چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ساعت ۰۰:۱۹

دیکتاتوری بهداشتی!

جلسه هفتگی-14آذر99: حضور در مجالس ذکر موضوعیت دارد. جای این اجتماعات را با چه میخواهیم پر کنیم؟ دشمنان این جنگ بیوسایبرنتیک را طوری طراحی کرده اند که این جلسات را هدف گرفته است. از آن طرف اگر احتمال کوچکی باشد که در مجالس و مساجد کسی آلوده شود، با تمام قوا مقابل برپایی جلسات می ایستند؛ بدون توضیح قانع کننده ای. این یعنی دیکتاتوری بهداشتی!

جلسه هفتگی مجازی هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 14 آذر ۹۹ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

 

مودت یعنی ابراز محبت

ائمه هدی علیهم السلام شُهَداءُ دارِ الْفَنَاءِ هستند. ارتباط ما با ائمه یک ارتباط قوی و همیشگی است. این ارتباط و محبت و هدایت ائمه، باعث رشد و تعالی و تزکیه ماست. در همین جنگ بیوسایبرنتیک و ویروس کرونا، اولین چیزی که مسئولین ما آن را کنار میگذارند، مجالس اهلبیت است. چون چیزی از حق ائمه علیهم السلام نمیدانند و به آن قائل نیستند؛ و الا برای برپایی مجالس اهلبیت برنامه میریختند و تدبیر می اندیشیدند. حدود 8 ماه است مجالس اهلبیت به بهانه های مختلف تعطیل میشود. این حقی است که دارد ضایع میشود.

مودت یعنی ابراز محبت. یکی از مصادیق این ابراز محبت همین مجالس ذکر است که آثار عجیبی هم دارد. غرب را ببینید، از تشتت دلها اوضاع خانواده ها و زندگی اجتماعی و فردی چطور است. فلسطین را ببینید، بیش از هفتاد سال درگیر است. تعطف بین قلوب مسلمین آنطور که باید نیست که قضیه فلسطین هنوز حل نشده.

ثمره عملی محبت اهلبیت علیهم السلام این است. اگر فقط به محبت اهلبیت علیهم السلام کفایت کردیم، اگر مجالس و هیئت ها تعطیل شد خیلی تفاوتی برایمان نمیکند. اگر این جلسات و محافل در مساجد و منازل همینطور تعطیل بماند، از اعتقادات مردم و تعطیف قلوب مردم معلوم نیست چه چیزی باقی خواهد ماند. در حرکتهای جهادی فعلی همه مردم نیستند که حضور دارند. قاطبه مردم منفعل هستند. غفلتی که در دلها بواسطه گناه و غفلت و شهوت و غیره در دلهای مردم ایجاد میشود، بواسطه همین مجالس است که برطرف میشود.

 

جای خالی مجالس ذکر را چه پر میکند؟

سخنگوی وزارت بهداشت تعطیلی نمازها و مساجد و هیئت ها را بعنوان یک امر بدیهی مطرح میکند؛ کأن امر مهمی نیست. چرا نباید در مکانهایی که امکان برگزاری جلسات با رعایت دستورالعملها هست مجالس برگزار شود؟ بهره معنوی و فکری و معنوی برای مردم لازم است. در برابر این همه هجمه همه جانبه به باورها و اعتقادات مردم، چه کسی میخواهد جوابگو باشد و مقابله کند؟

ما اگر موشک نداشتیم، شهرهای ما را خیلی وقت پیش دشمن زده بود. اما برای حمله های موشکی فکری و اعتقادی چه فکری کرده ایم؟ آقای روحانی رسما گفت بهشت و جنهم مردم به ما ارتباطی ندارد. خب چه کسی و کسانی جایگزین این دولت شده تا این خلأ را پر کند؟

محبت اهلبیت یعنی توان و موتور متحرکه ای که ما را به احیای حق اهلبیت وا دارد. این نعمت است که قیامت مورد سوال قرار میگیرد. خیلیها از عهده این محبت بر نمی آیند. یکی از وظایف حکومت اسلامی همین است. بعضی از مسئولین ما فقط اعلام میکنند که جلسات مذهبی تعطیل؛ خب جایگزینش چیست؟ در برابر این هجمه هایی که برای محو این حقائق صف بسته اند، چه کسی میخواهد مقابله کند؟ با این جلسات مجازی که کار به جایی نمیرسد.

 

دیکتاتوری بهداشتی!

حضور در مجالس ذکر موضوعیت دارد؛ لذا امام صادق علیه السلام فرمود: تَزَاوَرُوا وَ تَذَاکَرُوا و تَلَاقَوْا فَـإِنَّ فِـي اجْتِمَاعِکُـمْ وَ مُذَاکَرَتِکُـمْ إِحْيَاءَنَـا. جای این اجتماعات را با چه میخواهیم پر کنیم؟ دشمنان این جنگ بیوسایبرنتیک را طوری طراحی کرده اند که این جلسات را هدف گرفته است. عده ای قسم خورده هم در کشور هستند که سرشان برود تعهدشان به سازمانهای صهیونیستی بین المللی از بین نمیرود. با انگیزه و تلاش مضاعفی دنبال ورود واکسن و داروهای سازمان بهداشت جهانی هستند. اولین کشور در دنیا هستیم که بیشترین تعهد را در امتحان و تست داروهای شیمیایی کرونا داده ایم. بعد هم خود مسئولین بهداشتی کشور میگویند این داروها تأثیرات زیادینداشته اند و ما کشته های زیادی داده ایم.

از آن طرف اگر احتمال کوچکی باشد که در مجالس و مساجد کسی آلودهشود، با تمام قوا مقابل برپایی جلسات می ایستند؛ بدون توضیح قانع کننده ای. این یعنی دیکتاتوری بهداشتی! واقعا این اقدامات قابل بخشش نیست. یک جریان حاکم بر تدوین این شیوه نامه ها و پروتکل ها وجود دارد که مجالس ما را نشانه رفته است. سازمان تبلیغات اسلامی ما گفته «همانطور که نمازجمعه ها تعطیل است، نمازجماعت ها هم تعطیل خواهد بود»! جمعیت نمازجماعت ها مگر با نمازجمعه قابل مقایسه است؟ چقدر راحت راحتی را بر خود ترجیح داده اید! راحت ترین راه را انتخاب میکنیم. علم باید در خدمت انسان باشد، نه بر انسان باشد. تعالی انسان در مراسمات معنوی است. علم باید در خدمت این معنویت قرار بگیرد، نه معنویت را در کنترل و محدودیت خود درآورد.

جلسات و همایشهای دیگر با جمعیت بسیار بیشتر برگزار میشود، اما نمازهای جماعتی که بعضا بصورت محدود و با تعداد افراد محدود برگزار میشوند باید تعطیل شوند. این چه استدلالی است که سازمان تبلیغات میکند؟ مساجدی که بخاطر ترس بسته شده اند؛برخی امنا و ائمه جماعات میترسند. مسجد میتواند پایگاه کمکهای مومنانه باشد، اما موقع نماز باید بسته شود! این چه قاعده ای است؟ ما نمیتوانیم از این ظلم فاحش به نمازهای جماعت و جلسات معنوی بگذریم. ما داریم می بینیم که جوانان ما در فضای مجازی دارند قربانی مشوند. صفای باطن جوانان ما کجا باید تأمین شود؟ مسئولین مربوطه برای این امرتدبیر کنند.

 

هدایت مخصوص محبین اهلبیت است

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: عَلَيْكُمْ بِحُبِّ آلِ نَبِيِّكُمْ فَإِنَّهُ حَقُّ اَللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ اَلْمُوجِبُ عَلَى اَللَّهِ حَقَّكُمْ. بر شما محبت اهلبیت واجب است، چون این محبت حق خدا بر شماست. کسانیکه به محبت آل پیغمبر صلی الله علیه و آله نمی پردازند، حق الله بر گردن آنهاست، باید قیامت پاسخگو باشند. میفرماید ادای این حق است توسط ماست که بر خدا واجب میکند حقی که ما بر گردن خدا داریم را ادا کند. رشد و تعالی و هدایت و سعادت ما دست خداست: یهْدِی مَن یشَاءُ، خدا کی این حقی که ما بعنوان بندگانش بر گردن خدا داریم را ادا میکند؟ وقتی که ما نسبت به اهلبیت علیهم السلام حق ابراز محبت را به خوبی ادا کنیم.

أَلاَ تَرَوْنَ إِلَى قَوْلِ اَللَّهِ تَعَالَى قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرا إِلاَّ اَلْمَوَدَّةَ فِي اَلْقُرْبى. اگر به محبت اهلبیت نپردازیم، از حق اساسی هدایت و سعادت خودمان محروم میشویم. فضای مجازی انقدر ولنگار است، وقتی کسی مطلبی رامیگوید، سیل جملات و کامنتهای سخیف و ناسزا بسمتش سرازیر میشود. هرچه به زبانش می آید میگوید، به دور از ادب و نزاکت. فحش و ناسزا و تخریب جزو منکرات نیست؟ وزیر محترم ارتباطات، شما مسلمانید، اعتقاداتی دارید؛ آیا این فضای ولنگارمجازی برای شما مسئولیتی ایجاد نمیکند؟ خبر که دارید. بازار بی حد و حصر ناسزا و فحش و تهمت و تخریب و... فقط بخاطر اینکه فلان حرف به ذائقه ما خوش نیامده؟

دیگران مسئولیت ندارند وزیر محترم ارتباطات را از خواب بیدار کنند؟ چندین بار دستور رهبرانقلاب در خصوص شبکه ملی اطلاعات مورد بی توجهی وزیر و سایر مسئولین قرار گرفته. شما قیامت هم ندارید؟! نسبت به خرابی اذهان و اخلاق نوجوانان ما مسئولیتی ندارید؟

جوانان و نوجوانان ما باید حقوق خود را بعنوان یک مسلمان و انسان بشناسند. باید بفهمند که این خداست باید آنها را هدایت کند و به سعادت برساند. خدای متعال این حق را با ادای محبت ما نسبت به اهلبیت ادا میکند. این محبت را چگونه باید ادا کنند نوجوانان؟ این مسئله هیئتی ها نیست، که البته بسیاری از هیئتی ها هم از این مسئولیتشان غلفت دارند. امور مساجد باید مسئولانه پیگیری کند. سازمان تبلیغات باید مسئولانه پیگیری کند.

 

نیاز ما به اهلبیت همیشگی است

امیرالمومنین علیه السلام میفرماید اگر شما حق اهلبیت را ادا کردید، آنوقت بر خدا واجب میشود که حق هدایت و سعادت شما را ادا کند. امام رضا علیه السلامدر بارگاه مأمون فرمود: مادامی که شما حق امام را ادا نکنید، حقی از طرف شما به گردن ما نیست. در ارتباط با خدا هم همین مسئله است. حق اهلبیت را باید در محبت ادا کنیم تا خداوند حق هدایت و سعادت ما را ادا کند. اگر از اهلبیت بریدیم و هدایت نشدیم، گله نکنیم؛ این قاعده کار است. اگر از مجالس اهلبیت فاصله گرفتیم و گمراه شدیم، گلایه نکنیم. اگر به اهلبیت در سختی ها و مشکلات پناه نبردیم و توسل پیدا نکردیم، انتظار نداشته باشیم زندگیمان بهم نخورد: وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا(طه 124).

شده مجالس خانوادگی توسل را برپا کنیم. نه فقط در محرم. نیاز ما به اهلبیت در همه ساعات و روزهاست. زندگی کردن را باید از اهلبیت بیاموزیم. مثل اهلبیت باید ازدواج کنیم، مثل اهلبیت زندگی کنیم، فرزند بیاوریم و تربیت کنیم. فقط که محرم و صفر و مجالس روضه این ایام نیست.

همین اتفاق اخیر در مجلس که جنجالی بپا کرد. قانونی درمجلس تصویب شد در مورد برجام. گفتند شما ضد برجامید. یکی از روزنامه ها نوشته بود خط مقدم ستیز با برجام برادران فلانی هستند. اصلا برجام مگر چیست که ما بخواهیم با آن ستیز کنیم؟ برجام یک مجموعه قواعدی است که کسانیکه امضا کرده اند از آنها مطالبه و سوال خواهد شد.

 

پشت پرده فشار به صداوسیما بخاطر شهید فخری زاده

امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر فرمود «طوری قاعده و پیمان نبند که طرف مقابل نتواند از آن سوءاستفاده کند و بر تو غلبه پیدا کند». خسارت برجام ایجاد شد، و خود دولتی ها هم به آن اعتراف کردند. مجلس الان میگوید بند 36و37 باید اجرایی شود. جنجالی بپا کرده اند، که شما با رفع تحریم دارید برخورد میکنید. کدام رفع تحریم؟ بایدن به شما قولی داده؟! اگر با بایدن قول و قرارهایی گذاشته ایدراستش را به مردم بگویید!

اگر شما از سر ذلت نظارتهای بی حد و حصر بازرسهای آژانس را بپذیرید، چیزی از شما باقی نخواهد ماند. هنوز هم صداوسیما تحت فشار است که شهیدی فخری زاده را شهید هسته ای معرفی نکنند. اگر صداوسیما تحت نظارت رهبرانقلاب است، ایشان این شهید را دانشمند هسته ای معرفی کردند. برای صداوسیما محدودیت ایجاد میکنید؟ کاش مسئولین صداوسیما این فشارها را عنوان میکردند.

سالهاست اطلاعات دانشمندان هسته ای ما را در اختیار دشمن قرار میدهند. دانشمندان ما در همه حوزه ها دشمنشان را خوب میشناسند. اما دشمن آنها را از کجا میشناسد؟ وقتی میگوییم زندگی اهلبیتی داشته باشیم، یعنی زندگی حسینی داشته باشیم:  فَإنی لا أَرَی المَوتَ إلَّا السَّعادَةَ وَ الحَیاة مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرما. امروز ظالم کیست؟ کسیکه سیطره یزیدی مثل آمریکا و اسراییل را پذیرفته. امام حسین علیه السلام از زندگی با چنین انسانهایی احساس ننگ میکند. محبت اهلبیت یعنی زندگی ما مثل ائمه شود، نه اینکه باعث ننگ ائمه باشیم.

ثمره عملی محبت اهلبیت تأسی و تعبیت و پیروی از اهلبیت است. سبک زندگی مومنین میشود سبک زندگی اهلبیت: اللّهُمَّ أحْيِنَا حَيَاةَ مُحَمَّد وَالِ مُحَمَّد. از کنار «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى» نباید راحت بگذریم، و الا ننگ بندهای معاهدات خسارت باری مثل برجام را براحتی میپذیریم، و مجلسی که به دنبال حق این مردم است را دشمن مردم معرفی میکنیم.

 

ترس و باختن روحیه، علل عمده کشته های کرونا

بعد از گذشت 8 ماه از انتشار ویروس منحوس کروناْ مسئولین بهداشتی ما هنوز در برابر این وضعیت اظهار عجز میکنند. ما خودمان برای نابودی این ویروس باید فکر کنیم. ما پزشکان متعهد و انقلابی زیادی داریم که به مرحله تست انسانی واکسن ایرانی کرونا هم رسیده اند. در ارتباط باداروها هم همینطور. اما اثر این حمله دشمن را باید همه از بین ببریم.

این وحشت کاذبی که ایجاد شده بین مردم، باید با آن مقابله کرد. واقعیت را بهمردم بگوییم. مگر در زمان دفاع مقدس مردم را از جنگ و صدام میترساندند؟ موشکها در شهرهاکشته میگرفت، اما کسی روحیه مردم را تخریب نمیکرد؛ بلکه تشویق و تبلیغ هم میکردند که جوانان به جبهه بروند. به همان دلیل الان باید روحیه مردم در مقابله با این ویروس را بالا ببریم.

این چه منطقی است که بخاطر رعایت مسائل بهداشتی، مردم را بترسانیم. مردم را متوجه اهمیت موضوع کنید، خودشان رعایت میکنند؛ چرا مردم را میترسانیم؟ سایر فوتی ها را جزو آمار کرونا اعلام میکنند تا وضعیت شهر قرمز شود، و بتوانند محدودیت ایجاد کنند. بله، خدا هم مردم را از جهنم میترساند، اما در مقابلش این همه تشویق هم هست.

یکی از نهادهای انقلابی کلیپی در خصوص کرونا درست کرده بود؛ فضای کلیپ به گونه ای بود که ویروس خیلی مهلک و خطرناک نشان داده بود؛ روی چه حساب؟ همین کارها میکنید که بعد اعتراف میکنید اکثر فوتی های کرونا بخاطر ترس و از دست دادن روحیه فوت کرده اند. مسئولین  دست اندرکار امر همه در برابر این کشته ها مسئولند. این ویروس خطیر است، اما حقیر است؛ نباید ترسید. با اراده باید مقابله کرد. گوینده اخبار میگوید اگر احساس کردید کمی آثار سرماخوردگی دارید، حتما کروناست و باید قرنطینه شوید. این وحشت آفرینی است.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است