شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ساعت ۰۵:۲۱

رزمندگان دفاع مقدس جنگ روانی دشمن را خنثی کردند

در آستانه اربعین حسینی، جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 26 مرداد 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

در آستانه اربعین حسینی، جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 26 مرداد 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

نظام مدیریت غرب بسیار متزلزل است

رهبر الهی تزلزل ندارد، چون دستورات از طرف خداست

قَالَ يَا مُوسَى إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ عَلَى النَّاسِ بِرِسَالَاتِي وَبِكَلَامِي فَخُذْ مَا آتَيْتُكَ وَكُنْ مِنَ الشَّاكِرِينَ(اعراف 44). شرایط امت اسلام خیلی شبیه قوم بنی اسراییل است. خداوند می فرماید یا موسی من تو را برگزیدم؛ هم خودم با تو هم سخن شدم، و هم بر تو وحی کردم. پس آنچه که به تو وحی کردم را محکم بگیر و شکر این نعمت را بجای آور. در محضر قرآن و آیات الهی بودن خودش بزرگترین نعمت است. مستقیم از سرچشمه زلال وحی می توانیم بنوشیم.

وَكَتَبْنَا لَهُ فِي الْأَلْوَاحِ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ. در الواح همه چیز را نسبت به اداره امور جامعه ذکر کردیم؛ هم موعظه و پند و هدایت، و هم برنامه و نقشه راه؛ بصورت مفصل از هر امری که برای رهبری و مدیریت جامعه لازم است را فرستادیم. مَوْعِظَةً وَتَفْصِيلًا لِكُلِّ شَيْءٍ فَخُذْهَا بِقُوَّةٍ وَأْمُرْ قَوْمَكَ يَأْخُذُوا بِأَحْسَنِهَا. این قواعد و برنامه های مرا محکم بگیر و با تمام وجود آنها را دنبال کن، و به مردم قومت امر کن که این اوامر الهی را به بهترین شکل ممکن بکار ببندند. امام جامعه برنامه الهی را باید جدی و محکم بگیرد، و مردم هم به بهترین شکل این برنامه ها را دنبال کنند.

در نظام مدیریتی امروز در غرب و شرق دنیا، چیزی که می بینیم و مردم دنیا هم از آن ناراحتند، وجود تزلزل در نظام فکری قدرت های غرب و شرق است. مردم دنیا به دولتمردانشان می گویند اگر شما در پی منافع یهود هستید، یهود که خودش در حال نابودی است. باور حاکم بر نظام فکری غرب امروز متزلزل تر از همیشه است. اما رهبر الهی هیچ تردیدی ندارد؛ چون تصمیماتی که می گیرد از طرف خودش نیست، از طرف خداست.

امروز غرب در مدیریت عالم به حکمرانی شبکه ای رسیده. به مردم دنیا می گویند بهترین مدل حکومت، حاکمیت شبکه ای است. جریان اصلاحات هم همین حرف را در کشور تکرار می کند. بزرگترین ایراد این مدل مدیریت، وجود تزلزل و عدم ثبات فکری و مدیریتی است. تصمیمات و برنامه های این مدل حاکمیت از یک فکر و نقطه نشأت نمی گیرد؛ هر کسی از هر طیفی یک نظر و ایده دارد. هر چند وقت یکبار، خودشان نظریات خودشان را تغییر می دهند، و می گویند نظریات قبلی ما اشتباه بود. در نظام سیاسی، سرمایه داری، اقتصادی، اخلاقی، خانواده، اجتماعی، و...؛ در همه زمینه ها دچا رتزلزل فکری هستند.

 

خداوند مدیریت جامعه را به احدی واگذار نمی کند، حتی امام جامعه؛ امام ابلاغ کننده و مجری احکام خداست

برخی جریانهای انقلابی نگران رهبری آینده جامعه هستند!

خداوند همه برنامه ها را به حضرت موسی ابلاغ کرده. قرار نیست حضرت موسی از طرف خودش برنامه ای بدهد. حتی رسول الله صلی الله علیه و آله هم از طرف خودش برنامه نداشت: إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ(فتح 10). خداوند مدیریت جامعه را به احدی واگذار نمی کند، حتی رسول الله صلی الله علیه و آله. قرآن کریم دستورالعمل خداوند برای پیغبراکرم صلی الله علیه و آله است برای مدیریت عالم. به این مدل حاکمیت می شود اطمینان کرد؛ تزلزلی در آن را ه ندارد. آن که امور را تدبیر می کند خداست.

بعضی انقلابی ها به این نتیجه رسیده اند که باید رهبری آینده جامعه را به دست بگیرند! دنبال رهبر آینده هستند. رزمندگان و انقلابی های ما در دهه شصت به این مسئله فکر نمی کردند که بعد از حضرت امام باید چکار کنیم. امروز جریانهای سیاسی و انقلابی گمان می کنند باید نگران فردای رهبری جامعه باشند! پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بود، وحی بود، اما خدای متعال می فرمود من جامعه را هدایت می کنم. امام رضا علیه السلام دید عده ای از شیعیان در مسجد درباره امامت جامعه صحبت می کنند و به خیال خودشان تصمیم می گیرند. حضرت ناراحت شد، فرمود شما اصلا می فهمید رهبری جامعه یعنی چه، که درباره آن صحبت می کنید و تصمیم می گیرید؟

وَكَتَبْنَا لَهُ فِي الْأَلْوَاحِ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ مَوْعِظَةً وَتَفْصِيلًا لِكُلِّ شَيْءٍ. من در الواح از همه امور بصورت تفصیلی آورده ام. فَخُذْهَا بِقُوَّةٍ. برنامه مرا محکم بگیر و جلو برو. امروز دنیا در حاکمیت به بن بست رسیده؛ بعضی داخلی ها برای مدیریت بخش های مختلف جامعه، از روش های منسوخ جاری در غرب الگو می گیرند. وَأْمُرْ قَوْمَكَ يَأْخُذُوا بِأَحْسَنِهَا. به مردم بگو این دستورات مرا که توسط تو ابلاغ می شود را به بهترین نحو دنبال کنند. هر کسی نمی تواند قابلیت ارتباط با خدا و ابلاغ دستورات الهی را داشته باشد. هر کسی حضرت موسی نمی شود. بنی اسراییل چهل روز حضرت موسی را ندیدند، گوساله پرست شدند. شکافتن دریا را دیدند، نابود شدن فرعون و لشکریانش را دیدند، اما باز سراغ گوساله رفتند. سامری های امت خوب خبر دارند که مردم را با چه می توان فریب داد.

حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود چه کسانی را کنار علی علیه السلام می گذارید؟ علی علیه السلام را با چه کسانی مقایسه می کنید؟ مثل داستان گوساله پرستی بنی اسراییل است. مردم ما اگر چشمشان را باز کنند، تمام تاریخ بشر را می توانند ببینند. چه کسی را می خواهید جای خدا بگذارید؟ انقلاب و جمهوری اسلامی نه، چه کسی و مدلی را می خواهید جایگزین کنید؟ وضعیت غرب را داریم می بینیم. آدمکش نیستند، آدمخوارند! این چه مدل چنایت است؟ خانه مردم را خراب کرده اند، مردم را آواره کرده اند، پناهگاه ها را ویران می کند، چادرهای محل اسکان آواره ها را هم آتش می زند. این چه مدل توحّش است؟ سراسر طول تاریخ را ببینید چنین جنایاتی بوده؟ چند بار مردم را آواره می کنید و دست آخر هم آنها را می کشید.

 

بعد از رونمایی شهر موشکی حزب الله، شهرک نشینان یهود خواب ندارند!

فَخُذْهَا بِقُوَّةٍ وَأْمُرْ قَوْمَكَ يَأْخُذُوا بِأَحْسَنِهَا. به مردم بگو این دستورات را به بهترین شکل دنبال کنند. دنبال مدل دیگری برای مدیریت جامعه نروند. جریانهای سیاسی ما اگر این آیات را باور کنند، وضعیت جامعه ما خیلی متفاوت خواهد بود. امام حسین علیه السلام فرمود: إنّ مَجَارِىَ الْأُمُورِ وَ الْأَحْكَامِ عَلَى أَيْدِى الْعُلَمَآءِ بِاللَهِ الْأُمَنَآءِ عَلَى حَلَالِهِ وَ حَرَامِهِ. هیچ کسی حرفی برای گفتن ندارد، مگر عالم بالله. سَأُرِيكُمْ دَارَ الْفَاسِقِينَ(اعراف 145). این برنامه ها را دنبال کنید، تا من منزلگاه فاسقین را به شما نشان دهم. هرکس دنبال برنامه ای غیر از برنامه الهی برود، دنبال فاسقین رفته است. برنامه خدا در مدیریت، وحدت حول ولایت است. هرکس خلاف این عمل کند، با سنت الهی مخالفت کرده؛ هرکس با هر سابقه ای می خواهد باشد. خدا مردم را دعوت به وحدت کرده؛ هرکس در جامعه تشتّت و دودستگی و اختلاف ایجاد کند، انقلابی نیست.

سَأَصْرِفُ عَنْ آيَاتِيَ الَّذِينَ يَتَكَبَّرُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَإِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لَا يُؤْمِنُوا بِهَا وَإِنْ يَرَوْا سَبِيلَ الرُّشْدِ لَا يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا وَإِنْ يَرَوْا سَبِيلَ الْغَيِّ يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا. کسانیکه از آیات الهی سر باز می زنند، کسانی هستند که اهل تکبر هستند. اینها هر آیه ای ببینند ایمان نمی آورند. اگر بخواهند ایمان بیاورند، دیگر نمی توانند بجای خدا در جامعه حکومت کنند. عمان یا قطر پیغام آورده که فعلا انتقام نگیرید، مذاکرات صلح در حال انجام است. شما حاکمان کشورهای اسلامی کی می خواهید از اسلام بویی ببرید؟ واقعا فکر می کنید اسراییل اصلاح می شود؟ شما دارید به اسراییل زمان می دهید تا خودش را بازیابی کند. حزب الله لبنان با رونمایی از این شهر موشکی خیلی گل کاشت. مشکل سر تونل های حماس در غزه بود، الان شهرک موشکی زیرزمینی لبنان رونمایی می شود. شهرک نشینان اسراییل دیگر خواب ندارند!

دو روز پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای کنگره بزرگداشت شهدای کهگیلویه و بویراحمد، گفتند رزمندگان و شهدای ما از شهرها و روستاهای مختلف به جبهه رفتند، و معادله دشمن را بهم زدند. با جنگ روانی دشمن مقابله کردند؛ جنگ روانی نظامی، سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی. هدف جنگ روانی هدفش این بود که مردم را بترسانند تا عقب نشینی کنند. رزمندگان که به جبهه رفتند، مردم نترسیدند. وقتی مردم می بینند نوجوانان در جبهه حضور پیدا می کنند، و در عملیات ها هم پیروز می شوند، ترسشان می ریزد. تهدیدها بر آنها اثر نمی گذارد.

 

رزمندگان دفاع مقدس جنگ روانی دشمن را خنثی کردند

دهه شصت جنگ روانی دشمن از طریق هاشمی و روحانی و موسوی و برخی نمایندگان مجلس طراحی و اجرا می شد. می گفتند ما نمی توانیم به جنگ ادامه دهیم. می خواستند مردم را بترسانند. مردم ترسیدند که مالک اشتر را از یک قدمی خیمه معاویه برگرداندند. اشعث گفت نسل عرب با این جنگ ها دارد ریشه کن می شود. جنگ روانی اشعث موفقیت آمیز بود؛ لشکر علی علیه السلام را از کشته های جنگ ترساند. معاویه وقتی این حرف را شنید، گفت ما پیروز شدیم، قرآنها را بر نیزه کنید. جنگ روانی، لشکر علی علیه السلام را شکست داد.

در این مدت اخیر شبکه های خارجی و داخلی مدام از عدم انتقام صحبت کردند، تا مردم را بترسانند. قرار هم نیست ما با اسراییل وارد جنگ شویم؛ فقط انتقام خون میهمانمان را می خواهیم بگیریم. اما برخی ترسیده اند، و می خواهند مردم را هم بترسانند. اسراییل عضو اصلی مذاکره کننده حماس را زد، تا دستش در مذاکرات پر باشد. به هر طریقی می خواهد به آتش بسی برسد که برنده آن خودش باشد. بعد از یکسال جنگ، می خواهد دست پر از مذاکرات برگردد. برای نجات از این بحران، دست به این اقدام جنون آمیز زد، و اسماعیل هنیه را در تهران ترور کرد. ناچار بود.

رهبر معظم انقلاب گفتند شهدا مقابل جنگ روانی دشمن ایستادند. حضور شهدا در جبهه باعث ریختن ترس مردم شد. با روحیه بالایی که رزمندگان داشتند، به مردم هم روحیه می دادند. بعضی انقلابی ها یک مقدار که به مشکل می خورند، کار را رها می کنند. امام جماعت مسجد تا به اختلاف می خورد، کار را رها می کند. مبلغ تا به مشکلی می خورد، تبلیغ را رها می کند. برخی منبری ها از همان ابتدا دنبال جمعیت زیاد و مستمع هستند.

 

منتظر نتیجه مذاکرات نباشید؛ اسراییل حرف منطقی شما را نمی پذیرد

امام سجاد علیه السلام و زینب کبری سلام الله علیها اثرات جنگ روانی یزید را از بین بردند

وَإِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لَا يُؤْمِنُوا بِهَا وَإِنْ يَرَوْا سَبِيلَ الرُّشْدِ لَا يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا. منتظر نتیجه مذاکرات نباید ماند؛ صهیونیست حرف درست منطقی شما را نمی پذیرد. چقدر اسراییل باید از ما بکشد؟ 50 هزار کشته کم است؟ مردم مسلمان دولتمردانشان را جمع کنند. هر روز یک بمب جدید روی مردم غزه امتحان می کنند. وَإِنْ يَرَوْا سَبِيلَ الْغَيِّ يَتَّخِذُوهُ سَبِيلًا. اسراییل اگر طرح و برنامه ای برای غارت و کشتار بیشتر مردم غزه پیدا کند، حتما همان کار را خواهد کرد. ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَكَانُوا عَنْهَا غَافِلِينَ(اعراف 146). منِ خدا اجازه نمی دهم اینها هدایت شوند؛ چون حق پیامبر مرا نادیده گرفته اند.

رهبر معظم انقلاب گفتند برای مردم جا بیندازید که شهدا مقابل جنگ روانی دشمن ایستادند. به این بخش جهاد و شهادت امروز باید بپردازیم. رهبر معظم انقلاب گفتند دشمن این چیزی که وانمود می کند نیست. یعنی واقعا کسانی هستند در جامعه ما که از اسراییل می ترسند؟ یعنی هستند کسانی که قائل هستند اگر جواب دشمن را بدهیم، دچار جنگ تمام عیار خواهیم شد و در این جنگ ما ناتوانیم؟ چنین مردم و مسئولینی همیشه بوده و هستند.

یکی از کارهایی که امام سجاد علیه السلام و زینب کبری سلام الله علیها انجام دادند، این بود که هیمنه یزید را از بین بردند. با رفتن کاروان به کربلا در اربعین، جنگ روانی آل امیه خنثی شد. ترس مردم ریخت. یزید با سی هزار لشکر امام حسین علیه السلام و یارانش را به قتل رساند. همه مردم حساب کار دستشان آمد. کسی جرأت مخالفت با یزید را نداشت. مردان قبیله بنی اسد می ترسیدند بیایند و بدن شهدا را دفن کنند. با تهدید زنانشان راضی شدند این کار را بکنند. می ترسیدند. امام سجاد علیه السلام و زینب کبری سلام الله علیها با حماسه و خطبه هایشان در کوفه و شام، و بازگشت به کربلا در اربعین، این فضا را شکستند. ترس مردم ریخت. حیثیت یزید بین مردم از بین رفت. هیمنیه یزید در جامعه شکسته شد. بعد از اربعین بود که قیام توابین و مختار شکل گرفت.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

ورودیه حضرت معصومه علیهاسلام
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۶ مهرماه از ساعت ۱۹
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، مدیحه سرائی)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است