دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ساعت ۲۰:۵۸

شکست نقشه پشت پرده جریان اصلاحات در انتخابات

دهه کرامت-۲۸خرداد۱۴۰۰: بنا بود قبل از انتخابات آمریکا مقداری از تحریمها را به دروغ بردارد، و به اسم خسارت کرونا پولهایی به حساب مردم واریز شود، و به اسم آزادشدن پولهای بلوکه شده آمریکا تمام شود، تا در آستانه انتخابات نظر مردم را بسمت کاندید موردنظر اصلاحات برگردانند. اسمش را هم بمب خبری گذاشتند. اما همتی در صحبت با اقتصاددانان ناخواسته صحبتهایی کرد که این نقشه را بهم زد.

مراسم جشن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و میلاد امام رضا علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 28 خرداد 1400 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مجتمع یاوران مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار شد.

شباهت شرایط امروز جامعه به جنگ بدر

مردم در این انتخابات واقعا پای کار بودند؛ با اینکه ایرادات و اشکالاتی از طرف دولت و دستگاههای برگزار کننده انتخابات وجود داشت. قیمت این حضور مردم پای صندوقهای رأی خودش پیروزی انقلاب اسلامی است. با اینکه دشمنان خارجی و منافقین داخلی همه دست به دست هم داده بودند که مردم پای صندوقهای رأی نیایند. به هر چیزی تکیه کردند برای کمرنگ کردن حضور مردم. رهبرانقلاب قبل از انتخابات بشارت دادند که این انتخابات به خوبی و با حضور پرشور مردم برگزار خواهد شد و ملت ما پیروز انتخابات است. این سخن بخاطر توکل بالای رهبر معظم انقلاب به خدا و وعده های خداست.

شرایط امروز جامعه شبیه جنگ بدر است. اتفاقات جنگ بدر را مرور کنیم. مسلمانان از پیروزی در جنگ بدر ناامید بودند. خداوند مستقیما وارد عرصه و میدان مبارزه شد. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ(انفال 45). اگر مقابل جریانی از دشمن قرار گرفتید، ثابت قدم باشید و محکم بایستید؛ عقب نشینی نکنید.

روحانی محصول یک تفکر غلط انقلابی بود! مقالاتی که از حوزه علمیه انقلابیون بیرون آمد و در خبرگزاریها منتشر شد، بحث صلح حدیبیه را مطرح کردند. گفتند «ائمه وارد جنگ و مبارزه نمیشدند، چون امید پیروزی نداشتند. لذا عقب می نشستند، تا قدرت پیدا کنند و بعد وارد عرصه جنگ و مبارزه شوند». خداوند در این آیه و آیات دیگر میفرماید مقابل دشمن عقب نشینی نکنید. مگر اباعبدالله الحسین علیه السلام لشکر داشت که با یزید جنگید؟

در این چند سال و نزدیک انتخابات همه دست به دست هم دادند تا این انتخابات با حضور کمرنگ مردم برگزار شود. از حوزه علمیه گرفته که یک مرجع نما گفت اسلام سیاست و اقتصاد ندارد، فقط اخلاق و معنویت دارد، تا خبرگزاریهای خارجی دشمن و وابستگان داخلی.

 

وضعیت امروز اصلاحات از سال 84 هم بدتر است!

وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ. خداوند میفرماید محکم بایستید، و زیاد یاد خدا کنید. خداوند در آیه بعد این ایستادگی را تشریح میکند. دو کار بسیار اساسی و حیاتی برای ثبات قدم لازم است. اول: وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ(انفال 46). این ثبات قدم بستگی به اطاعت ما از فرماندهی دارد. یکی از مسئولین این دولت قبل از انتخابات گفت «برآورد ما حضور چهل درصدی مردم در انتخابات است». روی چه حسابی این برآورد را کردید؟ تا آخرین روزهای انتخابات میخواهید ضربه بزنید به مردم و کشور و انقلاب؟! از آنطرف روحانی میگوید اگر مشارکت در حد چهل درصد باشد، دولت باید دو سال دیگر ادامه پیدا کند. اگر هم احتمال چنین مشارکتی را میدادید، نباید آن را اعلام کنید. فردا اگر مشارکت بالاتر بود، لابد رسانه های دشمن میخواهند این حضور و آمار را زیر سوال ببرند که چنین مشارکتی واقعیت ندارد. این افراد به دشمن هم راهکار نشان میدهند!

فریب مردم راحت است؛ این هدایت است که سخت است. مردم ضعفهای زیادی دارند. از همان نقطه ضعفها میتوان استفاده کردم برای فریب مردم. زمینه فریب همیشه در جامعه هست. تعجب نکنید اگر حقیرترین مردم صدر اسلام حکومت را بدست گرفتند. از فریب استفاده کردند. میدانستند مردم راحت طلبند، گفتند اگر علی (علیه السلام) حاکم شود جنگهای زیادی خواهیم داشت. مردم را فریب دادند. اشعث گفت خونریزی تا کی؟ از جهل مردم استفاده کرد برای خالی کردن پشت امیرالمومنین علیه السلام در جنگ صفین. بعد از این صحبت اشعث در لشکر بود که معاویه دستور نیزه کردن قرآنها را داد.

اصلاح طلب ها رسما خودشان گفتند که ما در انتخابات گذشته از فریب استفاده کردیم برای پیروزی. این دوره هم دعوای زرگری به راه انداختند که ما از کاندیدی حمایت نمیکنیم. شما این همه کار کردید، تلاش کردید، حال پشت نیرویتان را دقیقه نود خالی میکنید؟ از نزدیک پنجاه گروه اصلاحات، فقط پانزده گروه از همتی حمایت کردند. اصلاح طلبان در این انتخابات به وضعی رسیدند که حتی سال 84 هم نرسیده بودند!

 

شکست نقشه های پشت پرده جریان اصلاحات

شنیدیم که سران اصلاحات در جلسات روزهای آخر دعوا و اختلاف پیدا کرده اند، و قرار بود خبرهایش هم منتشر شود. از طرفی بنا داشتند که در روزهای آخر آمریکا مقداری از تحریمها را به دروغ بردارد. از طرف دیگر پولهای بلوکه شده مقداری آزاد شود. مقامات آمریکا و اروپا به مذاکره کنندگان ما گفتند ما این بار کاری میکنیم که شما تا قبل از انتخابات حتما خبر خوبی بگیرید، و پیروزی شما در انتخابات تضمین شده است. اسمش را هم بمب خبری گذاشتند. روزهای آخر میخواستند این بمب خبری را منتشر کنند و از موفقیت مذاکرات و آزاد شدن پولهای بلوکه شده بگویند، تا کاندیدشان رأی بیاورد.

در این جلسه خصوصی که کار به مشاجره هم کشید خاتمی به همتی گفته تو چرا در مناظرات اینطور حرف زدی و قضایا را لو دادی؟ همتی در صحبت با اقتصاددانان حرفهایی زد که برای اصلاح طلبان بد شد. بنا بود نزدیک انتخابات به اسم خسارت کرونا پولهایی به حساب مردم واریز شود، و این پول را به اسم مذاکرات وین و آزادشدن پولهای بلوکه شده آمریکا تمام کنند. همتی این نقشه را بهم زد.

از آنطرف آمریکا و اروپا هم امتیازی ندادند. نه تحریم را برداشتند، نه پولهای بلوکه شده را آزاد کردند. چون دیدند مردم ایران با وجود همه این فشارها دارند رأی میدهند، و طبیعتا هم به انقلابیها رأی میدهند. آنها در طول ان سالها میخواستند مشکلات کشور را چند برابر نشان دهند، تا مردم پای صندوقها نیایند، بعد مشروعیت نظام را زیر سوال ببرند، و بحث رفراندوم را مطرح کنند. اما با اوضاع اخیر آمریکا دلیلی برای حمایت از جریان اصلاحات ندید. آمریکاییها این حضور مردم را دیدند، اما اصلاح طلبها ندیدند. فکر میکردند با بمب جنسی و بمب خبری میتوانند رأی بیاورند.

 

آمریکا لحظات آخر پشت اصلاح طلبان را خالی کرد

قصه جنگ بدر هم همین بود. شیطان لحظه آخر وقتی نصرت خدا را دید پشت کفار را خالی کرد. وَإِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَقَالَ لَا غَالِبَ لَكُمُ الْيَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَإِنِّي جَارٌ لَكُمْ. ابتدا شیطان به کفار گفت شما حتما پیروزید. فَلَمَّا تَرَاءَتِ الْفِئَتَانِ نَكَصَ عَلَى عَقِبَيْهِ. همین که درگیری آغاز شد، جبهه حق به راه افتاد. جوانان و گروههای جهادی و بصیرتی وارد میدان شدند، رهبرانقلاب هم هدایت کرد، مردم هم به شرکت در انتخابات هدایت شدند. نَكَصَ عَلَى عَقِبَيْهِ وَقَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِنْكُمْ إِنِّي أَرَی مَا لَا تَرَوْنَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ وَاللَّهُ شَدِيدُ الْعِقَابِ(انفال 48). شیطان عقب نشست و گفت من چیزی را میبینم که شما نمی بیند. آمریکا حضور و پیروزی مردم در انتخابات را دید، لذا پشت اصلاح طلبان را خالی کرد. إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ وَاللَّهُ شَدِيدُ الْعِقَابِ. شیطان از عقاب خدا میترسد، اما منافقین نمی ترسند!

إِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ غَرَّ هَؤُلَاءِ دِينُهُمْ. منافقین میگویند لشکر مسلمانان را ببینید با غرور میجنگند، اینها بخاطر دینشان غرور دارند. چون کفار و منافقین خودشان تکبر و غرور دارند، فکر میکنند مسلمین و انقلابی ها هم غرور و تکبر دارند. اما خدا میفرماید: وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ(انفال 49). توکل به خداست که مسلمین را پیروز میکند. خدا هم عزیز و حکیم است.

همین گروه انقلابی که در جنگ بدر پیروز شدند، در جنگ احد شکست خوردند. این یعنی حکمت. بخاطر غنیمت، در جنگ احد شکست خوردند. خدا حکیم است. جنگ و جهاد برای دل کندن از دنیاست؛ شما در همین جنگ بجای پیش بردن امر دین خدا، دنبال جمع کردن غنیمت هستید؟ جنگ احد یک هشدار به جریانهای انقلابی است. اگر از انقلاب و تشکیلات اسلامی بجای پیش بردن امر دین، برای رسیدن به دنیا و اهداف خودمان استفاده کردیم، خدا همان اتفاقی که در جنگ احد رخ داد را برای ما رقم خواهد زد.

برخی گناه نمیکنند، چون بلد نیستند گناه کنند. برخی آدمها بلد نیستند گناه سیاسی کنند، و الا انجام میدادند. بعد از سی سال می فهمیم فلان شخص جاسوس است. بنی صدر بلد بود چکار کند که انقلابیها به او رأی بدهند. بلد است کاری کند که امام فریاد بزند که والله من با انتخاب بنی صدر موافق نبودم، اما بین انقلابی ها وجهه داشته باشد.

 

برخی انقلابیها باید در عملکردشان تجدیدنظر کنند

امروز دیدیم که آمریکا چطور پشت جریان اصلاحات را خالی کرد. دیدیم چطور سران اصلاحات پشت کاندیدهایشان را خالی کردند. این سران اصلاحات روزی انقلابی بودند! اما قواعد و احکام الهی را نادیده گرفتند. راه پیشگیری از این مسئله این است: أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ. از خدا و ولایت جدا نشویم.

برخی جریانات ارزشی در انتخابات شوراها، نیروهای کاردان را کنار میگذارند، و نیروهای غیرکاردان را صرفا بخاطر انتصاب به برخی افراد مشهور جایگزین میکنند، برای اینکه رأی بدست بیاورند. این خلاف نظر خدا و ولی خداست. این بی تقوایی است. این چه رسمی است بین نیروهای ارزشی؟ بعد هم از کاندیدها تعهد میگیرند که اگر از لیست ما به هر دلیلی کنار رفتید، مستقل هم نباید وارد شوید و باید انصراف دهید!

خداوند میفرماید وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ. تا قبل از صحبتهای رهبرانقلاب برخی جریانهای انقلابی خودشان را میکشتند که ثابت کنند همه کاندیدها باید حضور داشته باشند! بعد از صحبت رهبرانقلاب بود که کوتاه آمدند. در همه انتخابات رهبرانقلاب این نکته را تذکر دادند. چرا دوباره در این انتخابات اصرار کردید؟ سال 92 هم رهبرانقلاب گفتند شعار مقاومت با رأی سدید اتفاق می افتد. خیلی از لیدرها و جریانهای انقلابی باید در مواضعشان تجدید نظر کنند.

فقط امام جامعه است که در اختلافات میتواند مشکلات را حل کند. چون امام جامعه در هیچ شرایطی به احکام خدا پشت نمیکنند. ما به هیچ کسی باندازه امام جامعه نمیتوانیم اعتماد کنیم. لذا امام رضا علیه السلام فرمود: نَحْنُ سَادَةٌ فِي اَلدُّنْيَا وَ مُلُوكٌ فِي اَلْآخِرَةِ. ائمه باید حکومت کنند. فقط امام میتواند بین مسلمین انسجام ایجاد کند. این پیروزی عظیم انتخابات را مدیون امام جامعه هستیم. و بعد مدیون قلوب مردم که به قلب امامشان پیوند خورده است.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است