شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ساعت ۲۲:۴۸

کسانیکه از ولی فقیه دفاع نمی کنند، از شک و ترسشان است

شب دوم ایام فاطمیه(به روایت ۷۵روز)-۶دی۹۹: خستگی و ناامیدی جایگاهی ندارد. عده ای منافق در حاکمیت میدان داری کنند، و ما خودمان را ببازیم؟ نمی توانیم دست قدرت خدا را در این انقلاب ببینیم؟ کسانیکه امروز از ولی فقیه مقابل این هجمه های بی سابقه دفاع نمی کنند، بخاطر ترسشان است. چون از درون تهی از ایمان و یقین هستند.

مراسم عزاداری شب دوم ایام فاطمیه به روایت ۷۵ روز در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم شنبه 6 دی 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

توهم رهبری جامعه توسط برخی انقلابی ها!

جریان انقلابی ما امروز بعضا به راحتی به رهبرانقلاب انتقاد میکنند. مستندی که از دیدارهای خصوصی رهبرانقلاب این ایام از صداوسیما پخش شد از جهاتی خوب است، که برخی شبهه ها که در ذهن مردم است برطرف میشود؛ در این سیل هجمه ها. اما از بابتی هم خوب نیست، چون خود رهبرانقلاب دارند از خودشان دفاع میکنند. جریان علمی و انقلابی و پیشکسوت ما کجایند؟ این شبهه ها را ما باید برطرف کنیم. این وظیفه ماست که ذهنیت جامعه را اصلاح کنیم. با انحرافاتی که در جامعه ایجاد میشود مقابله کنیم. نباید بگذاریم کار به جایی برسد که رهبرانقلاب خودشان از خودشان دفاع کنند. پس تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوهُ. جایگاهش کجاست؟

مقابل رهبرانقلاب انتقاد میکند که شما برای مردم دل نمی سوزانید! آقای حاتمی کیا با اینکه برخی کارهای خودشان هم نقدبردار است، اما دفاع خوبی کرد؛ گفت «این حرفهایی که ما میزنیم، اصلا واقعیت خارجی ندارد؛ در اثر جریان سازی رسانه ای دشمن این افکار و عقیده ها در ما شکل گرفته».

حفظ جایگاه امام بلافاصله پس از دستور به ایمان در قرآن صادر شده: عَزَّرُوهُ. خیلی از انقلابی ها براحتی از رهبرانقلاب ایراد میگیرند. برای برخی شبهه شده که اینها باید جامعه را رهبری کنند! همان شبهه ای که زمان امیرالمومنین علیه السلام هم بود. فرمود شما خودتان امام خودتان هستید. خیلی جریانهای سیاسی انقلابی و ارزشی برای خودشان اولویت ترسیم میکنند، تصمیم میگیرند، و جامعه را رهبری میکنند.

 

جریان نفاق همیشه نفوذ و قدرت داشته

حضرت زهرا سلام الله علیها شهید نادیده گرفتن دستور تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوهُ شدند. این جامعه از کجا به اینجا رسید که حرمت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله شکسته شد؟ این ریشه در زمان حیات خود پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله داشت. جریان نفاق در زمان همه انبیاء و همینطور در زمان حیات پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله شکل گرفت. بعد از رحلت رسول الله صلی الله علیه و آله این جریان نفاق قدرت ظهور و بروز پیدا کرد. پیغبمراکرم صلی الله علیه و آله از خدا خواست روز غدیر خم جانشینی امیرالمومنین علیه السلام را مطرح نکند، چون می دید که مردم ولایت امیرالمومنین علیه السلام را نمی پذیرند.

امروز ما به رهبرانقلاب ایراد میگیریم که چرا جریان نفاق در طول انقلاب انقدر قدرت گرفته و در حکومت نفوذ کرده، و امروز کار ما به اینجا رسیده؟ سلمان فارسی در دلش تردیدی به عملکرد امیرالمومنین علیه السلام پیدا شد، و همین شک باعث شد امیرالمومنین علیه السلام حتی سلمان را از جایگاه اطمینان به امام حق و دفاع از حق کنار بگذارد. امام باقر علیه السلام فرمود فقط مقداد باقی ماند و به امیرالمومنین علیه السلام شک نکرد!

إِنَّما تُنْذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّكْرَ(یس 11). فقط کسیکه تابع ذکر است را میتوان از غفلت بیدار و هدایت کرد؛ نه هر کسیکه مدعی ایمان بود. فقط تابعین نجات می یابند و هدایت میشوند. 124 هزار پیغمبر مبعوث شدند، محصول این همه نبوت، تربیت اولیا و انسانهای مقرب بودند. در این دنیایی که امیال و هوسها و شیاطین جنی و انسی همه در پی گمراهی انسان هستند، تربیت اولیا و مقربین در این فضا واقعا کار بزرگی است. قدرت الهی پشت این نظام اسلامی را هم در کنار برخی نواقص ببینیم.

 

کسانیکه از ولی فقیه دفاع نمیکنند، از شک و ترسشان است

انسانهای ارزشی که به دفاع از امامشان بلند نمیشوند، دلیلش این است که تردید دارند و بعضا مأیوسند. وقتی خودش به امامش شک دارد، چطور میخواهد از جایگاه امام دفاع کند؟ کسانیکه در وجودشان ذره ای خلل نیست مثل حاج قاسم سلیمانی میتوانند از امام حق دفاع کنند. یکی از نزدیکان ایشان میگفت یکی از همرزمان سردار در گردان سیدالشهدا در زمان جنگ بعد از فتنه 88 به حاج قاسم گفت نظرت راجع به آقای هاشمی چیست؟ حاچ قاسم جواب داد «این چه سوالی است؟ نمیخواهم به جزییات بپردازم، فقط همین را بگویم که اگر آقای هاشمی و همه علما و مراجع و همه مسئولین و قاطبه دولت و همه و همه یک طرف باشند، و مقام معظم رهبری طرف دیگر باشد، من طرفی هستم که مقام معظم رهبری ست»! این یعنی ایمان و بصیرت. تردید در دلش راه ندارد. اگر مثل سردار سلیمانی در جامعه زیاد باشند، انسانهای حقیری مثل تاجزاده و حجاریان که تا چند وقت پیش فاتحه جریان اصلاح طلب را خودشان خوانده بودند، هر روز چند توئیت نمیزنند علیه رهبرانقلاب.

وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ لَمَا آتَيْتُكُمْ مِنْ كِتَابٍ وَحِكْمَةٍ ثُمَّ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَكُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَلَتَنْصُرُنَّهُ (آل عمران 81). میفرماید نه فقط شما امت اسلام، بلکه من از انبیاء امتهای گذشته عهد و میثاق گرفتم بابت رسول خدا. چرا خدای متعال عنوان میکند که از امتها و انبیاء امتهای گذشته عهد و پیمان گرفتم؟ خداوند میخواهد جایگاه والای رسول الله صلی الله علیه و آله را متذکر شود. میفرماید از آنها عهد گرفتم که «لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ» حتما حتما باید به رسول من ایمان بیاورند. و «وَ لَتَنْصُرُنَّهُ» و بعد از ایمان باید او را یاری کنند. انبیاء گذشته چطور باید رسول الله صلی الله علیه و آله را یاری میکردند، در حالیکه هنوز رسول خدا به این دنیا نیامده؟ یکی از معانی و مصادیقش این است که انبیاء باید در دوره خودشان رسالتشان را کامل انجام میدادند برای هدایت نوع بشر، تا بستر را فراهم کنند برای ظهور پیامبر آخرالزمان، تا او بیاید و کار را تمام کند:  لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ.

انبیاء چه مرارتهایی را متحمل شدند؟ در یک روز هفتاد پیغمبر را ذبح کردند. همه باید تکلیفشان را انجام دهند. ما در زمانی قرار داریم که این پیامبر آخرالزمان مبعوث شده، و دوازده معصوم پس از ایشان به امامت رسیده اند، و پس از 1400 سال آخرین امام در پرده غیبت سایه ولایتش بر عالم مستدام است. همه باید پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را یاری کنند. امام صادق علیه السلام در خصوص آیه: يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ(توبه 119). فرمود: یعنی شما با ما ائمه همراه باشید برای نصرت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله. چون ما بذل جان میکنیم در راه حاکمیت الهی، و ما رسول الله صلی الله علیه و آله را نصرت میدهیم، و سوم اینکه ما به دین عزت میبخشیم. انبیاء و ائمه معصومین همه عهد بسته اند با خدای متعال برای نصرت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله.

خستگی معنا ندارد؛ یأس و ناامیدی جایگاهی ندارد. عده ای منافق در حاکمیت میدان داری کنند، خودمان را ببازیم؟ نمیتوانیم دست قدرت خدا را در این انقلاب ببینیم؟ دست قدرت خدا را نمی بینیم که از ولی خدا دفاع نمیکنیم؛ چون میترسیم. کسانیکه امروز از ولی فقیه مقابل این هجمه های بی سابقه دفاع نمیکنند، میترسند. از درون تهی از ایمان و یقین هستند. رسانه ملی مجبور میشود دیدارهای خصوصی رهبرانقلاب را پخش کند، تا خودشان از خودشان دفاع کنند.

 

خواب دشمن برای حکمرانی شبکه های مجازی

وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ لَمَا آتَيْتُكُمْ مِنْ كِتَابٍ وَحِكْمَةٍ ثُمَّ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَكُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَلَتَنْصُرُنَّهُ (آل عمران 81). پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را یاری کنید. رسول خدا صلی الله علیه و آله در زمان حیاتش تنها بود. جریان نفاق قدرت داشت، فقط عرصه بروز و ظهور نداشت. امیرالمومنین علیه السلام هم تنها بود، اما این تنهایی با تنهایی رسول الله صلی الله علیه و آله تفاوت داشت. مثل اینکه بگوییم حضرت امام رحمت الله علیه تنها بود، رهبرانقلاب هم تنهاست. رزمندگان ما هشت سال پای امر حضرت امام ایستادند و جنگ را اداره کردند. چون دیده بودند امام این مردم را از ظلمت رها و به نور وارد کرد. اما همین امام باید از غربت جام زهر بنوشد. رهبرانقلاب بعد از سی سال همه دست به دست هم بدهند و ایشان را مجبور کنند به نوشیدن جام زهر، اما ایشان محکم می ایستد و میگوید: كَلَّا إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ(شعراء 62). خدا با حضرت امام هم بود، اما این سیهدین امری است که رهبرانقلاب به عینه دیدند. یک تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی، حرف را تمام کرد. دهها میلیون نفر در این کشور و سایر کشورها پای جنازه یک فرمانده شهید می آیند. همه با مکتب شهید سلیمانی میثاق دوباره بستند.

امروز جلسات ما را تعطیل کرده اند. درب مساجد را بسته اند. پروتکل های سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی را مسئولین بهداشتی ما مو به مو اجرا میکنند، که البته جای تعجب هم نیست! هسته ای، سند 2030، سند 2040، کواکس، و سایر معاهدات بین المللی یک به یک امضا و در کشور اجرایی شده اند. انتظار داریم قواعد مخوف بهداشت جهانی عملیاتی نشود؟ رییس جمهور میگوید هم واکسن داخلی و هم خارجی استفاده میکنیم. میگویند آمریکا اجازه داد واکسن ها به ما فروخته شود. مگر ما تحریم دارویی نیستیم؟ ما از این دولت که انتظار بیش از این نداریم. اما این به این معنا نیست که اگر مردم از مجالس و محافل مذهبی فاصله بگیرند، دشمن خواب حکمرانی شبکه های مجازی را در سر بپروراند. وقتی پدرام سلطانی معاون اتاق بازرگانی چندسال قبل گفت باید بسمت حکمرانی شبکه ای برویم، الان معنایش را داریم می بینیم. همین پدرام سلطانی هنوز هم در اتاق بازرگانی هست. سالها برای این حکمرانی شبکه ای کار کرده اند.

اما اگر کسی تصور کند در ایمان و باور این مردم خللی نسبت به امام و ولایت و آرمانهای اصیل انقلاب ایجاد شده، سخت در اشتباه است. باور مردم ما را با چه شاخصه هایی اندازه میگیرید؟ اگر مردم باورشان تغییر کرده بود، با این حجم مشکلات پای این انقلاب نمی ایستادند؛ با وجود این سوءمدیریتها. مردم یه این انقلاب ایمان دارند. این یعنی دست قدرت خدا: إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ. این همان چیزی است که صدر اسلام پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام از آن محروم بودند. حضرت رسول صلی الله علیه و آله در بستر بیماری کسانی را که از دستور پیوستن به لشکر اسامه سر باز زدند لعنت کردند. مسئله نصرت رسول الله صلی الله علیه و آله است. رسول خدا صلی الله علیه و آله را یاری نکردید، دچار میشوید به قتل دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است