چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ساعت ۰۰:۱۱

بصیرت در مکتب حاج قاسم یعنی به شرایط و امکانات نگاه نکن، به فرمان امامت اعتماد کن

نشست سیاسی مجازی «بصیرت در مکتب سلیمانی»-دوشنبه۸دی۹۹:ارادت سردار شهید سلیمانی به حضرت زهرا سلام الله علیها ویژه بود. در یک جنگ نیابتی بین المللی مقابل 160 کشور ایستاد و توجهش فقط به فرمان امامش بود. بصیرت در مکتب حاج قاسم یعنی به شرایط و امکانات نگاه نکن، به فرمان امامت اعتماد کن. در این جنگ علمی و اقتصادی و سایبرنتیک، فقط به فرمان اماممان نگاه کنیم.

درآستانه یوم الله 9 دی و دهه بصیرت و در شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، نشست سیاسی مجازی «بصیرت در مکتب سلیمانی» دوشنبه ۸ دی ماه ۹۹ با همت فرهنگی هنری ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان و سیاسی سپاه نجف آباد و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین احمد پناهیان و مداحی حجت الاسلام علیرضا ربانی منش بصورت مجازی برگزار شد.

بصیرت، تشخیص درست، عمل به هنگام

در این نشست حجت الاسلام احمد پناهیان طی سخنانی گفت اگر جامعه ای اهل بصیرت بود، عمیق وقایع را می بیند. وقتی عمیق دید، تصمیم گیری درست و بموقعی خواهد داشت. وقتی تصمیم گیری بهنگام کرد، عزم و انگیزه اش برای ورود به میدان عمل چند برابر میشود. اگر ملتی بصیرت نداشت، یعنی چشم قلبش به حقایق باز نبود، گوشش به دهان مردم و فضاهای مجازی و اطلاعات بولتنی و رسانه ای صرف بود و عمیق وقایع را ندید و بصیرت نداشت، اولا تشخیص درستی نمیدهد، ثانیا به تصمیم درست نمیرسد، ثالثا اگر به تصمیم هم رسید، بموقع وارد عمل نمیشود. کار میرسد به قیام توابین و مختار که به موقع عمل نکردند.

ایشان افزود بصیرت مسئله مهم و اساسی است. حضرت زهرا سلام الله علیها نمونه تمام عیاری در بصیرت و فهم عمیق است. وقتی مهاجر و انصار یعنی انقلابی های زمان صدر اسلام که با پیامبراکرم صلی الله علیه و آله سختیها و مرارتها دیدند و شهید و مجروح دادند، وقتی حقیقت را درست ندیدند، و اگر هم دیدند وارد بموقع میدان عمل نشدند، حضرت زهرا سلام الله علیها را تنها گذاشتند، اما این باعث نشد حضرت از آنچه که به آن رسیده بود چشم پوشی کند و کوتاه بیاید. امام صادق علیه السلام فرمود فما أجابها أحد. وقتی فاطمه سلام الله علیها وارد میدان شد، هیچکس درخواستش را اجابت نکرد و به یاری او نشتافت.

ایشان گفت حضرت زهرا سلام الله علیها برای اینکه جامعه را بسمت بصیرت یعنی عمیق دیدن سوق دهند، و چشم دلشان را به حقایق باز کنند، یک جمله ای دارند. وقتی زنان مهاجر و انصار به ملاقات حضرت آمدند و از حال حضرت سراغ گرفتند، حضرت در پاسخ به صدماتی که به جسم و روح ایشان وارد شده بود نپرداختند. سراغ اصل مطلب رفتند. دهه بصیرت یکی از شاخصه هایش این است. اگر 9 دی و 19دی جزو ایام الله شد، چون به عنصر ولایت که اصل و عمود خیمه دین است پرداخته شد. حضرت فرمود: میدانید برای چه همسران شما که سابقه رزم و جهاد دارند، علی علیه السلام را همراهی نکردند و امامت او را برنتافتند؟ علی علیه السلام را قبول داشتند؛ علم و تقوا و زهد و اخلاص و شجاعت و تدبیر و سیاست علی علیه السلام را که همه قبول داشتند. میدانستند که حق با علی علیه السلام است. پس مشکلشان چه بود؟ حضرت زهرا سلام الله علیها میفرماید: ما نَقَمُوا وَاللّهِ مِنْهُ اِلاّ نکیرَ سَیفِه. مشکلشان صلابت شمشیر علی علیه السلام بود. روحیه جهادی و انقلابی و مبارزاتی ایشان بود. اگر امیرالمومنین علیه السلام بعد از پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله حاکم شود، سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله را ادامه میدهد. سنت پیامبر صلی الله علیه و آله هم شمشیر بود: بُعِثْتُ بِالْجِهَادِ وَ لَمْ أُبْعَثْ بِالزُّرَّاعِ. علی علیه السلام در جامعه عزیز و محترم باشد، اما حاکم و امام نباشد! ما از جنگ و مبارزه و جهاد خسته شده ایم.

 

بصیرت در مکتب حاج قاسم یعنی به شرایط و امکانات نگاه نکن، به فرمان امامت اعتماد کن

حجت الاسلام احمد پناهیان گفت حضرت زهرا سلام الله علیها دقیقا دست گذاشتند روی نقطه ضعف اساسی امت اسلام. نقطه ضعفی که امروز هم در جامعه انقلابی ما وجود دارد. هنوز هم هستند سامری های امت اسلام هستند. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود سامری های امت من کسانی هستند که شعارشان لاحرب است؛ نه به جنگ؛ مبارزه و انقلابی گری نه؛ با همه کنار بیاییم، کوتاه بیاییم. کسانیکه فتنه 88 را بپا کردند، مسئله اصلی شان چه بود؟ موسوی چه شخصیتی داشت؟ برگردید به دهه شصت. یکسال بعد از فتنه 88 آمریکاییها پرده از اسرار موسوی برداشتند؛ گفتند ما از سال 61 با دفتر موسوی نخست وزیر وقت ارتباط داشتیم، برای اینکه موسوی امام خمینی را مجاب کند برای خاتمه دادن به جنگ. دشمن به زعم خودش میخواست ارتش نوپای ایران را چند روزه زائل کند؛ دشمن بعد از آزادی خرمشهر فهمید این نظام شکست ناپذیر است؛ لذا از همان سال 61 بدنبال خاتمه جنگ بودند، و رابط آنها در ایران دفتر موسوی و اطرافیانش بود. وقتی بسیج مردمی به کمک نیروهای مسلح آمد و خرمشهر آزاد شد، دشمن غالفگیر شد.

ایشان گفت ارادت سردار شهید سلیمانی به حضرت زهرا سلام الله علیها ویژه بود. به برخی رزمندگان دفاع از حریم اهلبیت میگفت «همانطور که امیرالمومنین علیه السلام فرمود وقتی در جنگها کار سخت میشد ما به پیغبمر صلی الله علیه و آله پناه میبردیم، ما هم در جنگ وقتی گرفتاری و مشکلات زیاد میشود و به بن بست میرسیم، به حضرت زهرا سلام الله علیها پناه میبریم». ما بن بست نداریم. هم در دولت فعلی و هم دولت قبل بارها به سردار گفتند که جنگ را تمام کنیم، ما نمیتوانیم سوریه را آزاد کنیم. اما نگاه سردار سلیمانی به فرمان رهبرانقلاب بود. زمان جنگ برخی فرماندهان جنگ به حضرت امام میگفتند ما نمیتوانیم با آمریکا و ناوهایش بجنگیم. اما حضرت امام تا سال 67 در برابر این هجمه ها مقاومت کرد. اما یک فرمانده بصیر جنگ مثل سردارسلیمانی هم هست که در یک جنگ نیابتی بین المللی مقابل 160 کشور می ایستد و چشمش فقط به فرمان امامش است.

مبلغ حوزه افزود بصیرت در مکتب حاج قاسم یعنی به شرایط و امکانات نگاه نکن، به فرمان امامت اعتماد کن. در این جنگ علمی و اقتصادی و سیاسی و سایبرنتیک، به فرمان اماممان نگاه کنیم. کسینجر رسما گفت جنگ بیولوژیک برای این است که حاکمیت جدید ما در عالم پیاده شود. از سالها قبل روی این طرح کار کرده اند که بتوانند مستقیم با مردم ارتباط بگیرند، و از طریق فضای مجازی با مردم دنیا ارتباط مستقیم برقرار کنند؛ حکمرانی شبکه ای ایجاد کنند و مردم دنیا را آنطور که میخواهند مدیریت کنند. ببینید چطور پروتکل هایشان را با تحکم به مردم دنیا تحمیل میکنند. سازمان بهداشت جهانی یکی از آژانس های زیرمجموعه ارتش و وزارت دفاع آمریکاست.

 

یک پایه بصیرت دشمن شناسی است

حجت الاسلام پناهیان گفت حاج قاسم به رزمندگان گفت همانطور که امیرالمومنین علیه السلام در جنگها به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله پناه میبرد و راه باز میشد، ما هم به حضرت زهرا سلام الله علیها پناه میبریم و بن بست ها باز میشود. رهبرانقلاب گفتند مشکلات اقتصادی راه چاره دارد و حل شدنی است؛ بن بست وجود ندارد. اما برخی مسئولین ما گفتند ما باید روی انتخابات آمریکا سرمایه گذاری کنیم و امیدوار باشیم که بایدن بر سرکار بیاید، چون او جنگ طلب نیست. ای کاش حداقل اطلاعات سیاسی داشتند! دموکراتها چه کردند؟ داعش را همین دموکراتها ایجاد و مسلح کردند.

ایشان افزود یک پایه بصیرت دشمن شناسی است. 9 دی اگر مردم ما درست تشخیص نمیدادند، به امامشان پناه نمی بردند و حرف امامشان را فصل الخطاب قرار نمیدادند. مردم به کمک امام حسین علیه السلام دشمن و حیله او را درست تشخیص دادند. شهید صیاد شیرازی گفت حضرت امام گفته خرمشهر باید آزاد شود، تمام. اینکه چطور این بن بست را باز کنیم وظیفه ماست. در جمعی خصوصی به دوستانش گفته بود که قبل از عملیات متوسل به حضرت زهرا سلام الله شدم، حضرت فرمود شما یک قدم بردارید، باقی اش با من. چنین حرکت سرنوشت سازی نیازمند ایمان و بصیرت بالایی است.

رزمنده دفاع مقدس گفت 19 دی اتفاق عجیبی بود. مثل فتنه 88 نقطه کانونی حمله رژیم پهلوی بسمت حضرت امام بود. مردم درست تشخیص دادند و وارد میدان شدند. توهین به حضرت امام، توهین به رهبرانقلاب، توهین به یک مرجع دینی آغاز فتنه است. شکستن حرمت حضرت زهرا سلام الله علیها آغازگر یک سلسله جنایات بود که هنوز هم بعد از 1400 سال ادامه دارد. مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ. اگر اجازه دادیم به رهبرمان توهین شود، فتنه ای مثل 88 نظام را به سراشیبی سقوط خواهد کشاند. حضرت زهرا سلام الله علیها به میدان آمد چون حرمت رسول الله صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام شکسته شد. فرمود: اسرع ما خنتم الله و رسوله. چه زود به خدا و رسولش خیانت کردید. حرمت یک مرجع دینی شکسته شد، 19 دی بپا شد. حرمت رهبرانقلاب شکسته شد، 9 دی بپا شد. این یعنی بصیرت.

 

بیش از اطاعت و نصرت، تعظیم امام لازم است

حجت الاسلام احمد پناهیان با اشاره فه فتتنه 88 گفت دشمن فهمید خط قرمز انقلاب مقام ولایت و مرجعیت دینی مبارز و انقلابی است. ما الان پدیده تشیع انگلیسی هم داریم. کسیکه مدعی مرجعیت است، اما با دشمن سر یک سفره می نشیند. مقاله جفری هالورسون را حتما بخوانید. سال 89 گفت «ما اشتباه کردیم که به امام حسینِ شیعیان حمله کردیم. امام خمینی با بلندکردن پرچم امام حسین(علیه السلام)، پهلوی را یزید زمان معرفی کرد؛ لذا مردم با پرچم امام حسین(علیه السلام) بسیج شدند و حکومت یزیدی زمان را سرنگون کردند». هالورسون میگوید «حسین(علیه السلام) امام شیعیان است که در برابر استکبار زمانش یعنی یزید قیام کرد، و مبارزه و استقامت کرد و جانش و خانواده و عزیزانش را در این راه قربانی کرد. وقتی شیعیان این امامشان را دیدند که تا مرز جان دادن و غارت اموال و خانواده اش استقامت کرد اما در برابر استکبار کوتاه نیامد، از او الگو گرفتند».

ایشان افزود هالورسون میگوید «اگر میخواهید نظام اسلامی را سرنگون کنید، باید شبیه سازی کنید. باید جای حسین و یزید را عوض کنید. کاری کنید که مردم به ولایت فقیه بدبین شوند، و ولایت فقیه را با آل امیه و یزید مقایسه کنند، و ولی فقیه را به چشم یزید زمان ببینند. بعد یک مرجعیتی که با ما همراه باشد مثل جریان شیرازی را بعنوان حسین زمان معرفی کنید». میگوید «محمد شیرازی را که بخاطر سکته از دنیا رفته، بعنوان شهید معرفی کنید و بگویید حکومت اسلامی او را کشته. جریان شیرازی را  تقویت کنید. شبکه های اجتماعی و ماهواره در اختیارشان قرار دهید. اینها از آن دسته شیعیانی هستند که قائلند میشود با استکبار زندگی مسالمت آمیزی داشت». آمریکا روی جریانی که فقط او را دشمن ندانند سرمایه گذاری میکند و وارد مذاکره میشود؛ و بعد در مذاکره کمر او را میشکند. علت مخالفت ما با مذاکره این است. دشمن مذاکره را راهی برای نابودی طرف مقابلش میداند.

مبلغ حوزه و دانشگاه گفت قبل از فتنه 88 تا حدود دو سه سال بود مجموعه ها و برخی اساتید و جریانهای سیاسی به بهانه های مختلف به رهبرانقلاب حمله میکردند. آن موقع به انقلابی ها و سخنرانان و لیدرهای انقلابی میگفتیم اگر به این اهانت ها پاسخ درست ندهیم، به مشکل میخوریم. اما اکثرا میگفتند رهبرانقلاب خودشان گفته اند از من دفاع نکنید. وقتی کسی از سر جهالت حرفی میزند، بله مقابله نمیخواهد؛ اما اگر جریانی قداست زدایی از مقام ولایت را پیش گرفته، باید مقابله کرد. قرآن دستور میدهد: تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوهُ. تعظیم و تکریم جایگاه امام وظیفه همه است. بیشتر و پیشتر از اطاعت و نصرت امام، تکریم و تعظیم امام لازم است. اگر جامعه ای حرمت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را شکست و مردم تماشا کردند، امام را از مسند خلافت به زیر خواهند کشاند. فاطمه سلام الله علیها پاره تن پیغمبر را خواهند کشت. در فتنه 88 چه وحشتها و جنایتها و خسارتهایی به تهران زدند. چارد از سر زنان کشیدند. اگر جامعه ای در مقابل شکسته شدن حرمت امامش سکوت کند، خیانت کرده. إِنَّ فِي سُلْطَانِ اللَّهِ عِصْمَةً لِأَمْرِكُمْ.

 

سردار سلیمانی امیرِ بصیرت

حجت الاسلام پناهیان گفت بعد از فتنه 88 فرمانده یکی از گردانهای زمان جنگ لشکر ثارالله از سردار سلیمانی پرسید نظر شما راجع به آقای هاشمی چیست؟ جواب حاج قاسم خیلی دقیق و نشاندهنده ایمان راسخ و عمیق اوست. پاسخ داد: «این چه سوالی است؟ وارد جزییات نمیشوم، همینقدر بدان که اگر آقای هاشمی، همه علما و مراجع، همه سیاسیون و همه مردم یک طرف بایستند و رهبرانقلاب در طرف دیگر باشد، مطمئن باش من طرفی هستم که حضرت آقا هست». این مقام امیر سپاه دین است.

ایشان ادامه داد دهه بصیرت برآمده از ایمان قلبی و راسخ یک امت بود که دشمنی دشمن را بموقع و درست تشخیص داد و بموقع وارد عمل شد و موثر هم واقع شد و توطئه و فتنه دشمن را شکست. فتنه 88 ادامه دارد، چون فتنه گران 88 هستند. تاجزاده ها و حجاریانها و امجدها را ببینید، هر روز چند توئیت علیه رهبرانقلاب و نظام میزنند. مردم را علیه ولایت بدبین میکنند. حدود 6 ماه است حمله شان را به ولایت روزافزون کرده اند. مسئله اصلی دشمنان ما امروز نقطه کانون قدرت ما یعنی امام ماست که قدرت بسیج کردن مردم را دارد. پیوند مردم با امام نباید خدشه دارد شود. رهبرانقلاب گفتند نهضت کمکهای مومنانه را دنبال کنید. شاید اثر میدانی آن زودبازده نباشد، اما این حضور مهم است. نگذارید شما را در فضای مجازی و در انزوا و انحصار خود نگه دارند. با مردم ارتباط بگیریم. شبهه های ذهنی مردم را برطرف کنیم. مشکلات مردم را حل کنیم. رهبرانقلاب دستور دادند که در همه حوزه ها مسئله شناسی کنید، و مشکلات مردم را برطرف کنید.

حجت الاسلام احمد پناهیان در پایان گفت حضرت زهرا سلام الله علیها چون یک نفر بود کشته شد. اما امروز حضرت زهرا سلام الله علیها فاتح میدان است، مثل میدان دفاع از حریم اهلبیت و میدان فتح خرمشهر و دفاع مقدس. چون امروز ولایت و امامت بر مسند قدرت تکیه زده. مطمئن باشید تشخیص امامتان درست است. در میدانهای هفتگانه جهاد که اماممان برای ما ترسیم کرده اند، با تمام قدرت وارد شویم. در نهضت خدمت رسانی و نهضت روشنگری با تمام قوا وارد شویم. اگر آن روز فاطمه اطهر سلام الله علیها از امامش دفاع نمیکرد، امروز این حق و این امامت به ما نمیرسید.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است