یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ساعت ۰۰:۲۴

امام عسکری هنوز هم مرکز حملات دشمن است

شهادت امام عسگری-۲۳مهر۱۴۰۰: امام زمان ارواحنا فداه امروز در خطر هستند. این را باید باور کنیم. آمریکاییها حرمین شریفین امامین عسکریین را منهدم کردند، بخاطر حجت بن الحسن العسکری. این را صریحا افسرهای آمریکایی در بازجویی از علمای عراق عنوان کردند. علمای ما اینها را نمیدانند؟ چرا کسی کار با آمریکا ندارد؟ برخی شعیان و علما عادت دارند نبینند و نشنوند و نفهمند!

مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری علیه السلام جمعه 23 مهر1400 با حضور هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام در مسجد ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار شد.

تردید جدی شیعیان نسبت به امام عسکری

شهادت امام عسکری علیه السلام مسئله ای در پی داشت که شهادت سایر ائمه نداشت، و آن هم محرومیت شیعیان از وجود امام حاضر بود. امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: مَا مُنِیَ أَحدٌ مِنْ آبَائِی بِمِثْلِ ما منِیتُ بِهِ مِنْ شَکِّ هَذِهِ الْعِصَابَةِ فِیَّ. میفرماید هیچیک از آباء و اجداد من باندازه من مورد شک و تردید شیعیانشان قرار نگرفتند. یک وجه این محرومیت شیعه از امام زمان ارواحنا فداه را در این کلام امام حسن عسکری علیه السلام میتوان یافت.

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا(احزاب 23). شهدا در عهدشان با خدا در مبارزه در رکاب امامشان صادق بودند، و از مسیر مبارزه و جهاد منحرف نشدند. خدای متعال روی این تغییر نکردن حساب باز میکند. امام عسکری علیه السلام مظلومیت و غربتشان چیست؟ تردید بی نظیر شیعیان نسبت به ایشان.

زیارت جامعه خیلی روشن و شفاف است. همه ابعاد در این زیارت آمده. از انتساب ائمه هدی علیهم السلام به خدا، تا تکلیف ما نسبت به امام، و مأموریت امام نسبت به خدای متعال، تجدید عهد و میثاق با امام، و ابراز محبت و مودت ما شیعیان نسبت به ائمه هدی علیهم السلام. زیارت جامعه واقعا زیارت جامعی است. همین زیارت جامعه کافی بود تا شیعیان تردیدی نسبت به وجود امام عسکری علیه السلام نداشته باشند. چرا شیعیان نسبت به امام اینگونه تردید داشتند؟ چرا خدای متعال این تردید شیعیان را لاعلاج دید، و امام زمان ارواحنا فداه را از ما شیعیان گرفت؟

حال و هوای امروز ما شیعیان نسبت به اماممان چیست؟ چه دغدغه ای بین شیعیان امروز هست؟ چه نیاز و توسلی نسبت به خدای متعال و ائمه هدی داریک؟ نیاز و مشکل امروز جامعه شیعی چیست، که تا برطرف نشود امام زمان ارواحنا فداه تشریف نمی آورند؟ و این نیاز و این مشکل چقدر برای ما شیعیان مسئله است، و چقدر اهتمام عمومی هست برای رفع این مشکل؟

 

امام عسکری هنوز هم مرکز حملات دشمن است

زمان امام حسن عسکری علیه السلام قیام شیعیان در اقصی نقاط جامعه اسلامی برپا بود. جامعه یک جامعه فعالی بود؛ اما این شیعیان انقلابی در اقلیت بودند. اکثریت شیعیان انقلابی نبودند. امروز هم این افراد غیرانقلابی در جامعه زیادند. سرویسهای جاسوسی آمریکا و اسراییل از 3 بامداد تا 9 صبح مواد منفجره در حرم امامین عسکریین کار گذاشتند، و این بنای مستحکم را با این مواد منفجره زیر و رو کردند. مسئله پنهانی هم نبود. همه در جریان حتی جزییات این جنایت قرار گرفتند. چرا آمریکا که آن زمان عراق دستش بود این حرکت و جنایت را انجام داد؟ امام زمان ارواحنا فداه امروز هم در خطر هستند. این را باید باور کنیم. حرمین شریفین امامین عسکریین را منهدم کردند، بخاطر حجت بن الحسن العسکری ارواحنا فداه. این را صریحا افسرهای آمریکایی در بازجویی هایشان از علمای عراق عنوان کردند. علمای ما اینها را نمیدانند؟ برخی شعیان و علما عادت دارند نبینند و نشنوند و نفهمند!

با امام عسکری علیه السلام چکار دارد دشمن امروز؟ رهبرانقلاب گفتند اگر روزی حرمها درست هم شود، ما نباید بگذاریم این جنایت فراموش شود. شما به چه حقی حرمت ائمه ما را شکستید؟ پس ما شیعیان چکار میکردیم؟ بعد از این جنایت ما با آمریکا چکار کردیم؟ امروز هنوز بین مسئولین عراقی در مورد حضور و عدم حضور آمریکا اختلاف است. آمریکا با حرم امام عسکری علیه السلام چکار دارد؟ با امام هادی علیه السلام چکار دارد؟ چرا چند سال است مرکز حملاتشان را امام هادی علیه السلام قرار داده اند؟ انسان عاقل باید دشمنش را بشناسد. سخنرانان و مداحان برای امام حسن عسکری علیه السلام مجلس و روضه میگیرند، اما کاری به دشمن امروز امام عسکری علیه السلام ندارند. چرا باید یک امام بعد از 1180 سال همچنان مورد حمله و هجمه دشمن باشد؟ به این باید بپردازیم.

جوانان ما با امام حسن عسکری جوان بیشتر آشنا شوند. با روحیات و مرام و مسلک امام عسکری علیه السلام بیشتر آشنا شوند. امام حسن عسکری علیه السلام پس از زیارت جامعه امام هادی علیه السلام، راجع به امامت و تبیین حق امام کم نمیگذارد. اگر نگاه ما شیعیان به مسئله امامت و ولایت مثل نگاه امام هادی علیه السلام در زیارت جامعه باشد، کار تمام است.

 

جهاد تبیین

امام حسن عسکری علیه السلام میفرماید: إِنَّمَا خَاطَبَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ الْعَاقِلَ لَیْسَ أَحَدٌ یَأْتِی بِآیَهْ أَوْ یَظْهَرَ دَلِیلًا أَکْثَرَ مِمَّا جَاءَ بِهِ خَاتَمُ النَّبِیِّینَ وَ سَیِّدُ الْمُرْسَلِینَ فَقَالُوا سَاحِرٌ وَ کَاهِنٌ وَ کَذَّابٌ وَ هَدَی اللَّهُ مَنِ اهْتَدَی غَیْرَ أَنَّ الْأَدِلَّهْ یَسْکُنُ إِلَیْهَا کَثِیرٌ مِنَ النَّاسِ. اگر قرار بود حق کتمان بماند، خداوند پیغمبری مبعوث نمیکرد. اگر قرار بود باطل جولان بدهد و کسی با او کاری نداشته باشد، خدا پیغمبری مبعوث نمیکرد. وَ ذَلِکَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ یَأْذَنُ لَنَا فَنَتَکَلَّمُ وَ یَمْنَعُ فَنَصْمُتُ. خدا به ما اجازه داده سخن حق بگوییم و ما را از سکوت و کتمان منع کرده. وَ لَوْ أَحَبَّ أَنْ لَا یَظْهَرَ حَقّاً مَا بَعَثَ النَّبِیِّینَ مُبَشِّرِینَ وَ مُنْذِرِینَ. اگر خداوند نمیخواست حق ما ائمه ظهور پیدا نکند، پیامبران را مبعوث نمیکرد. بعثت انبیاء و مبشرین و منذرین برای این است که این حق ما آشکار شود. فَصَدَعُوا بِالْحَقِّ فِی حَالِ الضَّعْفِ وَ الْقُوَّهِ وَ یَنْطِقُونَ فِی أَوْقَاتٍ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْرَهُ وَ یُنْفِذَ حُکْمَهُ. انبیاء چه در حال ضعف و چه قوت از ابراز و بیان حق ابائی نداشتند.

ما باید حق حاکمیت خدا در عالم را به گوش همه مردم دنیا برسانیم. امام خمینی رحمت الله علیه با انقلاب اسلامی همین کار را کرد و همین فریاد را بلند کرد. حضرت امام حرکت کرد، و این قیام هم به پیروزی رسید. زمان ائمه فریاد میزدند، اما فریادشان به نتیجه نمیرسید، و نهایتا هم ائمه در این مسیر کشته میشدند. اما امروز این فریاد نتیجه داده. بله، آفت و مشکل هست. رهبرانقلاب امروز از همه دعوت کردند به تبیین حق در فضای مجازی. چون همه مجامعی که مأموریتشان این است، میدان را خالی کرده اند. مشکلات اقتصادی و معیشتی را هم بهانه کرده اند. کار از انحراف در فضای مجازی گذشته. رسما به مقدسات دین ناسزا میگویند. کفر برای اثبات حرف باطلش سازماندهی و برنامه دارد، و شبکه ای و با برنامه کار میکند.

امام حسن عسکری علیه السلام در تبعید هستند؛ میدانند که آخرین امام قبل از غیبت هستند؛ ارتباط مستقیمشان را با مردم قطع کرده اند؛ اما در همین حال سخن امام را ببینید، چگونه دم از تبیین حق میزند. النَّاسُ فِی طَبَقَاتٍ شَتَّی وَ الْمُسْتَبْصِرُ عَلَی سَبِیلِ نَجَاهٍ مُتَمَسِّکٌ بِالْحَقِّ مُتَعَلِّقٌ بِفَرْعٍ أَصِیلٍ. مردم چند دسته اند. دسته اول اهل بصیرتند و حق را میفهمند، و در مسیر نجاتند. مَنْ أتاكُمْ نَجى وَ مَنْ لَمْ يَأْتِكُمْ هَلَك. مسیر نجات مسیر ولایت است. دسته اول متمسک به حقند نه متمسک به دل و خواسته خود. هرچه را می بینند و میشنوند، با حق می سنجند، نه با تشخیص و دل بخواهی خودشان.

 

حق را جز از اهلبیت نگیریم

مُتَعَلِّقٌ بِفَرْعٍ أَصِیلٍ. امام حسن عسکری در ادامه میفرماید: اگر کسی به حق متمسک شد، به شاخه خشک آویزان نشده، به شاخه ریشه دار چنگ انداخته. متمسک به حق سکوت نمیکند. اما کسیکه متمسک به دلش است، متمسک به ولیجه هاست؛ غرق میشود. کسانیکه فکر میکنیم به حق اند، اما حق نیستند. اینها خودشان نتوانسته اند حق را تشخیص دهند. غَیْرُ شَاکٍّ وَ لَا مُرْتَابٍ. کسیکه متمسک به حق است هیچگاه شک نمیکند.

امروز وضعیت کشور را ببینید، اقتصاد ما را دشمن مدیریت میکند. بازار سکه و ارز و بورس را هرطور میخواهد به دست میگیرد. مشکلات کشور را انقلابی ها میتوانند برطرف کنند. کسانیکه دنبال سود خود نباشند، دنبال خدمت باشند. ما هنوز هم در کشور مشکل داریم. باید صبر کنیم؛ زمان می برد. رهبرانقلاب گفتند دولت انقلابی نیروها و مسئولین انقلابی هم بر سر کارها و پست ها بگمارد. صرف تغییر دولت کافی نیست. باید کسانی در رأس امور قرار بگیرند که مثل علی علیه السلام انقلابی باشند، یک دست قرآن و دست دیگر شمشیر. لَا يَجِدُ عَنْهُ مَلْجَأً. اهل حق جز خدا هیچ پناهی ندارند.

وَ طَبَقَهٌ لَمْ تَأْخُذِ الْحَقَّ مِنْ أَهْلِهِ. دسته دوم دنبال حقند، اما حق را از اهل حق نمیگیرند. حق را از ولایت نمیگیرند. از مدعیان حق میگیرند. کسانیکه بخشی از حق را میگویند، و بخشی را کتمان میکنند. پس از خلع لباس هنوز به حرفهای باطلش ادامه میدهد. میگوید «چرا حضرت عباس علیه السلام را فقط با شمشیر معرفی میکنیم»؟ میگوید «مگر امام حسین علیه السلام ساعتها با عمرسعد صحبت نکرد که تو میانجی گری کن، کار به جنگ نکشد»؟! حق را از که میگیریم؟ تمام حرف امام حسن عسکری علیه السلام این است که حق را جز از اهلبیت نگیریم، و دنبال دیگران نرویم. فَهُمْ کَرَاکِبِ الْبَحْرِ یَمُوجُ عِنْدَ مَوْجِهِ وَ یَسْکُنُ عِنْدَ سُکُونِهِ. این افراد مثل کشتی سواری هستند که کشتی هرجا برود آنها را با خود می برد. اگر دریا مواج باشد، با موج حرکت میکند. اگر دریا ساکن باشد آنها هم آرام هستند.

 

همه مأمور به تببین حقیم

وَ طَبَقَهٌ اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطانُ. دسته سوم حزب شیطانند. شیطان بر اینها مسلط شده. شأن شَأْنُهُمُ الرَّدُّ عَلَى أَهْلِ الْحَقِّ وَ دَفْعُ الْحَقِّ بِالْبَاطِلِ حَسَداً مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ. نشانه اینها این است که شأنشان رد اهل حق است. حق و اهل حق را میشناسند، اما انکار میکنند. حق را با باطل دفع میکنند. اراده شان از بکارگیری باطل نابود کردن حق است. منافقینی که همیشه در جامعه اسلامی بوده و هستند.

فَدَعْ مَنْ ذَهَبَ يَمِيناً وَ شِمَالًا فَالرَّاعِي إِذَا أَرَادَ أَنْ يَجْمَعَ غَنَمَهُ جَمَعَهَا فِي أَهْوَنِ السَّعْيِ. امام عسکری علیه السلام میفرماید این دسته سوم را رها کنید. دنبال هدایت اینها نباشید. خداوند مثل چوپانی است که اگر بخواهد گله را جمع کنید، میتواند. بنا نیست همه هدایت شوند. بله، ما تبیین باید انجام دهیم؛ اما اصرار نورزیم بر هدایت اهل نفاق. کسیکه اهل حق را منکوب میکند و سراغ باطل میرود، اهل هدایت نیست.

روایتهای دیگری هم از امام عسکری علیه السلام در همین رابطه تبیین حق داریم. در رابطه با شناخت اهل حق و باطل، و تبیین حق و باطل. هدف انبیاء چه بود؟ فـَبـَعـَثَ اللّهُ مـُحـَمَّداً (ص) بـِالْحـَقِّ لِیـُخـرِجَ عـِبـادَهُ مِنْ عِبادَةِ الاْوْثانِ إلى عِبادَتِهِ وَ مِنْ طاعَةِ الشَّیْطانِ اِلى طاعَتِهِ. این امر کی تحقق می یابد؟ با ظهور امام زمان ارواحنا فداه. این مأموریت کی و چطور تحقق می یابد؟ با تبیین حق، و جدا کردن خودمان از کسانیکه گرایش به اهل باطل دارند. کسانیکه سعی میکنند نسبت به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی تردید بین مردم ایجاد کنند، مشکلشان چیست؟ مگر این انقلاب و رهبرانقلاب کاری جز تبیبن این حق دارند؟ ما موظفیم برای حقانیت حق و اهل حق و انقلاب و ولایت کار کنیم. خلفای عباسی از شک و تردید شیعیان نسبت به امام حسن عسکری علیه السلام استفاده کردند و شش ماه بیشتر به امام عسکری علیه السلام اجازه امامت ندادند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است