جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ساعت ۱۲:۴۳

جوانان در مورد پدیده فان وکس مطالعه کنند

شب اول اربعین۱۴۰۰: جوانان مورد پدیده فان وکس مطالعه کنند. بوسیله هجمه های بیولوژیکی، از طریق مواد غذایی، فعل و انفعالات شیمیایی، از طریق میکروب ها و واکسن ها، کاری کنیم که مردم از معنویات فاصله بگیرند. یعنی یک بیوتروریسم. این جنگ قاسم سلیمانی را از ما نمیگیرد، بلکه هزاران جوانانی که استعداد قاسم سلیمانی شدن را دارند را از ما میگیرد.

مراسم عزاداری شب اول اربعین هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم پنجشنبه 1 مهر 1400 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

بندگی خدا با حاکمیت طاغوت جمع نمی شود

اباعبدالله علیه السلام هنگام خروج از مکه فرمود: مَنْ کَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ، فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا. کسانیکه آمادگی دارند با خدا ملاقات کنند و در راه من جانشان را فدا کنند، با من همراه شوند. مطالبه حق امام و جانفشانی در راه امام مسئله اصلی قیام اباعبدالله علیه السلام است. مسئله بر سر حاکمیت و امامت جامعه است. سیدالشهدا علیه السلام در وصیتنامه شان قبل از حرکت از مدینه نوشتند: إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی. ارتباط عمیقی هست بین امامت امت و حکمرانی جامعه اسلامی. خیلی ها به امامت اعتقاد دارند، اما قائل به حکمرانی امام در جامعه خیلی نیستند. قدمی برای حاکمیت امام در جامعه برنمیدارند. امروز این موضوع خیلی پررنگ است.

صدر اسلام برای جدا کردن امامت از حاکمیت، دشمنان و نفاق مجبور شدند به جرم و جنایت دست بزنند. تفکیک کردن امامت از حاکمیت در صدراسلام کار مشکلی بود. حضرت زهرا سلام الله علیها برای چنین اتفاقی فدا میشود. به این سادگی نبود. در زمان رسالت و حیات پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله امامت و حکمرانی در یک ردیف قرار داشتند. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله هم امام جامعه بود، و هم حاکمیت جامعه را بدست داشت. از روز اول با حکمرانان ظالم جنگید تا حاکمیت را بدست گیرد.

أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ(نحل 36). بندگی خدا با حاکمیت طاغوت جمع نمیشود. فرمود بُعِثْتُ بِالْجِهَادِ وَ لَمْ أُبْعَثْ بِالزُّرَّاعِ. اساسا دین اسلام دین جهاد و مبارزه است. دفاع مقدس اگر مقدس است، به این جهت است. وقتی غرب و شرق همه متحد شدند برای نابودی انقلاب اسلامی، هدفشان گرفتن خاک یک کشور نبود. اختلاف بین عراق و صدام با ایران بر سر حاکمیت قسمتی از خوزستان علت جنگ نبود. سالهای بعد دشمنان اعتراف کردند که جنگ تحمیلی برای از بین بردن نظام اسلامی ایران بود. نظام اسلامی ایران با اروپا و آمریکا کار دارد، لذا 60 کشور متحد میشوند برای جنگ و نابودی انقلاب اسلامی. این انقلاب مقدمه ساز ظهور امام زمان ارواحنا فداه است. اگر امام زمان اراحنا فداه تشریف بیاورند، دیگر حکمرانی غرب معنا نخواهد داشت.

 

تلاش دشمن برای کم اثر کردن خون و عزای اباعبدالله

جنگ فی نفسه مقدس نیست؛ اما اگر جنگ برای دفاع از امر حق و دفاع از حق حاکمیت امام عادل شد، میشود مقدس و جهاد فی سبیل الله. بفرموده امام باقر علیه السلام شرط اول جهاد این است که برای اقامه حق امام بجنگید. دفاع مقدس بعد از 1400 سال از واقعه کربلا، این اتفاق را تکرار کرد. جنگیدن برای امر امام. در دفاع مقدس حضرت بقیه الله ارواحنا فداه فعال ترین عنصر جنگ بودند. این امری قطعی است. چقدر رزمندگان ما با امام زمان ارواحنا فداه ارتباط معنوی عمیق برقرار میکردند. برخی سیاه دلان این امر را بر نمی تابند. اگر امروز با 160 کشوری که داعش را تشکیل داده و حمایت میکردند میجنگیم و آنها را شکست میدهیم، این بخاطر عقبه قوی این انقلاب و دفاع مقدس است.

دشمن نقش و جایگاه ولایت فقیه را خوب فهمید. یک عمر سعی کرده و میکنند نقش ولایت فقیه را در جامعه کمرنگ کنند. سالهاست سعی میکنند اثر خون و عزای اباعبدالله علیه السلام را کم رنگ کنند، و این کار را کردند. شیعیان و عزاداران حسینی امروز فقط برای حسین بن علی علیهماالسلام گریه میکنند، اما قائل به انتقام خون اباعبدالله علیه السلام و ادای حق امام نیستند. امروز برخی علما و دانشمندان ما این حرف را میزنند. گفت «اباعبدالله علیه السلام میخواست فرار کند، چون در مدینه و مکه امان نداشت، و وقتی هم دید مردم کوفه ایشان را نمیخواهند، میخواست از کوفه فرار کند، اما دشمنان نگذاشتند»! این حرف نادیده گرفتن آرمان قیام اباعبدالله است. اباعبدالله علیه السلام فرمود: لا أُفِرُّ فِرارَ العَبيدِ. من ذلیلانه فرار نمیکنم. حتی یک نفر در حوزه این حرف را آنطور که باید نقد نکرد. دشمن سالهاست برای عوض کردن نگاه مردم به جایگاه امام تلاش کرده. به امام بخاطر معصوم بودن و مقدس بودن و مهربان بودن و باب الحوائج بودن احترام بگذاریم، اما برای حاکمیت امام در جامعه فکر نکنیم. این نگاه تبدیل به یک باور عمومی شده در جامعه اسلامی.

منبری عزیز و انقلابی گفته اربعین یعنی محبت، ایثار، مهربانی، و... این چه تعریفی از اربعین است؟ زینب کبری سلام الله علیها به امام سجاد علیه السلام عرض کرد به کربلا برویم نه مدینه. قصد زنیب کبری سلام الله علیها چه بود از کربلا رفتن در اربعین؟ خواست سفره و خوان کرامت امام را بگستراند؟ یا خواست فریاد خون بناحق ریخته اباعبدالله علیه السلام را در جامعه بلند کند؟ اربعین یعنی احیای حرکت عاشورا، احیای جهاد، احیای حق امام و اقامه امر امام؛ اربعین یعنی عاشورای دوباره.

در جای جای داستان کربلا جانفشانی برای امام پررنگ است. مسئله جایگاه امامت است، نه فقط شخص اباعبدالله علیه السلام. فرمود: مَنْ کَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ، فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا. مسئله بر سر امامت و جایگاه حاکمیت حکمرانی جامعه بشری است. امروز هرکس حاضر است جان بدهد برای اینکه امام زمان ارواحنا فداه به حقش برسد، بپا خیزد. امام زمان ارواحنا فداه به حقش رسیده؟ نرسیده. امام امروز مشغول مبارزه است.

به لطف خدا و هدایت الهی و عنایت امام زمان ارواحنا فداه و کرامت سیدالشهدا علیه السلام اربعین این سالها توأم با حماسه ای بی بدیل و اعجازی عظیم شده. اما مراقب باشیم حواسمان به این سفره کرامت اباعبدالله علیه السلام پرت نشود. پیاده روی همه چیز اربعین نیست. امروز آقای رییس جمهور دستور دادند وزیر کشور و وزیر راه امر زیارت را تسهیل کنند. تا قبل از این خبرهایی که از هیئت دولت می آمد، مسائل دیگر بود؛ خبر خاصی در مورد برنامه اربعین از هیئت دولت نمی شنیدیم.

 

جوانان در مورد پدیده فان وکس مطالعه کنند

نقش این خیزش معنوی در شکل گیری یک حکومت و دولت قوی اسلامی چیست و چه باید باشد؟ پدیده فان وکس را خیلی ها هنوز باور ندارند. مستندات دارد. که شما بوسیله هجمه و حمله های بیولوژیکی از مردم دین زدایی کنید. این یک علم است امروز؛ یک عملیات است.

ادبیات مسئولین دیپلماسی ما تغییر کرده، و هنوز اقدام خاصی رخ نداده، ببینید دشمن ذلیلانه چطور خواستار مذاکره با ایران است. حتی اسراییل هم به این مسئله اقبال نشان میدهد. فقط یک گارد عزتمندانه دشمن ما را انقدر زبون کرده. در عرض دو ماه میزان واکسنی که وارد کشور شد، بیش از میزان واکسنی بود که در سال گذشته در دولت قبل وارد کشور شد.

جوانان درباره پدیده فان وکس مطالعه کنند. از طریق مواد غذایی، فعل و انفعالات شیمیایی، از طریق میکروب ها و واکسن ها، کاری کنیم که مردم از معنویات فاصله بگیرند. یعنی یک بیوتروریسم. این جنگ قاسم سلیمانی را از ما نمیگیرد، بلکه هزاران جوانانی که استعداد قاسم سلیمانی شدن را دارند را از ما میگیرد. دفاع همچنان باقیست. دین زدایی با امواج، با رخنه. شیطان در قرآن به خداوند عرض میکند من میخواهم در خون بنی آدم نفوذ کنم.

در مقابل این موضوع، ببینید زیارت و ذکر و معنویات با خون انسان چه میکند. با جسم و جان ما چه میکند؛ روح که جای خود. استاندار کربلا و امام جمعه نجف باید فریاد بزنند و اعتراض کنند به دولت عراق و ایران، که مسئله پیاده روی اربعین را حل کنید. سالها پیش دانشمندان ژاپنی آزمایشاتی انجام دادند و به این نتیجه علمی رسیدند که با پخش اصوات معنوی در کنار آب، مولکولهای آب تغییر شکل میدهند.

 

کاش مسئولین ما در جبهه حاضر بودند!

کاش همه مسئولین ما در جبهه حاضر بودند، و روزهای حضور را درک میکردند. سخنرانی کردن برای دفاع مقدس و شهدا کار سختی نیست. کاش در جبهه بودند و شرایط و وضعیت رزمندگان را از نزدیک می دیدند. رزمندگان این انرژی و توان و مقاومت را از کجا می آوردند؟ معنویت به شما کوهی از انرژی میدهد. مسئولی که جنگ و دفاع مقدس را تجربه نکرده باشد، این حرفها را نمی فهمد. برای حل مسئله زیارت اباعبدالله علیه السلام برای 2-3 میلیون زائر، نمیشود تصمیم درستی گرفت؟ انرژی و صلابت و قدرت اینها را با چیز دیگری نمیتوان به آنها داد. این حرفها را که میفهمد؟

اگر از زیارت محروم ماندیم، گمان نکنیم همه چیز تمام شده. اظهار دلتنگی اشکالی ندارد، اما همه چیز در زیارت نیست. قبل از این مگر ما کربلا میرفتیم. رزمندگان ما کربلا ندیده کربلا بپا کردند.

امام عسکری علیه السلام فرمود: به زیارت امام حسین علیه السلام که میروید، اینگونه سلام دهید: السلام علیک یا اباعبدالله ثم اذکر الأئمة بأسمائهم واحدا واحدا. در زیارات به ما دستور داده اند که ابتدا به تک تک ائمه سلام کنید. آنگاه بگو: أشهد أنکم حجة الله. نگاه به امام حسین علیه السلام نگاه به همه ائمه است. این یعنی معرفت در زیارت. به جایگاه نگاه کنیم. یاران اباعبدالله علیه السلام اگر در زمان سایر ائمه هم بودند، پای رکابشان میجنگیدند و خونشان را نثار امامشان میکردند. میفرماید سپس بگو اکتب لی عندک میثاقا و عهدا. زیارت عهد و میثاق به همراه دارد. زیارت فقط لذت معنوی نیست. أنی أتیتک أجدد المیثاق، فاشهد لی عند ربک انک أنت الشاهد. برای من بنویس آمدم که تجدید میثاق کنم؛ پس نزد پروردگارت به این موضوع شهادت بده.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است