پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ساعت ۱۶:۴۷

امت های گذشته هلاک شدند، چون حاکمیت غیرخدا را پذیرفتند

مراسم عزاداری اولین شب ایام فاطمیه سوم(به روایت 95روز) چهارشنبه 22 آذر 1402 در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجدالنبی(صلی الله علیه و آله) برگزار شد.

مراسم عزاداری اولین شب ایام فاطمیه سوم(به روایت 95روز) چهارشنبه 22 آذر 1402 در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجدالنبی(صلی الله علیه و آله) برگزار شد.

مشکل مردم مدینه راحت طلبی و عافیت طلبی بود

اگر وقتِ جنگ سرِ سجاده نماز باشیم، بی تقواییم

اگر مبارزه نیروهای مقاومت نبود، ما این آرامش و امنیت را نداشتیم

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: فرمود أَیُّهَا الأمَّهُ الَّتِی خُدِعَتْ فَانْخَدَعَتْ وَعَرَفَتْ خَدِیعَهَ. مردم مدینه می دانستند که فریب می خورند، اما این فریب را خوردند. این را می خواستند. بله می شود ملتی بخواهد که فریب بخورد. مَا الَّذِی نَقَمُوا مِنْ أَبِی الْحَسَنِ، نَقَمُوا مِنْهُ وَاللَّهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. حضرت زهرا سلام الله علیها خیلی دقیق فرمودند که مشکل مهاجر و انصار، راحت طلبی و فرار از جنگ و مبارزه بود. ده سال پای رکاب پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله جنگیدند، خسته شدند. مردم ما از 15خرداد 1342 مبارزه را آغاز کردند و شصت سال است که ادامه این مبارزه دارد.

پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود خداوند بواسطه کسانیکه جهاد می کنند، کسانی که جهاد نمی کنند را حفظ می کند. همین امروز منّت مبارزه نیروهای مقاومت بر سر ماست. اگر مبارزه اینها نبود، ما امروز این آرامش و امنیت را نداشتیم. إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ(حجرات 13). تقوا یعنی انجام وظیفه ای که خداوند و امام جامعه از ما می طلبند. وَ جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ(حج 78). اگر آنجا که باید در میدان جهاد و مبارزه باشیم، سر سجاده نماز بایستیم، بی تقواییم. خداوند نشستن و عافیت طلبی را نمی پسندد. راحت طلبی و عافیت طلبی به همین راحتی فاجعه صدر اسلام را آفرید. باعث شده عده ای جرأت کنند حتی قصد جان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بکنند. عافیت طلبان مدینه نشستند و هزینه دادن اهلبیت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را تماشا کردند.

 

امت های گذشته هلاک شدند، چون حاکمیت غیرخدا را پذیرفتند

یمن، شمشیرِ تیزِ اسلام علیه یهود

مَا تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَهَا وَمَا يَسْتَأْخِرُونَ ثُمَّ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا تَتْرَى كُلَّ مَا جَاءَ أُمَّةً رَسُولُهَا كَذَّبُوهُ(مومنون 43و44). خداوند می فرماید من امت های مختلف را آفریدم، و برای هر کدام اجل و مهلتی قرار دادم. این اجل هم عقب نمی افتد. پیامبران را هم یکی پس از دیگری برای هدایت مردم فرستادم؛ اما امت ها یکی پس از دیگری انبیاء را تکذیب کردند. امروز در دنیا می گویند اگر برنامه اقتصادی خوب باشد، مردم هم خوب زندگی می کند. برنامه اقتصادی است که زندگی مردم را مدیریت می کند. قرآن و دین هم مربوط به مسائل اعتقادی است، و برای ثواب جمع کردن خوب است. اما زندگی مردم را سیاست و اقتصاد و علم روز مدیریت می کند.

فَأَتْبَعْنَا بَعْضَهُمْ بَعْضًا وَجَعَلْنَاهُمْ أَحَادِيثَ فَبُعْدًا لِقَوْمٍ لَا يُؤْمِنُونَ(مومنون 44). خداوند می فرماید من بر اساس پذیرش رسولانم توسط مردم، دنیا را مدیریت می کنم. حتما باید 6 هزار طفل معصوم غزه پرپر شوند، تا مردم دنیا کمی بیدار شوند و نسبت به ظالم اعتراض کنند که ظلم نکند. نه اینکه مقابله کنند، فقط اعتراض می کنند و شعار می دهند که ظلم را تمام کند. یعنی اگر اسراییل کودک کُشی را کنار گذاشت، می تواند به حکومت خود ادامه دهد؟! ماهیّت این حکومت، ظلم و ستم است. این حکومت، حکومت حق نیست؛ باید از اصل ساقط شود. امت های گذشته اگر از بین رفتند، بخاطر این بود که پیامبران را نپذیرفتند، و حاکمیت ظالمین و مستکبرین را پذیرفتند. باید اصل ماجرا را درست کنیم. از سرنوشت امتهای گذشته عبرت بگیریم.

تحلیل گر اسراییل گفت «رهبر ایران به سران کشورهای اسلامی گفت روابط اقتصادی خود با اسراییل را قطع کنید؛ آنها نپذیرفتند. رهبر ایران دید اینها به حرفش توجه نمی کنند، خودش باب المندب را بست». یمنی ها کشتی های سوخت رسانی اسراییل را توقیف می کنند. آمریکا هرچه سعی کرد توسط آل سعود یمن را خلع سلاح کند، نتوانست. چقدر قطحی و کشتار در یمن انجام دادند. مردم یمن امروز در حمایت از دولتمردانشان که باب المندب را بسته اند راهپیمایی میلیونی برپا می کنند. مردم ما در جنگ با داعش و دفاع از حرم اینطور نبودند. خیلی ها به مدافعین حرم انتقاد هم می کردند.

در دوره های گذشته بعضی مسئولین ما که با 24 میلیون رأی روی کار آمده بودند گفتند «سایه جنگ روی سر ماست. باید با آمریکا مذاکره کنیم». از سایه جنگ هم می ترسیدند! چقدر قرارداد امضا کردند. هسته ای و هستی شان را به باد دادند! مردم یمن برای دفاع از مردم غزه فقط شعار نمی دهند؛ تمام کشورشان را با اسراییل درگیر کرده اند. اسلام شمشیر تیز می خواهد، نه شمشیر در غلاف.

 

استکبارستیزی، تنش زایی است؟!

درگیری انبیاء با مستکبرین، داستان تکراری همه امتها

عمامه به سر در حوزه می گوید «سیاست حضرت امام و رهبر انقلاب، سیاست تنش زاست»! تا دیروز همین فرد از تمدن اسلامی حرف می زد، و خودش را سرباز رهبری می خواند. مسئله ما، مسئله شمشیرِ تیزِ علی علیه السلام است. همین الان عده ای چشمشان برای زهرای اطهر سلام الله علیها گریه می کند، اما دستشان هیزم در خانه زهرای اطهر سلام الله علیها می آورد. فَبُعْدًا لِقَوْمٍ لَا يُؤْمِنُونَ. می فرماید اینها هدایت نمی شوند.

ثُمَّ أَرْسَلْنَا مُوسَى وَأَخَاهُ هَارُونَ بِآيَاتِنَا وَسُلْطَانٍ مُبِينٍ إِلَى فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِ فَاسْتَكْبَرُوا وَكَانُوا قَوْمًا عَالِينَ(مومنون 45و46). فرعون مقابل حضرت موسی استکبار ورزید. داستان اقوام گذشته، استکبار ورزیدن اهل کفر، و درگیری انبیاء با این مستکبرین است. روحیه حضرت امام و رهبر انقلاب تنش زاست؟ استکبارستیزی، تنش زایی است؟ به امام حسین علیه السلام هم می گفتند با یزید کنار بیا، تنش زایی نکن! فَقَالُوا أَنُؤْمِنُ لِبَشَرَيْنِ مِثْلِنَا وَقَوْمُهُمَا لَنَا عَابِدُونَ(مومنون 47). گفتند ما از موسی و هارون اطاعت کنیم؟ آنها هم مثل ما آدم هستند. فَكَذَّبُوهُمَا فَكَانُوا مِنَ الْمُهْلَكِينَ(مومنون 48). فرعون به محض تکذیب رسول حق، در دریا غرق شد و از بین رفت.

چند وقت پیش جریان سیاه اصلاحات گفت «حضرت امام یک سخنرانی خطاب به مردم عراق کرد، و آن سخنرانی باعث شد جنگ شود». یک دروغ بزرگ را به حضرت امام نسبت می دهند. آن سخنرانی حضرت امام بعد از شروع جنگ تحمیلی بود که خطاب به مردم عراقی گفتند چرا از صدام تبعیت می کنید؟ حال که اصلاحات ساکت شده اند، عمامه به سر در حوزه علمیه کلیپ می سازد و می گوید اصلا این روحیه، روحیه تنش زاست. چهار روز دیگر هم لابد این فرد آیت الله می شود!

 

اهمیت جریان رهبری دینی جامعه

وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ(مومنون 52). من همه امتها را واحد آفریدم. در جریان اطاعت از رسول، همه امت واحد هستند. بالاسر همه شما خداست؛ همه تحت فرمان و سیطره خدا هستند. بناست همه مردم در همه زمینه ها از خداوند اطاعت کنند. فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُمْ. اما مردم را جدا جدا کردند. هر کسی به یک اسمی بین مردم خدایی کرد و بر مردم حکومت کرد. كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ فَذَرْهُمْ فِي غَمْرَتِهِمْ حَتَّى حِينٍ(مومنون 53و54). هر حزب و گروهی به داشته های خودش دلخوش است. خداوند به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله می فرماید اینها را رها کن تا در گمراهی خود بمانند، تا وقت انتقام من از آنها فرا برسد.

اهل نفاق که در زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله جرأت ابراز مخالفت نداشتند، پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله جرأت فتنه پیدا کردند. اگر مبارزه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نبود، جامعه اسلامی هم در آینده دچار حزب گرایی می شد: كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ. هر کسی از یک نفر و از یک گروه اطاعت و پیروی می کرد. برای مردم مهم نبود چه کسی در جامعه حاکم است. حضرت زهرا سلام الله علیها با مجاهدتش این اجازه را نداد. ثابت کرد که فقط علی علیه السلام و اولاد علی باید از طرف خدا در جامعه حکومت کنند.

وَ مَا الَّذِی نَقَمُوا مِنْ أَبِی الْحَسَنِ، نَقَمُوا مِنْهُ وَاللَّهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ وَ قِلَّةَ مُبَالاتِهِ بِحَتْفِهِ وَ شِدَّةَ وَطْأَتِهِ وَ نَکَالَ وَقْعَتِهِ. امیرالمومنین علیه السلام با تمام وجودش با دشمنان خدا می جنگید و از مرگ ترسی نداشت. وَ تَنَمُّرَهُ فِی ذَاتِ اللَّهِ. خشم و بی مبالاتی علی علیه السلام در میدان مبارزه، بخاطر اتفاقی است که خداوند در درون علی علیه السلام ایجاد کرده. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: فَانَّه خَشِنٌ فی ذاتِ الله. علی علیه السلام در راه خدا محکم و بی ملاحظه است. مردم این علی علیه السلام را نمی پسندند. می فرماید: فَذَرْهُمْ فِي غَمْرَتِهِمْ حَتَّى حِينٍ. اینها را رها کن تا زمان انتقام من فرا رسد. خیلی حرف است که خدای رحمان و رحیم درباره مردم با این شدت سخن بگوید. جریان رهبری دینی انقدر مهم است. خیلی مهم است که در جامعه امر خداوند حاکم شود.

 

نعمتهای خدا برای امتحانِ مردم در میدان ولایتمداری است

اخیرا رسم شده خانم های بی حجاب با خانم های چادری کنار هم راه می روند، و می گویند و می خندند. چشم مردم باید عادت کند هر دو را با هم و کنار هم ببیند! اجرای دستورات خدا در جامعه خیلی مهم است. در دانشگاه کشف حجاب می کند و کنفرانس می دهد، رئیس و مسئولین دانشگاه هم نشسته اند و تماشا می کنند. دستور خدا انقدر بی اهمیت است؟!

فَذَرْهُمْ فِي غَمْرَتِهِمْ حَتَّى حِينٍ. بشر به جایی می رسد، که خدای متعال به پیغمبرش می فرماید این مردم را رها کن تا به وقتش من حسابشان را برسم! بازی گرفتن جریان مدیریت خداوند در جامعه انقدر هولناک است. حضرت زهرا سلام الله علیها بی جهت به بیدار کردن مردم اصرار ندارد.

أَيَحْسَبُونَ أَنَّمَا نُمِدُّهُمْ بِهِ مِنْ مَالٍ وَبَنِينَ نُسَارِعُ لَهُمْ فِي الْخَيْرَاتِ بَلْ لَا يَشْعُرُونَ(مومنون 55و56). اینها فکر می کند اگر ما به آنها مال و فرزندان دادیم، خواستیم به آنها خوبی کنیم. این نعمت ها همه برای امتحان مردم در میدان ولایتمداری است. حضرت زهرا سلام الله علیها می بیند که مردم مدینه دارند جهنمی می شوند. خانه به خانه سراغ مهاجر و انصار می رفت تا آنها را از جهنم نجات دهد. اما مردم مدینه چکار کردند با این مادر دلسوز امت، که اینگونه وصیت کرد: لا تُصَلّي عَلَيَّ اُمَّةٌ نَقَضَتْ عَهْدَ اللّهِ وَ عَهْدَ أبي رَسُولِ اللّهِ. نمی خواهم مردم حتی بر من نماز بخوانند. نمی خواهم تشییع جنازه ام شرکت کنند. مرا شبانه غسل بده و کفن و دفن کن. امیرالمومنین علیه السلام فرمود فاطمه سلام الله علیها بخاطر شدت انزجاری که از مردم داشت وصیت کرد شبانه مرا دفن کنید.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است