یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ساعت ۱۲:۲۹

ما مردم کدام تکلیفمان را درست انجام ندادیم، که دشمن جرأت چنین جنایتی به خود داد؟

مراسم بزرگداشت شهیدالقدس شهید اسماعیل هنیه در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 12 مرداد 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهیدالقدس شهید اسماعیل هنیه در هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 12 مرداد 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

انقلاب اسلامی ماهیتاً انقلابی جهانی است

اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ. اولین دستاورد حکومت جهانی اسلام، عزت اسلام و مسلمین است. ثبات و قوام باعث می شود جامعه خودش را حفظ کند، رشد کند و در برابر هجمه ها ایستادگی کند. کسیکه متزلزل و مذبذب باشد، هدایت نمی شود و به سعادت و رشد نمی رسد.

امام سجاد علیه السلام و زینب کبری سلام الله علیها در شرایطی که چیزی از حق باقی نمانده بود، با خطبه های عزتمندانه خود حق را زنده کردند. امام سجاد علیه السلام در شام خودش را با رسول اکرم صلی الله علیه و آله و بیان خصوصیات حضرت معرفی می کند. بعد هم خودش را با امیرالمومنین علیه السلام و خصوصیات منحصربفرد حضرت معرفی می کند. بگونه ای امیرالمومنین علیه السلام را معرفی می کند که ما حتی در عید غدیر هم اینگونه حضرت را معرفی نمی کنیم. فرمود جدم امیرالمومنین علیه السلام با زور شمشیر شما و اجداد شما را مسلمان کرد! مگر می شود با وجود علی بن ابیطالب علیه السلام، به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و اسلام ایمان نیاورد؟

دولتهای اطراف کشورا را ببینید، زمان حاج قاسم جرأت می کردند غلطی بکنند؟ حاج قاسم شمشیر انقلاب اسلامی بود. به دولتها نگاه نمی کرد؛ عمق راهبردی انقلاب اسلامی را در غزه و فلسطین و لبنان و سوریه و سایر کشورهای منطقه دنبال می کرد. قلمرو جبهه حق باید گسترش پیدا کند. انقلاب اسلامی ماهیتاً انقلابی جهانی بود و هست: هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدى وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ(توبه 33). بحث دهکده جهانی که به تازگی در غرب باب شده، این حرف را 1400 سال پیش اسلام بیان کرد و دنبال کرد. البته اسلام بدنبال حکومت حق، و استکبار به دنبال حکومت باطل است.

 

جواب ترور شهید هنیه را ما باید بدهیم، نه جبهه مقاومت

شهادت شهید هنیه باید جبهه انقلاب را بیدار کند

ترور شهید هنیه نشان داد سیاست داخلی ما جدای از مسئله مقاومت منطقه نیست

ترور شهید هنیه معنا و مفهوم داشت. صهیونیست بی گدار به آب نمی زند. چند عملیات همزمان در چند نقطه انجام داد. مبارزه با جمهوری اسلامی برای صهیونیست حیاتی است؛ اما برای ما مبارزه با صهیونیست حیاتی نیست! ما هنوز حیاتمان را در عقیده و جهاد نمی بینیم. وقتی دست به سلاح می بریم که به خاکمان تجاوز شود. اما سعادت دنیا و آخرتمان را در مبارزه و نابودی باطل نمی بینیم. اینکه صهیونیست در خانه ما مهمانمان را به شهادت می رساند، حتما بخاطر چراغ سبزی از داخل بوده. و الا ترسو بودن یهودی ها در قرآن به تصریح ذکر شده. آنها با ما مبارزه می کنند، اما اهل مبارزه نیستند. رهبر معظم انقلاب گفتند دشمن وقتی خاکریز نرم پیدا کند حمله می کند.

در مصاحبه های صداوسیما برخی مدام می گویند مقاومت جواب این جنایت را خواهد داد. این چه حرفی است؟ رهبر معظم انقلاب گفتند ما خونخواهی این شهید را وظیفه خودمان می دانیم. انتقام خون هنیه را ما باید بگیریم، نه جبهه مقاومت. جبهه مقاومت در خط مقدم نبرد بار این مبارزه را به دوش گرفته؛ کم و کاستی ما را هم جبهه مقاومت باید جبران کند؟!

شهادت شهید هنیه باید جبهه انقلاب را بیدار کند. دشمن براحتی می تواند مراسم تحلیف ریاست جمهوری ما را به چالش بکشد، و حضور نزدیک 50 میلیونی مردم در انتخابات را به حاشیه می برد. دشمن این وحدت و همدلی قوای داخلی ما را برنمی تابد. آنچه که به ما مردم مربوط است این است که اسراییل چطور جرأت چنین جنایتی پیدا کرد؟

در ایام انتخابات برخی جریانهای انقلابی مقاومت را به حاشیه بردند. بعضی نسبت به مقاومت موضع هم گرفتند. وقتی گفته شد مقاومت از یکی از کاندیدها خواسته به نفع دیگری کنار برود، بعضی جریانهای انقلابیِ طرفدار آن کاندید مقابل جبهه مقاومت موضع گرفتند، و گفتند اصلا چرا چنین حرفی زده اند؟

صهیونیست این ارتباط را می فهمد، برخی انقلابی های ما نمی فهمند. صهیونیست می فهمد برای تضعیف سیاست داخلی ما، باید به رهبران مقاومت ضربه بزند، آن هم در کشور خودمان. دشمن مثل برخی انقلابی های ما فکر نمی کند که جریان داخلی ما را از جریان مقاومت در منطقه جدا کند. انقلابی های ما بین این دو مسئله تفکیک قائلند. الان هم می گویند جبهه مقاومت جواب درخوری به اسراییل می دهد. گویا مسئله ما از مقاومت جداست. تُرهِبونَ بِه عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم(انفال 60).

 

اسراییل چرا از مردم ما نترسید، و مهمان ما را در خاکمان به شهادت رساند؟

اسراییل چرا از ما نترسید، و مهمان ما را در خاکمان به شهادت رساند؟ رهبر معظم انقلاب گفتند این شهید مهمان ما بود، و خونخواهی اش هم بعهده ماست. دیگر انقلابی ها اینگونه فکر نمی کنند. دشمن باید از ما بترسید، و جرأت چنین جنایاتی به خود راه ندهد. وقتی اراذل و اوباش عامل دسته چندمِ یهود درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را آتش زدند و اهلبیت را تهدید به قتل کردند، حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود: ما هذه الجرأة على الله وعلى رسوله ؟! این سوال را انقلابی های ما باید از خودشان بکنند؛ اسراییل این جرأت را از کجا آورد؟ دو میلیارد ونیم مسلمان پس از ده ماه هنوز مسئله غزه را نتوانسته ایم حل کنیم.

ما به جایی رسیده ایم که جریان مقاومت را از جریان سیاست داخلی جدا می کنیم، بعد هم می گوییم جبهه مقاومت انتقام این خون را می گیرد. خودمان را کنار می کشیم. جریانی که در انتخابات دست رد به سینه مقاومت زد، جزو اولین کسانی است که در تسلیت شهادت شهید هنیه پیام می دهد. اسراییل می گویند از سر ضعف و زبونی این جنایت را مرتکب شد. بله، از سر ضعف و زبونی بود، اما چرا جرأت کرد چنین جنایتی کند؟ یزید هم از سر ضعف و زبونی این جنایت را در کربلا مرتکب شد. اما چرا این جرأت را به خود راه داد؟ بعضی جریانهای انقلابی این مسئله را کتمان می کنند.

بعضی جریانهای باصطلاح انقلابی، با نپرداختن به یک موضوع سعی می کنند آن موضوع کمرنگ و به فراموشی سپرده شود. اینکه مهمان ما در خانه ما به شهادت برسد، و رهبر معظم انقلاب مستقیما خونخواهی او را وظیفه ما بدانند؛ شما در موضع گیریهای جریانهای انقلابی چقدر می بینید به این موضوع پرداخته شود؟ این وظیفه را ما چگونه باید انجام دهیم؟ نکند فکر می کنیم این وظیفه فقط بعهده نیروهای امنیتی و نظامی است؟ ما فضای امن را برای ضربه دشمن فراهم کنیم، بعد موقع تلافی بگوییم وظیفه نیروهای امنیتی و نظامی است؟ مثل کاری که در موضوع حجاب کردیم؛ فضای امن برای جولان بی عفتی را در جامعه فراهم کردیم، بعد به نیروی انتظامی گفتیم جمع کردن بی حجابی وظیفه توست. پس تکلیف مردم چیست؟

 

ما مردم کدام تکلیفمان را درست انجام ندادیم، که دشمن جرأت چنین جنایتی به خود داد؟

ستون اصلی حفظ امنیت جامعه مردم هستند

اباعبدالله علیه السلام را انقلابی ها به قتل رساندند

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: انما عماد الدنی و جماع المسلمین و العده للاعداء العامه من الامه. ستون اصلی نگهدارنده دین مردم هستند. ستون اصلی نابودی دشمن مردم هستند. ستون اصلی حفظ امنیت و عزت و اقتدار جامعه مردم هستند. این نگاه امیرالمومنین علیه السلام است. ما فقط حضور در انتخابات را وظیفه مردم نمی دانیم. برای حفظ نظام هم مردم باید حضور فعال داشته باشند. جریانهای انقلابی بحث کنند و تحلیل کنند که از کدام بخش خاکریز نرم جریان انقلابی صهیونیست استفاده کرد و به خود جرأت داد مهمان ما را د خانه به شهادت برساند؟ ما مردم کدام تکلیفمان را درست انجام ندادیم، که دشمن جرأت چنین جنایتی به خود داد؟ راجع به این مسئله حرف بزنیم.

این جماعت دهها هزار نفری که در تهران به تشییع جنازه آمد، حرفشان این بود که ما نسبت به این شهید احساس دین می کنیم. هیمنه ما ملت باید در برابر این جنایت بازدارنده بود. این ضربه اول نبود، ضربه آخر هم نخواهد بود. تحلیلگرها در صداوسیما می گویند نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت نیاز دارد این ضربات را به جبهه مقاومت در نقاط مختلف وارد کند. اگر این تحلیل شما درست باشد، یعنی عزت و اقتدار و تمامیت ارضی نظام اسلامی باید تحت تاثیر بازیهای سیاسی درونی جریان صهیونیست باشد؟! می دانید چه می گویید؟ اگر تحلیل شما درست باشد، وای بر ما ملت، که اجازه دادیم عزت ما را اینگونه خدشه دار کنند. چرا باید بهای حفظ شخصیت خبیث پلیدی مثل نتانیاهو را ملت اسلام و جمهوری اسلامی پرداخت کند؟

صهیونیست جریانهای انقلابی ما را بی عرضه و منفعل و غلفت زده و در خواب دیده، که این جرأت را به خود داده. معلوم می شود ما کوتاهی کرده ایم. نقش ما مردم خیلی مهم است. نقش امت اسلامی باید نقش بازدارنده ای باشد. چرا اباعبدالله علیه السلام دعوای آل هاشم و آل امیه را مردمی کرد؟ امام حسین علیه السلام از مدینه حرکت کرد، تا دشمن نتواند این دعوا را دعوای بین بنی هاشم و بنی امیه برای کسب حکومت جلوه دهد. حرکت کرد به سمت مکه و کوفه، تا روشنگری کند، مردم را آگاه کند، تا همه بدانند این جنگ، جنگ بین دو قوم و قبیله نیست؛ جنگ حق و باطل است. مردم باید بفهمند چه نقشی در این واقعه دارند. نقش مردم مدینه و مکه و کوفه باید در این جنایت مشخص شود. انقلابی ترین و حزب اللهی ترین مردم زمان امام حسین، کوفیان بودند. کوفیان در عرض چند ماه، هجده هزار لشکر برای مسلم فراهم کردند. انقلابی گری کوفیان خیلی بیشتر از انقلابیهای امروز ما بود. این انقلابی ها چنین جنایتی را در کربلا رقم زدند.

 

دشمن ضعیف و زبون چرا جرأت چنین جنایتی پیدا می کند؟

ما امت اسلام و جریانهای انقلابی نسبت به همه خونهایی که در جبهه مقاومت ریخته می شود مسئولیم. شما جبهه را سرد کنید، دشمن از سردی جبهه و غفلت ما استفاده کند، از ما نترسد، مهمان ما را در کشور ما به شهادت برساند. بعد انقلابی ها بگویند جبهه مقاومت جواب این جنایت را خواهد داد. چنین باوری، باور انقلاب اسلامی نیست. اسلام می گوید: وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَاكُ(حج 78). شما اهلبیت برگزیده شده اید برای جهاد و مبارزه. امت اسلام هم باید مثل شما اهل جهاد و مبارزه باشد. فقط جهاد اهلبیت کافی نیست. 1400 سال خداوند منتظر است امت اسلام هم مثل پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام اهل جهاد و مبارزه شوند. راجع به این مسئله حرف بزنیم جریانهای انقلابی پرمدعا!

بنشینیم راجع به این بحث کنیم که ما چه کردیم که اسراییل از ما نترسید، و با خیال راحت مهمان ما را زمانی که در خواب بودیم به شهادت رساند. دشمن ضعیف و زبون است، بله؛ اما این دشمن ضعیف و زبون چرا جرأت جنایت پیدا می کند؟ چرا از امت اسلام نمی ترسد، و این جنایت ها را مرتکب می شود؟ جبهه نفاق که در آخرالزمان قدرت پیدا می کند و میدان دار می شود، او هم ضعیف است. اما چه می شود که این جریان ضعیف اینگونه میدان داری می کند؟

لَئِنْ أُخْرِجُوا لَا يَخْرُجُونَ مَعَهُمْ وَلَئِنْ قُوتِلُوا لَا يَنْصُرُونَهُمْ وَلَئِنْ نَصَرُوهُمْ لَيُوَلُّنَّ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يُنْصَرُونَ(حشر 12). منافقین و معاندین اهل جنگ و مبارزه نیستند، و اگر جنگ شود پا به فرار می گذارند. لَأَنْتُمْ أَشَدُّ رَهْبَةً فِي صُدُورِهِمْ مِنَ اللَّهِ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَفْقَهُونَ(حشر 13). دشنمان شما از شما خیلی می ترسند، چون نمی فهمند. چرا بعضی جریانات سیاسی داخلی مطلب نوشتند که خویشتنداری کنید؟ گفتند با ادبیات مسالمت آمیز با اسراییل مقابله کنید؛ دیدید چه ضربه ای زد؟! چقدر ذلیل و ترسو هستید. اینها اهل فهم دقیق و عمیق نیستند. چون خوب نمی فهمند، ترسو هستند.

 

دشمن قوی نیست، ما ضعیف هستیم!

بجای پرداختن به اصل جنایت، خود را سرگرم بررسی شیوه ترور کرده ایم!

رهبرانقلاب می گویند ما باید پاسخ این جنایت را بدهیم؛ برخی انقلابیها می گویند جبهه مقاومت پاسخ این جنایت را خواهد داد!

أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ نَافَقُوا يَقُولُونَ لِإِخْوَانِهِمُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَئِنْ أُخْرِجْتُمْ لَنَخْرُجَنَّ مَعَكُمْ وَلَا نُطِيعُ فِيكُمْ أَحَدًا أَبَدًا وَإِنْ قُوتِلْتُمْ لَنَنْصُرَنَّكُمْ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ(حشر 11). جریان نفاق وابسته به دشمنان دینند. می گویند ما با شماییم. خداوند می فرماید: لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا فِي قُرًى مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ. اینها انقدر می ترسند، که در قلعه های مستحکم پناه می گیرند و با شما مبارزه می کنند. صهیونیست انقدر می ترسد، با منجنیق گلوله های آتش را از دیواری که دور خود کشیده به سمت نیروهای مقاومت و مردم فلسطین پرتاب می کند! از مردم فلسطین هم می ترسند. این اسراییل چطور به خودش جرأت می دهد در تهران مهمان ما را ترور کند؟

ترور کردن کار مشکلی نیست. یهود سابقه طولانی در این زمینه دارد. قبل از اسلام ترور اجداد پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را شروع کردند. چه اهمیتی دارد اسماعیل هنیه را چطور ترور کرده اند؟ این مسئله مربوط به نیروهای امنیتی است، نه ما مردم و جریانها. مأمون به خودش جرأت داد امام رضا علیه السلام را مسموم کند و به شهادت رساند؛ ما نشسته ایم بحث می کینم و کتاب می نویسیم که آیا مأمون امام رضا علیه السلام را با انگور به شهادت رساند یا انار؟! مأمون از ترس فامیلش از بغداد فرار کرد که در قصاص خون برادرش امین او را نکشند. چطور به خود جرأت داد امام رضا علیه السلام را به شهادت برساند؟

یزید انسان پست و ذلیلی بود، اما همین انسان پست و حقیر اباعبدالله علیه السلام را به شهادت رساند. پست تر از این یزید امروز کاری کرده که امام عصرِ ما آواره باشد! امنیت امام عصر ارواحنا فداه را در دنیا به هم زده. دشمن قدرت ندارد، ما ضعیفیم! ببینید چند بار رهبر معظم انقلاب در این سالها تکرار کردند: مَن نامَ لَم يُنَمْ عَنهُ. تو بخوابی، دشمن تو نمی خوابد. مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ اِنْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّه. جریانهای انقلابی این افتضاح را جمع کنند؛ نشسته اند بررسی می کنند که ترور با کوادکوپتر بوده، یا با ریزپردازنده بوده، یا با موشک بوده. جهل خودتان را به رخ نکشید! بعضی هم از راه می رسند و می گویند دشمن از زبونی این جنایت را مرتکب شده. پس ما چکاره ایم؟

رهبر معظم انقلاب گفتند مهمان ما را کشته اند، ما وظیفه خود می دانیم انتقام او را بگیریم. لیدرهای انقلابی می گویند جبهه مقاومت پاسخ این جنایت را خواهد داد. آیا امت اسلامی برای بازدارندگی دشمن از این ترورهای بقول شما مذبوحانه، وظیفه ای ندارد؟ امت اسلامی فقط وظیفه دارد در تشییع جنازه شرکت کند؟ این تشییع جنازه ها باید یکجا تمام شود. یک روز حاج قاسم، یک روز رییس جمهور کشورمان، یک روی مهمان رییس جمهور.

 

اگر از خدا فاصله بگیریم، ضعیف و حقیر و جاهل می شویم

جهاد تبیین خیلی ها چهارسال یکبار است!

تشخیص نفاق مثل تشخیص شرک مشکل است

بَأْسُهُمْ بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّى. در ضعف و زبونی جریان نفاق همین بس که بین خودشان اختلاف زیاد است و دلهایشان با هم متحد نیست. چون اتصال قلوب بوسیله خداوند صورت می گیرد: فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا(آل عمران 103). ایمان و لایت است که وحدت ایجاد می کند. شیطان که نمی تواند بین پیروانش وحدت ایجاد کند. این حرکتهای جهادی جامعه در ایام انتخابات، الان هم باید علیه دشمن صهیونیست، و تکلیف ما مردم در قبال این مهمان کشی ادامه پیدا کند. نکند می خواهیم برویم تا چهار سال بعد؟ ما خیلی ها را هر چهار سال یکبار در میدان تبیین می بینیم و بس.

ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُونَ(حشر 14). می فرماید منافقین عقل ندارند. ما باید با اخلاص و عمل مخلصانه به خدا نزدیک شویم، چون وقتی از خدا فاصله بگیریم، پست و حقیر و احمق و جاهل می شویم. انقلابی به میزانی که از خدا فاصله می گیرد، دچار ضعف و حقارت و پستی می شود. همه اینها در اثر دوری از خداست. خداوند می فرماید منافقین عقل ندارند. گاهی باید به خودمان بگوییم این خصوصیات را ما در درونمان داریم یا نه؟ در روایت می فرماید تشخیص شرک، از تشخیص مورچه ای سیاه روی سنگی سیاه در دل تاریک شب سخت تر است. تشخیص نفاق هم مثل شرک مشکل است. در روایات مختلف خصوصیاتی بیان شده که شعبه ای از نفاق هستند. خیلی از این خصوصیات را ما در اعمال و رفتار و نیّاتمان داریم. کسی می تواند خیالش از این بابت راحت باشد که به یقین رسیده باشد. شعبه های نفاق در وجودمان را تشخیص بدهیم و سرکوب کنیم. راههای نیل به ایمان و یقین را در وجودمان تقویت و تثبیت کنیم.

جریانهای انقلابی ما خودشان به تصمیم و تشخیص می رسند. اصلا مهم نیست که رهبر معظم انقلاب گفته اند خونخواهی این مهمان وظیفه ماست. رهبر معظم انقلاب یک پیام دادند، تمام شد رفت. اما اینکه جریانهای انقلابی هم به این نقطه برسند، نه اینطور نیست. جریان انقلابی خودش فکر دارد، رهبری دارد، سیاستگذاری دارد، اولویت دارد. باید رهبران جریانهای انقلابی به این برسند که موضوعی مثل وظیفه ملت در مطالبه این خون را در اولویت ببینند و آن را تبدیل به گفتمان کنند.

یک دشمن پست و حقیر و ذلیل مثل رژیم صهیونیستی چطور در قلب جمهوری اسلامی در اصلی ترین برنامه این کشور، مهمان برنامه تحلیف ریاست جمهوری ما را به قتل برساند، و اصلا هم نترسد. سهم ما مردم و جریانهای انقلابی در نترسیدن دشمن چیست؟ اسراییل باید از ما بترسد. اسراییل از ما نترسید، اسماعیل هنیه را از ما گرفت، و ما را شرمنده جبهه مقاومت کرد. ما را شرمنده رزمندگان جبهه مقاومت کرد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

ورودیه حضرت معصومه علیهاسلام
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۶ مهرماه از ساعت ۱۹
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، مدیحه سرائی)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است