پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ساعت ۰۱:۰۸

کاندیدهای ریاست جمهوری ببینند از عهده این مسئولیت بر می آیند؟

جلسه هشتم ماه رمضان ۱۴۰۰: رهبرانقلاب به این موضوع توجه دادند که اگر کاندیدی برای ریاست جمهوری به میدان آمد، نگاه کند که در خود توان این کار را می بیند یا نه؟ در روایت میفرماید اگر کسی کاری را بعهده بگیرد که از عهده آن بر نمی آید، خداوند ماتحت او را از آتش پر میکند! چرا خداوند انقدر سخت میگیرد؟ چون این امر ناشی از حب دنیا و حب ریاست، و ضایع کردن امور مسلمین است.

جلسه هشتم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مجتمع یاوران مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

ما چرا نمی توانیم برای تقوا فیلم بسازیم؟

 وَ بَادِرُوا بِهَا الْحِمَامَ، وَ اعْتَبِرُوا بِمَنْ أَضَاعَهَا وَ لَا يَعْتَبِرَنَّ بِكُمْ مَنْ أَطَاعَهَا. امیرالمومنین علیه السلام میفرماید بوسیله تقوا برای سفر آخرتتان کاری انجام دهید. تقوا شما را برای سفر آخرت مهیا میکند. در روایاتی هست که روزه بابت ترک امر الهی توسط آدم و حوا واجب شد، که بنا شد فرزندان آدم تا قیامت این امساک را داشته باشند. امم گذشته هم روزه داشتند، آن هم با شرایط سخت تر. چهل روز روزه داری بوده، و فقط یک وعده غذایی میتوانستند داشته باشند.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ(بقره 183). روزه فقط برای حضرت آدم و انبیاء نبود. برای همه مومنین امم گذشته روزه واجب بوده. روزه برای رسیدن به تقواست. حضرت آدم و حوا حق خدا را نادیده گرفتند. روزه برای رسیدن به این تقواست. وَ اعْتَبِرُوا بِمَنْ أَضَاعَهَا. من اطاعها. میفرماید از کسانیکه تقوا را رعایت نکردند عبرت بگیرید.

ما چرا نمیتوانیم برای تقوا فیلم بسازیم؟ برای ارتباط با خدا فیلم بسازیم. چون ما خیلی با تقوا زندگی نمیکنیم. شعاری می بینیم و می شنویم و عبور میکنیم. ببینید امیرالمومنین علیه السلام چگونه تقوا را برای ما ترسیم میکنند و به تصویر میکشند.

 وَ لَا يَعْتَبِرَنَّ بِكُمْ مَنْ أَطَاعَهَا. مراقب باشید مایه عبرت دیگران نشوید با بی تقوایی.  أَلَا فَصُونُوهَا وَ تَصَوَّنُوا بِهَا. مراقبت کنید از تقوا، و با تقوا مراقب خودتان باشید. مواظب باشیم حق الله را در زندگی فراموش نکنیم. و بوسیله رعایت حق الله مراقب زندگی خودمان باشیم. بواسطه رعایت حق الله است که ما حفظ میشویم.

 

کاندیدهای ریاست جمهوری ببینند از عهده این مسئولیت بر می آیند؟

زندگی راحت برای ما تبدیل به یک ارزش شده. اگر ما شهدا را نداشتیم، معنی زندگی با تقوا را نمیتوانستیم بفهمیم. همه دنبال راه آسان میگردند. وَ كُونُوا عَنِ الدُّنْيَا نُزَّاهاً. طوری زندگی کنید که از دنیا منزه و پاک باشید. به هیچ بخشی از این دنیا دل نبندید.

روایت داریم که اگر کسی مسئولیتی را بپذیرد که نمیتواند از عهده آن بر بیاید، خداوند او را دچار عذابی سخت خواهد کرد. جریانهای مختلفی که خودتان را می کُشید برای کسانیکه هنوز ثبت نام نکرده اند! برای اثبات نامزد مورد نظرشان ببینید چگونه دیگران را نفی میکنند؛ و ده ایراد از نامزد موردنظر خودشان را نادیده میگیرند.

رهبرانقلاب به این موضوع توجه دادند، که اگر کاندیدی به میدان آمد، در خود توان این کار را می بیند یا نه؟ از عهده آن بر می آید یا نه. هیچکدام از جریانهای حزب اللهی به این شاخص نمی پردازند. وَ كُونُوا عَنِ الدُّنْيَا نُزَّاهاً. باید از دنیا منزه شویم. از حب دنیا و جاه طلبی منزه باشیم.

من تولّی عملاً و هو یعلم أنه لیس لذلک العمل بأهل، فلیتبوأ مقعده من النّار.  میفرماید کسیکه کاری را بعهده بگیرد که از عهده آن بر نمی آید، خداوند ماتحت او را از آتش پر میکند! چرا خدا انقدر سخت میگیرد؟ این امر ناشی از حب دنیا و حب ریاست است. چنین کسی در حوزه مدیریت خدا، برنامه خدا را بهم زده. مسئولیت در حاکمیت اسلامی جزو حقوق خداست. اختیار رعیت دست شماست.

 

تهدید رییس جمهور به کودتا!

رییس جمهور تهدید به کودتا میکند! میگوید «ارتش مراقب باشد مقابل مردم نایستد». میخواهید مردم را مقابل نظام و ولایت قرار دهید؟ شفاف بگویید. چه غلطی میخواهید بکنید که سال 78 و 88 و 96 و 97 و98 نکردید؟ که را تهدید میکنید؟ ما هنوز منتظر یک جواب محکم از طرف ارتش هستیم. ارتشی که رهبرانقلاب به درستی گفتند ارتش امروز ما ارتش حزب الله است. چه در سر می پرورانید؟ و البته از شما هر کاری بر می آید!

این همه توئیت زدن جبهه اصلاحات علیه ولایت، بین خودشان هم اختلاف ایجاد کرده. تاجزاده حتی به تذکر هم قطاران خودش هم توجه نمیکند. هر روز علیه ولایت توئیت میزند. اینها دارند قبح زدایی میکنند از شکست حرمت ولی. صدر اسلام چه کردند؟ علی بن ابیطالب علیه السلام وقتی ضربه به فرقش وارد شد، حسین بن علی علیهماالسلام را وقتی به مسلخ بردند، حسن بن علی علیهماالسلام را وقتی پاره پاره جگر کردند، که شخصیت و حرمت و قداست و عظمت ائمه را در نظر مردم شکستند.

وقتی جایگاه ولایت نشناخته شد و حرمت نگهداشته نشد، و مردم علیه جایگاه ولایت و حدود ولایت شورانده شدند. میگوید ما از روز اول اشتباه کردیم که جامعه را دست ولی فقیه سپردیم، چون ولی فقیه دنبال پیاده سازی احکام اسلام است. اینها شکستن حدود و تشویش اذهان عمومی در برابر مسلمات قانون اساسی است. قوه قضاییه و مسئولین امنیتی هم تماشا میکنند.

 

از دنیا منزه و عاشق آخرت باشیم

وَ كُونُوا عَنِ الدُّنْيَا نُزَّاهاً. میفرماید از دنیا منزه باشید. فکر نکنید فقط انتخابات باعث میشود به ولایت حمله کنند. این ها خودشان را در بن بست می بینند. هرچه داشتند رو کردند. محبوبیت اجتماعیشان هم به کمتر از ده درصد رسیده. بعد از دولت یازدهم یک جریان انقلابی بیانیه رسمی داد که ما اگر میدانستیم شما چنین مواضع محکمی دارید، از اول شما را معرفی میکردیم بعنوان کاندید! اما امروز حتی اصلاحاتی ها هم از روحانی اعلام برائت میکنند.

از دنیا منزه باشیم. دنبال سهم خواهی از انقلاب نباشیم. همه ما تا قیام قیامت همین که سایه ولایت بر سر ماست، خیلی بیشتر از هزینه ای که داده ایم، نعمت گرفته ایم. أی آیه أعظم من حجت الله. چه نعمتی بالاتر از ولایت؟

وَ إِلَى الْآخِرَةِ وُلَّاهاً. دل باخته آخرت باشید. از دنیا بریء، و عاشق و واله آخرت باشیم. مثل مادرمان فاطمه سلام الله علیها، عاشق آخرت و عاشق مناجات با پروردگار باشیم. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله نماز خواندن و عبادت دخترش فاطمه را تماشا میکرد و اشک میریخت. از فاطمه پرسید در مناجاتت از خدا چه خواستی؟ فاطمه سلام الله علیها پاسخ داد: شَغَلَنی عَن مسَئَلَتِهِ لَذَّةُ خِدمَتِهِ، لا حاجَةَ لِی غَیرُ النَّظَرِ اِلی وَجهِهِ الکَرِیم. هیچ حاجتی ندارم مگر نظاره به وجه خدا در دار السلام. آیه الله جوادی آملی میفرمود منظور از دارالسلام منزل شهداست. الشهید يَنْظُرَ إِلَی‌ وَجْهِ‌ اللَّه.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است