یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ساعت ۲۰:۳۴

سکوت معنادار سایت جماران مقابل تحریفهای خط حضرت امام

میلاد امام باقر علیه السلام-24بهمن99: وقتی در دهه فجر تحریفهای آشکار نسبت به خط و راه امام توسط رئیس جمهور انجام می گیرد، سایت جماران سکوت میکند؛ اما در بیانیه صادر شده توسط نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، وقتی از بنیانگذار جمهوری اسلامی و آرمان و اهداف قیام او نام برده میشود، اما از روی سهو فقط نام حضرت امام ذکر نمیشود، جنجال بپا میکند و تهمت میزند.

مراسم جشن میلاد امام محمد باقر علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 24 بهمن 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حاکمیت با سلاح علم بدست می آید

مکتب ما مکتب باقری و جعفری است. در تاریخ اسلام مأموریت امام باقر علیه السلام حرکت و جهاد عظیم روشنگری بود. بسط و گسترش عمیق معارف دینی، که پایه و اساس این تمدن عظیم اسلامی است، اتفاق ویژه و منحصر بفردی بود. گرچه امام باقر علیه السلام بین ما مسلمین خیلی غریب است. این غربت از مضجع ایشان در بقیع که 96 سال با خاک یکسان است، کاملا مشهود است. بهره مندی از این بحر بی کران فقه دین و معارف عمیق اسلامی توسط امام باقر علیه السلام برای ما به یادگار مانده، و این باعث افتخار و مباهات و باعث عظمت و عزت ماست.

دوران امام باقر علیه السلام دوران ویژه ای بود. علیرغم حاکمیت سلاطین جور، فراغتی ایجاد شده بود برای ائمه. واقعه کربلا باعث ترس امویان شده بود از اینکه دستشان را به خون ائمه آلوده کنند. لذا زمینه گسترش معارف عمیق اسلامی فراهم شده بود. جامعه اگر آمادگی نداشته باشد، شکافتن علم دین معنا ندارد: یَبْقُرُ عِلْمَ الدِّینِ بَقْرا. خون امام حسین علیه السلام و آماده سازی این بستر توسط امام سجاد علیه السلام، این فرصت را به امام باقر علیه السلام داد که به نقطه کانونی قدرت دین بپردازند، یعنی علم. اَلعِلمُ سُلطان. کسی که سلاح برنده علم را داشته باشد، قدرت حاکمیت بدست اوست.

امام باقر علیه السلام باید بستر را فراهم میکردند برای حاکمیت قطعی ائمه معصومین بعد از ایشان. وقتی از امام باقر علیه السلام پرسیدند قیام کننده آل محمد کیست، امام دست روی شانه فرزندشان صادق علیه السلام گذاشتند و فرمودند هَذَا وَ اللَّهِ قَائِمُ آلِ مُحَمَّدٍ. قسم جلاله یاد کردند. یعنی همانطور که ما الان منتظر ظهور بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه هستیم برای گسترش حاکمیت الهی، همین انتظار از امام صادق علیه السلام در آن زمان می رفت برای تشکیل حکومت اسلامی.

 

امام باقر علیه السلام بخاطر غربت به علم آموزی نپرداخت!

يَا ثَابِتُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى قَدْ كَانَ وَقَّتَ هَذَا الْأَمْرَ فِی السَّبْعِينَ فَلَمَّا أَنْ قُتِلَ‏ الْحُسَيْنُ‏ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ اشْتَدَّ غَضَبُ‏ اللَّهِ‏ تَعَالَى عَلَى أَهْلِ الْأَرْضِ فَأَخَّرَهُ إِلَى أَرْبَعِينَ وَ مِائَةٍ. خدای متعال برای فرج وقت تعیین کرده بود. هفتاد سال بعد از پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بنا بود فرج حاصل شود، اما بخاطر قتل اباعبدالله الحسین علیه السلام خدا بر اهل زمین غضب کرد و بمدت 140 سال این فرج به تأخیر افتاد. 140سال در همین حوالی دوران حیات امام صادق علیه السلام میشود. جامعه ای که حسین بن علی علیهماالسلام را به قتل رسانده، باید برای امر ظهور و فرج آماده شود. این آماده سازی را امام سجاد و امام باقر علیهماالسلام باید انجام میدادند، تا امام صادق علیه السلام امر را تمام کند. یک تحول عمیق باید بعد از کربلا در مردم ایجاد شود. تحول عمیق علمی، معرفتی، فکری، قلبی، انگیزشی، اراده ای، عملی و فعلی.

همین الان ببینید انقلاب اسلامی چطور بستر ظهور را آماده میکند. در این 42 سال چطور جامعه آماده میشود برای رسیدن به قله و درجه ای که خدای متعال اذن فرج را صادر کند. تأکید رهبرانقلاب در این سالها نسبت به قشر جوان و فرهیخته چه در حوزه و چه در دانشگاه، تعمیق معارف اسلامی است. بارها به این امر تأکید کرده اند. جامعه باید برای امر فرج آماده شود. هر جامعه ای قابلیت حاکمیت امام حق را ندارد.

امام باقر علیه السلام نه بخاطر غربت و تنهایی و فراغت به علم آموزی روی آورد. این بستر علم برای تدارک خون سیدالشهدا علیه السلام و تدارک نهضت تمدن و حاکمیت اسلامی در جهان گسترده شد. امام صادق علیه السلام حدود 4-5 هزار شاگرد داشتند. امام صادق علیه السلام به این شاگردانش میفرمود: از من سوال کنید قبل از اینکه مرا از دست بدهید. بیشتر و بهتر و عمیق تر معارف اسلامی را بفهمید. ولایت فقیه را باید عمیقا بفهمیم. اگر ولایت خدا و رسول خدا را پذیرفتیم، چطور در ولایت فقیه می مانیم؟ عمیق معنای ولایت را نفهمیده ایم. چطور است که بعد از 42 سال برخی نسبت به اصل این نهضت و قیام تردید دارند؟ متوجه نشده اند انقلاب اسلامی برای چیست.

 

کمر همت رئیس جمهور به تحریفهای پی در پی!

روز 22 بهمن مردم واقعا با وجود این همه زمینه برای شرکت نکردن در راهپیمایی واقعا حماسه آفریدند. خیلی ها حتی پیاده آمدند، با وجود همه این فشارها. با وجود این همه مسئله و این همه مشکلات معیشتی که بخاطر سوءمدیریتها دچار شده اند. رییس جمهور بعد از صحبتهای عجیب 12 بهمن در حرم حضرت امام، در 22 بهمن هم گفت «ارث و میراث پیامبر مذاکره و گفتگو و صلح با دشمن است»! اینجا هیچکس نیامده حرف و نظر شخصی شما را بشنود. شما باید سیاست اصلی نظام را در این تریبون رسمی عنوان کنید، نه حرف خودتان را بزنید. اصلا شما چه اهمیتی دارد نظرتان، چه درست چه غلط؟!

چون پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله صلح حدیبیه داشت، این اصل است یا استثنا؟ در طول تمام جهاد پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله، فقط یکبار صلح رخ داد، آن هم موقت، و دلیلش هم در قرآن صریحا ذکر شده. ارث رسول الله صلی الله علیه و آله جهاد و مبارزه است. هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدى وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ(توبه 33). کله، چه کسی این کار را خواهد کرد؟ پیغبمراکرم صلی الله علیه و آله فرمود سیره و سنت من شمشیر است. بعد میگویید ارث رسول الله صلی الله علیه و آله صلح با دشمن است؟!

واقعا شما به صلح امام حسن علیه السلام افتخار میکنید؟! امام مجتبی علیه السلام از این صلح به یک امر تحمیلی یاد کردند، نه افتخار! حضرت امام مگر نفرمود صلح به امام مجتبی علیه السلام تحمیل شد؟ چرا شما در حرم امام خط و راه امام را تحریف میکنید؟ مشی حضرت امام صلح با دشمن بود، که شما در تبیین جریان انقلاب اسلامی به صلح و گفتگو با دشمن افتخار میکنید؟ از حق امام چه کسی میخواهد دفاع کند؟ آیا ارثی که از رسول الله صلی الله علیه و آله به روح الله رسید صلح با دشمن بود؟

مگر شما دهه 60 در مجلس شورای اسلامی جلسات مخفی نداشتید برای پایان دادن به جنگ، و نگران این نبودید که حضرت امام این جلسات را متوجه شود؟ و وقتی امام از این جلسات باخبر شد ناراحت شد و به این افراد عتاب کرد، و این جلسات تعطیل شد. حال شما میخواهد امام و خط امام را تبیین کنید؟!

 

سکوت معنادار سایت جماران مقابل تحریفهای خط حضرت امام

وقتی این تحریف آشکار در 22 بهمن صورت میگیرد، سایت جماران سکوت میکند؛ اما در بیانیه صادر شده توسط نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، وقتی از بنیانگذار جمهوری اسلامی و آرمان و اهداف قیام او نام برده میشود، اما از روی سهو فقط نام امام خمینی ذکر نمیشود، جنجال بپا میکند و تهمت میزند و نسبت ناروا میدهد.

چهار پیام محوری حضرت امام و انقلاب اسلامی در این بیانیه ذکر شد بود: اول اینکه این انقلاب جلوه ای از نهضت پرعظمت حضرت محمد صلی الله علیه و آله است. دوم اینکه 22 بهمن سرآغاز حکومت الله در جهان است. سوم اینکه 22 بهمن سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان بود. و چهارم اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران نقطه آغاز انقلاب جهانی اسلام است. این بیانیه فاخر و قویم و محکم اصل و اساس این انقلاب را مُرّ خط و مشی امام تبیین میکند، و به شایستگی و زیبایی به آن اشاره میکند. شما این خط روشن را در این بیانیه نمی بینید، و فقط این ایراد را میگویید که اسم حضرت امام سهوا فراموش شده، و جنجال بپا میکنید؟ اما در برابر تحریف خط امام توسط رییس جمهور سکوت میکنید.

و بعد این غوغاسالاری و پرداختن به یک موضوع حاشیه ای و محور قراردادن آن را بسط به سپاه و صداوسیما بدهید، و نهادهای متعلق به خط امام را مورد هجمه قرار میدهید. این امانت داری شماست؟ شما باید روزی فریاد میزدید که در همین حرم امام استادی که به اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که واحد آشنایی با امام را در دانشگاهها تدریس میکنند درس میداد، و به آنها گفت «امام اگر امروز بود از اصول خود دست برمیداشت»! این حمله به امام است. اگر راست میگویید ودغدغه امام و انقلاب دارید، مقابل این تحریفها موضع بگیرید.

 

سایت جماران را اسیر حزب گرایی نکنید

رهبرانقلاب در سخنرانی روز 14 خرداد چند سال پیش یک ساعت تمام از حمله و هجمه به امام و تحریف شخصیت و راه امام سخن گفتند، شما چه کردید در سایت جماران؟ احترام شما به احترام روح الله است. احترام شما وقتی حفظ میشود که احترام خط امام و راه امام و پیروان امام و امت امام و ولایت برآمده از فرامین و منویات امام را حفظ کنید. نه خود را کوچک و حقیر کنید و در حد جریانهای خُرد سیاسی، برای تشویش اذهان عمومی و برداشتن فشار از گُرده یک جریان سیاسی خاص که در مدیریت کشور موفق نشده، فضا را فتنه آلود و غبارآلود کنید. به خود بیایید. ساحت امام خیلی عظمتش بیشتر از این است که به یک غوغاسالاری موهوم بپردازید.

امام زنده است، نام و راه امام زنده است، انقلابش زنده است، برای آنکه اسلام زنده است؛ و تا اسلام زنده است، فرزندان امام زنده اند، و از این ساحت پاسداری میکنند. از فتنه انگیزی دست بردارید. ببینید کسانیکه به اسم انقلاب و امام محورهای اساسی تفکر امام را تحریف میکنند، چه کسانی هستند. نفاق پنهان کار میکند. گرچه آخرالزمان است و فتنه انگیزها رسوا میشوند.

حضرت امام فریاد استقلال را بلند کرد. گفت برده آمریکا و شرق و غرب نباشید. در سخنرانی علیه کاپیتولاسیون هم همین شعار را فریاد زد. کسانیکه میگویند امروز روز استقلال نیست، و استقلال امروزه معنا ندارد، و باید جهانی باشیم یعنی وابسته به جهان باشیم، و افکار انحرافی سریع القلم ها را در جامعه نشر میدهند، آنجا شما باید فریاد بزنید. چون استقلال اساس فکر حضرت امام و انقلاب اسلامی است. وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ(انفال 60). اینها فریادهای امام است.

کسیکه بگوید من به صلح امام حسن علیه السلام افتخار میکنم، یعنی من به غربت حجت حق و اسیرشدن امام حق توسط امام کفر یعنی معاویه افتخار میکنم! تصمیم امام حسن علیه السلام برای صلح تصمیم درست و بجایی بود، چون امام یار نداشت. اما صلح با دشمن هیچگاه اصل نیست. حضرت امام مگر نفرمود صلح به امام حسن علیه السلام تحمیل شد؟ بعد رییس جمهور روز 22 بهمن میگوید صلح ارث پیامبر است، و سایت منتسب به بیت حضرت امام هم صدایش در نمی آید!؟

 

حضرت امام پرورش یافته مکتب باقرالعلوم

حضرت امام در مکتب باقرالعلوم علیه السلام پرورش پیدا کرده. رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ. همان قمی که در آخرالزمان در علم و مطالبه حق حجت بر جهان میشود. و سَيأتي زَمانٌ تكونُ بَلْدةُ قُمّ و أهلُها حُجّةً على الخلائقِ ، و ذلكَ في زمانِ غَيْبَةِ قائمِنا عليه السلام إلى ظُهورِه.

توقع آمریکا این است که در برابر آنها کُرنش کنیم و تواضع نشان دهیم. از قاعده قدیمی چماق و هویج دست برنمیدارند. یک لبخند میزنند، و در همین حین ضربه شان را میزنند. همین دولت دموکرات، با شما قدم میزند، لبخند میزند، اما همان موقع تحریمها افزایش پیدا میکنند. کسیکه این سیاست را در رفتار آمریکا نمی بیند، باید عینکش را عوض کند!

هشام بن عبدالملک به اطرافیانش گفت من محمد بن جعفر (علیهماالسلام) را در بدو ورود به کاخ تحقیر و تخریب میکنم، و شما هم بعد از من ادامه دهید. مثل خاتمی که به نیروهای فعال مجازی جریان اصلاحات دستور داد چهره های انقلابی را تخریب و تحقیر کنید و تهمت بزنید، تا فشار از جریان ما کم شود. امام باقر علیه السلام به کاخ هشام وارد شدند و دستشان را بلند کردند و فرمودند السلام علیکم. سلام به همه کرد و نشست. به کدخدا سلام خاص نکرد!

احمدی نژاد نام مینوسید به جو بایدن و میگوید «من برای تو دعا میکنم». لیاقت تو همین است! بیچاره حزب اللهی هایی که هنوز تو را نشناخته اند! میگوید «ترامپ را مردم بیدار و آگاه آمریکا سرنگون کردند». واقا شما اینطور می بینید؟ مگر آمریکای ترامپ و جو بایدن با هم فرق دارند؟! انتخاب دولت دموکرات که از روز اول پیروزی انقلاب در این کشور فتنه کرد، انتخاب این خط و مشی و جریان حزبی را بیداری و آگاهی مردم می نامید؟ این خط امام است؟!

 

بیانیه دهه فجر شورای هماهنگی، همه اش برآمده از آرمان امام و انقلاب بود

امام باقر علیه السلام مقابل هشام کرنش نکردند. برای نشستن هم اجازه نخواستند. هشام ناراحت شد. امام را توبیخ کرد و توهین کرد: يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ لاَ يَزَالُ اَلرَّجُلُ مِنْكُمْ قَدْ شَقَّ عَصَا اَلْمُسْلِمِينَ وَ دَعَا إِلَى نَفْسِهِ وَ زَعَمَ أَنَّهُ اَلْإِمَامُ سَفَهاً وَ قِلَّةَ عِلْمٍ. «شما کسانی هستید که خود را امام مسلمین میدانید، مردم را به حاکمیت خود دعوت میکنید، ریاست طلبید. علم و قدرت و توانی هم برای مدیریت ندارید»! هشام ساکت شد. اطرافیان هشام (شما بشنوید فعالان رسانه ای اطراف هشام!) این حمله را ادامه دادند. شما فکر میکنید حمله به سپاه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و صداوسیما نسبت به جریان و خط امام، این هدایت شده نیست؟ تصادفی است؟ این برنام ریزی شده است، مثل هشام که برای تضعیف امام باقر علیه السلام برنامه ریزی کرده بود و با اطرافیانش نقشه ریخته بود. بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، همه اش بر اساس آرمان امام و انقلاب تنظیم شده بود. عصبانیت شما قابل درک است. عصبانیت شما از این همه قوام و استحکام این بیانیه است. این رویداد امتحان خوبی بود!

درباری های هشام و لشکر دستگاه رسانه ای هشام حرفها و تهمت هایشان را زدند. سپس امام باقر علیه السلام فرمود «أَيُّهَا اَلنَّاسُ»! نفرمود ای مومنین، نفرمود ای مسلمانان! یاد کلام حضرت زهرا سلام الله علهیا می افتیم: معاشرالناس. به مهاجر و انصار پای رکاب پیغبمراکرم صلی الله علیه و آله را معاشرالناس خطاب کردند. امام باقر علیه السلام ادامه دادند: أَيْنَ تَذْهَبُونَ؟ حجت و رهبر و عالم و مرجع یعنی این. این نگاه امام باقر علیه السلام برآمده از عمق معارف اسلامی است. وَ أَيْنَ يُرَادُ بِكُمْ؟ «کجا میروید؟ شما را بازی میدهند، کجا میروید؟ کسیکه به شما دستور داده به ولی خدا توهین کنید، شما را فریب میدهد. قصد دیگری دارد. حواستان را جمع کنید. ببینید قصد هشام از توبیخ من چیست»؟ بِنَا هَدَى اَللَّهُ أَوَّلَكُمْ وَ بِنَا يَخْتِمُ آخِرَكُمْ. روح الله پرورش یافته چنین مکتب مقتدری است. امام باقر علیه السلام فرمود «خدا بوسیله ما شما را هدایت کرد. خدا اول و آخر عالم را با ما ایجاد و ختم میکند». اینطور نیست که کسی روز 12 بهمن در حرم امام صحبت کند و مردم را تحریک به رفراندوم کند. ولایت الی الابد محور است و ادامه دارد.

فَإِنْ يَكُنْ لَكُمْ مُلْكٌ مُعَجَّلٌ فَإِنَّ لَنَا مُلْكاً مُؤَجَّلاً. فرمود «اگر شما الان حکومت و قدرت دارید، این تمام شدنی است. زود تمام میشود. اما حاکمیت و مالکیت ما تمام شدنی نیست». وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ(قصص 5). وقتی امام زمان ارواحنا فاه بیایند، رجعت ائمه یکی پس از دیگری آغاز میشود، و این ورق دیگر برنمیگردد. این منافقین هستند که گمان میکنند حاکمیت ولی خدا پایان پذیر است. وَ لَيْسَ بَعْدَ مُلْكِنَا مُلْكٌ. فرمود «بعد از حکومت ما حکومتی نیست». لِأَنَّا أَهْلُ اَلْعَاقِبَةِ يَقُولُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ اَلْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ. «خدای متعال فرمود عاقبت نصیب متقین یعنی ما ائمه است». این یعنی روح انقلاب اسلامی. این یعنی یَبْقُرُ عِلْمَ الدِّینِ بَقْرا. این است نگاه عمیق اسلام نسبت به ولایت و حاکمیت دینی. بنی امیه و بنی عباس تمام شدند و زوال یافتند. این ولایت و حاکمیت اسلام است که باقی مانده و باقی می ماند الی الابد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است