یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ساعت ۲۳:۱۰

صهیونیست از این نسل غزه می ترسید

جلسه هفتگی - 28 مرداد 1402: جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه 28 مهر 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم جمعه 28 مهر 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

قدرت به تنهایی کافی نیست؛ باید تمام زمینه ها مهیا باشد

کنار گود نشسته ایم، می گوییم لنگش کن!

برخی بی تابی ها بخاطر نبود شرح صدر و عدم بصیرت است

خدای متعال در آیات پایانی سوره مبارکه هود می فرماید: وَمَا ظَلَمْنَاهُمْ وَلَكِنْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ. ما به جهنمی ها وقتی در جهنم عذاب می شوند ظلم نمی کنیم؛ بلکه خودشان به خود ظلم کرده اند. فَمَا أَغْنَتْ عَنْهُمْ آلِهَتُهُمُ الَّتِي يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ شَيْءٍ لَمَّا جَاءَ أَمْرُ رَبِّكَ وَمَا زَادُوهُمْ غَيْرَ تَتْبِيبٍ(هود 101). کسانیکه جهنمی ها در دنیا از آنها پیروی می کردند، در جهنم به فریادشان نمی رسند و به کارشان نمی آیند. وَكَذَلِكَ أَخْذُ رَبِّكَ إِذَا أَخَذَ الْقُرَى وَهِيَ ظَالِمَةٌ إِنَّ أَخْذَهُ أَلِيمٌ شَدِيدٌ(هود 102). وقتی خدا بخواهد جماعتی را عذاب کند، به سخت ترین شکل آنها را عذاب می کند. إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَةً لِمَنْ خَافَ عَذَابَ الْآخِرَةِ. من آیات عذابم را برای کسانی نقل می کنم که از آخرت می ترسند.

ذَلِكَ يَوْمٌ مَجْمُوعٌ لَهُ النَّاسُ وَذَلِكَ يَوْمٌ مَشْهُودٌ وَمَا نُؤَخِّرُهُ إِلَّا لِأَجَلٍ مَعْدُودٍ(هود 103و104). ما راجع به ظالمین عجله می کنیم. این روزها خیلی می گویند چرا به اسرائیل حمله نمی کنیم کار تمام شود؟ کنار گود نشسته ایم، می گوییم لنگش کن! یک حکومت اشغالگر که قبل از این هم دو دوره تقریبا هشتاد ساله تجربه ظلم و ستم و اشغال داشته، الان هم نزدیک به هشتاد سال ظلم و جنایت و اشغال داشته، و سیاست به خرج داده و توانسته جامعه مسلمین ما متشتّت کند. برخی مردم در کشور خودمان می گویند چرا از مردم فلسطین حمایت می کنید؟ برای خیلی ها هنوز این مسئله جا نیفتاده. شبی که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اجتماع خودجوش مردم بود، اکثر جمعیتِ حاضر طلاب و روحانیون و مهاجرین بودند. هنوز برای طیف زیادی از مردم مسئله فلسطین جا نیفتاده.

از لحاظ بین المللی هم هنوز شرایط حضور ما مهیا نیست؛ افکار عمومی دنیا آماده پذیرش این مسئله نیست. قدرت به تنهایی کافی نیست. امیرالمومنین علیه السلام از عهده یک عده اراذل و اوباش بر نمی آمد؟ پس چرا سکوت کرد؟ امیرالمومنین علیه السلام به این نگاه می کند که مردم از اصل دین برنگردند. برقراری حکومت اسلامی امر خطیری است که از عهده هرکس بر نمی آید. لذا خدای متعال امامت امت را به اولیاء خاص خود می سپارد، و برترین امتیازات را به آنها می دهد. به امام جامعه شرح صدر می دهد. این بی تابی برخی از ما بخاطر نداشتن شرح صدر و نداشتن بصیرت کافی است. باید به امام جامعه اعتماد کنیم. او از همه ما عجله اش برای نابودی اسراییل بیشتر است. کار مشکل و خطیر و حساس است.

این ظلم در طول قرن اخیر بی نظیر است. اسرائیل جنایت های زیادی در طول این هشتاد سال انجام داده، اما جنایت های امروز به مراتب بدتر است. ظلم و جنایت و نسل کشی به این فاحشی، هنوز عده ای را بیدار نکرده. با جسارت به نظام اعتراض می کند که چرا از مردم فلسطین حمایت می کنید؟ کسانیکه امروز از نظام اسلامی و رهبری جامعه شاکی هستند که چرا کار را تمام نمی کنید، باید پاسخگوی کم کاری خودشان باشند. شما با مردم در رابطه با مسئله فلسطین صحبت نکردید و آنها را روشن نکردید. مردم آگاه نیستند. ائمه جماعات مساجد هم حتی اطلاعات کافی ندارند.

 

برای نابودی هر ظالمی وقتی تعیین شده

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: أَضْرِبُ بِالْمُقْبِلِ إِلَى الْحَقِّ الْمُدْبِرَ عَنْهُ. اول باید حق و باطل را تبیین کنیم، بعد از تبیینِ ما امام جامعه برای نابودی باطل از اهل حق استفاده خواهد کرد. تا در جامعه ما کسانی هستند که سعی می کنند از نزاع حق و باطل فاصله بگیرند، این یعنی آمادگی لازم بین مردم وجود ندارد. برخی چطور توانستند شبی که بیمارستان المعمدانی غزه را زدند، راحت در رختخوابشان بخوابند؟!

وَمَا نُؤَخِّرُهُ إِلَّا لِأَجَلٍ مَعْدُودٍ(هود 104). خدای متعال می فرماید من عجله نمی کنم؛ برای نابودی هر ظالمی وقتی تعیین کرده ام. همه چیز در عالم حساب دارد. يَوْمَ يَأْتِ لَا تَكَلَّمُ نَفْسٌ إِلَّا بِإِذْنِهِ فَمِنْهُمْ شَقِيٌّ وَسَعِيدٌ(هود 105). آن روز کسی جرأت نمی کند حرفی بزند، مگر کسیکه خداوند به او اجازه دهد؛ چه اهل شقاوت و چه اهل سعادت.

فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النَّارِ لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَشَهِيقٌ(هود 106). اهل شقاوت در طبقات جهنم با هر دم و بازدمشان ناله و فریاد می زنند! حتی برای لحظه ای مجال و راحتی ندارد. خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّكَ. اینها تا ابد در این عذاب سخت الهی مخلّد هستند، مگر اینکه خداوند بخواهد آنها را از آتش جهنم نجات دهد. إِنَّ رَبَّكَ فَعَّالٌ لِمَا يُرِيدُ(هود 107). خداوند هر کاری اراده کند انجام می دهد. ذره ای در اراده خدا تردید نکنیم.

وَأَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّكَ عَطَاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ(هود 108). کسانیکه اهل سعادت هستند، مادامی که آسمانها و زمین و اراده خدا هست در بهشت هستند، مگر اینکه خدای متعال چیز دیگری درباره آنها بخواهد. در بهشت و جهنم هم مسئله اراده خدا مطرح است. یعنی حتی در بهشت هم نباید از خوف و رجا غافل باشیم. خدای متعال مومنِ سعیدِ اهل بهشت را هم می ترساند. خداوند اصلا جذاب صحبت نمی کند!

 

صهیونیست از این نسل غزه می ترسید

فَلَا تَكُ فِي مِرْيَةٍ مِمَّا يَعْبُدُ هَؤُلَاءِ مَا يَعْبُدُونَ إِلَّا كَمَا يَعْبُدُ آبَاؤُهُمْ مِنْ قَبْلُ وَإِنَّا لَمُوَفُّوهُمْ نَصِيبَهُمْ غَيْرَ مَنْقُوصٍ(هود 109). می فرماید هیچگاه شک و تردید نکن؛ اشقیا راه پدرانشان را ادامه می دهند. وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ فَاخْتُلِفَ فِيهِ وَلَوْلَا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّكَ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ. ما به موسی کتاب دادیم، اما مردم در آن اختلاف کردند. اگر امر خدا نبود، بخاطر معصیتشان به عذاب الهی دچار می شدند. وَإِنَّهُمْ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ مُرِيبٍ(هود 110). آنها در شک و تردید به سر می بردند. کسانیکه شک و تردید نسبت به خدا و امر خدا و رهبری دینی در جامعه ایجاد می کنند، قیامت چه حال و روزی خواهند داشت؟

وَإِنَّ كُلًّا لَمَّا لَيُوَفِّيَنَّهُمْ رَبُّكَ أَعْمَالَهُمْ إِنَّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ خَبِيرٌ فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ(هود 111و112). خداوند بعد از آیاتی که مردم را از عذابش می ترساند، و حتی در دل اهل سعادت هم ترس ایجاد می کند، دستور به استقامت می دهد. مومنین اطراف پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله تردید کردند. «ما هجرت کردیم، مبارزه کردیم، جنگیدیم، کشته و زخمی دادیم؛ پس چرا تمام نمی شود؟ چرا باطل نابود نمی شود»؟ مثل کسانیکه امروز از شرایط فلسطین شکایت دارند که چرا کار را تمام نمی کنید؟

تسلیم خدا شدن چه در پیروزی و چه در شکست، هنری است که از ایمان ما بر می آید. بله، ما مطالبه می کنیم، فریاد می زنیم، آمادگی خود را برای این نبرد اعلام می کنیم، همه این کارها هم لازم است؛ اما شرح صدر و بصیرت و تسلیم امر خدا بودن را هم داریم. هیچ اشکالی هم ندارد ما به شکل های مختلف آمادگی مان را برای اعزام و مبارزه با اسرائیل نشان دهیم. این جلو زدن از ولایت نیست؛ اعلام آمادگی برای جهاد و مبارزه است، و خیلی هم خوب است. برخی که خودشان در خانه نشسته اند و هیچ حرکتی انجام نمی دهند، این اقدامات را زیر سوال می برند، برای اینکه خانه نشینی خودشان را توجیه کنند.

صهیونیست ها سالیان قبل که در غزه نسل کشی می کردند، می خواستند این نسلی که امروز مقابلشان مقاومت می کند را از بین ببرند. صهیونیست از این نسل می ترسید. بمب های ناپالمم پیشرفته برای نابودی ساختمان های مردم غزه استفاده می کنند، که قدرت تخریب وحشتناکی هم دارند. اسرائیل از ما نمی ترسد، که بمب ناپالم خرجمان کند! ما را با فضای مجازی و موج های سیاسی و فرهنگی مشغول می کند! احمق های بیشعور مقدس مآب متحجّر در شهر قم می گویند مردم فلسطین دشمن اهلبیت هستند. صُمُّ بُكمٌ عُمي. کور و کر هستند و نمی فهمند. انقدر بوی خون به مشامتان رسیده، دیگر فریاد مظلوم را نمی شنوید. قلبتان تکان نمی خورد. شقاوت و قساوت قلبتان را کور کرده. نفرین بر شما و دینی که شما دارید!

 

نابود کردن صهیونیست یعنی نابودی تمام هیمنه کفر؛ کار راحتی نیست

دشمن پشتوانه دارد؛ نیروهای مقاومت هم باید پشتوانه داشته باشند

پس از این آیات، و دسته بندی اهل شقاوت و سعادت، و جا انداختن اراده الهی درباره اهل شقاوت در جهنم و اهل سعادت در بهشت، خداوند دستور به استقامت در امر حق می دهد. هم به پیغمبرش، که بالاترین درجه یقین و بندگی و جهاد را دارد، و هم به مومنین پای رکاب پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله: فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله شک و تردید نمی کند، اما اطرافیان دچار شک و تردید و کم طاقتی می شوند. وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ(هود 112). طغیان نکنید، من اعمال شما را را زیر نظر دارم.

وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ(هود 113). نکند سراغ دشمن بروید و به ظالمین میل پیدا کنید، و سُست شوید. انتظار فرج را امروز از اتفاقی که در جبهه مقاومت افتاده می توان فهمید. بایدن رأسا وارد سرزمین های اشغالی شد. برخی سران کشورهای اروپایی هم همینطور. همه حاضر شدند که به سران اسرائیل بگویند ما پشت شما هستیم. تمام جبهه کفر منسجم شده. بله، صهیونیست در این عملیات شکست خورد، اما نابود کردن صهیونیست یعنی نابودی تمام هیمنه کفر در آخرالزمان. کفری که در طول صدها هزار سال قدرت پیدا کرده. این کفر به راحتی تسیم نابودی نمی شود.

رهبر معظم انقلاب دو سال قبل به مردم فلسطین و نیروهای حماس دستور دادند: تحرّکوا باسم الله إلى الأمام و اعلموا أنّه «وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه». دو سال پیش قدم اول برداشته شد، و امروز این قدم محکمتر شد. تکلیف ما سنگین است. عقبه اسرائیل، تمام کشورهای غربی و آمریکاست. آنها حمایت خود از اسرائیل را اعلام کردند. دیدیم که شورای امنیت درخواست روسیه را وتو کرد. سیل مهمات و تجهیزات به فلسطین اشغالی سرازیر می شود. افکار عمومی هم به جای خود. دشمن اینچنین عقبه و پشتیبانی دارد، جبهه مقاومت هم باید عقبه و حمایت مسلمین را داشته باشد. أَیْنَ قاطِعُ حَبائِلِ الْکِذْبِ وَالْاِفْتِراءِ. امام زمان ارواحنا فداه پشتوانه اهل کذب و افترا را نابود می کنند.

 

باید امثال شهید لطفی نیاسر تربیت شوند

هیئت ها توان خود را صرف تربیت نیروی مجاهد کنند

درخواست حماس و نیروهای مقاومت امروز چیست؟ مقاومت نیاز به سلاح و مهمات دارد. دریا که دست صهیونیست است. اطراف غزه هم محاصره است. یک عقبه ای باید وجود داشته باشد. ارزش امثال شهید مهدی لطفی نیاسر را اینجا می توان فهمید. امثال این شهید می توانند جبهه مقاومت را پشتیبانی کنند؛ با فکر و تدبیر خود، و حضور در میدان های مقاومت. امثال مهدی لطفی نیاسر باید تربیت شوند، که زندگی اش را در مبارزه با اسرائیل تعریف کرده بود.

جبهه مقاومت نیرویی می خواهد که به کار بیاید؛ مثل شهید مهدی لطفی نیاسر. پدر و مادرهای ما باید امثال شهید مهدی لطفی نیاسر تربیت کنند. جبهه مقاومت امروز به این نیروها نیازمند است. چند سال مهدی لطفی نیاسر تلاش کرد تا زبان عبری را مسلط شود، تا مکالمات و اسناد صهیونست ها را شنود و مطالعه کند، و از آنها اطلاعات کافی جمع آوری کند، تا بتواند راه نفوذ و ضربه به آنها را پیدا کند؛ و این کار را هم کرد. هیئت های ما بجای جذب کردن افراد معلوم الحال، فکر و وقت و انرژی و توان خود را برای تربیت نیروی مجاهد فی سبیل الله بگذارند.

دشمن آمار تک تک هیئت ها و مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج ما را دارد! مسئول کانونهای فرهنگی مساجد یکی از کلانشهرها می گفت به داد مساجد برسید؛ یک سوم مساجد شهر با بسیج مسئله دارند! ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد ما ضرورت وجود پایگاه مقاومت را نمی دانند. بسیجیان ما هم ضرورت حضور در پایگاهها را نمی دانند. حدود 1700 هیئت در قم داریم، چند تا از این هیئت ها نتانیاهو و بایدن را شمر و یزید زمان می دانند؟ پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود خدا لعنت کند کسانیکه به سپاه اسامه نپیوندند؛ و مردم هم نرفتند! رهبر انقلاب ما که جای خود دارد.

 

یاران امام زمان اهل اخلاص هستند

عبدالعظیم حسنی به امام جواد علیه السلام عرض کرد: یا مولای انی لارجو ان تکون القائم من اهل بیت محمد الذی یملا الارض قسطا وعدلا کما ملئت ظلما وجورا. همه آرزوی من درک حضور قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف است. امام فرمود: ما منا الا قائم بامر الله و هادی الی دین الله. ما ائمه همه مان دعوت کننده به دین خدا و قیام کننده ایم. ولکن القائم الذی یطهر الله به الارض من اهل الکفر والجحود ویملا الارض قسطا وعدلا هو الذی یخفی علی الناس ولادته، و یغیب عنهم شخصه، و یحرم علیهم تسمیته، و هو سمی رسول الله و کنیه، و هو الذی تطوی له الارض ویذل له کل صعب. اما قیام کننده ای که زمین را از لوث وجود اهل کفر و یهود معاند پاک می کند، مخفی است و کسی حق ندارد اسمش را بیاورد. او کسی است که خداوند برای او زمین و زمان را بهم می زند. قواعد نظام هستی را به نفع او عوض می کند. همین پیچ تاریخی و تغییر نظم نوین جهانی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

یجتمع الیه من اصحابه عدة اهل بدر: ثلاثمائة و ثلاثة عشر رجلا من اقاصی الارض. خداوند باندازه اهل بدر از سراسر زمین برای او یار جمع می کند. و ذلک قول الله: «این ما تکونوا یات بکم الله جمیعا ان الله علی کل شی ء قدیر». خداوند برای امام زمان ارواحنا فداه لشکر فراهم می کند. فاذا اجتمعت له هذه العدد من اهل الاخلاص. یاران امام زمان ارواحنا فداه اهل اخلاص هستند. این گوهر نایاب. فقط و فقط برای خدا کار می کنند. اظهر الله امره، فاذا کمل له العقد و هو: عشرة آلاف رجل خرج باذن الله، فلایزال یقتل اعداء الله حتی یرضی عزوجل. آن موقع است  که امام زمان ارواحنا فداه انقدر می جنگد تا خدا راضی شود.

حضرت عبدالظیم حسنی از امام جواد علیه السلام پرسید امام زمان ارواحنا فداه از کجا متوجه می شوند که خدا راضی شده، و شمشیر را پایین می آورند؟ حضرت پاسخ داد: یلقی فی قلبه الرحمة، فاذا دخل المدینة اخرج اللات والعزی فاحرقهما. امام زمان ارواحنا فداه به قلبش نگاه می کند، می بیند خداوند در قلبش رحمتی را القا کرده، و احساس می کند تمام وجودش رحمت شده؛ آنگاه خشم و غضب و بغض تبدیل به رحمت می شود. آنوقت امام زمان ارواحنا فداه متوجه می شود که دیگر نباید از دریچه خشم و غضب الهی وارد شود.

باید به این نقطه برسیم؛ به این درجه اخلاص برسیم. این شکست اسرائیل انشاالله ادامه پیدا می کند و به شکست های بعدی پیوند می خورد، اما صهیونیست و کفر نابود نمی شود، تا زمانی که امام زمان ارواحنا فداه با نیروهای با اخلاص بیایند و انقدر از اهل کفر بکُشند، تا قلب امام زمان ارواحنا فداه مملوّ از رحمت شود. از خدا بخواهیم که جزو این یاران با اخلاص امام عصر ارواحنا فداه باشیم، و برای حضرت فرزندانی تربیت کنیم که به کار حضرت بیایند.

کسیکه برای خدا خالص می شود، تمام امور زندگی اش هم درست می شود. کسیکه در خانواده یک مشکل دارد، در محل کار یک مشکل دارد، در مسجد و پایگاه یک مشکل دارد، در مسئولیتش یک مشکل دارد؛ چنین شخصی هنوز برای خدا خالص نشده. مردم غزه در خط مقدم جبهه مقاومت با کفر معاند، درجات معنویت را طی می کنند، ما مشغول عیوب نفسانی خودمان هستیم. یک ذره نارضایتی در مردم غزه نمی بینید. معلوم است خداوند اینها را برای پیش بردن امرش انتخاب می کند، نه ما را که مشغول نفسانیت خودمان هستیم. ما باید هم از حماسه جبهه مقاومت دم بزنیم، هم به داغ و مصیبت مردم غزه بپردازیم. هر کدام به جای خود لازم است. نه مردم را از شدت داغ ها ناامید کنیم، و نه از مصیبت های مردم غزه غافل شویم.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است