جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ساعت ۱۳:۱۹

کسیکه اهل جهاد نیست، قاتل بالفطره حسین است!

شب پنجم اربعین۱۴۰۰: وَقَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا. مسلمانان دنیاپرست اباعبدالله را کشتند؛ مسلمانانی که به گمراهان و کفار اعتماد میکنند، و از اهل شقاوت تبعیت میکنند. امام زمان ارواحنا فداه هفتاد هزار نفر از این جماعت منافق را خواهند کشت! فَجاهَدَهُمْ فِیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتَّی سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ. کسیکه اهل جهاد و مبارزه نیست، قاتل بالفطره حسین بن علی است!

مراسم عزاداری شب پنجم ایام اربعین هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم دوشنبه 5 مهر 1400 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

علامه حسن زاده جزو نوادر دهر بودند

از ابتدای ماه محرم بحث ما در خصوص جان دادن برای امام بود. این یکی از محوری ترین و اساسی ترین بحث های عاشورایی است. دفاع مقدس سرمایه اصلی اش این بحث جان نثاری برای امام بود. یک فرهنگ عظیم عاشورایی و حسینی در جامعه ایجاد شد. دفاع مقدس همه کشورهای اسلامی را سیراب کرد. سردار رشید از قول شهید سلیمانی نقل میکرد(نقل به مضمون) که ما هفت ارتش برای اسلام و نظام اسلامی در دنیا درست کردیم. حزب الله، انصار الله، حشد الشعبی، دفاع وطنی؛ هرکدام از اینها یک ارتش هستند در اختیار اسلام. برخی نور دفاع مقدس و جهاد و مبارزه را نمی توانند ببینند.

ما این روزها داغدار یک عالم جلیل القدر و به معنای واقع عالم ربانی هستیم. حضرت آیت الله حسن زاده آملی که جزو نوادر دهر بودند. در اینکه علوم مختلف و زبانهای مختلف را مسلط بودند؛ در سیر و سلوک به عالیترین مراتب رسیدند. برخی بزرگان که ما آنها را به عرفان میشناسیم، میگویند ما مدیون علامه حسن زاده آملی هستیم. این کمالات در مقابل آن جایگاه عالی و اعلای ایشان نزد خدای متعال و ائمه هدی چیزی نیست. مردم غیور و فهیم مازندران به نیابت از مردم ایران تجلیل عالی انجام دادند در تشییع ایشان.

این علامه حسن زاده را در دفاع مقدس با لباس خاکی می دیدیم. برخی علما و بزرگان ما حتی برای سرزدن به دفاع مقدس هم به جبهه ها نرفتند! یکی از این آقایان که آن زمان رساله داده بودند اما به مقام مرجعیت هنوز نرسیده بودند، امام جماعت مسجدی بودند؛ جزو علمای انقلابی هم به حساب می آیند. جوانان مسجد گفتند میخواهیم یادواره شهدا در مسجد بگیریم؛ شما هم که همیشه در مسجد درس اخلاق دارید، آن شب را در یادواره شهدا منبر بروید. این عالم بزرگوار عصبانی و ناراحت شد، و گفت «شما به هم توهین میکنید! من برای شهدا صحبت کنم»؟! ما متوجه نشدیم علامه حسن زاده کی بیمار شدند و کی از دنیا رفتند! در حوزه علمیه فعلا که خبری نیست. گویا اتفاقی نیفتاده. برخی در حوزه علمیه خوششان نمی آید نام این بزرگان انقلابی به بزرگی برده شود، و الگوی جوانان قرار بگیرند.

 

زینب کبری عالمه ی مبارز

زینب کبری سلام الله علیها عالمه غیرمعلمه است؛ در عین حال وسط میدان مبارزه است. برای میدان داری عظیم پس از عاشورا خداوند زینب کبری سلام الله علیها را انتخاب میکند. اگر شهدای کربلا یک بار به شهادت رسیدند، زینب کبری سلام الله علیها در این مسیر بارها به شهادت رسید. خداوند به هر کسی چنین مأموریت و رسالت بزرگی نمیدهد. رهبرانقلاب امروز باز اشاره کردند به این رسالت و آغاز حرکت عاشورایی بعد از عاشورا توسط زینب کبری سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام. هرچه از قیام و مبارزه و مطالبه حق اباعبدالله علیه السلام در طول تاریخ بعد از عاشورا زده میشود، معلمش زینب کبراست، تحت ولایت و رهبری امام سجاد علیه السلام. امام سجاد علیه السلام فرمود در مکه و مدینه بیست نفر را ندارم که ما را دوست داشته باشد. در چنین وضعیتی، زینب کبری سلام الله علیها میشود همه امت امامش. به احسن وجه بار را از دوش امام سجاد علیه السلام برمیدارد.

زینب کبری سلام الله علیها بین دوراهی کربلا و مدینه، کربلا را انتخاب کرد. یک انتخاب تاریخی و سرنوشت ساز. در تریبون نظام اسلامی میگویند درس اربعین خاموش کردن آتش هاست! رفع کردن اختلاف است. اتفاقا اربعین روشن کردن آتش خشم و غضب دوباره امت اسلامی بر علیه کفر است. امام صادق علیه السلام دعا میکنند: خدایا کسانیکه به خودشان سختی میدهند و به زیارت جدم اباعبدالله علیه السلام می آیند، تا رسول خدا صلی الله علیه و آله را خوشنود کنند و رضایت خدا را جلب کنند، تا آنجا که میفرماید وَ غَیْظاً أَدْخَلُوهُ عَلَى عَدُوِّنَا أَرَادُوا بِذَلِکَ رِضْوَانَکَ. زواری که رضایت خدا را در عصبانی کردن دشمن خدا می بینند و دنبال میکنند. زینب کبری سلام الله علیها کربلا آمد تا آتش به دل شیعیان بیفکند، و تب انتقام را در جامعه مرده زنده کند. از این جماعت بر نمی آمد، اما ضجه های زینب کبری سلام الله علیها در سه روز ایام اربعین در کربلا، جامعه مرده را زنده کرد. قیام توابین و مختار بعد از این شکل گرفت. اگر زینب کبری سلام الله علیها در اربعین به کربلا نمی آمد، دیگران به کربلا که می آمدند فاتحه ای برای اباعبدالله علیه السلام میخواندند و میرفتند! گویا حسین علیه السلام به مرگ طبیعی از دنیا رفته.

هنوز فریاد هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی اباعبدالله علیه السلام بلند است. حسین بن علی علیهماالسلام زنده است. زینب کبری سلام الله علیها در اربعین به کربلا آمد تا به همه اثبات کند: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون(آل عمران 169). اربعین آتش عشق به اباعبدالله علیه السلام را تبدیل به آتش فشان میکند. زینب کبری سلام الله علیها یک تنه کاخ عبیدالله را متزلزل کرد. دل یزید را لرزاند، تا جایی که یزید گفت من هذه المتکبره؟ یک تنه در لباس اسارت دل محور کفر را لرزاند. طبق روایات ما برترین جهاد سخن حقی است که مقابل سلطان جائر زده میشود. زینب کبری سلام الله علیها این جهاد بزرگ را به تنهایی انجام داد.

 

نتیجه ارزشهای آمریکایی: ازدواج انسان با حیوان!

فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ. از این جمله زیارت اربعین نگذریم. دو ماه است راجع به جان دادن برای امام صحبت میکنیم. این امام که ما باید جانمان را برای او فدا کنیم، جانش را برای امر خدا و در راه هدایت مردم فدا کرده. خداوند جان حسین بن علی علیهماالسلام را به دلیلی اینگونه با این شهادت طلبید، بخاطر بیداری مردم از جهالت و سرگردانی گمراهی. حضرت زهرا سلام الله علیها پشت در فرمود أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ. ضلالت یعنی جدایی از ولایت. حسین بن علی علیهماالسلام خونش را داد تا مردم دنبال غیر امام نروند؛ دنبال طاغوت نروند؛ دنبال امامشان بروند. تو جانت را برای امام بده، چون امام جانش را برای هدایت ما میدهد. جان دادن برای امام کمترین کاری است که میتوانیم انجام دهیم.

مردم نباید دنبال کسانی بروند که ادعای امامت و مدیریت جامعه را دارند. به ما اعتراض میکنند که چرا به سازمان بهداشت جهانی ایراد میگیرید. این سازمان زیر نظر ارتش آمریکا کار میکند. بروید کارنامه این سازمان صهیونیستی را ببینید. ربطی به کشور ما هم ندارد. آمریکاییها میگویند ارزشهای ما باید در عالم حاکم باشد. ارزشهای آمریکایی در سندهای 2030 و 2040 آمده. اهداف آموزشی، کشاورزی، علمی، بهداشتی، و... بشر باید به کجا برسد؟ ارزش آمریکایی این است: خانواده چهار صورت دارد: ازدواج مرد با زن، ازدواج مرد با مرد، ازدواج زن با زن، و چهارمین مدل خانواده ازدواج انسان با حیوان است! بعد به ما میگوید شما چون قائل به این حقوق بشر نیستید، محکومید؛ نباید از منافع اقتصادی جامعه جهانی بهره مند شوید. این جز ضلالت و گمراهیست؟ در نماز میگوییم مرا تابع گمراهان نکن، اما در اقتصاد و فرهنگ و آموزش اهداف و سندهای آمریکایی را در جامعه دنبال میکنیم.

کتاب درسی حوزه علمیه را ببینید چه نگاهی به عاشورا دارد. بعد از اعتراضی که در دهه محرم به این کتاب شد، هنوز هم در کتاب تاریخ اسلام حوزه علمیه همان مطالب راجع به قیام اباعبدالله علیه السلام هست. نمیشود یاحسین بگوییم، اما با یزید امروز کاری نداشته باشیم. اباعبدالله علیه السلام برای بیدارکردن مردم کشته شد تا از ضالین و گمراهان تبیعت نکنند؛ جان ما عزیزتر از جان حسین است؟

 

کسیکه اهل جهاد نیست، قاتل بالفطره حسین است!

وَقَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنی وَشَرَی آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّی فِی هَوَاهُ وَ أَسْخَطَکَ وَ أَسْخَطَ نَبِیَّکَ. ادبیات زیارت اربعین این است. در حرم اباعبدالله علیه السلام باید به اینها بیندیشیم. کسانی حسین علیه السلام را کشتند که فریب دنیا را خوردند. حسین علیه السلام را کفار نکشتند؛ یهود و نصارا نکشتند؛ مسلمانان دنیاپرست حسین را کشتند. مسلمانانی که به ضالین و گمراهان و کفار اعتماد میکنند اباعبدالله علیه السلام را کشتند. وَأَطَاعَ مِنْ عِبادِکَ أَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ. مردمی که از اهل شقاوت و اهل نفاق تبعیت کردند، اینها قاتل حسینند. امام زمان ارواحنا فداه این جماعت را خواهد کشت! امام زمان ارواحنا فداه یهود ونصاری و کفار و مشرکین را به قتل نمیرساند. اباعبدالله علیه السلام به فرزندش سجاد علیه السلام فرمود: وَاللّهِ لا يَسْكُنُ دَمي حَتّي يَبْعَثَ اللّهُ الْمَهْدِيَّ فَيَقْتُلُ عَلي دَمي مِنَ الْمُنافِقينَ الْكَفَرَةِ الْفَسَقَةِ سَبْعينَ اَلْفاً. مهدی ما هفتاد هزار منافق را گردن خواهد زد؛ آنگاه خون من از جوشش خواهد ایستاد.

وَحَمَلَةَ الْأَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ فَجاهَدَهُمْ فِیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتَّی سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ. مردمی که بخاطر دنیاطلبی و راحت طلبی حاضر نیستند با حکمرانی فاسقین درگیر شوند، اینها حسین بن علی علیهماالسلام را کشتند. می بینند اباعبدالله علیه السلام در راه مبارزه با ظلم و کفر میجنگد و سختی میکشد و آسایش خود را در این راه فدا کرده، اما او را همراهی و یاری نمیکنند. آخرتشان را به دنیا میفروشند.

این انقلاب را درس حسین بن علی علیهماالسلام و زینب کبری سلام الله علیها بپا کرد. کار حضرت امام مثل کار زینب کبری سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام بعد از کربلا بود. رهبرانقلاب گفتند وظیفه امروز ما این است مثل زینب کبری سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام عمل کنیم. آموزش و پروزش و حوزه علمیه و هیئتهای مذهبی ما چند درصد مجاهد پرورش دادند؟ مومنین حقیقی مجاهدین و مبارزین هستند: أُولئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا(انفال 4).

اربعین یعنی جوشیدن خون محب حسین بن علی علیهماالسلام. اعلام برائت ما از دنیاپرست ها؛ از کسانیکه از مبارزه و جهاد با طاغوت فراری هستند. کسیکه اهل جهاد نیست، قاتل بالفطره حسین بن علی علیهماالسلام است! در اربعین به راحتی از کنار فاجعه و ظلمی که به اباعبدالله علیه السلام شده نگذریم. ما یک صحنه تصادف می بینیم، میگوییم چه کسی این حادثه را مرتکب شده؟ طبیعی است؛ دنبال مقصر و عامل تصادف میگردیم. نمیشود کربلا برویم و یک بدن قطعه قطعه و بی سر ببینیم، اما دنبال عامل این جنایت نباشیم.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است