده چقدر، و رهبر انقلاب اعتنا نکردند». اعتنا نکردند؟ هشدارهای رهبر معظم انقلاب در دوره های مختلف درباره مبارزه با فساد را ندیدی؟ بارها از سران کشور خواستند محکم با فساد مقابله کنند. تقصیر مسئولین ذیربط را به گردن امام جامعه می اندازید؟ اگر مردم بالاتفاق به دولتی خودفروخته رأی دادند، امام جامعه متهم و مقصر است؟ ثمره خیانت ها در بازار اقتصادی و امنیتی و هسته ای، متوجه امام جامعه است؟ آن هم بعد از تعیین خط قرمزها.

این ادبیات در ذهن طلبه های حوزه دارد قرار می گیرد. گوشه ای از دین را بگیریم، و با یک سری مصادیق دروغ و راست به نتیجه گیری غلط برسیم. بیانات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب در جلسات عمومی را بخوانید و ببینید، بعد بگویید مقصر اوضاع فعلی رهبر انقلاب است. چرا انسان باید امامش را نشناسد؟ زهرای اطهر سلام الله علیها کشته شد چون فریاد زد چرا قدر علی علیه السلام را نمی دانید؟

رهبر معظم انقلاب برای ملت دلسوزی نمی کند؟ احدی را در این نظام می توانید دلسوزتر از رهبر انقلاب پید اکنید برای مردم؟ از همه طرف به ایشان حمله کنند، بازهم ایشان برای مردم دلسوزی کند و با درد و رنج آنها درد بکشد. یک جریان عظیم جهادی به راه بیندازد، دهها هزار بسیجی سراغ مناطق محروم بروند، و کم کاری مسئولین را جبران کند. دل این رهبر برای مردم نمی سوزد؟ شما اگر زمان صدر اسلام بودید چکار می کردید؟ اگر شما آن زمان بودید، قطعا همراه و هم رأی با جریان نفاق بودید.

 

وظیفه رهبر جامعه بیش از ابلاغ نیست

رهبر انقلاب، دلسوزترین فرد نسبت به مردم

قُلْ أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا عَلَيْهِ مَا حُمِّلَ وَعَلَيْكُمْ مَا حُمِّلْتُمْ. می فرماید آنچه من از شما می خواهم اطاعت از خدا و رسول است. البته اگر از رسول من پیروی نکنید، ضرری به او وارد نکرده اید. وَإِنْ تُطِيعُوهُ تَهْتَدُوا. اگر از او اطاعت کنید، هدایت می شوید. وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ(نور 54). رسول من وظیفه ای جز ابلاغ ندارد. رهبر الهی تکلیفش ابلاغ است. تبیین کند؛ ابلاغ کند، امر و فرمان و دستور حق را به مردم برساند. وظیفه اش تحکّم نیست. وظیفه اش نیست به زور امرا و مسئولین را وادار به انجام وظایف کند. قانون اساسی را بخوانیم؛ وظیفه ولی فقیه چیست؟ صراط مستقیم نظام را حفظ کند. نوسان دلار هزار و یک علت دارد؛ یقه ولی فقیه را می گیریم و او را متهم می کنیم؟!

در کدام امر مهم رهبر معظم انقلاب سکوت کرده اند؟ در هر موضوعی ایشان بیان موضع کرده اند؛ تبیین کرده اند؛ شفاف و بی پرده، مثل جده اش صدیقه کبری سلام الله علیها. در حوزه اقتصادی، سالهای سال جنگ اقتصادی را فرماندهی کرده اند. او به معیشت مردم بی اعتنا بوده؟ اگر او وارد این جنگ به تمام معنا نمی شد، و مهار برخی مسئولین خودفروخته و غرب زده را نمی کشید، مملکت به کجا می رسید؟ شما در دفتر و حوزه تان چه کردید برای مردم؟! FATF و سند 2030 قرار بود چه بلایی سر این مملکت بیاورد؟ چه کسی مقابل اینها ایستاد؟ آبروی خودش را خرج کرد. در صورتیکه او فقط باید تبیین می کرد؛ اما ایستاد. از انواع و اقسام شیوه های تبیین استفاده کرد، آن هم مجاهدانه. مصلحت اندیشی نکرد. در بیانیه گام دوم انقلاب صریحا گفتند ما در برقراری عدالت و مبارزه با فقر و رفع مشکلات معیشت مردم و رفع تبعیض مشکل داریم. اگر شما صُمُّ بُكمٌ عُمي هستید، تقصیر دیگران چیست؟

خدای متعال می فرماید به مردم بگو از تو اطاعت کنند. تو هم وظیفه ابلاغ داری. وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ(نور 55). قله این است، و ما با سرعت داریم به قله می رسیم. من خدا این کاروان را به مقصد می رسانم. اینکه رهبر معظم انقلاب می فرماید: إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهدِينِ(شعراء 62)، ما دست خدا را پشت این انقلاب و رهبر می بینین. گذشت زمانی که مردم علی علیه السلام را یدالله نمی دیدند. مردم ما تأیید و نصرت الهی را پشت این نظام و رهبر می بینند. همین طوفان الأقصی، از برکت ولایت و رهبری امت اسلامی است. او در تمام این سالها مقاومت که متعلق به اسلام است را در جهان اسلام نهادینه و تقویت کرد. به جایی رسیدند که بجای سنگ، موشک به دستشان گرفته اند برای حفظ خاک و آبرو و دینشان. برای دفاع از مسجدالأقصی. اگر داعش در این مملکت قدرت پیدا می کرد، شما عمامه به سرها می توانستید اینگونه آزادانه اظهارنظر کنید؟ چه کسی مقابل داعش ایستاد؟ نمی فهمید فلسطین پاره تن اسلام است؟ نمی فهمید مسجدالأقصی جزو چهار مسجد اصلی و مهم ماست؟ تو هم نمی فهمی یهود أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا است؟

یک عمامه به سر حقیر راحت کلیپ درست کند و هرچه می خواهد به امام و رهبری بگوید، و کلیپش هم بین طلاب دست به دست شود؟ مراقب باشیم الْمُسْرِعَةِ إلی قیلِ الْباطِلِ نشویم. نشود ما هم بگوییم مگر علی علیه السلام نماز هم می خواند؟! آنها امت ملعون بودند، اما امت ما اینگونه نیست. اگر امروز کسی از نایب امام زمان ارواحنا فداه دفاع نکرد و فقط روضه حضرت زهرا سلام الله علیها خواند، سینه زنان باید توی دهان او بزنند! حضرت زهرا سلام الله علیها کشته شد بخاطر دفاع از امامش؛ ما از نایب امام زمان ارواحنا فداه دفاع نمی کنیم؟ اِنْزِل أیُّها الْكَذّابُ عن مِنْبَرِ رَسولِ اللهِ. از منبر رسول الله صلی الله علیه و آله پایین بیا دروغگو!

فاطمه اطهر سلام الله علیها کم کسی بود؟ به زنان مدینه فرمود مشکل مردان شما شدت عملِ علی علیه السلام در میدان مبارزه است. این حرف را زنان مدینه به شوهرانشان منتقل می کنند. کینه اینها بیشتر می شود. فکر حسن و حسین علیهماالسلام را کرده اید؟ من می دانم اینها با حسینم چکار می کنند. من میدانم اولاد اینها با زینبم چکار می کنند. من این را می دانم، که وقتی زینبم را دیدم گفتم أنت تدافعین عن الحقّ المهضوم، بمنطق فصیح و لسان عربیّ مبین. من فرزندانم را برای کشته شدن برای دین خدا بار آورده ام. خدا به حسینِ من فرمود: اخرج بقوم الي الشهاده. من می دانم مهدی ام هزار سال در به در خواهد بود.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است