دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ساعت ۰۰:۰۶

زمینه سازی حکومت امام زمان سختی دارد

شب سوم فاطمیه سوم(به روایت 95روز) - 3 دی 1401: به بچه هایمان بگوییم آنچه انتظار داریم اسلام از آبادانی و رفاه دنیا برای ما محقق کند، در حکومت امام زمان ارواحنا فداه محقق می شود. انقلاب اسلامی زمینه برپایی آن حکومت را فراهم می کند، و این زمینه سازی همراه با سختی و دشواری است. ما تازه در ابتدای گام دوم انقلاب هستیم. بچه های ما را ناامید می کنند.

مراسم عزاداری سومین شب ایام فاطمیه سوم (به روایت 95روز) یکشنبه 4 دیماه 1401 در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم در مسجدالنبی(صلی الله علیه و آله) برگزار شد.

هشدار 25سال پیش آیت الله بهجت درباره نفوذ در بیوت علما

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِين(نحل 36). تمام انبیاء آمدند که به مردم بگویند خدا را بندگی کنند و از طاغوت اجتناب کنند. نه اینکه با باطل کاری نداشته باشند، بلکه باید اجتناب از باطل داشته باشند. هم احمدی نژاد و هم روحانی گفتند با آمریکا در قدرت سیاسی دنیا و منطقه مشارکت کنیم. احمدی نژاد می گفت ما برای خودمان قدرتی هستیم؛ آمریکا هم قدرت است؛ باهم منطقه خاورمیانه را مدیریت کنیم؛ مشارکت قدرت. قریش هم همین حرف را به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله می زدند. می گفتند چرا ما را نفی میکنی؟ ما هستیم، تو هم باش، و گوشه ای از کار وقدرت را به دست بگیر. کمی تو کوتاه بیا، کمی هم ما کوتاه میاییم. لذا سوره کافرون نازل شد: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ.

 دستور خدا اجتناب از طاغوت است. خیلی از آقایان فقط از اسلام و احکام و قواعد اسلام حرف صحبت می کنند. به کفار که می رسند، می گویند ما کاری با کفار نداریم! یک چهارم قرآن را نادیده می گیرند، که امیرالمومنین علیه السلام فرمود یک چهارم قرآن راجع به دشمنان ما اهلبیت است. آیت الله بهجت اواخر دهه هفتاد بعد از ماجرای منتظری به سردار رحیم صفوی فرمانده وقت سپاه گفته بودند سپاه چرا مراقب بیوت مراجع نیست؟ از جریان نفوذ در بیت مراجع مراقبت کنید. بعد ایشان 50 دقیقه در این رابطه برای سردار رحیم صفوی توضیح و شرح دادند که این نفوذ چهار مرحله دارد: نفوذ، القا، تطمیع، تهدید. امروز یکباره می بینیم یک عالم برعلیه نظام موضع گیری می کند. اگر رفتید به دفتر بزرگواری و دیدید ایشان شبکه بی بی سی را دنبال می کند، تعجب نکنید!

انبیاء آمدند تا مردم خدا را عبادت، و از طاغوت اجتناب کنند. باید در افکار و گفتار و رفتارمان از دشمنان دین اعلام و اظهار برائت کنیم.  فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ. کسانیکه این دعوت انبیاء را نمی پذیرند، ضلالت و گمراهی برایشان حتمی است. راه هدایت ندارند. فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ . می فرماید دنیا را بگردید، ببینید کسانیکه انبیاء گذشته را تکذیب کردند چه عاقبتی داشتند. إِنْ تَحْرِصْ عَلَى هُدَاهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ يُضِلُّ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ(نحل 37). اگر برای هدایت این افراد دل بسوزانی، من کسانیکه گمراه شده اند را هدایت نمی کنم. انسان خوبی است، اما به محض اجتناب نکردن از دشمن، منِ خدا گمراهش می کنم، و این شخص هدایت نخواهد شد؛ هرچقدر هم اهل عبادت و نمازشب باشد. مثل نمازشب خوانهای حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در دهه 60، که هشت سال جبهه نرفتند، و از دشمن دین برائت نجستند. می گفتند بعد از نمازجماعت حرم مطهر برای رزمندگان دعا نکنید، حرم سیاسی می شود!

 

زمینه سازی حکومت امام زمان سختی دارد

وَأَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ لَا يَبْعَثُ اللَّهُ مَنْ يَمُوتُ بَلَى وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ (نحل 38) وَالَّذِينَ هَاجَرُوا فِي اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مَا ظُلِمُوا لَنُبَوِّئَنَّهُمْ فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَلَأَجْرُ الْآخِرَةِ أَكْبَرُ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ (نحل 41). کسانیکه بعد از ظلمی که به آنها شد بخاطر خدا هجرت می کنند، و پای رکاب امامشان با طاغوت مبارزه می کنند، حسنات دنیا نصیب آنهاست، و اجر و ثواب آخرت خیلی بزرگتر است. هم بهره دنیوی دارند و هم بهره اخروی. بهره دنیوی ما در سایه اطاعت از خدا و اجتناب از طاغوت است. حال بیایید و کتاب بنویسید که برای پیشرفت باید قواعد آمریکا را بپذیریم. شما کتاب دارید، ما هم کتاب داریم.

الَّذِينَ صَبَرُوا وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ(نحل 42). اینها کسانی هستند که در راه حق صبر می کنند و استقامت می ورزند و به خدا توکل و تکیه می کنند. این صبر، صبر منفعلانه نیست، که ظلم ظالم را بپذیریم و عکس العملی نشان ندهیم. حضرت امام مثل سایرین ظلم حاکمیت را تحمل نکرد. ولایت فقیه را از کتابها خارج کرد و به زندگی جامعه آورد. حوزه علمیه قم و نجف او را نهی کردند؛ اما امام یک نفره قیام کرد: أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى(سبأ 46). از سال 1332 تا 1357 یک تنه 36 سال استقامت کرد.

به بچه هایمان بگوییم آنچه انتظار داریم اسلام از آبادانی و رفاه دنیا و آخرت محقق کند، در حکومت امام زمان ارواحنا فداه محقق می شود. انقلاب اسلامی زمینه آن حکومت را آماده می کند، و این زمینه سازی همراه با سختی و دشواری است. 1400 سال است عده قلیل مومنین و مجاهدین کار را به اینجا رسانده اند. در طول این 1400 سال هم نگفتند نمی شود. انقلاب اسلامی ما چهل سال است حرکت را شروع کرده. تازه در گام دوم انقلاب هستیم. بچه های ما را ناامید می کنند. ما هرچه جلوتر آمدیم، قدرتمان بیشتر شد. امتحانات زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را ما هنوز ندیده ایم.

 

بدون امام نمی توان استقامت کرد

وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِي إِلَيْهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (نحل 43). خدای متعال ماجرای انبیاء و مبارزه با کفار را به ائمه گره می زند، که کسی نگوید آیات قرآن درباره انبیاء قبل از اسلام است. خدای متعال می فرماید راهکار استقامت این است: من در هر دوره ای مردانی را قرار دادم، و راه را به قلب آنها الهام کردم. از این مردان و اهل ذکر پیروی کنید، تا راه را پیدا کنید. استقامت با مراجعه به امام و ولی جامعه صورت می گیرد. بدون امام نمی توان استقامت کرد. برخی اسم امیرالمومنین علیه السلام را می برند، اما رسم حضرت را رها کرده اند. امیرالمومنین علیه السلام تمام زندگی اش را وقف مردم کرد. برخی آقایان اصلا اجازه می دهند مردم آنها را ببینند؟!

برخی مسئولین قم پیشنهاد داده بودند تشییع شهدا در شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را به شب بیندازید، که مبادا با دسته برخی آقایان تلاقی داشته باشد. مرحبا به غیرت شما! آن زمان که شبانه حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرالمومنین علیه السلام تشییع شدند گذشت. حضرت زهرا سلام الله علیها از مردم مدینه متنفر بود که سفارش کرد شبانه دفن شود. امیرالمومنین علیه السلام از مردم کوفه بیزار بود که شبانه تشییع شد. شهدای ما از مردم ما بیزار نیستند. این شهدا با جانشان فاطمی بودنشان را ثابت کرده اند. ما که در منزل خود نشسته ایم و فقط برای حضرت زهرا سلام الله علیها گریه می کنیم، و نهایتا پای برهنه به دسته عزا می رویم، معلوم نیست چقدر نزد حضرت زهرا سلام الله علیها ارزش داشته باشیم.

حضرت زهرا سلام الله علیها به مهاجر و انصار فرمود: وَإِنْ تَکْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِی الْأَرْضِ جَمیعاً فَإِنَّ اللّهَ لَغَنی حَمیدٌ أَلا وَ قَدْ قُلْتُ ما قُلْتُ هذا عَلی مَعْرِفَةٍ مِنّی بِالْخَذْلَةِ الَّتی خامَرتْکُمْ. من حرفم را به شما گفتم، با اینکه می دانستم شما اجابت نمی کنید. خیانت و یاری نکردن امام در گوشت و خون شماست. وَ الْغَدْرَةِ الَّتِی اسْتَشْعَرَتْها قُلُوبُکُمْ. مکر و خدعه و عهدشکنی در عمق قلب شما به یک باور عمیق تبدیل شده. وَ لکِنَّها فَیْضَةُ النَّفْسِ وَ نَقْثَةُ الْغَیْظِ. اما دلم پر بود، و بر قلبم سنگینی می کرد. وَ خَوَرُ الْقَناةِ و بثّة الصّدر. اینها بخشی از داغی بود که بر سینه ام است، که بر زبانم جاری شد. وَ تَقْدِمَةُ الْحُجَّةِ. اینها را گفتم که حجت را تمام کنم.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است