سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ساعت ۱۷:۰۱

حجاب بهانه است؛ مشکل اینها با اصل اسلام است

شب دوم ایام ۲۸صفر۱۴۰۱: می گویند ما حجاب را می زنیم، تا ولایت فقیه را برداریم. کسیکه کف خیابان با سنگ چشم دختر چادری را از حدقه بیرون می آورد، مأمور را آتش می زند، بسیجی را به شهادت می رساند، اینها همه جنایت است؛ اما جنایت بالادست اینها را لیدرهای جریان اصلاحات انجام می دهند که می گویند «مشکل ما ولایت فقیه است که به دنبال اجرای احکام اسلام در جامعه است».

مراسم عزاداری شام شهادت نبی مکرم اسلام پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و سبط اکبرشان امام حسن مجتبی علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم یکشنبه 3 مهر 1401 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در حسینیه سادات رضوی مشهد مقدس برگزار شد.

حجاب بهانه است؛ مشکل اینها با اصل اسلام است

إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ(فتح 10). کسانیکه با تو عهد بسته اند، با منِ خدا بیعت کرده اند. برخی طوری حرف می زنند که گویا خدا فقط ناظری است بر زندگی ما، و دخالت و حضوری در زندگی ما ندارد. اینطور نیست. خدای متعال در تمام شئون زندگی ما حضور فعال دارد. ولایت فقیه ارتباطی به انقلاب اسلامی ندارد. علما و مراجع گذشته ما به اتفاق ولایت فقیه را در زمان غیبت تأیید کرده اند.

می گویند ما حجاب را می زنیم، تا ولایت فقیه را برداریم. کسیکه کف خیابان با سنگ چشم دختر مردم را از حدقه بیرون می آورد، مأمور را آتش می زند، اینها همه جنایت است؛ اما جنایت بالادست اینها را جریان اصلاحات و لیدرهای آنها انجام می دهند که می گویند «مشکل تمام احکام اسلام است. ما چهل سال پیش حکومت را به ولی فقیه سپردیم، و او بدنبال اجرای احکام اسلام در جامعه است. مشکل اسلام و احکام اسلام است که باعث این وضعیت بد جامعه شده». اگر احکام الهی در جامعه پیاده نشود، به ناچار شیطان در جامعه مدیریت و حاکمیت می کند. امام حسین علیه السلام می فرماید اگر مثل یزید در جامعه حکومت کند، به ناچار شیطان در جامعه اطاعت می شود.

مسئول ارشاد مصاحبه کرده و گفته «هنرمندانی که کشف حجاب کرده اند، فکر شغل و کار آزاد باشند». یعنی ما در این حرفه اینها را به کار نمی گیریم، به فکر شغل دیگری باشند. این چه ادبیاتی است؟ اینها هرجا بروند فاسدند. فساد را محکوم کن؛ نترس. از موج سلبریتی ها می ترسی؟ می ترسد موضع محکم بگیرد. رهبرانقلاب اتفاقا در جلسه ای با مسئولین صداوسیما در همین خصوص گفتند هرکس می خواهد به شبکه های خارجی برود، برود. بعد از تاریخ مثال می زنند، که یاران امام حسن علیه السلام که به معاویه می پیوستند، یاران امام و خود امام اینها را به مردم معرفی می کردند، و قبح این کار را برای مردم تبیین می کردند.

 

سلبریتی های نمک نشناس!

برخی سلبریتی ها در نظام اسلامی معاش کرده اند و به جایی رسیده اند، بعد در فتنه ها مقابل حکومت اسلامی موضع می گیرند. شما از کجا به اینجا رسیده اید؟ آقای علوی بروجردی می گوید «مرگ مهسا امینی غیرقابل اغماض است»؟ اگر چادر از سر ناموس مسلمان بردارند، قابل اغماض است؟ اگر چشم دختر دانشجو را از حدقه در بیاورند، قابل اغماض است؟ چه کسی از شما تقلید می کند با این میزان درک و فهم سیاسی و دینی؟ شما اصلا عدالت ندارید. به عزیزان حرم می گفتیم که حرم تا کجا می خواهد با این شخص مماشات کند؟ الان باید انگلیسی ها این فرد را روی دست ببرند؟ اینکه در قم اراذل و اوباش جلو چشم خود شما انقدر زن باردار را بترسانند که بچه اش سقط شود و خودش هم فردا از دنیا برود، این قابل اغماض است؟ نفرین به این نگاه شما! با چه کسانی از این به بعد ما طرفیم!

مهسا امینی دختر شماست، اینها دختر شما نیستند؟ شما طلایه دار کموله اید؟! کموله ای که مرده بود. کموله و دموکرات کسانی بودند که دهه شصت با موزاییک شکسته سر رزمندگان را می بُریدند! جنایاتی که آن زمان کموله و دموکرات انجام دادند، داعش انجام نداد. کموله در طول این سالها ذره ذره از بین رفت؛ چیزی از آن نمانده بود. دوباره این گروهک را زنده کنند.

وقتی کموله و دموکرات روستایی را می گرفتند، درگیری پیش می آمد. گروه جندالله که متشکل از بسیجیان گروه ضربت بود، وارد میدان مبارزه با این گروهک ها می شدند. در ارتفاعات و در شرایط سخت محیطی و آب و هوایی وارد روستا می شدند. بعد از عملیات، روستا و منطقه پاکسازی می شد. بعد باید روستا را حفظ می کردند. روستا پادگان که نداشت. رزمندگان تقسیم می شدند در چند منزل ساکن می شدند. خود ساکنین منازل می گفتند تفاوت شما با این گروهک ها این است که شما وارد منزل ما که می شوید کاری به ناموس ما ندارید؛ اما گروهک ها که وارد می شوند، ما اول باید دخترمان را در اختیارشان قرار دهیم! ما 213 هزار شهید دادیم تا این ناموس حفظ شود.

 

امام حسین کشته شد تا اسلام حاکم باشد

بعد از رحلت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله، همه مردم مرتد شدند. امروز شرایط ما مثل صدر اسلام نیست. هرطور خواستید فتنه کردید. قرآن را آتش زدید. ناموس مسلمان را هتک کردید. دستور می دهند که فتنه گران این کارها را انجام دهند. شخصی به رسول خدا صلی الله علیه و آله تهمت دزدی زد. گفت شتر مرا دزدیده ای. رفت سراغ قاضی. قاضی به رسول خدا صلی الله علیه و آله گفت شاهدی هم داری برای اینکه این شتر برای توست. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود نه شاهد ندارم. آن شخص گفت من شاهد دارم؛ به دروغ. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله دید اینطور نمی شود، طرف حرف زور می زند. فرمود به علی (علیه السلام) بگویید بیاید. علی علیه السلام آمد. امیرالمومنین علیه السلام به فرد اعرابی فرمود چرا می گویی پیغمبر صلی الله علیه و آله شتر تو را دزدیده؟ چه شاهدی داری؟ شخص اعرابی گفت این شخص شاهد من است، و پیغمبر (صلی الله علیه و آله) شتر مرا دزدیده. امیرالمومنین علیه السلام همانجا با شمشیر فرد اعرابی را از وسط دو نیم کرد! چرا؟ چون منکر صدق رسول خدا صلی الله علیه و آله شد. مرتد شد. همانجا حکمش را اجرا کرد! کسیکه به رسول خدا صلی الله علیه و آله دروغ ببنند، مرتد است. معطل نکرد؛ مماشات نکرد. یک مملکت باید بهم بخورد، تازه عده ای مدعی هم بشوند. اسلام با کسی شوخی ندارد.

جامعه باید برود بسمتی که اسلام و احکام اسلام را باور کند. مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم(فتح 29). پیغمبر صلی الله علیه و آله و یارانش اولین ویژگی شان این است که در برابر کفار محکم هستند. بنا نیست عیسی به دین خود موسی به دین خود باشد. اسلام آمد که بگوید همه باید به یک دین روی بیاورند، و آن دین هم اسلام است. إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ(آل عمران 19). الإسلامُ یَعْلوا و لایُعْلی عَلَیه. این حرفها شوخی بردار نیست. مقابل هشتاد میلیون مسلمان، می گویند اسلام نباید باشد! چادر و حجاب نباید باشد. جمعیت امروز تهران و سایر شهرها نشان داد که مردم ما پای احکام اسلام ایستاده اند. اینها می فهمند کسانیکه با حجاب مقابله می کنند، مشکلشان با اسلام است. اگر کسی در برابر این زیاده خواهی جریان نفاق سکوت کند، با کسانیکه در برابر کشته شدن امام حسین علیه السلام سکوت کردند فرقی ندارد.

تا حالا آمریکایی ها می گفتند اسلام نباشد، امروز اصلاح طلب ها هم می گویند دین نباید حاکم نباشد. شما چه مرگتان است؟! شما هنوز نفهمیدید اینها می گویند نباید اسلام باشد؟ 1400 سال گذشته، ما برگردیم به دوره ای که کفار با پیغمبر صلی الله علیه و آله می جنگیدند تا اسلام نباشد؟ ما سر سفره امام حسین علیه السلام بزرگ شده ایم. امام حسین علیه السلام کشته شد تا اسلام حاکم باشد. جان و ناموسش را در راه اجرای احکام اسلام در جامعه داد. نمی شود ما بنشینیم و نگاه کنیم و سکوت کنیم. اینکه بگوییم ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، کافی نیست. هنر نیست که بعد از 1400 سال اهل کوفه نباشیم.

 

تئوریزه کردن حکمرانی سایبری

ما نزدیک فرج هستیم. فرج یعنی اجرای احکام اسلام در عالم؛ طَوْعاً وَ كَرْهاً. أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ. اینطور نیست که بعد از چند روز جولان دادن نفاق، تازه وارد میدان شویم و فتنه را جمع کنیم. این بار اینها سراغ دهه هشتادی ها رفتند. چرا انقدر جسور شده اند؟ چون ما به آنها رو داده ایم. بچه 16-15 ساله با بلوک شکسته به چشم دختر چادری می زند و چشمش را غرق خون می کند. این نتیجه فضای مجازی ولنگار است. اینستاگرام رسما آموزش فتنه انگیزی و اغتشاش می دهد. أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ. اینگونه نمی شود. شما هنوز نفهمیده اید حکمرانی سایبرنتیک یعنی چه؟

یکی از اساتید دانشگاه امام صادق (علیه السلام) کتابی چاپ کرده و در خصوص حکمرانی مجازی توضیحاتی داده. فهرستش را دیدم. از چند نفر از اساتید آنجا هم در مورد این کتاب پرسیدم. این کتاب را طوری نوشته که مسئله حکمرانی مجازی یک چیز قهری است، باید بپذیریم. یعنی چه؟ اصلا بررسی نمی کند که چرا این حکمرانی مجازی باطل و غلط است. می گوید دنیا به این سمت می رود، و ما هم باید بپذیریم. ما از فرهنگ شهدا این را یاد نگرفته ایم که بنشینیم و نگاه کنیم دنیا هرطور که دیگران می خواهد برود. دنیای خوار و خفیف و پست برای ما تعیین تکلیف کند؟ در مقابل خدا قد علم کند؟ گذشت آن زمانی که مردم برده و بنده دنیا بودند و اباعبدالله الحسین علیه السلام را تنها گذاشتند. یک عده قلیل دنیاطلب باید به اکثریت مسلمان و مومن زور بگویند؟ دین حاکم نباشد؟

پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: ثَلَاثٌ لَا يُغِلُّ عَلَيْهِنَّ قَلْبُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ إِخْلَاصُ الْعَمَلِ لِلَّهِ. سه ویژگی است که قلب هر مومنی آن را می پذیرد. اول اینکه فقط برای خدا باید کار کرد. حضرت امام فرمود جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر. چقدر سعی کردند امام را متقاعد کنند دیگران و گروهک های مختلف و لیبرال ها هم وارد دستگاه حاکمیت شوند. هرجا هم توانستند با فشار این کار را بکنند، ضربه اش را خوردیم. مثل بازرگان، بنی صدر ، منتظری، هاشمی و...

 

هرکس بین مردم تفرقه ایجاد کند، ریشه اسلام را نشانه گرفته

وَ النَّصِيحَةُ لِأَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ. دوم این است که برای رهبر جامعه دلسوزی کند. برای رهبر جامعه دلسوزی کنیم؛ صد برابر این دلسوزی ما را رهبر جامعه نسبت به مردم دارد. اگر دلت برای رهبر جامعه بسوزد، او را تنها نمی گذاری مثل امام حسن علیه السلام. امام مجتبی علیه السلام فرمود: أَیُّهَا النَّاسُ، إِنَّهُ لَمْ یَزَلْ أَمْرِی مَعَکُمْ عَلَى مَا أُحِبُّ، حَتَّى نَهِکَتْکُمُ الْحَرْبُ، وَ قَدْ، وَ اللّهِ، أَخَذَتْ مِنْکُمْ وَ تَرَکَتْ، وَ هِیَ لِعَدُوِّکُمْ أَنْهَکُ لَقَدْ کُنْتُ أَمْسِ أَمِیراً، فَأَصْبَحْتُ الْیَوْمَ مَأْمُوراً، وَ کُنْتُ أَمْسِ نَاهِیاً، فَأَصْبَحْتُ الْیَوْمَ مَنْهِیّاً، وَ قَدْ أَحْبَبْتُمُ الْبَقَاءَ، وَ لَیْسَ لِی أَنْ أَحْمِلَکُمْ عَلَى مَا تَکْرَهُونَ! شما بعد از پدرم با من بیعت کردید، اما از مبارزه خسته شدید. شما در جنگیدن کم گذاشتید، دشمنانتان قدرتمند شدند. من دیروز فرمانده بودم، امروز نیروی شما شده ام! من دیروز به شما امر و نهی می کردم، امروز شما مرا امر و نهی می کنید. قَدْ أَحْبَبْتُمُ الْبَقَاءَ، وَ لَیْسَ لِی أَنْ أَحْمِلَکُمْ عَلَى مَا تَکْرَهُونَ. این بخاطر این است که شما می خواهید در این دنیا باقی بمانید، و ما نمی خواهیم شما را مجبور به کاری کنیم که به آن مایل نیستید. به اجبار امام امر را به معاویه واگذار کرد؛ چون لشکریانش نمی خواهند بجنگند. چه خیانتی بزرگتر از این که بگوییم امام حسین علیه السلام امام جنگ بود، و امام حسن علیه السلام امام صلح، و امروز روزی است که باید به امام حسن علیه السلام اقتدا کنیم و با دشمن سازش کنیم. امام حسن علیه السلام امام جنگ و مبارزه با دشمن بود، اما یارانش پشتش را خالی کردند.

رهبرانقلاب هفته دفاع مقدس سخنرانی کردند، یک کلمه راجع به این اغتشاشات صحبت نکردند. اما مردم به میدان آمدند و فتنه را جمع کردند. سطح شعور و غیرت مردم به این حد رسیده. میلیونها جمعیتی که امروز در تهران و قم و شهرستانها آمدند، توسط نهادهای دولتی جمع نشدند؛ هیئت ها و مردم خودجوش به میدان آمدند. چون فهم و درک و غیرت و شرف دارند. مثل مردم زمان امام حسن علیه السلام بخاطر پول امامشان را تنها نمی گذارند. جوانان ما برای جنگ با دشمن در بیرون از مرزها در سوریه داوطلب می شوند.

وَ اللُّزُومُ لِجَمَاعَتِهِمْ. سوم اینکه جماعت مسلمین را حفظ و تقویت کنید. اجتماع و انسجام امت اسلام باید حفظ شود. در بدنه مسلمین قرار بگیرید، یک قدرت واحد شوید. هیچکس حق ندارد در جامعه اسلامی دوگانگی ایجاد کند. فان دعوتهم محيطة من ورائهم المؤمنون اخوة، تتکافي دمائهم و هم يد واحد علي من سواهم، يسعي بذمتهم ادناهم. اگر در جامعه مسلمین به یک مسلمان ظلم شود، دیگر مسلمین به حمایت از او برمی خیزند. این خاصیت جامعه اسلامی است. نمی شود بگوییم من به مردم کاری ندارم. به مردم فسلطین و غزه و سوریه کاری ندارم. این مسلمانی نیست. هرکس بین مردم تفرقه ایجاد کند، ریشه اسلام را نشانه گرفته. اولا برای خدا کار کنید. دوما برای امام جامعه دل بسوزانید. سوما در حفظ و انسجام جماعت مسلمین نقش داشته باشیم.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است