سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ساعت ۱۹:۳۳

دو دلیل دشمنی مستکبرین با اولیاء خدا از زبان امام عسکری

میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام) - 1 آبان 1402: مراسم جشن سالروز میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام) در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم دوشنبه اول آبان 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

مراسم جشن سالروز میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام) در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم دوشنبه اول آبان 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

دینداری در زمان ظهور اختیاری نیست

لَهُ دَعْوَةُ الْحَقِّ وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لَا يَسْتَجِيبُونَ لَهُمْ بِشَيْءٍ إِلَّا كَبَاسِطِ كَفَّيْهِ إِلَى الْمَاءِ لِيَبْلُغَ فَاهُ وَمَا هُوَ بِبَالِغِهِ وَمَا دُعَاءُ الْكَافِرِينَ إِلَّا فِي ضَلَالٍ وَلِلَّهِ يَسْجُدُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ طَوْعًا وَكَرْهًا وَظِلَالُهُمْ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ(رعد 14و15). کسیکه غیر خدا و رسول خدا صلی الله علیه و آله را اطاعت کند، مثل کسی است که آبی در دست خود گرفته، اما تمام آب از بین انگشتانش بیرون می چکد. آنچه در آسمانها و زمین است، همه خدا را عبادت می کنند، چه با اکراه و چه با اقبال.

یکی از امتیازات ولادت امام عسکری علیه السلام، بشارت وجود منجی عالم بشریت امام عصر ارواحنا فداه است. امام جواد علیه السلام هنگام تولد امام هادی علیه السلام نماز شکر بجا آوردند و فرمودند با این تولد مطمئن شدم که امر فرج محقق می شود. برای ائمه علائمی که منجر به تحقق امر الهی و فرج می شده، برایشان مهم بوده. ولادت امام حسن عسکری علیه السلام به طریق اولی بشارت ظهور و فرج بود.

خدای متعال خیلی تأکید دارند که پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله به مومنین بگوید آنچه در عالم حکمفرماست، فقط اراده الهی است، نه امر دیگری. درباره زمان ظهور و حاکیمت امام زمان ارواحنا فداه هم تعبیر «طَوْعًا وَكَرْهًا» بیان شده. در زمان حکومت حضرت، همه موظف به اطاعت از دستورات دین و امر ولایت هستند، چه خوششان بیاید چه نیاید. امروز اینطور نیست که هرکس خوشش نمی آید، دستورات دین و ولایت را کنار می گذارد. امروز هرکس هر طور دوست دارد زندگی می کند. و همین هم باعث شده که پست ترین ها امروز بر دنیا حاکم شده اند.

 

عملیات طوفان الاقصی محاسبات صهیونیست را بهم زد

غزه سالهاست زندان دسته جمعی است

طبق اخبار مسلم، اسرائیل قصد داشت این بار حمله همه جانبه ای به غزه کند و یک کشتار و پاکسازی کامل انجام دهد. یعنی اگر مقاومت عملیات الاقصی انجام نمی داد، طبق طراحی صهیونیست غزه با خاک یکسان می شد. جدای از این، بی سابقه ترین حرمت شکنی ها به مسجدالاقصی توسط صهیونیست انجام شده. چند هزار صهیونیست وارد مسجدالاقصی شوند و حرمت شکنی کنند. امام صادق علیه السلام فرمود مساجد بقعه های الهی روی زمین هستند. مسجدالاقصی جزو چهار مسجد اصلی ماست. قبله اول مسلمین است.

در ایام اخیر صهیونیست بسیاری از نخبگان علمی و دینی و فرهنگی غزه را دستگیر کرد و به شدیدترین وضع شکنجه کرد. ضمن اینکه مردم غزه مگر قبل از این عملیات در آسایش زندگی می کردند؟ سالهاست در یک زندان دسته جمعی زندگی می کنند. اصلا زندگی در غزه معنا ندارد. اکثر جوانهای غزه امکان شغل و کار و ازدواج ندارند. غزه دو نسل است جوانان انقلابی و مبارز پرورش می دهد. کودکان غزه طوری حرف می زنند که انسان تعجب می کند. کودکان غزه مرگ را به بازی گرفته اند! می گوید «اسراییل ما را می کشد؟ نسل بعد می آید!». با همان تفکرات شیعی و حسینی پرورش پیدا کرده اند. لعنت خدا بر کسانیکه می گویند مردم غزه و فلسطین محب اهلبیت نیستند. حداقل یکبار تاریخ اهل غزه را بخوانید، بعد اینگونه قضاوت کنید؛ مگر شما قیامت ندارید؟! اسم مساجد و اسم فرزندانشان را از اسامی اهلبیت انتخاب می کنند.

نیروی مقاومت عملیات پیش دستانه انجام داد، و محاسبات صهیونیست را بهم زد. وارد شهرکهای صهیونیست نشین شدند، و طوری مبارزه کردند که در این سالها بی سابقه بود. در مناطقی عملیات نظامی انجام دادند که سابقه نداشت. دو سال پیش رهبر معظم انقلاب دستور عملیات نظامی دادند: تحرّکوا باسم الله إلى الأمام و اعلموا أنّه «وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه». این دستور نقشه راه بود. صهیونیست نمی تواند نیروهای مقاومت را زمین بزند، جنایاتش را بر سر مردم بی پناه غزه فرود می ریزند. این نشاندهنده استیصال صهیونیست است.

 

تردید بی سابقه شیعیان نسبت به امام حسن عسکری

مقاومت امروز غزه یک نمونه صدور انقلاب اسلامی است

خداوند تا یک زمانی به ظالمین مجال می دهد. اما امام زمان ارواحنا فداه که تشریف بیاورند، همه باید از ایشان اطاعت کنند. قُلْ مَنْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ قُلِ اللَّه. بزرگِ آسمانها و زمین خداست. قُلْ أَفَاتَّخَذْتُمْ مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ لَا يَمْلِكُونَ لِأَنْفُسِهِمْ نَفْعًا وَلَا ضَرًّا. دنبال کسانی می روید که برای شما نفع و ضرری ندارند؟ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الْأَعْمَى وَالْبَصِيرُ. آیا انسان کور با انسان بینا یکی است؟ أَمْ هَلْ تَسْتَوِي الظُّلُمَاتُ وَالنُّورُ أَمْ جَعَلُوا لِلَّهِ شُرَكَاءَ خَلَقُوا كَخَلْقِهِ فَتَشَابَهَ الْخَلْقُ عَلَيْهِمْ قُلِ اللَّهُ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ وَهُوَ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ(رعد 16). نور و تاریکی برابر نیستند.

قَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَى وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًا قَالَ كَذَلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا وَكَذَلِكَ الْيَوْمَ تُنْسَی(طه 125و126). شما در دنیا امام حق را دیدید، اما امر او را نادیده گرفتید؛ در قیامت هم فراموش می شوید. امام حسن عسکری علیه السلام در رابطه با این آیه خطاب به شیعیان فرمود شما ده امام قبل از من را دیده اید، چرا نسبت به من شک می کنید؟ امروز در جامعه ما بعد از 35 سال از رحلت حضرت امام، همچنان پرتو امامت نه در ایران بلکه در جهان تابان است، بلکه گسترش هم پیدا کرده. مقاومت امروز غزه یک نمونه صدور انقلاب اسلامی است. اما صدر اسلام اینطور نبود. حتی به روز هم نکشید، بعد از رحلت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله مردم سراغ دیگران رفتند.

امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: این بخاطر این است که کسانیکه به امام جامعه ایمان داشتند، کم کم امام را فراموش کردند. در امامت منِ حسن بن علی (علیهماالسلام) تردید کردند. خداوند به شعیان غضب کرد، و امام را از امت اسلام گرفت. این محرومیت هنوز هم ادامه دارد. و أیّ آیة أعظم من حجّة الله علی خلقه و امینه فی بلاده و شهیده علی عباده من بعد من سلف من آبائه الاوّلین النّبیّین و آبائه الاخرین الوصیّین علیهم اجمعین السّلام و رحمة الله و برکاته فاین یتاه بکم؟ و این تذهبون کالأنعام علی وجوهکم؟ عن الحقّ تصدفون؟ و بالباطل تؤمنون؟ کجا می روید؟ مثل چهارپایان سرتان را پایین انداخته اید و می روید! مگر شما بی صاحبید؟ از حق رویگردان و به باطل روی آورده اید.

 

نعمت ولایت، منّت الهی بر ماست

به هر قلّه ای بخواهید برسید باید از ناحیه امام جامعه برسید

و بنعمة الله تکفرون؟ أو تکونون ممّن یؤمن ببعض الکتاب و یکفر ببعضٍ؟ برخی آیات الهی را قبول دارید و برخی را نه. مگر منِ حسن بن علی العسکری (علیهماالسلام) چیزی جز آیات الهی می گویم؟ فما جزاء من یفعل ذلک منکم و من غیرکم الّا خزیٌ فی الحیوة الدّنیا و طول عذابٍ فی الاخرة الباقیة و ذلک و الله الخزی العظیم. زندگی پست و ذلیلانه در دنیا پیش روی شماست، و عذاب آخرت.

لو لا محمّدٌ صلّی الله علیه و آله و الاوصیاء من ولده لکنتم حیاری کالبهائم لا تعرفون فرضاً من الفرائض و هل یدخل مدینة ألا من بابها. اگر پیغمبر و اولیائش نبودند، شما متحیّر بودید مثل چهارپایان! امام جامعه است که به شما شرف و عزت می دهد. لا تعرفون فرضاً من الفرائض. اگر امام نبود، واجبات دینتان را نمی دانستید. و هل یدخل مدینة ألا من بابها فلما منّ علیکم بأقامة الاوّلیاء بعد نبیکم. شما به هر قله ای بخواهید برسید باید از ناحیه امام جامعه برسید. خداوند بوسیله اولیائش بر شما منّت گذاشته. نعمت ولایت، منّت الهی بر ماست. اگر سایه نظام اسلامی نبود، صهیونیست اثری از دین و ایمان و شرف و حتی ملیّت در این کشور باقی نمی گذاشت.

یکی از لیدرهای اصلاحات نوشته «دعوای بین اعراب و اسرائیل به ما ربطی ندارد». مسجدالاقصی برای اعراب است؟ می گوید «بهترین راه، یک زندگی مسالمت آمیز است». زندگی مسالمت آمیز با چه کسی؟ اگر این جنایات را صهیونیست انجام نمی داد، می گفتیم نمی فهمید. سران صهیونیست رسما می گویند اینها حیوانند، و ما هر کاری دلمان خواست با این حیوانات باید انجام دهیم! توی اصلاح طلب خاک بر سر را هم حیوان می داند! اصلا حق مالکیت برای تو قائل نیست. با چنین جرثومه فسادی می شود زندگی مسالمت آمیز داشت؟ نفهمی خودت را به رخ همه می کشی؟!

 

دو دلیل دشمنی مستکبرین با اولیاء خدا از زبان امام عسکری

فلما منّ علیکم بأقامة الاوّلیاء بعد نبیکم، قال الله فی کتابه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الأسلام دیناً». اولیاء خدا در جامعه زیادند و زندگی می کنند؛ لیکن خدا بر ما منّت گذاشت و مدیریت جامعه را بعهده اولیائش گذاشت. این منّت خدا بر ماست. می توانست امر را مخیّر کند، هرکس دوست داشت به اولیاء خدا مراجعه کند و در نتیجه به بهشت برود، و هرکس هم خواست سراغ غیرخدا برود و به جهنم برود. این منّت خداست بر ما که اولیائش را حکمران جامعه قرار داده، تا مردم به سعادت برسند. ما تا ائمه را داریم، حق نداریم سراغ حاکمان غیرالهی برویم.

جای دیگری امام حسن عسکری علیه السلام می فرماید: قَد وَضَعَ بَنو اُمَیَّةَ وبَنُو العَبّاسِ سُیوفَهُم عَلَینا لِعِلَّتَینِ. بنی امیه و بنی عباس به دو علت با ما به مخالفت برخاستند. مردمی که می گویند دعوای اسرائیل و فلسطین به ما چه، این سخنان امام حسن عسکری علیه السلام را نفهمیده اند: إحداهُما: أنَّهُم کانوا یَعلَمونَ أنَّهُ لَیسَ لَهُم فِی الخِلافَةِ حَقٌّ، فَیَخافونَ مِنِ ادِّعائِنا إیّاها وتَستَقِرُّ فی مَرکَزِها. «اولین دلیل دشمنی اینها این است که خودشان می دانند حق مدیریت و حکمرانی ندارند». صهیونیست امروز می داند حق حکمرانی در عالم ندارد. آنها خودشان می دانند غاصبند، اما برخی داخلی های نادان چه اصلاح طلب و چه انقلابی می گویند اعراب و اسرائیل باهم زندگی مسالمت آمیز داشته باشند! احمدی نژاد هم می گفت «آمریکا یک قدرت است، ما هم قدرتیم؛ با هم در منطقه مدیریت کنیم». تو دروغ می گویی در سخنرانی هایت می گویی «اللهم عجل لولیک الفرج». از طرفی برای ظهور دعا می کنی، از طرف دیگر دشمن امام زمان ارواحنا فداه که دنبال کشتن اوست را به رسمیت می شناسی؟! مشارکت در قدرت با آمریکا؟! اگر صهیونیست را در مسجدالاقصی زمین گیر نکنیم، نیل تا فرات و بلکه بیشتر را دنبال می کند. مگر داعش در مجلس شورای اسلامی ما نیامد؟ وَ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَکُمْ حَتَّي يَرُدُّوکُمْ عَنْ دينِکُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا(بقره 217).

وثانیهِما : أنَّهُم قَد وَقَفوا مِنَ الأَخبارِ المُتَواتِرَةِ عَلی أنَّ زَوالَ مُلکِ الجَبابِرَةِ وَالظَّلَمَةِ عَلی یَدِ القائِمِ مِنّا ، وکانوا لا یَشُکّونَ أنَّهُم مِنَ الجَبابِرَةِ وَالظَّلَمَةِ. دومین دلیل دشمنی اینها با ما این است که می دانند پایان حکومتشان به دست قائم از ما اهلبیت است. فَسَعَوا فی قَتلِ أهلِ بَیتِ رَسولِ اللّه ِ صلی الله علیه و آله وإبادَةِ نَسلِهِ، طَمَعًا مِنهُم فِی الوُصولِ إلی مَنعِ تَوَلُّدِ القائِمِ عَجَّلَ اللّه ُ فَرَجَهُ، أو قَتلِهِ، فَأَبَی اللّهُ أن یَکشِفَ أمرَهُ لِواحِدٍ مِنهُم، إلاّ أن یُتِمَّ نورَهُ ولَو کَرِهَ الکافِرونَ. لذا دنبال این هستند که به او دست پیدا کنند و با از بین بردن او، حکومت خود را تضمین کنند. اما خدا می خواهد نورش را کامل کند، هرچند مشرکین کراهت داشته باشند.

 

تفاوت کانون با مسجد و پایگاه

هیئت های ما «تَذَاكَرُوا أَمْرَنَا» را انجام می دهند، اما «أَحْيُوهُ» را رها می کنند!

در قوام تشکیلات شیعی سهمی داشته باشیم

امام حسن عسکری علیه السلام در شرایط سختی که بین دشمن در تبعید بود، بازهم تشکل و سازمان شیعه را حفظ و تقویت کرد، تا تشیع امروز به دست ما برسد. ما تشیعمان را مدیون امام حسن عسکری علیه السلام هستیم. ایشان مجموعه روایاتی راجع به حقوق مومنین و ایثار دارند. خود حضرت هم بیشترین ایثار را در رابطه با شیعیان داشتند. خودشان در این راه فدا شدند، اما شبکه شیعی را تشکیل دادند و تقویت کردند تا فرهنگ تشیع تا امروز به دست ما برسد. درست است که بعد از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تا به امروز امام زمان ارواحنا فداه عالم را مستقیم مدیریت نمی کند، و این خیلی زیان بزرگی است، اما اصل دین برپاست.

همه ما باید در قوام تشکیلات شیعی سهمی داشته باشیم. زندگی دیندارانه فردی کافی نیست. به امام حسن عسکری علیه السلام اقتدا کنیم؛ در تشکیلات جناح مومن انقلابی و شیعی نقش داشته باشیم. مساجد ما واقعا وضعیت خوبی ندارند. با این مساجد می شود دنیا را گرفت؟! مگر بجای مسجد چیز دیگری داریم که بگذاریم؟ بسیج را تقویت کنیم؛ مساجد را تقویت کنیم. اگر ایراداتی هم در این سازمان دیدیم، دلیل نمی شود پایگاهها و مساجد را خالی کنیم. این همه موسسات مختلف در کشور، نتیجه اش چیست؟ هر کس آدمهایی را دور خودش جمع می کند، و افکار و ایده های خودش را دنبال می کند: یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ(أسراء 71). فردا هم مسئول موسسه موضعی می گیرد، که باعث تضعیف نظام و کم شدن مشارکت مردم می شود.

بخشی از قدرت ولی جامعه به دست نمایندگان مجلس است. قدرت قانونگذاری که مختص به امام جامعه است، به مجلس واگذار شده. مجلس یکی از پایگاههای قوام ولایت در جامعه است. مشارکت در انتخابات مجلس باید بالا باشد. مساجد و پایگاهها هستند که باید مردم را بخاطر دین و ولایت جمع کنند. مردم را نسبت به شرایط روز توجیه کنند. مشارکت در انتخابات را بالا ببرند. بسیاری از هیئت های ما هم فصلی و مناسبتی هستند. فقط به عزاداری می پردازند، و بعد تمام. به مسائل روز جامعه کاری ندارند. «تَذَاكَرُوا أَمْرَنَا» را هستند، اما «أَحْيُوهُ» را رها می کنند!

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است