شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ساعت ۲۲:۳۳

تمام هفته دفاع مقدس مشغول پرداختن به شبهه دشمن بودیم!

بزرگداشت هفته دفاع مقدس 7مهر1402: مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم و پایگاه بسیج امیرالمومنین(علیه السلام) جمعه 7 مهر 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) برگزار شد.

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم و پایگاه بسیج امیرالمومنین(علیه السلام) جمعه 7 مهر 1402 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) برگزار شد.

 

قم هم منشأ انقلاب است، هم منشأ آنتی تز انقلاب!

بازی انقلابی ها در زمین دشمن

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده 56-54). شاید در بین صدها آیه کریمه در ارتباط با موضوع جهاد و مبارزه، این چند آیه بصورت اخص مرتبط با جریان دفاع مقدس و شهادت و مجاهدت آخرالزمان از این سرزمین است. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله وقتی این آیات را تلاوت فرمود، دست مبارکشان را روی زانوی سلمان گذاشتند و گفتند اینها از هموطنان سلمان هستند. ائمه معصومین علیهم السلام ذیل این آیات در تفاسیر مختلف فرموده اند که این آیات راجع به اهل قم در قیام آخرالزمان است.

همانطور که قم منشأ و مصدر انقلاب است، اما امروز انحرافاتی هم در قم می بینیم که در هیج جای کشور دیده نمی شود! مثل همین موضوع مبارزه با جریان وحدت، که سرمنشأ خیلی از این حرکات ضد وحدت از شهر قم است. هم تِز انقلاب از قم است، هم آنتی تِز انقلاب. اگر قرار بود قم جریان انحراف نداشته باشد، جریان حق هم در قم قوی نمیشد. یک زمانی آیت الله بروجردی به زندیق ها پول می دادند که شبهه ایجاد کنند، تا حوزه علمیه بدنبال پاسخ شبهات باشد، و حوزه و روحانیون فعال باشند!

امروز بچه های ما را دارند تربیت می کنند برای مقابله با انقلاب اسلامی. نوجوانان ما دستشان را با آیات و روایات پر کنند. امروز برخی عمامه به سرها اصل دفاع مقدس را زیر سوال می برند. امسال رهبر معظم انقلاب راجع به عظمت دفاع مقدس صحبت کردند، اما برخی روحانیون و انقلابی ها در فضای مجازی راجع به این صحبت می کردند که آیا حضرت امام کار درستی انجام داد که جنگ را آغاز کرد و ادامه داد یا نه؟ از صداوسیما گرفته تا فضای مجازی انقلابی ها تا فضای عمومی مجازی، همه باهم یک موج در کشور ایجاد کردند که مقصر آغاز جنگ تحمیلی حضرت امام بود! عده ای از انقلابی ها هم شروع کردند به پاسخ دادن به این شبهه. موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام برنامه تلویزیونی درست کرد و راجع به این صحبت کرد که آیا آغاز جنگ تقصیر حضرت امام بود یا نه!؟ خود پرداختن به این شبهه، فکر و ذهن مردم را درگیر این دروغ بزرگ می کند. به بعضی شبهات نباید پاسخ داد؛ مثل رهبر معظم انقلاب که اصلا به این موضوع نپرداختند، و درباره عظمت دفاع مقدس صحبت کردند.

 

دفاع رهبرانقلاب از دفاع مقدس، قبل از حمله دشمن

نقش قدرت معنوی حضرت امام در دفاع مقدس

رهبر معظم انقلاب قبل از حمله دشمن، از دفاع مقدس و عظمت آن دفاع کردند. رهبر معظم انقلاب به بسیجیان دستور دادند در جنگ نرم غافلگیر نشوید. تمام جریان رسانه انقلابی در این حمله به دفاع مقدس و حضرت امام غافلگیر شدند، جز شخص مقام معظم رهبری.

رهبر معظم انقلاب از فرماندهی خارق العاده حضرت امام در آزادسازی پاوه گفتند. امام بوسیله قدرت عظیم معنوی خود پاوه را آزاد کرد. قبل از اینکه نیروها به پاوه برسند، پاوه آزاد شد. در قضایای مختلف دفاع مقدس مثل آزادسازی حصر آبادان، حضرت امام خودشان به شخصه وارد مسئله شدند و مشکل را با مدیریت الهی خود حل کردند. در حصر آبادان حضرت امام مقام معظم رهبری را به آبادان فرستاند، و رهبر انقلاب بوسیله هلی کوپتر وارد آبادانِ در محاصره شدند، و به رزمندگان پیام حضرت امام را منتقل کردند و آبادان از حصر آزاد شد. همان کاری که بارها شهید سلیمانی در جنگ سوریه در آزادسازی مناطق مختلف محاصره شده انجام دادند، و با هلی کوپتر وارد منطقه محاصره شدند.  

وصیتنامه شهدای نوجوان را که می خوانیم، می بینیم همان صحبت هایی را گفته اند که حضرت امام به آنها اشاره کرده. آن زمان رسانه ها و صداوسیما به گونه امروز نبود که همه به این رسانه ها دسترسی داشته باشند. خیلی از رزمندگان حرفهای حضرت امام را نشنیده بودند که آن ها را در وصیتنامه خود تکرار کنند. قلب این شهدا انقدر به خدا نزدیک و متصل بود، که همان الهامی که خدای متعال به قلب حضرت امام می کرد، به قلب این شهدا هم همان الهامات انجام می شد. این عظمت بالای معنوی دفاع مقدس است. عظمت جنگ و دفاع مقدس، فارغ از عظمت شهداست. به این مسئله باید بپردازیم. فَوْقَ كُلِّ ذِي بِرٍّ بَرٌّ حَتَّى يُقْتَلَ اَلرَّجُلُ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ. هر خیر و خوبی دستی بالاتر دارد، جز شهادت در راه خدا. چرا یادواره های شهدای ما در کشور باید انقدر خلوت برگزار شود؟

 

تمام هفته دفاع مقدس مشغول پرداختن به شبهه دشمن بودیم!

هفته دفاع مقدس را در زمین دشمن بازی کردیم!

قرآن کتاب جهاد است

در فضای مجازی راجع به این بحث می کنند که حضرت امام صحبتی راجع به عراق کردند با این مضمون که مردم عراقی علیه صدام قیام کنند، و بعد می گویند این حرف حضرت امام باعث حمله صدام به ایران شد. در حالیکه این صحبت حضرت امام بعد از آغاز جنگ است. تاریخ این سخنرانی مشخص است. چرا دروغ به این بزرگی به حضرت امام نسبت می دهند، و جریانات داخلی هم شروع می کنند به پاسخ دادن به این شبهه. هفته دفاع مقدس تمام شد، و به تنها چیزی که پرداخته نشد عظمت دفاع مقدس است! صداوسیما برای پاسخ به این شبهه برنامه می سازد، اما برای پرداخت به عظمت دفاع مقدس بصورت ویژه پرداخته نمی شود.

دشمن ما را مدیریت می کند. دشمن می داند وقتی چنین شبهه ای وارد می کند، بالاخره دروغش مشخص می شود؛ اما دشمن به هدف خود از طرح این شبهه رسید؛ همه جریانهای انقلابی و مردم عادی درگیر پاسخ به این شبهه و دروغ شدند. مردم عادی هم وقتی می بینند به چنین موضوعی انقدر پرداخته می شود، می گویند لابد چنین مسئله ای بوده که انقدر به آن پاسخ داده می شود و راجع به آن حرف زده می شود! اینطور ما در جنگ نرم توسط رسانه های دشمن مدیریت می شویم.

قرآن کریم اکثر آیاتش در تبیین جهاد است. چون قرآن تبیین دین است. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: بُعِثتُ بِالجَهاد. قرآن کتاب جهاد است. قرآن ابعاد مختلف جهاد را برای ما تشریح و تبیین می کند. مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ. وقتی همه به دین خدا پشت کردند، خداوند عده ای را برمی انگیزد. أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ. خداوند وقتی می خواهد از مجاهدین صحبت کند، خودش را عامل اصلی ایجاد حرکت جهادی معرفی می کند. می فرماید من این مجاهدین را برانگیختم. این عظمت جهاد را نشان می دهد. ما در دفاع مقدس دیدیم که نوجوانان ما دقیقا به همان مسائلی در وصیتنامه شان اشاره می کنند که حضرت امام به آنها اشاره کرده بود. این کار خداست.

 

تمام خوبی ها زیر سایه شمشیر و مبارزه است

اگر مجاهد بودیم، بهشت می رویم، و الا جایمان جهنم است!

باز هم خوش باوری مسئولین دیپلماسی به مذاکرات

دشمن در خواب هم نمی دید انقلاب اسلامی پیروز شود. دشمن ضربه انقلاب اسلامی را که خورد، جنگ تحمیلی را برای سرکوب این انقلاب آغاز کرد. ریشه این انقلاب و دفاع مقدس، نه از سال 1321 شمسی با اعلامیه حضرت امام، بلکه از صدر اسلام آغاز شد: بعثتُ مرغمة و مرحمة. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: الْخَیْرُ کُلُّهُ‏ فِی‏ السَّیْفِ‏. هرچه خیر است، زیر سایه شمشیر و نبرد و مبارزه با طاغوت است. بدون مبارزه تشکیل حکومت اسلامی ممکن نیست. انقلاب اسلامی تشکیل شد برای مبارزه با حکومتهای کفر. رهبر معظم انقلاب گفتند ما برای سه چیز جنگیدیم: حفظ انقلاب اسلامی، حفظ جمهوری اسلامی، و حفظ تمامیت ارضی. وَ تَحْتَ ظِلِّ السَّیْفِ. تداوم و بقای خوبی ها هم با ادامه مبارزه و جهاد میسّر می شود.

مسئولین دولت مردمی و انقلابی و وزیر خارجه ما چقدر گفتند مذاکرات به نقطه های خوبی خواهد رسید. رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز گفت: «اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی مندرج در توافق‌های مشترک آژانس با ایران به پیشرفت مطلوبی دست نیافته است». «پیشرفت‌های دوجانبه‌ای با طرف ایرانی داشته‌ایم اما نیاز به شفافیت‌های بیشتر در بحث هسته‌ای هستیم؛ نمی‌شود که ما و یا ایران هر کدام حرف خودمان را بزنیم». «در بحث هسته‌ای نیاز به دستیابی به یک فهم مشترک با ایران داریم چرا که وقتی ما اطلاعات درست نداریم امکان ارایه گزارش درست نیز نداریم». بحث هسته ای برگشت به همان نقطه ای که جان کری بود! همین الان حزب اللهی ها می گویند دیدید ما مذاکره بلد بودیم!؟ سازمان ملل هم می گوید من دخالت نمی کنم؛ خودش را کنار می کشد. مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می گوید: «مسائل مهم پادمان (ان‌پی‌تی) برای ایران هنوز بدون حل‌ باقی‌مانده است». اتحادیه اروپا و آژانس بین المللی اتمی می گویند ما حاضر نیستیم تضمینی به ایران بدهیم!

برای دشمن دولت انقلابی و غیرانقلابی معنا ندارد. آنها با اصل جمهوری اسلامی مشکل دارند. فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ(حمد 35). سعی نکنید اعتماد دشمن را جلب کنید، از شما نمی پذیرند؛ همانطور که در دولتهای گذشته نپذیرفتند. دفاع مقدس به ما یاد می دهد در مقابل شمشیر باید شمشیر بلند کنیم.

پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله در ادامه می فرماید: وَ لَا یُقِیمُ النَّاسَ إِلَّا السَّیْفُ. مردم نمی توانند روی پای خود بایستند، مگر با مبارزه. عده ای همیشه می خواهند شما را استثمار کنند. مسلمان هم نباشیم، باید با دشمنان مبارزه کنیم تا قوی شویم. وَ السُّیُوفُ مَقَالِیدُ الْجَنَّةِ وَ النَّار. می فرماید کلید بهشت و جهنم شمشیر است. این حدیث را برای تمام عمامه به سرها بخوانید! اگر مبارز و مجاهد بودیم، بهشت می رویم، و الا جایمان جهنم است! عظمت جهاد یعنی این. نه تنها دین ما، بلکه زندگی شرافتمندانه ما بسته به جهاد و مبارزه است. حال به یادواره های شهدایمان نرویم! عده ای دهه شصت در بحبوحه جنگ در خانه نشستند، امروز هم در خانه نشسته اند و مشغول زندگی خود هستند. ما به بهانه دخل و خرج و مشکلات زندگی برای شهدا کار نمی کنیم. شهدا دخل و خرج و خانواده و مشکل نداشتند؟!

 

برائت از دشمنان اهلبیت در میدان مبارزه است، نه در جلسات زیرزمینی کذایی

فاصله زیاد انقلابی ها با مقام معظم رهبری

دشمن با حکمرانی سایبرنتیک ما را مدیریت می کند. هر موضوعی که ما نباید به آن بپردازیم، اتفاقا در فضای مجازی ضریب می خورد. اما موضوعاتی که باید به آنها بیشتر بپردازیم، اثری از آنها در فضای مجازی دیده نمی شود. فاصله انقلابی های ما با مقام معظم رهبری در نحوه دفاع از دفاع مقدس قابل مشاهده است. دهان کسیکه دفاع مقدس و فرماندهی حضرت امام در این جنگ را مورد تردید و شک قرار می دهد را باید خورد کنیم. با اینها با ادبیات محکم باید صحبت کرد. حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: مَا هذِهِ الْجرْأَةُ علَی اللَّهِ وَ عَلَی رَسُولِهِ؟ به چه جرأتی عظمت دفاع مقدس ما را زیر سوال می برید؟ مداحی که لعنت می فرستد بر کسیکه لعنت فرستادن بر خلفای اهل سنت در مجالس عام را حرام کرده، باید توی دهان او زد. به امام صادق علیه السلام دروغ نسبت می دهند، تا راه لعن به مقدسات اهل تسنن را باز کنند. امام صادق علیه السلام فرمود در جماعات اهل تسنن شرکت کنید، به دیدار مریض هایشان بروید، آنها را دوست بدارید. کدامیک از اهلبیت خلفا را به اسم لعن کرده اند؟

ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ(مائده 54). خداوند می فرماید جهاد از تفضل من است. هرکس را بخواهم برای این راه انتخاب می کنم. إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده 55و56). می فرماید این لشکر جهادی را منِ خدا بواسطه یک ویژگی در آخرالزمان پیروز می کنم: مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا. بواسطه پیوندشان با امام است که آنها را پیروز می کنم. تمام دفاع مقدس، پیوند عمیق قلبی رزمندگان با فرمانده جنگ یعنی حضرت امام بود. هر موفقیت و پیروزی در کشور داشتیم، بواسطه مجاهدت رزمندگان بود. امروز ماهواره سپاه پاسداران به فضا پرتاب شد. خیلی از روزنامه های اصلاح طلب حتی حاضر نشدند خبر این موفقیت را درج کنند! اینها همه از موفقیت های دفاع مقدس است.

همه کسانیکه در دهه شصت در قم دم از عرفان می زدند، اگر راست می گویند و دنبال رسیدن به خدا بودند، در دفاع مقدس در جبهه ها حاضر می شدند! آیت الله جوادی آملی وارد منطقه جنگی شدند، منطقه ای که در تیررس دشمن قرار داشت! رزمنده نوجوانی اصرار داشت که نمازش را با وضو بخواند، با اینکه کنار آب در تیررس دشمن بود. وقتی علت اصرارش را پرسیدند، گفت می خواهم آخرین نمازمن را با وضو بخوانم! و ساعاتی بعد وقتی آیت الله جوادی آملی با پیکر غرق به خون این نوجوان مواجه شد، خاک منطقه را به سر و رویش می ریخت و می گفت «جوادی حالا فلسفه بخوان؛ جوادی حالا تفسیر بخوان»! آیت الله جوادی آملی به حال این نوجوان رزمنده اینگونه غبطه می خورد.

حرف از امیرالمومنین علیه السلام می زنید؟ شما امیرالمومنین علیه السلام می فهمید یعنی چه؟ وقتی حرم امیرالمومنین علیه السلام توسط داعش تهدید می شد، چرا به دفاع از حرم بلند نشدید؟ برائت از دشمن علی علیه السلام اینجاست، نه در جلسات زیرزمینی کذایی. برخی از هیئت های قم جلسات آنچنانی لعن برگزار می کنند، و فیلم جلساتشان در کشورهای مختلف پخش می شود، و خون شیعیان را در این کشورها بخاطر همین جلسات بر زمین  می ریزند. همه شرکت کنندگان در این جلسات در خون ریخته شده این شعیان شریکند. همان اهل تسنن در کنار شیعه از حرم ائمه ما دفاع می کند و جانش را در این میدان تقدیم می کند. برائت را در میدان جنگ و مبارزه با دشمنان اهلبیت باید ابراز کرد. دم از برائت می زنید، اما با دشمنان امروز علی بن ابیطالب علیه السلام کاری ندارید؟ دروغ می گویید.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است