دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ساعت ۲۰:۲۱

برخی انقلابی ها می خواهند ولایت را از کارایی بیندازند!

مراسم عزاداری شب سوم ایام اربعین حسینی در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم یکشنبه 4 شهریور 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

مراسم عزاداری شب سوم ایام اربعین حسینی در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم یکشنبه 4 شهریور 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

برخی با سکوتشان امر حق را کتمان می کنند

مَن رَأى‌ سُلطاناً جائِراً ، مُستَحِلّاً لِحُرَم اللَّهِ ، ناكِثاً لِعَهدِ اللَّهِ ، مُخالِفاً لِسُنَّةِ رَسولِ اللَّهِ ، يَعمَلُ في عِبادِ اللَّهِ بِالإِثمِ وَالعُدوانِ ، فَلَم يُغَيِّر عَلَيهِ بِفِعلٍ ولا قَولٍ ، كانَ حَقّاً عَلَى اللَّهِ أن يُدخِلَهُ مُدخَلَهُ. هرکس در برابر سلطان جائر نایستد، خداوند او را با همان ظالم وارد جهنم می کند. حساسیت خداوند نسبت به حاکمیت جامعه خیلی بالاست. از طرفی دیگر نسبت به اعتماد و تبعیت مومنین از امام جامعه هم خیلی حساس و سخت گیر است. خداوند عزیز است؛ نسبت به حاکمیت جامعه اسلامی با کسی شوخی ندارد.

خیلی ها نمی توانند به حرف رهبر معظم انقلاب اعتماد کنند. می گویند خودمان باید به این نتیجه برسیم. خیلی از کسانیکه مدعی سیاست یا مدعی دینداری هستند، به جایی که رهبر معظم انقلاب رسیده نرسیده اند. مخالفت هم نمی کنند، اما حرف رهبر انقلاب را مسکوت می گذارند. کاش مخالفت کنند، مردم آنها را بشناسند. اما با سکوتشان امر حق را کتمان می کنند. خیلی اوقات رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف اظهارنظر نمی کنند. چون خیلی ها به این نظرات بی توجهند. بارها پیش آمده افراد و مسئولین مختلف دستور رهبر معظم انقلاب را شنیده اند، اما عملی نکرده اند. چون اعتماد به حرف رهبر انقلاب ندارند. نمونه اش مذاکرات هسته ای. دولت انقلابی نهم و دهم اصرار داشت که ما در مذاکره با آمریکا می توانیم به نتیجه برسیم. دولت روحانی که آمد، مستقیما وارد مذاکرات شدند؛ و دچار خسارت محض شدیم.

رهبر معظم انقلاب در دولت یازدهم گفتند در دولت قبل گفتم این مذاکرات نتیجه نمی دهد، اما آقایان قبول نکردند. همان افراد که آن روز اصرار بر مذاکره داشتند، امروز علیه برجام و مذاکرات میدان داری می کنند! درست است بعضی انقلابی های ما ساده هستند، اما همه ساده نیستند! آن روز که شما باید امتحان ولایتمداری می دادید، امتحانتان را پس دادید؛ امروز دیگر اینطور میدان داری نکنید.

امام حسین علیه السلام فرمود: انتم ابن حرب و اشیاعه تعتمدون و ایانا تخذلون. اباعبدالله علیه السلام خیلی از کوفیان را از دم تیغ گذراند. این همان صاعقه ای است که بر سر قوم بنی اسراییل آمد. شما نمی توانید به منِ حسین اعتماد کنید؟ اصلا کوفیان از امام حسین علیه السلام دعوت کردند برای خلافت. اما باطنشان کفر بود. آخرالامر خدای متعال شمشیر اباعبدالله علیه السلام را پایین آورد، و امام عصر ارواحنا فداه را به او نشان داد و فرمود من انتقام تو را از این منافقین توسط مهدی ام می گیرم.

 

برخی انقلابیها می خواهند ولایت را از کارایی بیندازند!

اگر اختلاف کنید، سست می شوید و شکست می خورید

راز شکست ناپذیری لشکر اسلام

وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ(انفال 46). می فرماید از خدا و رسولش اطاعت کنید و نزاع نکنید، و الا ضعیف می شوید و سست می شوید. اگر هم اختلافی داشتید به امام جامعه رجوع کنید و اختلافتان را حل کنید. ما اعجوبه ایم! بعد از 1400 سال، ولایت وسیله اختلافمان شده. همه از رهبری حرف می زنند، اما با حرف رهبری با هم درگیر می شوند. این مدل را در طول تاریخ اسلام ندیده بودیم. از مرزهای قانون خدا داریم عبور می کنیم! می گوییم رهبر معظم انقلاب این حرف را زده، می گویند از رهبری خرج نکنید! دیگر این ولایت حل کننده مشکلات نیست. دیگر نمی توانید از رهبری حرف بزنید، و الا متهم به برداشت شخصی از بیانات رهبری می شوید. کاربرد ولایت ایجاد اتحاد است؛ می خواهند ولایت را از کارایی بیندازند.

وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ. اگر اختلاف کنید، سست می شوید و شکست می خورید. وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ. پای امر امام صبر کنید؛ خدا با صابرین است. وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بَطَرًا وَرِئَاءَ النَّاسِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَاللَّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ وَإِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَقَالَ لَا غَالِبَ لَكُمُ الْيَوْمَ مِنَ النَّاسِ وَإِنِّي جَارٌ لَكُمْ فَلَمَّا تَرَاءَتِ الْفِئَتَانِ نَكَصَ عَلَى عَقِبَيْهِ وَقَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِنْكُمْ إِنِّي أَرَى مَا لَا تَرَوْنَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ وَاللَّهُ شَدِيدُ الْعِقَابِ(انفال 47و48). مثل کفار نباشید که در جنگ بدر دنبال شیطان رفتند. شیطان به آنها گفت من با شما هستم، نگران نباشید، کسی بر شما غلبه پیدا نمی کند. اما وقتی جنگ آغاز شد، شیطان پا پس کشید. گفت من با شما نیستم. وقتی لشکر حق و اراده حق آمد، شیطان عقب نشست. لشکران کفر پشتوانه خود را از دست دادند و ترس بر آنها غالب شد. آنچه آنها را در جبهه کفر نگه داشته بود شیطان بود، که عقب نشسته. شیطان گفت من چیزی می بینم که شما نمی بینید. خدا لشکر ملائکه را آورده. من از خدا می ترسم؛ خدا سخت عقوبت کننده است.

إِذْ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ غَرَّ هَؤُلَاءِ دِينُهُمْ. بعد از پیروزی لشکر حق، منافقین می گویند مسلمانان به دینشان مغرور شده اند. این حرف یعنی چه؟ یعنی فکر نکنید مسلمانان قدرتی دارند؛ اینها بواسطه القائات مذهبیِ دینشان دچار غرور کاذب شده اند. خداوند می فرماید: وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ(انفال 49). اسلام مسلمانان را مغرور نکرده؛ این نسبت و پیوندی که مسلمانان با منِ خدا دارند، باعث شد در میدان نبرد به من توکل کنند و از رسول من اطاعت کنند. این ایمان و توکل باعث قدرت پیدا کردن آنها شد؛ چون خدا عزیز حکیم است. هر روز خداوند می فرماید: أنا رَبُّكُمُ العَزيزُ ، فمَن أرادَ عِزَّ الدّارَينِ فَلْيُطِعِ العَزيزَ. من پروردگار عزیز شما هستم؛ هرکس عزت دو دنیا را می خواهد، از منِ عزیز اطاعت کند. مسلمانان اگر به خدای عزیز توکل کنند و از امام جامعه اطاعت کنند، مثل منِ خدا عزیز و سرسخت و شکست ناپذیر می شوند.

 

هرکس بخواهد در جبهه حق بجنگد، باید عزت داشته باشد

سید حسن نصرالله بعد از عملیات مرحله اول حزب الله علیه اسراییل صحبت کرد. اسراییل گفت حزب الله هشت هزار موشک شلیک کرده؛ اما سید حسن نصرالله گفت ما حدود سیصد موشک زده ایم! حدود 8-7 نقطه ای که مدنظر حزب الله بوده مورد هدف قرار گرفتند. موشک های حزب الله به 1500 متری تل آویو رسیده اند. تازه این مرحله اول انتقام شهید فواد شکر است.

امروز همه در فضای مجازی کارشناس شده اند! تحلیل می گذارد که «دیدید نصرالله گفت هرکس قرار است خودش عمل کند؟ این یعنی در جمهوری اسلامی خیانتی رخ داده و نمی خواهند انتقام بگیرند»! شما از کجا به این تحلیل رسیدید؟ هنوز ده دقیقه از صحبتهای سید حسن نصرالله نگذشته، تحلیل هایشان بیرون آمده! مدعی هم هستند که ما ایران را با سرعت بیشتری به سمت اهداف انقلاب پیش می بریم! شما با این سطح تحلیل می خواهید ایران را رو به جلو پیش ببرید؟! اتفاقا در شرایط فعلی، جنگ پارتیزانی خوب نتیجه می دهد. شما اگر از جنگ و میدان نبرد سررشته ای داشتید، اینگونه تحلیل نمی کردید.

سید حسن نصرالله گفت «ما با اسراییل توازن قوا نداریم. پشت اسراییل آمریکا و همه اروپاست؛ اما توازن قوا با سلاح نیست. قدرت ما در غلبه خون بر شمشیر است؛ اما شما این را نمی فهمید». خون سیدالشهدا علیه السلام بر شمشیر یزید غلبه کرد. که برد؟ این 25 میلیون نفر در کربلا امروز چه می کنند؟ مردم اروپا و آمریکا هم امروز دارند حرف امیرالمومنین و سیدالشهدا علیهماالسلام را می زنند: كونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا. هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة. سید حسن نصرالله آخر صحبتهایش هم این کلام امام حسین علیه السلام را بیان کرد: ألا وَإنَّ الدَّعيَّ ابنَ الدَّعيِّ قَد رَكَّزَ بَينَ اثنَتينِ بَينَ السُلَّهِ وَالذِلَّةِ وَهَيهاتَ مِنّا الذِلَّةُ. همان عزت حسینی. این یک اصل دینی است. هرکس بخواهد در جبهه حق بجنگد، باید عزت داشته باشد.

سید حسن نصرالله گفت اسم عملیات را اربعین گذاشتیم، و زمان آن را هم روز اربعین قرار دادیم. خیلی از هیمن تحلیلگران در فضای مجازی می گفتند روز اربعین اتفاقی نمی افتد، بخاطر حفظ امنیت زائرین اربعین. برعکس، روز اربعین عملیات انجام شد، آن هم بنام اربعین. چرا تحلیل های شما انقدر کشکی است؟!

 

عزت حسینی بطور غریزی مردم عالم را جذب خود می کند

زینب کبری سلام الله علیها اربعین به کربلا آمد تا فریاد مظلومت حسین علیه السلام را به همه عالم برساند

از تحلیلگران کشکی، تا کارشناسان نوشمکی!

زینب کبری سلام الله علیها بعد از این همه مصیبت و اسارت، روز اربعین به کربلا برگشت. مبارزه را رها نمی کند. زینب سلام الله علیها دختر فاطمه و علی علیهماالسلام است. نیامد کربلا برای زیارت؛ آمد برای ادامه مبارزه. برای اینکه فریاد مظلومیت حسین علیه السلام را به همه عالم برساند. کسانیکه این جنایت را کردند باید رسوا شوند. بلکه همه امت اسلام که با تنها گذاشتن حسین این جنایت را رقم زد باید رسوا شوند.

کارشناس تلویزیون روز اربعین می گوید «کربلا برای کودکان ما زیارت و عبادت و دعا نیست. با بچه ها کاری نداشته باشید. برای بچه ها فقط بساط بازی فراهم کنید»! بعد می گوید «بهترین خاطرات من در دوران کودکی، خوردن نوشمک در سفرهای زیارتی بود»! می گوید «از زیارت برای بچه ها حرف نزنید». انقدر که این بچه ها از زیارت می فهمند، توی روحانی نمی فهمی! که گفته بچه فقط نوشمک و بازی می فهمد؟ تو هنوز همان کودک مانده ای.

کارشناس بعدی برنامه تلویزیونی تاریخ شناس هم هست و درباره پدیده اربعین صحبت می کند. اصلا گویا خون حسین بن علی علیهماالسلام و اراده خدای متعال هیچ نقشی در اربعین ندارد؛ می گوید «اربعین یک پدیده اجتماعی است که به طور طبیعی اتفاق می افتد. خاصیت محبت بین انسانها این پدیده اربعین را امروز بوجود آورده». اربعین را یک پدیده اجتماعی می بیند. این همه پدیده اجتماعی و احساسی در دنیا هست؛ چرا هیچکدام اربعین نشدند؟ اینجا خون حسین بن علی علیهماالسلام و اراده خدای متعال است که کار می کند.

همه مردم عالم مجذوب حسین علیه السلام می شوند، چون بصورت غریزی مردم عزت طلبند، و جذب عزت حسینی می شوند. مردم دنیا امروز متحیر عزت مردم غزه شده اند. همه دو میلیون جمعیت مردم غزه آواره شده اند. پنجاه هزار کشته داده اند، بازهم می گویند حسبی الله. این حسبی الله یعنی عزت. مردم غرب این عزت را دیده اند. ایمان و صلابت ایمان مردم غزه را دیده اند، و جذب آن شده اند. 1400 سال است مردم از زینب کبری سلام الله علیها یاد می کنند. زینب کبری سلام الله علیها به گونه ای مقابل ابن زیاد ایستاد که ابن زیاد گفت: من هذه المتکبره؟ این زینب همه عالم را دیوانه خود می کند. مصبت زده است، اما عزیز است.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

ورودیه حضرت معصومه علیهاسلام
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۶ مهرماه از ساعت ۱۹
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، مدیحه سرائی)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است