چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ساعت ۰۰:۳۱

امروز روز جهاد در عرصه فضای مجازی است

جلسه هفتگی-14آذر99:امروز روز جهاد در عرصه فضای مجازی برای تبیین حقیقت و بطلان باطل است. این مسئولیت بزرگ را از دوش خود بر زمین نگذاریم. هرکس میتواند مسلح به این سلاح شود باید وارد میدان مبارزه شود. دشمن امروز برای نابودی اسلام شیعی از همین فضا استفاده میکند.

جلسه هفتگی مجازی هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 21 آذر ۹۹ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

 

فعالان انقلابی خلأ مجالس ذکر را با روشنگری در فضای مجازی جبران کنند

ما در شرایط خاصی به سر می بریم. سازمانهای بین المللی از جمله وزارت بهداشت جهانی زیر نظر ارتش آمریکا ایفای نقش میکنند؛ آمریکای زیاده خواه سلطه طلب. ما تعجب نمیکنیم از اصرار رییس سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه این وحشت آفرینی نسبت به ویروس کرونا برای اثرگذراری بیشتر توسط دولتها و رسانه ها بیش از پیش شود. قرنطینه در بعضی از موارد با توجیهی غیرمنطقی تشدید شود، و مردم جهان را رسمان بترسانند که این تازه آغاز کار است و این شرایط ادامه دارد و شرایط سخت تری در پیش داریم.

مجموع این شرایط موجب تعطیلی مجالس ذکر اهلبیت شده. مجالسی که سعی دارند به روز و انقلابی و بصیرت زا و روشنگر باشند. مجبور شده ایم به کنج عزلت فضای مجازی پناه ببریم. هنوز نیروهای انقفابی و فعالان فرهنگی ما به این لزوم نرسیده اند که اگر حسینیه ها و مساجد و هیاتها تعطیل است، تلاش نیروهای انقلابی در نشر معارف اهلبیت در فضای مجازی باید چند برابر گذشته باشد. برخی جلسات هم که بصورت محدود برگزار میشود، امکان نشر حداکثری ندارند. هزینه ها جاهای دیگری صرف میشود. البته نقاط قوتی هم هست، اما از کنار این نقاط ضعف نمیتوان گذشت.

وقتی دشمن حق یعنی کفر و استکبار جهانی دشمن خودش را اسلام شیعی در ایران می بیند، و این حکومت شیعی در داخل از خودی های جاهل و کوته بین و سهل اندیش ناجوانمردانه ضربه میخورد، ضرورت تبیین و کارهای عمارگونه، و تطبیق مسائل سیاست اسلامی حکومت و مبانی اندیشه حکومت شیعی و اصول محکم اعتقادی با تطبیق مسائل روز خیلی بیشتر از پیش ضرورت خود را نشان میدهد.

 

امروز روز جهاد در عرصه فضای مجازی است

امروز روز جهاد در عرصه فضای مجازی برای تبیین حقیقت و بطلان باطل است. این مسئولیت بزرگ را از دوش خود بر زمین نگذاریم. هرکس میتواند مسلح به این سلاح شود باید وارد میدان مبارزه شود. دشمن امروز برای نابودی اسلام شیعی از همین فضا استفاده میکند. شبکه های مجازی را گسترش داده اند و شبکه سازی میکنند، به اسمها و عناوین و بهانه های مختلف. گاهی آشکار مبارزه میکنند، و بعضا نرم و بی صدا زمینه سازی میکنند.

در این جنگ جهانی چهارم که ادعای ما نیست و اذعان خود آمریکایی هاست، برخی به نیروهای انقلابی توهم جنگ زدگی میزنند. امروز سازمان جاسوسی سیا تصریح میکند که الان جنگ جهانی چهارم است و دشمن مشترک عالم، اسلام شیعی ایران است. ما باید خیلی جدی وارد این میدان شویم.

یکی از حقوق امام حق مودت و محبت است، که در بیان امیرالمومنین علیه السلام در جلسه قبل مرور کردیم و از کلام نافذ حضرت بهره مند شدیم: عَلَيْكُمْ بِحُبِّ آلِ نَبِيِّكُمْ فَإِنَّهُ حَقُّ اَللَّهِ عَلَيْكُمْ. محبت آل پیغمبر صلی الله علیه و آله بر شما واجب است و جزو حقوق خداست، وَ اَلْمُوجِبُ عَلَى اَللَّهِ حَقَّكُمْ. این محبت و مودت نسبت به اهلبیت است که موجب ادای حق خدا بر شما میشود، یعنی حق هدایت و سعادت. أَ لاَ تَرَوْنَ إِلَى قَوْلِ اَللَّهِ تَعَالَى قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرا إِلاَّ اَلْمَوَدَّةَ فِي اَلْقُرْبى.

 

جنگ جهانی چهارم!

یکی دیگر از حقوق امام بر گردن ما، حق نصرت است. مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ اِنْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ. اگر از نصرت اماممان غفلت کردیم، به موقع عمل نکردیم، و از حق امام دفاع نکردیم، با لگد دشمن بیدار میشویم. اینطور نیست که غفلت کنیم و خدا از کنار آن بگذرد. غفلت بسترساز حمله و هجمه دشمن است. طراحان این جنگ بیوسایبرنتیک را ببینید؛ به گفته خودشان جنگ جهانی چهارم را آغاز کرده اند. ما درگیر جنگ با داعش و جنایاتش بودیم. میخوسات دولت اسلامی تشکیل دهد. تلفات سنگینی هم از ما گرفت. ما درگیر این مدل دشمنی بودیم، تا به خودمان آمدیم، از جایی خوردیم که برای آن میدان تدارک ندیده بودیم. در حوزه بیولوژیکی و بیوسایبرنتیک تدبیر نکرده بودیم. ضربات مهلکی خورده ایم. مترو، ترافیکهای سنگین، بازارها و پاساژها و اماکن عمومی دیگر باز هستند، اما مساجد و محافل مذهبی تعطیلند. این یعنی ضربه دیدن.

الان اعلام میکنند که 16 میلیون دوز واکسن وارد کشور میشود، و این واکسن ها از آمریکا خریداری شده. رهبرانقلاب تصریح کردند که «از کجا معلوم شما آمریکاییها دارویی بدهید، و باقی ماندن این ویروس که متهم به تولید آن هستید، با این واکسن ها بقا پیدا نکند»؟ ما از کجا این ضربه را خوردیم؟ ما برای این میدان آماده نبودیم. یک دفعه می بینیم تمام قدرت جهانی متمرکز این مسئله است. بدون هیچ بررسی امنیتی و سیاسی این واکسن ها را تهیه میکنیم. این یک جنگ سایبرنتیک است. برخی متخصصین ما با دلیل و سند علمی مدعی هستند که حتی واکسن های داخلی هم تفاوت زیادی با واکسنهای وارداتی نمیکند، و عوارض شدیدی دارد.

مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ اِنْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ. اگر روزی که باید امام حق را یاری کنیم یاری نکردیم، ضربه میخوریم. رهبرانقلاب نهضت تولید علم را چندین سال قبل تذکر دادند. اهتمام برای تولید و گسترش علوم پایه و همین علم پزشکی را یادآور شدند. آنچه که سازمانهای جهانی پیش بینی میکنند، آینده از آن انرژیهای سالم است. یعنی انرژی هایی که سوخت نداشته باشند. دانش هسته ای مدرن در صنعتهای مختلف کشاورزی و پزشکی و تولید و صنعت و... . حتی تحصیل دانشجویان ما در مقاطع ارشد تحصیلی رشته های هسته ای ممنوع میشود. دانشمند تراز اول ما را به شهادت میرسانند، تا ما مجبور شویم در بستر مذاکره شرایط دشمن را بپذیریم.

رهبرانقلاب هم به دانشگاه و هم حوزه دستور به نهضت تولید علم دادند. از علما و مجموعه های مختلف حوزوی هم خواستند وارد حوزه های مختلف علوم شوند. اگر این دستور آن زمان در حوزه و دانشگاه عملی شده بود و به آن افقی که باید می رسیدیم، امروز از این خلأ ضربه نمیخوردیم.

 

در کنار استدلال، سختی سلاح هم لازم است

لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ. میفرماید ما رسولانمان را با دلایل محکم فرستادیم و بدست آنها کتاب و میزان دادیم، تا کاری کنند که بشریت برای اقامه عدل و قسط برخیزد. این کار سخت و دشواریست. ما در آخرالزمان انقلابی بی نظیر انجام دادیم. شبیه انقلاب نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله. اما باز هم از این افق فاصله داریم. رهبرانقلاب در چهل سالگی انقلاب بیانیه گام دوم را صادر کردند، برای تشکیل دولت اسلامی و تمدن عظیم اسلامی. این نگاه قرآنی است.

خدای متعال میفرماید ما این قدرت علمی و استدلال و قدرت اقناع بشر یعنی میزان را به انبیاء داده ایم، تا به استناد این قواعد خلل ناپذیر بشر را رشد دهند تا برای اقامه عدل برخیزند و قیام کنند؛ نه اینکه عدالت را از دشمن گدایی کنند. دشمن بشریت خود را ناجی بشر بخواند.

وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ. در کنار دلایل و استدلالها و قواعد محکم، آهن را هم به انبیاء دادیم؛ یعنی سلاح. در میدان مبارزه دلیل و استدلال کارساز نیست. چقدر شما برای مذاکره اصرار دارید؟ حتی پا روی خون دانشمند هسته ای مان بگذاریم؟ دشمن را چگونه شناخته اید؟ آمریکا منطق و عدل و انصاف دارد؟ اینجا حدید لازم است؛ قدرت دفاعی و موشکی لازم است. اگر مردم به نگاه سخیف و حقیر برخی توجه میکردند که گفتند ما موشک نیاز نداریم، دنیا دنیای علم است، معلوم نبود امروز چه وضعیتی داشتیم. در کنار دلیل و منطق و علم و قانون، باید همچنان مسلح باشیم: وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ(انفال 60).

 

دولت فقط مجری قانون است، نه قانون گذار!

فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ. وقتی وارد جنگ و مبارزه با دشمن شدید، باید آثار سهمگین آتش بار سلاح را به رخ دشمن بکشید. به دشمن نباید رحم کنید؛ کوتاه نیایید. وقتی سردار سلمانی شما را کشتند، باید سخت انتقام بگیرید. تاریخ کسانیکه یکسال در گرفتن این انتقام تعلل کردند را محکوم خواهد کرد. شرایط را برای این انتقام و اجرای دستور امام حق فراهم کنید. خدای متعال از سالها قبل از بعثت شرایط را برای ایجاد حکومت اسلامی فراهم کردند. قبل از تولد پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله ترورها و دشمنی دشمن با ترور عبدالمطلب و عبدالله شروع شد.

وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ. در این نبرد و مبارزه با باطل، منافع بسیاری برای شما هست. وقتی سردار سلمانی کشته شد، باید سخت برخورد کنید. میگوید ما حق دفاع را برای خود محفوظ میداریم. همین؟! این ادبیات شماست؟ هنوز صداوسیمای ما تحت فشارها مجبور است از شهید فخری زاده بعنوان شهید هسته ای یاد نکند. یک حصر دیکتاتورمآبانه. جرأت داشته باشید و صریح بگویید که این دستور را به صداوسیما داده اید. جبهه انقلابی مردانه این موضوع را پیگیری کند.

رییس جمهور گفت «خط و مشئ را ما تعیین میکنیم». اشتباه میکنید! شما خط و مشئ را انتخاب نمیکنید. ریل گذاری، یعنی ابزار تعیین خط و مشئ، کار قانون و قانون گذار است؛ کار قوه مقننه و مجلس شورای اسلامیست. اگر منظورتان از خط و مشئ تعیین سیاستهای کلان نظام است، بازهم این کار شما نیست؛ این تصمیمات در حیطه اختیارات ولی فقیه است. شما فقط مجری قانون هستید. خیال شما را برندارد! دولت شما هم تمام شد. این چند ماه را هم روی 7 سال گذشته ما تحمل میکنیم. خط و مشئ را شما تعیین نمیکنید.

بی جهت نیست آقای تاجزاده به قانون اساسی حمله میکند. قانون اساسی جمهوی اسلامی را با قانون حکومت پهلوی مقایسه میکند؛ با وقاحت تمام. این دو قانون قابل مقایسه اند؟ از دل آن قانون اساسی کاپیتولاسیون بیرون آمد؛ سیطره ابرقدرتهای شرق و غرب بر کشور بیرون آمد. در نتیجه آن قانون اساسی فرهنگ و دین ما به تاراج رفت؛ ملیت و هستی ما غارت شد؛ ذلیل ترین ملتها شدیم در طول تاریخ ایران. 1400 سال است ما امانتدار اسلام و دین حقیم. لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ. خط و مشی پیغبمران را هم خدا تعیین میکند.

 

شأن والای نصرت امام حق را بشناسیم

وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ(حدید 25). کتاب و قانون و منطق در کنار شمشیر و مبارزه نازل شد، با اقامه امر خدا توسط انبیا و امام، تا معلوم شود چه کسی خدا و رسولش را یاری میکند. جایگاه حق نصرت امام را با همین یک آیه میتوان بخوبی شناخت. دهها آیه و صدها روایت دیگر هم در این زمینه موجود است. شأن نصرت ولی حق را در این آیه ببینید. برخی انقلابی ها نسبت به انجام تکالیف خود دلسرد و مردد میشوند. یک دلیش این است که شأن نصرت ولی خدا را نمیدانند. جایگاه و منزلت و قدر نصرت امام حق را نمی دانند. هرکجا و در هر گوشه ای از عالم هستید، تکالیف نازل از سوی امام حق را باید انجام دهید، تا امام حق را از خود راضی کنید. برای این امر منزلت قرار دهید.

چرا شما انقدر محکم در این تفکر شیعی همه هستی تان را به اطاعت از ولی امر بسته اید، و بر این موضع حق خود ایستاده اید؟ دلیلش این است: امام صادق علیه السلام فرمود  ان‌ فی ولایة والی العدل و ولاته،احیاء کـل حـق و کل عدل و اماتة کل ظلم و کل جور و فساد. در ولایت والی عدل و امام عادل و نمایندگان این امام حق، احیای همه حق و عدل است. این ولی حق خواه پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله باشد یا امام یا نایب خاص امام و یا نایب عام امام، یعنی ولایت فقیه. والی عدل اگر توسط مردم اطاعت و نصرت شود، عدالت و حقانیت را در جامعه احیا میکند، و ظلم و جور و فساد می رانده میشود.

فلذلک کان الساعی فی تقویة سلطانه و المعین له علی ولایته ساعیا الی طاعة الله مقویا لدینه. بخاطر اینکه ولایت امام عدل احیای حق و عدل است و از بین برنده فساد و جور و ظلم است. کسیکه امام حق را یاری کند، مقوم دین خدا و مجاهد در راه اطاعت خداست. جایگاه نصرت ولی حق انقدر بالاست.

برخی پدر شهیدی را تحریک کرده اند که بخاطر مسائل و مشکلات سختی که در زندگی دیده بود، با زبان تلخ و تندی ولی جامعه را مورد خطاب قرار داده بود و مقصر را امام جامعه میدانست. یا عضو هیئت علمی دانشگاه سبزروار صحبت میکند و به خیال خودش امام جامعه را نصیحت میکند. و در انتها خطاب میکند که این کلیپ را دست به دست پخش کنید و به همه مردم برسانید. پس مشخص است تو با امام جامعه کاری ندارید، میخواهی موج آفرینی کنی. حرف راست و دروغ را مخلوط کردن و تهمت و افترا به امام جامعه زدن. خدا نگذرد از وزیر ارتباطات، که چقدر در این فضای ولنگار به ساحت امام جامعه و حکومت اسلامی و اعتقادات توهین میشود.

 

نصرت امام در سیره آیت الله یزدی

آیت الله محمد یزدی که رهبرانقلاب به مجاهد و مبارز بودن و استقامت ایشان در این مسیر در طول انقلاب تصریح کردند. ایشان انصافا حق واجبی گردن همه جریانهای انقلابی دارند. یکی دو نمونه را که ما خودمان دیده ایم را بیان کنیم. سایر موارد که کم هم نیست جای خود.

نصرت امام مسئله خاصی است. گاهی کسی در حوزه و ظرفیت خودش این امر را امتثال میکند. حضرت آیت الله یزدی در مقاطع بسیار خاصی برجسته تر از نوع یاری ها و نصرتهای دیگر یاران امام و رهبرانقلاب بودند. جدای از جایگاه و سمت ایشان، در چند جا ایشان بویژه درخشیدند. در ماجرای گرفتن لانه جاسیوسی دوم، یعنی بیت منتظری، بعد از حمله ای به امام مسلمین کرد و تحریک و تحریصی که کرد برای کودتای نرم اما فراگیر، آن هم از دل حوزه علمیه قم، در آن ماجراها طلاب و فضلای انقلابی و اساتید سه روز تحصن کردند در حسینه و دفتر که متعلق به سپاه بود نه دفتر منتظری. جریان انقلابی دنبال فرصتی میگشت که فضایی ایجاد شود تا این ظرفیت را از دسترس منتظری معزول خارج کرد. حضرت امام خطاب به منتظری فرمود من قبلا شما را ساده لوح میدانستم، اما حال شما را عادل هم نمیدانم.

آیت الله جوادی آملی در یک سخنرانی، منتظری و فعالیتهایش را در مسجد اعظم بصورت قاطع محکوم کردند، طلاب و فضلا و مردم انقلابی بعد از این سخنرانی بسمت دفتر منتظری حرکت کردند و این فته را در نطفه خفه کردند. سه شبانه روز تحصن کردند. دولت اصلاحات متحصنین معدودی که بعد از سه شبانه روز هنوز در بیت منتظری به تحصن ادامه دادند، تهدید جدی کرد. میخواستند این تعداد اندک را دستیگر کنند و شدیدترین برخورد را داشته باشند.

رهبرانقلاب حل و فصل این موضوع را به شورای امنیت ملی سپردند. مقاومت آیت الله یزدی در شورای امنیت ملی واقعا ستودنی بود. کاش کسانیکه در این جلسه حضور داشتند بیایند و این ماجرا و خاطرات را به مردم بگویند. ما در شورای عالی امینت ملی نبودیم، اما در ساعتهای پایانی شب سوم، یکی از عزیزان گفتند از شورای امنیت ملی تماس گرفته اند و میگویند تصمیمتان چیست؟ به تحصن پایان میدهد و دفتر را تحویل میدهید یا با شما برخورد شدید بکنیم؟ تلاش آیت الله یزدی در شورای امنیت ملی برای به کرسی نشاندن این اتفاق عظیم انقلابی، یک تلاش ویژه بود. آقایانی که در جلسات شورای امنیت ملی حضور داشتند باید جزییات این امر را توضیح دهند.

 

آیت الله یزدی حامی همیشگی جریانهای انقلابی بودند

در ایام اصلاحات به مقدس ترین مقدسات ما توهین شد. بفرموده رهبرانقلاب مقدسی نمانده بود که در این سالها به آن توهین نشده باشد. مردم انقلابی قم تقریبا هر هفته بعد از نمازجمعه راهپیمایی داشتند. یکی از مدافعین جدی جریانهای انقلابی در آن شرایط خاص و سخت، حضرت آیت الله یزدی بودند. بین علما در این تراز کمتر کسی بود که اینگونه به میدان دفاع از جریان انقلابی بیاید. برخی علما گاها بودند. خیلی ها ملاحظات عدیده ای داشتند؛ مثل همین زمان که ملاحظات زیادی دارند. برخی مقطعی وارد میدان حمایت میشوند. حضرت آیت الله یزدی همیشه با آغوش باز با جریان انقلابی برخورد میکردنن و وارد میدان حمایت هم میشدند.

یکی از این موارد که ایشان از جریان انقلابی حمایت موثر و محکمی داشتند، ماجرای مرجعیت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بود. دبیر جامعه محترم مدرسین در آن زمان آیت الله فاضل لنکرانی بودند، که ایشان هم الحق و الانصاف مرجعی انقلابی و بصیر و فعال و مجاهد بودند. برخی عزیزان دیگر هم بودند، منتهی ظهور و بروز زیادی نداشتند. طرح معرفی مرجعیت رهبرانقلاب مخالفینی داشت. حتی برخی در آن جلسه به رهبرانقلاب جسارت هم کردند! آن عالم جلیل القدری که برای دفاع از موضع حق پای مرجعیت رهبرانقلاب ایستاد، حضرت آیت الله یزدی بودند. حتی ایشان با مخالفین مرجعیت رهبرانقلاب به تندی سخن گفتند، و گفتند شما چطور میگویید ایشان علمیت و جایگاه مرجعیت را ندارند، در حالیکه در جلسات درس و و کلاسهای ایشان حضور نداشته اید؟! و بعد دلایل محکمی در این زمینه بیان میکنند. حتی بعد از این جلسه ایشان توسط برخی آقایان توبیخ میشوند.

ایستادگی و حمایت آیت الله یزدی با دلایل محکم و منطقی از مرجعیت رهبرانقلاب باعث شد که اکثریت جامعه محترم مدرسین مرجعیت حضرت آیت الله خامنه ای را بپذیرند، و نام ایشان در بین چند مرجع تقلید مورد حمایت و معرفی جامعه مدرسین قرار بگیرد. اگر ایشان وارد این عرصه نمیشدند، کسی دیگر این جایگاه را پر نمیکرد. این اقدام ایشان اقدامی بسیار محکم و بزرگ در دفاع و نصرت امام امت بود.

ما مدیون این مراجع و علمای دینی و انقلابی و یاور و ناصر امام حق بوده و هستیم. شخصیتهایی مثل آیت الله شهید دستغیب، شهید اشرفی اصفهانی، شهید صدوقی، شهید مدنی و سایر علمای مجاهد و انقلابی، که این روزها در ایام سالگرد شهادت برخی از این علمای صدیق هستیم. زندگی این علمای مجاهد مصداق نصرت امام جامعه بود.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است