دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ساعت ۲۳:۳۰

نظم نوین جهانی یعنی تقابل با بعثت

جشن عید مبعث - ۲۲ اسفند ۹۹: در کنار توحید، باید با دشمن این توحید هم بجنگیم. استکبار دشمن توحید و دشمن خدا و دین خداست. کسینجر میگوید ما کوید 19 را برای ایجاد نظم نوین جهانی مبتنی بر دانش و حاکمیت سایبرنتیک ایجاد کردیم. این یعنی تقابل با بعثت! این همان أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلی است که فرعون ادعا میکرد.

مراسم جشن عید مبعث در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 22 اسفند 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

راز تربیت چهل ساله پیامبر

خداوند در آیات متعدد قرآن بعثت را به زیبایی تعریف فرموده. و بالاتر از این عید سعید برای نوع بشر متصور نیست. امام صادق علیه السلام فرمود: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَّبَ نَبِيَّهُ فَأَحْسَنَ أَدَبَهُ. خداوند چهل سال پیامبرش را برای مقام نبوت تربیت کرد. بعد خداوند فرمود: فَلَمَّا أَكْمَلَ لَهُ الْأَدَبَ قَالَ إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِيمٍ ثُمَّ فَوَّضَ إِلَيْهِ أَمْرَ الدِّينِ وَ الْأُمَّةِ‏. بعد از اینکه پیامبر پس از چهل سال دوره ویژه تربیتی را در بارگاه خدای متعال گذراند، خداوند ایشان را به پیامبری مبعوث کرد و امر دین و امت را به او سپرد. در جریان نبوت سایر انبیاء ما چنین چیزی نداریم. خود این انتخاب و برگزیدن، امری منحصر بفرد است. ما چقدر باید خدا را شکر کنیم که مسلمانیم، و متنعم این برترین نعمت خدای متعال هستیم.

خود بعثت امر مهمی است. به همین میزان که این بعثت و برانگیختن برای خدای متعال اهمیت والایی دارد، به همین اندازه مأموریت خداوند برای این بعثت ویژه و خاص و منحصر بفرد است، برای نجات قاطبه بشر. دیروز در بیانات رهبرانقلاب بهره مند شدیم، و جامع و کامل ایشان بعثت را وصف کردند. ولی فقیه کسی است که خدا به قلب او الهاماتی دارد. فعل الخیرات را به قلب ولی اش الهام میکند. نگاه ولی فقیه نسبت به این امهات معارف اسلامی نگاه دیگری است نسبت به سایرین. خیلی از مواردی که ایشان بیان میکنند کاملا برایشان مشهود و ملموس است. این نعمت را باید قدر بشناسیم. یسمعوا له و أن یطیعوه. این شنیدن جزو حقوق امام جامعه است.

یکی از اهداف و حتی عظیم ترین هدف بعثت توحید است. وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ(نحل 36). بعثت صرفا برای آگاهی دادن به مردم نبود. اگر فقط مسئله آگاهی بخشی بود، لزومی نداشت پیامبر صلی الله علیه و آله چهل سال تربیت الهی شوند برای این مأموریت. این مأموریت که جهان را بسمت توحید دعوت کنید و اجتناب از طاغوت داشته باشید، امر ویژه ای است، که لازمه آن تربیت چهل ساله پیامبر صلی الله علیه و آله است. خیلی ها با تقوا هستند، اما اجتناب از طاغوت ندارند. توحید یعنی خدا هست و غیرخدا کسی نیست. هر دو باهم لازم است.

نظم نوین جهانی یعنی تقابل با بعثت

عبادت صرف و تقوای فردی کار مشکلی نیست. کسیکه عبادت میکند، شیرینی این عبادت را می چشد و کار بر او آسان که نه، بلکه شیرین میشود. در دفاع مقدس مشکلات زیاد بود؛ غربت، هجرت، شرایط سخت و...، آن هم برای افرادی عادی و مردمی که شغلشان هم نظامی نبود. اما رزمندگان با یک انرژی و قدرت و نشاط و شور خاصی دوران مبارزه و هجرت و غربت را سپری میکردند و خم به ابرویشان نمی آوردند. چرا؟ أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ(رعد 28). ذکر خدا انسان را غرق لذت میکند. عبادت صرف هنر نیست. هنر آن زمانی است که در کنار عبادت خدا، با دشمن خدا هم مبارزه کنی. این امر است که باعث شده پس از 1400 سال هنوز خواسته خدا از بعثت محقق نشده. امر نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله  هنوز ظهور پیدا نکرده در عالم.

در کنار توحید، باید با دشمن این توحید هم بجنگیم. استکبار دشمن توحید و دشمن خدا و دین خداست. کسینجر میگوید ما کوید 19 را برای ایجاد نظم نوین جهانی مبتنی بر دانش و حاکمیت سایبرنتیک ایجاد کردیم. این یعنی تقابل با بعثت! این همان أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلي است که فرعون ادعا میکرد. کسینجر وزیر خارجه و بالاترین مقام امنیتی آمریکا و مشاور عالی رییس جمهور بوده و هنوز هم در بالاترین سطح فعال است. یکی از دشمنان اصولی و با برنامه و با قدرت جمهوری اسلامی است.

امروز مطلع میشویم که سال 93 یار و همراه همیشگی کسینجر بعنوان رییس سازمان غذایی سازمان ملل به ایران آمده، و وزیر کشاورزی وقت هم استقبال شایانی از او کرده. همایش برگزار میکنند و از این شخص تجلیل مفصلی میکنند. این شخص میگوید من اولین شخصیت آمریکایی هستم که با دعوت به ایران رفتم! حالا چرا این شخص به ایران آمده؟ بر اساس همین قاعده کسینجر که میگوید «اگر میخواهید دولتها را از پا بیندازید سراغ نفتشان بروید، و اگر میخواهید مردم و ملتها را از پا در بیاورید سراغ محصولات غذایی آنها بروید»! و امروز ما با پدیده محصولات تراریخته مواجه هستیم! مقامات امنیتی ما سال 93 از دنیا رفته بودند؟! این فرد را نمی شناختند؟ دشمن قسم خورده ملت دعوت و تجلیل رسمی میشود. یک مقام امنیتی و نظامی در پوشش نماینده سازمان غذایی سازمان ملل. یک فریب ساده!

بعثت یعنی سخن از توحید

بعثت یعنی سخن گفتن از توحید. همه باید تحت قاعده حکمرانی خداوند قرار بگیرند، نه حکمرانی سازمانهای استکباری. لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ(حدید 25). عدل یعنی تثبیت حکمرانی. بعثت یعنی قاعده این حکمرانی. نکته انحرافی است که کسی در بعثت فقط از محبت و رحمت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله سخن بگوید. مهربانی صرف نیاز به چهل سال تربیت خصوصی از طرف خداوند ندارد. خداوند در قرآن خطاب به پیامبرش میفرماید تو ویژگی ات دلسوزی و مهربانی زیاد است. این مهربانی در ذات اقدس پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وجود داشت، دیگر چهل سال تربیت ویژه نیاز نداشت. آنچه که پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله چهل سال برای آن تربیت میشود و برای آن مأموریت دوره ویژه می بیند، تحقق حاکمیت خدای متعال در عالم است. مأموریت اصلی بعثت این است. این امر نیاز دارد که اشرف مخلوقین چهل سال تحت تربیت خدا آموزش ببیند.

فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ(نحل 36). عده ای بوسیله پیغمبر هدایت میشوند و عده ای راه به سعادت نمی یابند. خداوند میفرماید عاقبت کسانیکه ایمان نیاوردند و مقابل انبیاء ایستادند را ببینید که چه بلایی به سر آنها آمد. خداوند خیلی جدی است در مسئله بعثت. ما هم نباید کوتاه بیاییم.

یکی از نوسیندگان کشورهای اروپایی تحقیقاتی انجام داده و کتابی نوشته. صد نفر و صد شخصیت تاریخ را انتخاب کرده و زندگی این افراد را بررسی کرده. یکی از برترین این شخصیتها را شخصیت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله معرفی کرده. نسبت به این کتاب اعتراضات زیادی توسط دولتهای اروپایی صورت گرفته و برخوردهای زیادی با این نوسنده شده. از دیدگاه خودش به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نگاه کرده و در حد خودش و با رویکرد اجتماعی به مسئله بعثت نگاه کرده، و گفته این شخص با این پیامش، بعد از 1400 سال هنوز یک میلیارد و نیم مسلمان و مرید دارد؛ این نمیتواند دروغ باشد. در همین حد یک حرفی زده، اما بازهم تحمل نمیکنند.

 

کسی ولایت را می پذیرد که عاشق خدا باشد

امیرالمومنین علیه السلام در ادامه میفرماید: إنَّ هَذَا الْإِسْلَامَ دِينُ اللَّهِ الَّذِي اصْطَفَاهُ لِنَفْسِهِ وَ اصْطَنَعَهُ عَلَى عَيْنِهِ. اسلام را خدا برای خودش برگزید، و اسلام زیر چشم و نگاه خدای متعال ساخته و پرداخته شده. نه فقط دینی برای تعاملات اجتماعی صرف. دقیقا با نگاه ژرف نگر خدای متعال اسلام شکل گرفته. اسلام فقط دین اخلاق است؟ دین مدیریت جامعه نیست که علوی گرگانی میگوید؟ اسلام را دینی معرفی کند که سیاست و اقتصاد نداشته باشد؟ امیرالمومنین علیه السلام فرمود: اَلشَّرِيعَةُ وَ اَلشَّرِيعَةُ سُلْطَانٌ تَجِبُ لَهُ اَلطَّاعَةُ وَ اَلطَّاعَةُ سِيَاسَةٌ. اینکه از این اسلام فرمانبرداری شود، یعنی سیاست. اسلام برای سیاست است. وَ سَاسَةَ اَلْعِبَادِ وَ أَرْكَانَ اَلْبِلاَدِ. سیاست کردن مردم یعنی چه؟ پیامبراکرم صلی الله علیه و آله سیاست نداشت؟ عَالِمٌ بِالسِّيَاسَةِ مُسْتَحِقٌّ لِلرِّئَاسَةِ.

وَ أَصْفَاهُ خِيَرَةَ خَلْقِهِ. بهترین ها باید سکان دار این دین مبین شوند. وَ أَقَامَ دَعَائِمَهُ عَلَى مَحَبَّتِهِ. ستونهای این دین بر اساس محبت خدا بنا شده. کسی ولایت خدا را می پذیرد که عاشق خدا باشد. کسی ولایت محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله را می پذیرد که عاشق خدا باشد. کسی پای ولایت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می ایستد که يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ باشد.

طرف چند دهه مسئول بوده در کشور، مصاحبه میکند میگوید «بنظر من دولت باید مقابل جریان مخالفشان بایستند. مثل قصه فضای مجازی که حتی شکایت به قوه قضاییه هم بردند، اما ریس جمهور مقاومت کرد، و آنها کاری از پیش نبردند»! هشت سال در برابر ایجاد شبکه ملی اطلاعات مقاومت کردند. این خیانت بزرگ است به نسل نوجوان و جوان کشور. اسمش فضای مجازی است، اما تمام فضای مردم را پر کرده. سرورهای اینترنتی همه در مکانهای نظامی آمریکاست. آدم یا باید احمق باشد یا خائن، که فکر و روح و روان و اندیشه مردم را در اختیار دشمن قرار دهد!

میگوید «به این مبارزه باید ادامه دهید تا بتوان گامهای بعدی را برداشت. برای سالهای آینده رهبر را هم ما باید تعیین کنیم! رهبری موروثی و انتصابی نباشد؛ بصورت دوره ای انتخاب شود». دعوا سر بعثت است! اگر بنا بود مردم رهبرشان را انتخاب کند، خدای متعال 124 هزار پیغمبر مرا انتخاب نمیکرد. جریان اصلاحات با انتخاب خدا و بعثت مشکل دارد. میگوید از اساس این غلط است. رهبری که جریان اصلاحات انتخاب کند، چه رهبری خواهد شد!

 

حق اسلام را به آن برگردانید

أَذَلَّ الْأَدْيَانَ‏ بِعِزَّتِهِ وَ وَضَعَ الْمِلَلَ بِرَفْعِهِ. میفرماید اسلام وقتی خودش جایگاه رفیعی دارد، مقام و جایگاه مسلمین را هم رفیع میکند. وَ أَهَانَ أَعْدَاءَهُ بِكَرَامَتِهِ وَ خَذَلَ مُحَادِّيهِ بِنَصْرِهِ وَ هَدَمَ أَرْكَانَ الضَّلَالَةِ بِرُكْنِهِ وَ سَقَى مَنْ عَطِشَ مِنْ حِيَاضِهِ وَ أَتْأَقَ الْحِيَاضَ بِمَوَاتِحِهِ. اسلامی که پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله برای آن مبعوث میشود، چنین دینی است. رَفِيعُ الْبُنْيَانِ، مُنِيرُ الْبُرْهَانِ، مُضِي‏ءُ النِّيرَانِ، عَزِيزُ السُّلْطَانِ. اسلام چنین دینی است. سلطنت اسلام نفوذناپذیر است. ولی فقیه اگر مقتدر نباشد واستقامت نکند، از این ملت چیزی باقی نخواهد ماند: إِنَّ فِي سُلْطَانِ اللَّهِ عِصْمَةً لِأَمْرِكُمْ. مشکل اینها با ولایت فقیه یعنی همان ولایت رسول الله صلی الله علیه و آله صلی الله علیه و آله است. در ایام خرداد شما علیه خود اسلام و ائمه و قرآن مستقیم سخن گفتید؛ حال میگویید باید شمشیر را از رو بکشیم؟! مگر نکشیدید؟

مُشْرِفُ الْمَنَارِ. اسلام دیده بان تیزبین دارد. اسلام ژرف نگر است. عمیق می بیند. پوتین میگوید ما تیزبین تر و ژرف نگر تر از رهبر ایران در دنیا نداریم. انتخابات را میخواهید پُلی کنید برای ضربه به ولایت؟ کور خوانده اید. مُعْوِذُ الْمَثَارِ، فَشَرِّفُوهُ. میفرماید اسلام را شریف بدارید. وَ اتَّبِعُوهُ وَ أَدُّوا إِلَيْهِ حَقَّهُ. حق اسلام را به آن برگردانید. 1400 سال فریاد علی علیه السلام هنوز در گوش تاریخ و مسلمانان جهان است. حق اسلام را ادا کنید. وَ ضَعُوهُ مَوَاضِعَهُ‏. اسلام را در محل خودش قرار دهید.

رییس جمهور میگوید «همه چیز براساس انتخاب است. خدا هم به پیغمبر گفت تو فقط مامور به تذکری، سیطره ای نداری». فَذَكِّرْ إِنَّما أَنْتَ مُذَكِّرٌ(غاشیه 21). برای تسری حاکمیت نیست، برای هدایت است! دو آیه قبل و بعد قرآن را هم بخوان!  کاش دادگاه ویژه روحانیت بیدار بود. چقدر حمله به دین و قرآن؟ لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ(غاشیه 22). معنایش چیست؟ یعنی در جریان حاکمیت و قدرت و کرسی حاکمیت دین، تو تذکرت را میدهی و انذار و بشارت میدهی و هدایت میکنی و تعلیم میدهی، با قدرت و نفوذناپذیر، اما اصرار بر هدایت نکن. إِنَّكَ لا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ(قصص 56). إِنَّما تُنْذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّكْرَ(یس 11). کسی هدایت میشود که تابع توست. این آیات در رابطه با کسانی است که از پذیرش اسلام سرباز زده اند، نه درباره قاطبه امت اسلام.

اگر بناست مردم هرکه را خواستند انتخاب کنند، پس بعثت برای چیست؟ پس چرا «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ»؟ پس چرا فرمود «بعثتُ مرغمه و مرحمه»؟ حق اسلام نیست بازیچه دست چنین کسانی شود! اسلامی که برای بعثتش خدای متعال ابتدائا این اسلام را ایجاد کرد، و برای جهانی شدن این اسلام پیامبرش را چهل سال تربیت کرد، سپس امر دین و امت را به او سپرد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است