پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ساعت ۰۱:۰۹

وجه امتیاز دین اسلام قیام و مبارزه است

شهادت امام کاظم علیه السلام و سالگرد شهیدان فاطمی - ۱۸ اسفند ۹۹: آنچه اسلام را از سایر ادیان و ملتها ممتاز میکند، قیام و مبارزه است. آن هم امروزه، که استکبار صریحا از استیلای بر بشریت سخن میگوید، و بدنبال حکمرانی مطلق بر دنیا و ایجاد نظم نوین جهانی است. تا جایی که تصمیم میگیرند یک میلیارد از جمعیت جهان را از طرق مختلف با جنگ و ویروس و واکسن و... بکُشند!

مصادف با سالگرد شهادت امام موسی بن جعفر علیهماالسلام مراسم سالگرد شهیدان فاطمی دوشنبه 18 اسفند 99 با مشارکت هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام و پایگاه بسیج امیرالمومنین علیه السلام و با حضور مردم انقلابی قم در مسجد امیرالمومنین علیه السلام واقع در خیابان شهیدان فاطمی برگزار شد.

در این مراسم پس از پخش کلیپ تصویری کوتاه از زندگی و مبارزات شهیدان حمیدرضا و فرید فاطمی، حجت الاسلام احمد پناهیان طی سخنانی به مبارزه و جهاد امام موسی بن جعفر علیهماالسلام در عین تقیه شدید اشاره کرد و گفت دوران امام موسی بن جعفر علیهما السلام دوران شکوفایی نهضت های علوی و شیعی بود. امام در عین تقیه ظاهری، از هدایت جریان شیعی و انقلابی در گوشه و کنار جغرافیای اسلامی فروگذار نبودند. ما امروز برخی از علما را داریم که ادعا میکنند شاگرد مکتب اهلبیت هستند، اما در طول این چهل سال انقلاب از نظام اسلامی و جبهه انقلابی حتی دفاع هم نمیکنند، تقویت که بجای خود. همین امام کاظم علیه السلام از قول حضرت داوود نبی نقل کردند که خدای متعال فرمود: عالم مفتون دنیا مثل راهزن است. مردم را از اطراف عالم مفتون به دنیا دور کن.

ایشان افزود آنچه اسلام را از سایر ادیان و ملتها ممتاز میکند، قیام و مبارزه است: كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ(آل عمران 110). خاصیت دین ما این قیام و مبارزه است. آن هم امروزه، در زمانی که دشمن حق و استکبار صریحا از استیلای بر بشریت سخن میگوید، و دنبال حکمرانی مطلق بردنیا و ایجاد نظم نوین جهانی است. تا جایی که تصمیم میگیرند یک میلیارد از جمعیت جهان را بکُشند! به طرق مختلف، یا با ویروس یا جنگ یا واکسن و... تصمیم دارند در طول سی سال یک میلیارد انسان را بکشند. ما یا این جنایات را تماشا میکنیم و شاهد کشتار مردم خواهیم بود، یا برمیگردیم به دین خودمان و همان راه ائمه معصومین علیهم السلام را خواهیم رفت و با ظلم و استکبار مبارزه خواهیم کرد.

مبلغ حوزه گفت برخی اطرافیان امام رضا علیه السلام به ایشان اعتراض میکردند که با هارون مخالفت نکن، شما را هم مثل پدرتان خواهد کشت. دغدغه اطرافیان امام سلامت جان امام نبود؛ مسئله آنها عدم همراهی با امام بود. چون اگر میخواستند امام را همراهی کنند باید مثل امام با هارون در می افتادند، و دچار همان سختیهایی میشدند که امام رضا و پدر بزرگوارشان امام کاظم علیهماالسلام شدند. اگر امام را یاری نمیکنید، لااقل بگذارید امام کارش را انجام دهد. چرا در مسیر مبارزه و جهاد شک و تردید ایجاد میکنید؟ امروز هم این افراد هستند، و مدام مردم را نسبت به انقلاب و راه جهاد و مبارزه دلسرد و بدبین میکنند.

ایشان در ادامه به گوشه ای از زندگی و مبارزات شهیدان فاطمی اشاره کرد و گفت شکنجه گر ساواک به مادر شهیدان فاطمی گفت: تو مادری، به فرزندت بگو دست از این کارها بردارد. این مادر به مامور ساواک پاسخ میدهد: اگر فرزندم دست از این کارها بردارد حلالش نمیکنم!

حجت الاسلام پناهیان گفت شهید حمیدرضا فاطمی در دوران جوانی طعم شیرین عشق به ذات اقدس باری تعالی را چشید. شهید فاطمی عاشق خدا بود. مادر شهید میگوید دیدم حمیدرضا پسرم گریه میکند و بی تاب است. گفتم پسرم چرا گریه میکنی؟ گفت مادر من عاشق شده ام. گفتم باشد، با اینکه سنت پایین است اشکالی ندارد، بگو عاشق که شده ای؟ شهید پاسخ میدهد معشوق من در این دنیا دست یافتنی نیست؛ معشوق من خدای متعال است. این همان هدایتی است که در یک طراز برتر خدای متعال وجود اقدس ائمه اطهار علیهم السلام را تربیت کرد.

وی افزود یادواره شهدا برای ما ادامه راه شهداست. جوانان ما باید از شهدا درس بگیرند. آنچه که امام موسی بن جعفر علیهما السلام را از درون فرسود، شیعیان تن پرور ور فاه طلب بودند. کلمات امام خیلی تکان دهنده است. فرمود: اگر شیعیانم را امتحان کنم، می بینی فقط حرف میزنند؛ فقط وصفشان وصف شیعیان است؛ در عمل خبری نیست. اگر آنها را امتحان کنم، همه مرتد میشوند! از دین هم دست برمیدارند.

مبلغ حوزه گفت شیعیان زمان امام موسی بن جعفر علیهماالسلام مسئله اعتقادی نداشتند؛ مشکل از راحت طلبی آنها بود. اهل اقدام و مبارزه نبودند. اگر ما امروز نتوانیم ده نفر از کسانیکه دشمن دانا و دوست نادان و ناتوان و نفوذیها باعث شده اند از شرکت در انتخابات منصرف شوند، مجاب کنیم که در انتخابات شرکت کنند، نمیتوانیم ادعای شیعه بودن و انقلابی بودن داشته باشیم. امام کاظم علیه السلام میفرماید شیعیان من بر بالشتهای راحت تکیه زده اند و ادعا دارند که شعیه علی بن ابیطالب علیه السلام هستند. شیعه کسی است که عملش قولش را تصدیق کند.

ایشان اشاره کرد: همه ما امتحان میشویم. برای این امتحانات ایمانمان را راسخ کرده ایم؟ در این امتحانات است که امثال شهیدان فاطمی میدرخشند و الگو میشوند. وقتی در مقطع دفاع مقدس بالای 90 درصد مردم حرف امامشان را اطاعت نمیکنند و به جبهه نمیروند، ما باید این 10 درصد رزمندگان و شهدا را الگوی خود قرار دهیم، نه 90 درصدی که جبهه نرفتند. باید خودمان را از جهت علمی و معنوی و از همه جهات قدرتمند کنیم، تا بتوانیم راه شهیدان فاطمی را ادامه دهیم.

وی افزود مساجد را ببینید، چند درصد شرکت کنندگان در نمازها و مراسمات مساجد جوان هستند؟ جوانان و نوجوانان ما آنطور که باید با مساجد و مراسمات مذهبی ارتباط ندارند؛ از آن طرف مدام سرگرم شبکه های اجتماعی هستند که کنترل آن به دست دشمن دین است. خدا نبخشد وزیری را که 7 سال و نیم دستور رهبرانقنلاب مبنی بر تشکیل شبکه ملی اطلاعات را عملی نکرد.

حجت الاسلام احمد پناهیان در پایان اشاره کرد: امیرالمومنین علیه السلام میفرماید: اَلشَّرِيعَةُ سُلْطَانٌ تَجِبُ لَهُ اَلطَّاعَةُ و اَلطَّاعَةُ سیاسه. مشکل آمریکا بگفته خودش اسلام علی علیه السلام است. آن دشمنی که الان مدعی است حاکمیت مطلق عالم باید بدستش باشد، نمیتواند ببیند نوجوانان و جوانان ما در سایه اسلام رشید و قدرتمند شوند، و انقلاب اسلامی را قدرتمند کنند؛ انقلابی که ادعا دارد حاکمیت جهانی باید بدست مهدی فاطمه باشد. با فکر و قلب و اعضا و جوارح و اراده جوانان ما میجنگد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است