دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ساعت ۰۰:۵۴

مردم دوباره فریب فریبکاران را نخورند!

میلاد حضرت معصومه(سلام الله علیها)-21خرداد1400: امیرالمومنین علیه السلام فرمود: شما را فریب دادند و شما هم فریب خوردید و فهمیدید که فریب میخورید. مردم ما باید بدانند از ناحیه ای که فریب خوردند و میدانند که فریب خوردند، دوباره فریب نخورند. به کسانیکه یکبار به آنها دروغ گفته اند اعتماد نکنند. کافیست دوباره فریب نخوریم. به کسانیکه با شما صادق نبودند اعتماد نکنید.

مراسم جشن میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 21 خرداد 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

اهل قم اهل بصیرتند؛ مستضعف نیستند

روایات راجع به حضرت معصومه سلام الله علیها و قم در آخرالزمان با هم پیوند عمیقی دارند. امام صادق علیه السلام فرمود: سَيَأتي زَمانٌ تَكونُ بَلدَةُ قُمَّ و أهلُها حُجَّةً عَلَى الخَلائِقِ. در آخرالزمان که نگهداشتن دین مثل نگهداشتن آتش در کف دست است، فساد و فتنه و ظلم در اوج خودش است، قم و اهل قم حجت بر همه خلائق هستند. و ذلِكَ في زَمانِ غَيبَةِ قائِمِنا إلى ظُهُورِهِ. این حجیت قم تا زمان ظهور ادامه دارد. این امری بی نظیر است. این جایگاه رفیع قم در آخرالزمان مرتبط و منتسب با حضرت معصومه سلام الله علیها است.

امام صادق علیه السلام در روایت دیگری فرمود: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ وَ لِأَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی تُسَمَّی فَاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ. إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکةُ أَلَا إِنَّ لِرَسُولِ اللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکوفَةُ أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْکوفَةُ الصَّغِیرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَی قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَی وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ. ظرفیت شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها باندازه شفاعت تمام شیعیان است. این نشاندهنده مقام معنوی ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها است. ما باید از حضرت معصومه بهره معنوی بالایی ببریم. کم نخواهیم در این خانه. در بحث علمی هم روایات و کرامات زیادی از جایگاه علمی حضرت معصومه سلام الله علیها نقل شده، که مشهورترین آنها پاسخ ایشان در سن کودکی به شیعیانی است که برای پاسخ گرفتن سوالاتشان به درب خانه حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام مراجعه کرده بودند.

در روایت دیگری هست: وَ لَمْ یدَعِ اللَّهُ قُمَ وَ اَهْلَهُ مَسْتَضْعَفاً بَلْ وَفَّقَهُمْ وَ اَیدَهُمْ. ثُمَّ قالَ: اِنَّ الَّذینَ وَ اَهْلَهُ بِقُمْ ذَلیلٌ وَ لَوْلاذلِک لَاَسْرَعَ النَّاسُ اِلَیهِ فَخَرِبَ قُمْ وَ بَطَلَ اَهْلَهُ فَلَمْ یکنْ حُجَّةً عَلی سایرِ الْبِلادِ. قم مستضعف واقع نمیشود. اهل قم اهل بصیرت هستند؛ مستضعف نیستند. رهبرانقلاب چندین بار در دیدار با مردم قم به این بصیرت اشاره داشته اند. بصیرت یعنی بازشدن چشم دل. لذا میفرماید آب و هوای قم طوری قرار داده شده که اهل خوشگذرانی و اهل گناه زیاد در قم جمع نشوند و قم خراب نشود. چون اگر قم و اهل قم خراب شدند و بصیرت و فهم عمیق از اهل قم دور شد، دیگر قم و اهل قم حجت بر خلائق قرار نخواهند گرفت.

 

علم دین، علم معاش و معاد است

وَ اِذا کانَ کذلِک لَمْ تَسْتَقِرَّ السَّماءُ وَ الْاَرْضُ وَ لَمْ ینْظُرُوا طَرْفَةَ عَینٍ. اگر قم خراب شود و از حجیت خارج شود، زمین و آسمان قرار نخواهند گرفت. خدا دیگر به اهل زمین مهلت نخواهند داد. چون وَ لَوْلاذلِک لَساخَتِ الْاَرْضُ بِاَهْلِها. وَ لَمْ یبْقِ فِی الْاَرْضِ حُجَّةٌ فَیفیضُ الْعِلْمُ مِنْهُ اِلی سایرِالْبِلادِ فِی الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ. اگر اینطور شد علم عمیق اسلامی به سایر ملتها منتشر نخواهد شد.

جسارتی که این روزها به معارف عمیق دینی و اسلامی شد در مناظرات، قابل چشم پوشی نیست. مسئول حوزه علمیه قم یک دفاعی کردند، اما جا دارد علما وارد شوند. به بهانه مناظرات و انتخابات، ارزش علوم حوزوی را نفی کنند. لابد شما با مدارج فیزیک و شیمی و ریاضیات و علوم طبیعی روز که در جای خود ارزشمند هستند، با این علوم میتوانید عبد خدا شوید؟ این علم معاش ماست، اما علوم حوزوی علم معاد و معاش ماست. ضمن این که سابقه این علوم طبیعی را ببیند به کجا و به چه کسانی برمیگردد. امروز دانشمندان غربی اذعان میکنند که سابقه علومی مثل فیزیک و شیمی به زمان امام ششم شیعیان امام صادق علیه السلام برمیگردد.

علم تضمین کننده رسیدن ما به حق است. این ظلمت و کوری که امروز در دنیا مشاهده میکنیم، بخاطر نبودن این علم و معرفت است. أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء. وقتی ما از علم حضرت معصومه سلام الله علیها صحبت میکنیم، از این علم صحبت میکنیم که حضرت بدون استاد و مستقیما از خدای متعال دریافت کرده اند. یکی از برکات حضرت معصومه سلام الله علیها افاضه علم به سراسر جهان از مشرق تا مغرب است. همین الان بیش از صد ملیت در قم مشغول تحصیل این علم هستند. ساحت این علم ارزشمند است.

 

عطش کسب معارف دینی را در فرزندانمان ایجاد کنیم

امروز متأسفانه استقبال برای ورود به حوزه های علمیه کم شده. این آینده کشور ما را به مخاطره می اندازد. وضعیت فعلی ما محصول تشنگی در کسب معارف اسلامی است که در گذشته بوده. مومنین باید تجدید نظر کنند. همه چیز را در کسب روزی و مادیات نبینند.

عطش چشیدن زلال معارف دینی را در فرزندانمان ایجاد کنیم. برخی پدر و مادرها این عطش را سرکوب میکنند. طلاب علوم دینی بی صاحب نیستند. مورد توجه خدا و ائمه علیهم السلام و امام زمان ارواحنا فداه هستند. خانواده های مومن نترسند از سپردن فرزندانشان به حوزه کسب علم و معرفت. همان زندگی کم طلبگی براحتی زندگی را میگذراند، در صورت داشتن قناعت.

فَیتِمُّ حُجَّةَ اللَّهِ عَلَی الْخَلْقِ. اینکه حجت بر خلائق تمام میشود، بواسطه این علمی است که از قم نشر پیدا میکند. رهبرانقلاب در بیانیه گام دوم دومین عرصه جهاد را جهاد علمی بیان کردند. بعد از معنویت، علم است. بعد وارد اقتصاد و سیاست و سایر فضاها میشویم. قدر فاطمه معصومه سلام الله علیها با این علم شناخته میشود. بواسطه اینکه این سرچشمه فیاض معرفت الهی بهره اش به همه عالم برسد. تمام شدن حجت یعنی اینکه حرف حق را به همه عالم برسانیم.

 

چراغ سبز اصلاحات به دشمن برای تشدید تحریمها

سران جریان سیاه اصلاحات در جلساتشان حرفهایی میزنند که انسان از میزان خباثت اینها در می ماند! میگویند «مردم در انتخابات مثل موم در دست ما هستند. هرکسی را که اراده کنیم رأی می آورد». همین جریان سیاسی بعد از فتنه 88 به دشمن نامه می نویسند که تحریمها را زیاد کنید. مایکل لدین خودش میگوید سران جریان سبز به ما پیشنهاد تحریمهای شدید دادند. خدا در قرآن میفرماید حَتَّى يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ(آل عمران 179). اینها شیطان مجسم هستند.

میگویند «ما در انتخاباتها بواسطه تبلیغات کاری میکنیم که مردم به کسیکه اصلا محبوبیت و جایگاه و مدیریت ندارد رأی بدهند». این ترویج دروغ و فریب مردم است. جواب خدا را چه میخواهید بدهید؟ شما با رأی همین مردم چند دوره به قدرت رسیده اید، اما باز هم دنبال فریب این مردم هستید؟ مردم باید چشمشان را باز کنند. یکی از فتنه های آخرالزمان همین است.

اخیرا هم در خصوص انتخابات اخیر باز سران اصلاحات جلسه ای تشکیل داده اند و گفته اند «کاندیدهای ما نباید اثباتی برخورد کنند، چون محکوم میشوند. باید نفیی برخورد کنند. بزن و در رو کار کنید. تهمت و تخریب کنند و بحث را ادامه ندهند. مستمسکتان تخریب و توهین باشد. و چون رقبای ما تا کنون مسئولیتی نداشته اند که بواسطه کارنامه شان آنها را تخریب کنیم، دستور تخریب و توهین و تهمت است».

 

استفاده از بمب جنسی برای کسب رأی!

مسائل حاشیه ای را بهانه میکنند. حتی زنان بدحجاب هم بدنبال این مسائل نیستند، مسئله شان کار و شغل و اقتصاد است. میگوید «شما چرا به زنان پیامک وحشت میدهید»؟! پیامک وحشت این است، یا اینکه در حین انتقال بیمار به بیمارستان پانصد هزار تومان جریمه شوید؟! پیامک وحشت این است که وضعیت بازار بی ثبات است. امنیت اقتصادی، امنیت فرهنگی، امنیت سیاسی ضربه خورده؛ در دولتی که امنیتی ترین دولت است.

دستورشان این است که در روزهای آخر انتخابات کلیپ ها و برنامه هایی که برای تخریب رقیب از قبل تهیه شده، در شبکه های اجتماعی انتشار دهند. مردم باید حواسشان جمع باشد؛ فریب خبیث ها را نخورند. میگویند «در اجتماعات انتخاباتی و دیدارهای کاندیدهای هم سوی ما باید بمب جنسی منفجر شود! با اشاعه فحشا و منکر و مختلط کردن فضا، که در دوره های قبل هم انجام دادیم و نتیجه گرفتیم، این بار هم رأی جمع کنیم»! همینطور رأی جمع کردید که انقدر دولت تان بی برکت است.

هر مسئولیتی در این کشور متعلق به امام زمان ارواحنا فداه است. این انقلاب با دعوت به حق شکل گرفت: رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ. قدرت برآمده سیاسی این مملکت مبنایش این دعوت به حق است، از سرچشمه زلال قم که حجت بر همه خلائق است. و این حجیت قم تا زمان ظهور ادامه خواهد داشت. با رفت و آمد برخی دولتهای نالایق، این شرایط تغییر نمیکند. امروز جریان لیبرال منفور خاص و عام شده. شما فگر میکنید از مأیوس کردن مردم برای شرکت در انتخابات طَرفی می بندید؟ شما مانع خیر شدید؛ روز قیامت باید پاسخگو باشید. هر یکنفر که بخاطر مشکلات برآمده از خیانت و بی تدبیری و ناتوانی شما رأی نمیدهد، شما باید قیامت جواب بدهید.

 

آخرین دستاورد دولت تدبیر: لغو حق رأی ایران در سازمان ملل!

میگویند «در گذشته ما با بمب جنسی رأی جمع کردیم و الان دوباره باید این کار را تکرار کنیم». در اقتصاد و معیشت و سیاست خارجه که کارنامه ای ندارند. در سازمان ملل هم ما دیگر حق رأی نداریم! این چه خیانتی بود که روحانی و ظریف انجام دادند؟! سردار سلیمانی که کشته شد؛ دیگر مانعی که نداشتید! اگر سردار سلیمانی زنده بود، لابد میخواستند این مسئله را گردن او بیندازند!

سفیر فرانسه اخیرا صریحا گفت «ما به کسانی مثل روحانی نیاز داریم تا خواسته های ما را عملیاتی کنند. اتحادیه اروپا باید به میدان بیاید تا انقلابی ها در ایران رأی نیاروند؛ چون اگر رأی بیاورند مثل فضای دفاعی که ایران تبدیل به یک امپراطوری در منطقه شد، در فضای اقتصادی و سیاسی هم تبدیل به یک قدرت میشود، و عرصه بر ما تنگ میشود». میگوید «اگر انقلابی های رأی بیاورند، کارخانه ها راه می افتد، ارزش پول ملی برمیگردد». اروپاییها به جریان اصلاحات قول داده اند که در انتخابات هوای شما را داریم. با این وصف حق رأی ما در سازمان ملل از بین میرود! دیگر مسئله ارزش پاسپورت نیست فقط. وزیر خارجه و رییس جمهور باید جواب دهند؛ این است اعتبار سیاسی که شعارش را میدادید؟

در جلسه اخیر این سران اصلاحات یک نفرشان میگوید ما این بار رأی که نداریم؛ انتخابات را تحریم کنیم. دیگری حرف او را رد میکند و میگوید «حافظه مردم ضعیف است. ما باید در میدان باشیم، که دوباره در دوره های بعد که مردم فراموش کردند، ما دوباره طلبکارانه در جامعه می آییم و دوباره قدرت با به دست میگیریم». بناست نهضت و کشور و انقلاب ما حجت بر تمام خلائق باشد. همه ارکان نظام در این حجیت دخیل هستند. بی دلیل حضرت معصومه سلام الله علیها حجت در کشور ما قرار داده نشده. مردم نباید اجازه دهند به اینها دوباره خیانت کنند.

 

مردم دوباره فریب فریبکاران را نخورند

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: أَيُّهَا الأمَّةُ الَّتِي خُدِعَتْ فَانْخَدَعَتْ ، وَعَرَفَتْ خَدِيعَةَ مَنْ خَدَعَهَا ، فَأَصَرَّتْ عَلَى مَا عَرَفَتْ ، وَاتَّبَعَتْ أَهْوَاءَهَا ، وَضَرَبَتْ فِي عَشْوَاءِ غَوَايَتِهَا ، وَقَدِ اسْتَبَانَ لَهَا الْحَقُّ فَصَدَّتْ عَنْهُ ، وَالطَّرِيقُ الْوَاضِحُ فَتَنَكَّبَتْهُ. ای مردمی که شما را فریب دادند و شما هم فریب خوردید و فهمیدید که فریب میخورید. مردم ما باید بدانند از ناحیه ای که فریب خوردند و میدانند که فریب خوردند، دوباره فریب نخورند. به کسانیکه یکبار به آنها دروغ گفته اند اعتماد نکنند. از کسانیکه آنها را فریب داده دوباره فریب نخورند.

اینها دوباره برای رأی آوردن دست به دامان فساد و فحشا و منکر شده اند. از بمب جنسی استفاده میکنند برای رأی جمع کردن. اشاعه فحشا و منکر کنند. جوانان مستضعف را قربانی کنند. فضای ولنگار مجازی پایه اعتقادی خیلی از جوانان و حتی بزرگترها را از بین برد. به مراتب لبیک گفتن به امام و ولایت و قدرشناسی دین و آرمانهای اسلامی در این دهه از دهه های پیش اجر و قرب بیشتری دارد. اگر آن روز با فتح یک خرمشهر توانستیم معادله جنگ را تغییر دهیم، امروز باید خرمشهرها را آزاد کنیم.

فریبمان دادند. الان هم خودشان اذعان دارند که مردم را فریب داده اند. کافیست دوباره فریب نخوریم. به کسانیکه با شما صادق نبودند اعتماد نکنید. پایه و اساس این حاکمت و نظام صداقت است. امام این امت هیچگاه به مردمش دروغ نگفت و نمی گوید. کلامش کلام صدق است. حجت خدا هیچگاه قصد فریب مردم را نداشته و ندارد.

کسانیکه پشت پرده نشسته اند و قدرت در سایه اند، در فیلتر شورای نگهبان گیر نمیکنند. آن لابی پشت پرده که دشمن ملت است و مردم را فریب میدهد، او را نمیتوان با شورای نگهبان فیلتر کرد. راه فیلتر کردن دستهای پشت پرده بیداری و بصیرت مردم است و بس: عَلَى بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي(یوسف 108).

تب انتخابات گرم و گرمتر میشود الحمدلله. این انتخابات انشاالله هیمنه دروغین جریان نفاق را خواهد لرزاند. به فضل الهی چنان حماسه ای مردم خواهند آفرید که قابل باور نباشد. نیروهای انقلابی و مومن امروز در حال کار کردن هستند. گاهی یک پایگاه مقاومت یک شهر را تکان داده. رهبرانقلاب گفتند مردم از خدا هدایت بخواهند. مردم نگاهشان به پایین نباشد. دنبال جریانها و شخصیتهای سیاسی نروند. به صداقت و ایمان و کارنامه و پشتکار رأی بدهید. به اخلاص و روحیه جهادی و کارآمدی رأی بدهید. به جوان باوری رأی بدهید.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است