سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ساعت ۰۴:۵۳

منافقین امروز، دنبال تعیین رهبری جامعه اند!

در ایام اسارت کاروان اهلبیت اباعبدالله الحسین علیه السلام و امام زین العابدین علیه السلام در شهر کوفه، جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 29 تیرماه 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

در ایام اسارت کاروان اهلبیت اباعبدالله الحسین علیه السلام و امام زین العابدین علیه السلام در شهر کوفه، جلسه هفتگی هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم جمعه 29 تیرماه 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

دشمن می خواهد اسلام را تحقیر کند

ما هرچه در اسلام نگاه می کنیم، تجلّی عزت را برجسته می بینیم: هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ(توبه 33). بناست همه عالم تحت مدل حکمرانی رسول خدا صلی الله علیه و آله در بیاید. و بر اساس همین نگاه، تمام سالهای بعثت نبوی به جنگ با کفار گذشت. یهود و نصاری و منافقین این هدف پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را برنمی تابیدند. الإسلامُ یَعْلو و لایُعْلی عَلَیه. امت اسلامی امت عزیزند. هم وجود اقدس رسول مکرم اسلام، هم دین رسول الله، و هم امت و دایره حاکیمت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله عزتمند است. لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ(منافقون 8).

عزت در عاشورا و کربلا، تداوم عزت زمان رسول الله صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام است. اباعبدالله علیه السلام فرمود: اسير بسيرة جدي و ابي علي ابن ابي طالب. اگر منش و راهبرد سیدالشهدا علیه السلام برای تعالی و رشد جامع اسلامی همان منش و راهبرد رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام باشد که هست، پس عزت در زمان سیدالشهدا علیه السلام، تداوم عزت دوران پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین و امام حسن مجتبی علیهماالسلام است. اما چرا ما در کربلا این عزت را برجسته تر می بینیم؟ چون شرایط در کربلا سخت تر از زمان گذشته بود، و در چنین شرایطی، عزت و استحکام و سرسختی خودش را بهتر نشان می دهد.

دشمنان دین از اول بنایشان بر تحقیر و تذلیل ائمه اطهار علیهم السلام و دین مبین اسلام بوده. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را می شناختند، اما در جامعه این را برعکس جلوه می دادند. در زمان سیدالشهدا علیه السلام هم خیلی تلاش کردند دین را تحقیر کنند. یکی از نشانه های تحقیر دین، حاکم شدن یزید بود. یزید شراب خوارِ بوزینه بازِ حرامخوارِ معلن بالفسق، حاکم جامعه اسلامی شده.

 

تحریف عاشورا در مجالس عزاداری!

عاشورا را همین اشک ها و گریه ها نگهداشته

خانمی در فضای مجازی در مجلس روضه سیدالشهدا علیه السلام برای مردان صحبت می کرد، می گفت «مسئله، شرابخواری یزید نبود». اتفاقا مسئله همین است. کلام خود سیدالشهداست. اباعبدالله علیه السلام بیعت نکردن با یزید را از مدینه اعلام کرد؛ بخاطر این چند ویژگی یزید: شارب خمر، معلن به فسق و فساد علنی، قاتل نفس محترمه. هر ساله در ماه محرم، شبهه های جدیدی وارد می شود. کسانیکه باید خودشان تبیین گر باشند، شبهه وارد می کنند. آن هم در مجلس امام حسین علیه السلام. الهی قمشه ای چند سال پیش در روز عاشورا صحبت می کرد و می گفت «اگر یزید نبود، امام حسین علیه السلام چگونه به این مقام می رسید؟ پس نباید یزید را لعنت کرد! باید شاد بود». مردم هم این حرفها را می شنیدند و گریه می کردند!

این خانم هم که کلیپ هایش در فضای مجازی پخش شده، می گوید «امام حسین علیه السلام کشته نشد که ما گریه کنیم». اگر این گریه ها نبود که شما روی همین منبر نمی نشستید صحبت کنید. اَنَا قتيلُ العَبْرَةِ، لايَذكُرُني مؤمنٌ اِلاّ بكي.     مَن بَکی أَو أَبکی أَو تَباکی فی مُصیبهِ الحُسین حُرِّمَت جَسَدَهُ علی النار و وَجَبَت لَهُ الجَنَّه. همین گریه و سوز و هیاهو است که این حقیقت را زنده نگهداشته. حقیقت عاشورا در امواج توفنده اشکها و فریادها و عزاداریهاست که باقی مانده. اگر اشک نبود، مردم دور جمع نمی شدند. جمع می شوند تا نسبت به اباعبدالله علیه السلام اظهار محبت کنند. مُصیبَهً ما أعظَمَها وَ أعظَمَ رَزیَّتَها فِی الاِسلامِ. دهان چنین گوینده ای را باید خرد کرد! نفی گریه برای مصائب امام حسین علیه السلام، آن هم در مجلس عزاداری؟!

بله هر گریه ای گریه ناب و موثر نیست. گریه کوفیان موثر نیست. امام سجاد علیه السلام به کوفیان فرمود «گریه می کنید؟ شما پدرم را کشتید». نه اینکه گریه شما غلط باشد؛ بلکه می فرماید شما که گریه می کنید، چرا آن جنایت را انجام دادید؟ حتی گریه کوفی هم غلط نیست. اگر قرار بود گریه نباشد، این حقیقت چطور بعد از 1400 سال به ما می رسید؟ مندرس شده ترین و پوسیده ترین حرفها و شبهات قدیم دوباره دارد زنده می شود.

 

مجمع ضاله محققین و مدرسین این بار مرجعیت و تقلید را نفی می کند

در کربلا جریان عزت خیلی بیشتر نمایان شد. دشمن اصلی یعنی یهودی که مشاوران یزید بودند، برنامه داشتند نسل پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله را قطع کنند. چون آنها می دانستند دین رسول الله صلی الله علیه و آله ریشه آنها را خشک خواهد کرد. ائمه اطهار علیهم السلام خودشان فرمودند «بنی امیه و بنی عباس ما را به قتل می رسانند، چون می دانند که مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از ماست». یکی از اعضای مجمع محققین و مدرسین ظاهرا به تازگی، اصل و اساس مرجعیت دینی را زیر سوال می برد. می گوید «مردم خودشان باید تشخیص دهند و عمل کنند». طبق این حرف، مردم خودشان باید بیماری خودشان را تشخیص بدهند و درمان کنند؟! یعنی همه مردم بروند طبیب شوند؟ همه مردم بروند مکانیک شوند؟ هر کسی در یک رشته متخصص می شود، و سایر مردم به آنها رجوع می کنند. للعوام أن یقلّدوا. چطور می توانید بگویید تقلید انحراف است؟ مجمع ضاله محققین و مدرسین قم به چه گورستانی دارد می رود؟! یک نفر عمامه به سر در قم مصاحبه کند بگوید رساله عملیه انحراف است؟ نفی واجب الهی. این همه فقهای شیعه که به وجوب تقلید رسیدند، شما مستنداتشان را ندیدید؟

یک نفر دیگر هم که جزو شورای راهبردی آقای ظریف است، قبلا گفته بود «روحانیت یکی از دستسازهای دوران صفویه است، و برای تولید خرافه ایجاد شده». همین ها امروز می آیند برای نظام جمهوری اسلامی تصمیم راهبردی می گیرند، و کابینه معرفی می کنند. هنوز حکم ریاست جمهوری تنفیذ نشده، شما ماهیت حقیقی ضد دینی خود را دارید نشان می دهید.

می گوید روحانیت شیعی سازمانی برای ایجاد خرافه و دروغ در دین است. این آدم امروز باید پیشنهاد بدهد که چه کسانی به درد کابینه می خورند؟ گلی به گوشه جمال جریانهای اختلافی نیروهای انقلابی. اینها محصول عدم اتحاد و اختلاف و درگیری شماست. همین جریانات الان هم دارند ما را محکوم می کنند. به اختلاف ادامه دهید؛ مأجور باشید!

 

اسارت، مرحله بعدی حماسه عاشورا بود

به اسارت باید با عنصر عزت نگاه کرد

اسارت امام سجاد علیه السلام و اهلبیت، ادامه حماسه عاشوراست. مرحله بعدی حماسه عاشورا، اسارت است. مرحله بعدی عملیات است. چطور می شد در کاخ یزید نفوذ کرد؟ چطور می شد جماعتی که یزید را امیرالمومنین علیه السلام می دانند را به خود آورد و منقلب کرد؟ امام حسین علیه السلام با سرِ بدون بدن این کار را کرد. خون سیدالشهدا علیه السلام شامات را فتح کرد. بله، امام سجاد علیه السلام دستگاه حکومت یزید را نتوانست از بین برود، اما افکار پلید اموی را زیر سوال برد. یزید مجبور شد برای امام حسین علیه السلام مجلس عزا بپا کند!

با همین نگاه عزت باید اسارت را هم دنبال کرد. البته این عزت، از دردها و مصیبت های ایام اسارت کم نمی کند. اگر عاشورا یک روز بود، اسارت قریب به چهل روز بطول انجامید. حرمت برای آل الله علیهم السلام باقی نماند. برای این مصیبت ها باید خون گریست. منتهی عنصر عزت در اسارت را هم نباید نادیده گرفت.

در دفاع مقدس اگر این عزت رزمندگان ما در اسارتگاه های عراق نبود، صدام برنده جنگ بود. عزت رزمندگان ما در اسارتگاه ها، ما را پیروز جنگ کرد. مرحوم ابوترابی چه شکنجه هایی که نشد؛ اما این عراقی ها بودند که اسیر اخلاق و مرام مرحوم ابوترابی بودند. وقتی از شکنجه و اسارت و زندان و تحقیر و توهین صحبت می کنیم، درست است برای آنها باید خون گریست، اما عزت در اسارت را نباید فراموش کرد. نمونه بارز این عزت، خطبه غرّای امام سجاد علیه السلام در وصف پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام در کاخ یزید بود. این عزت، ایمان راسخی نیاز دارد.

 

اصلی ترین معروف، اقامه حکومت حق و زوال حکومت باطل است

اصلی ترین منکر، تسلیم شدن به حاکم طاغوت است

حکومت فاسق، طاعت شیطان را در جامعه اجباری می کند

اباعبدالله علیه السلام فرمود: اني لم اخرج اشرا و لا بطـرا و لا مفسدا و لا ظالما، و انما خرجت لطلب الاصلاح في امة جدي، اريد ان امر بالمعروف و انهي عن المنكر. اباعبدالله علیه السلام قصد عموم امر به معروف و نهی از منکر نداشت. یک مشکلی در این امت بود، که اباعبدالله علیه السلام برای اصلاح آن قیام کرد. قیام برای اقامه امر حق، و نابود کردن حکومت باطل. این اصلی ترین معروف است. شما حکومت اسلامی را تغییر دهید، خیلی مسائل دیگر حل می شود. اصلی ترین منکر، تسلیم شدن به حاکم طاغوت است.

وإنَّ هؤُلاءِ قَد لَزِموا طاعَةَ الشَّيطانِ. اگر حکومتی فاسق روی کار بود، طاعت شیطان در جامعه اجباری می شود. کنوانسیون های بین المللی نشسته اند، فساد را قانونمند کرده اند، و به اجبار در سرتاسر جهان اعمال می کنند. روحانی خبیث و معاون خبیث تر از او، رسما سند 2030 را ابلاغ و عملیاتی هم کردند. اگر رهبر معظم انقلاب مقابل اینها نایستاده بود، سند 2030 را در تمام مدارس اجرایی کرده بودند. موسسه حفظ قرآن در قم به اولیاء دانش آموزان می گوید باید به فرزندانتان آموزش های جنسی بدهید! وقتی رأس کار فاسد شد، طاعت شیطان در جامعه به اجبار صورت می پذیرد.

وتَرَكوا طاعَةَ الرَّحمنِ. اطاعت خدای متعال در این جامعه ترک می شود. مردم رفته رفته رنگ می پذیرند. وأظهَرُوا الفَسادَ. فساد علنی می شود. دستور کشف حجاب را که داد؟ سرویس های جاسوسی. مسئولین وظیفه شان را انجام نمی دهند؛ مردم هم تذکر نمی دهند. اگر ده نفر بیست نفر تذکر بدهند، تاثیرش را می گذارد. امام حسین علیه السلام کشته شد که فساد علنی نشود.

 

امام حسین علیه السلام کشته شد تا حدود الهی در جامعه تعطیل نشود

وعَطَّلُوا الحُدودَ. حدود الهی معطل می ماند. کسی سراغ احکام الهی نمی رود. عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم مصاحبه کرده، و تقلید را کلا زیر سوال برده. می گوید «هرکس به عقل خودش مراجعه کند و طبق همان عمل کند». در شهری که حداقل 600 مرجع تقلید دارد، مرجعیت را زیر سوال می برد. دربِ این مجمع انحرافی را نباید گِل گرفت؟! چه عمامه ای به سر داری که این لاطائلات را می بافی؟ سیاست شما چقدر کثیف است. سیاست بوالهوس ها و غرب پرست ها و لیبرال ها و بی هویت ها. بخاطر سیاست کثیف، راحت روی دین پا می گذارند. امام حسین علیه السلام کشته شد تا حدود الهی در جامعه تعطیل نشود.

وَاستَأثَروا بِالفَي‌ءِ. اموال بیت المال به غارت می رود. وأحَلّوا حَرامَ اللَّهِ ، وحَرَّموا حَلالَهُ. حلال خدا حرام، و حرام خدا حلال می شود. وَ أَنَا أَحَقُّ مَنْ غَیَّرَ. قَدْ أَتَتْنی کُتُبُکُمْ، وَ قَدِمَتْ عَلَىَّ رُسُلُکُمْ بِبَیْعَتِکُمْ أَنَّکُمْ لا تُسَلِّمُونی وَ لا تَخْذُلُونی، فَاِنْ تَمَمْتُمْ عَلى بَیْعَتِکُمْ تُصیبُوا رُشْدَکم. منِ حسین بن علی (علیهماالسلام) بهترین کسی هستم که می توانیم این نظام حاکم را تغییر دهم. شما هم نامه نوشتید و از من دعوت کردید، که مرا در این مسیر یاری کنید.

و اسير بسيرة جدي و ابي علي ابن ابي طالب. اگر جدم رسول الله صلی الله علیه و آله و پدرم امیرالمنومنین علیه السلام هم بود، همین کار مرا انجام می دادند. عزت یعنی سرسختی و انعطاف ناپذیری. همانطور که پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام عمل کردند، منِ حسین بن علی علیهماالسلام هم عمل می کنم. اسلام همان اسلام است؛ حکم خدا تغییر نکرده.

 

امان از جهالت بعضی انقلابی ها!

بخش دیگری از وصیتنامه امام حسین: أيُّهَا النّاسُ ، فَإِنَّكُم إن تَتَّقوا وتَعرِفُوا الحَقَّ لِأَهلِهِ يَكُن أرضى للّه ِعَنكُم ونَحنُ أهلُ بَيتِ مُحمَّدٍ أولى بِوَلايَةِ هذَا الأَمرِ عَلَيكُم مِن هؤُلاءِ المُدَّعينَ ما لَيسَ لَهُم. ای مردم، اگر تقوای الهی را پیشه کنید، اهل حق به اهلش واگذار می شود. اهل حق، پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و ما اهلبیت هستیم. ما اهلیّت این جایگاه را داریم. خدای متعال حق حاکمیت را به ما بخشیده.

انسان از فرط دین نشناسی و جهالت برخی مدعیان انقلابی گری در می ماند. می گوید «ما باید فکری کنیم؛ انشاالله خدا رهبر انقلاب را نگه دارد، اما بالاخره باید فکری کنیم»! بعد فکر کرده اند، به چه کسی رسیده اند؟ یک روزی این را خواهم گفت. کسی را برای رهبری آینده معرفی می نکند، که خودشان قبولش دارند. حال اگر این فرد فقیه هم نبود، نبود! قانون اساسی را هم شما قبول ندارید؟ اباعبدالله علیه السلام فرمود: انّ مَجَارِیَ الْأُمُورِ وَ الْأَحْكَامِ عَلَی أَيْدِی الْعُلَمآء بِاللَهِ ، الْأُمَنآء عَلَی حَلاَلِهِ وَ حَرَامِهِ. چه جهالتی دارید شما؟ این جهالت خوارج گونه از کجاست؟

این چه بدبختی و فلاکت و جهلی است؟ این چه انقلابی گری است؟ آنطرفی ها این زمزمه را در جبهه جاهلان انقلابی می شوند، بعد راجع به اصل جریان مرجعیت حرف می زنند. می گویند اصلا مرجعیت دینی انحراف است. می بینند این طرف پای عده ای سست شده.

 

از کی تا بحال اشخاص ملاکِ حق شده اند؟

هرکسی غیر از حسین علیه السلام که داعیه رهبری جامعه را داشته باشد، یزید است

اعْرِفِ الحقَّ تَعرِفْ أهلَهُ. حق، اهل حق هم می خواهد. هر کسی اهل حق نمی شود. انحرافی که اخیرا در بدنه انقلابی ها ایجاد شده، در چهل سال گذشته بی سابقه است. استدلالهای عجیبی می آورند، که باید چنین کرد. این باید را از کجا آورده اید؟ هنوز جامعه ولی و امام دارد. این بایدها را از لیدرهایی که آنها را می پرستند می آورند.

نمونه بارزش انتخابات اخیر؛ اصلا به ملاکهای مقام معظم رهبری کاری ندارند. ملاکهای دیگری می آورند. این ملاکها را که آورده؟ ما هنوز امام داریم؛ این ملاک را از کجا آورده اید؟ استدلالهای عجیب و غریب می آورند، و بعد شما را محکوم می کنند، و بعد می گویند بخاطر عملکرد شما در انتخابات موفق نشدیم! از کی تا بحال اشخاص ملاک حق شده اند؟ ما الان باید از مرجعیت دینی و ساحت مرجعیت دفاع کنیم، یا بین انقلابی ها از جایگاه ولی فقیه دفاع کنیم؟!

اباعبدالله علیه السلام کشته ی نشناختن حق برای اهل حق شد. کوفیان هم حق را در کسی غیر از حسین علیه السلام دیدند. هرکسی غیر از حسین علیه السلام که داعیه رهبری جامعه را داشته باشد، یزید است. چون مسئله اساسی اباعبدالله علیه السلام حکمرانی چنین حاکم فاسق و فاجری است، و پشت کردن به اهل حق برای حاکمیت. یزید، هر کسی است غیر از حسین علیه السلام، که داعیه حاکمیت دارد.

 

منافقین امروز، دنبال تعیین رهبری جامعه اند!

اگر دیدید سینه زنها دستور قتل حسین علیه السلام را صادر کردند، تعجب نکنید!

لیدرپرست ها، کوفیانِ امروز

یک نفر که خودش امام جامعه است، باید بنشیند تا دیگران قیام کنند و حق حاکمیت را بگیرند و به او بدهند؛ اما خودش بجای یک ملت قیام می کند و در این راه هم کشته می شود. مردم هم با او همراه نمی شوند. همه عزت همین است که این یک نفر با خانواده اش و با عده ای کم، می خواهد حاکمیتی را تغییر دهد، و در این راه هم کشته می شود. حاضر نیست تن به ذلت زندگی کردن با مردمی که حاضر شدند یزید بر آنها حکومت کند بدهد. ألاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا يُعمَلُ بهِ، و أنَّ الباطِلَ لايُتَناهى عَنهُ، لِيَرغَبِ المُؤمنُ في لِقاءِ اللّه ِ مُحِقّا، فإنّي لا أرَى المَوتَ إلاّ سَعادَةً، و لا الحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ إلاّ بَرَما. ظالمین همین کسانی هستند که حکومت یزید را می بینند، اما برای تغییرش اقدامی نمی کنند. من با مردمی که حق را برای اهل حق قائل نیستند زندگی نمی کنم.

در جامعه خودمان هم این را می توانیم ببینیم. کسانیکه حق را برای امام جامعه قائل نیست، اما برای لیدر خودش قائل است. داعیه رهبری دارید؟ راجع به این مسئله مدتهاست حرف زده اند و فکر کرده اند و برنامه دارند. قطعا این آرزو را شما به گور خواهید برد که بخواهید رهبری جامعه را بعهده بگیرید. فضای امروز جامعه، فضای منافق پرور است.

خدایا، حسین بن علی علیهماالسلام را در میدان مبارزه با نفاق آوردی؟ کاری کردی کسیکه برای حسین بن علی علیهماالسلام گریه می کند، سرِ حسین علیه السلام را از بدن جدا کند. عمرسعد گریه می کرد، به لشکریانش ناسزا می گفت، می گفت کار حسین (علیه السلام) را تمام کنید. حسین علیه السلام را دوست دارد، برای حسین علیه السلام گریه می کند، اما دستور قتل حسین علیه السلام را هم صادر می کند! چون نفاق دارد. اگر گریه کن ها و سینه زن ها دستور قتل حسین علیه السلام را صادر کنند، ما تعجب نمی کنیم؛ این را 1400 سال پیش یکبار تجربه کرده ایم. هر کسی اهلیّت رهبری جامعه را ندارد.

 

امروز خیلی ها هوس کرده اند نقش مختار را بازی کنند!

چه کربلایی دارد درست می شود!

نصیب منافقین از این کربلا فقط رسوایی است

چه کربلایی دارد درست می شود! تفاوت کربلای امروز با دیروز این است که امام حسین علیه السلام امروز یار دارد، و نصیب منافقین از این کربلا فقط رسوایی است. ما هیچ ابایی نداریم که سر از بدن دوست و آشنا و حتی اقوام خود جدا کنیم، اگر در صف منافقین قرار بگیرند! رهبر معظم انقلاب مدتهاست توصیه می کنند صف خود را مشخص کنید. حتی به هیئتی ها گفتند مشخص کنید هیئت شما کدام طرف ایستاده. مگر گریه کن امام حسین علیه السلام هم سمت یزید می ایستد؟! بله. داریم به استقبال این فتنه جدید می رویم. در گذشته چنین فضایی را مشاهده نمی کردیم. در فضای مجازی با قدرت تمام دارند پیش می روند. خبرهای صادق و کذب را لابلای تحلیل ها گم می کنند. حزب اللهی های ساده ای که ملاک حق دستشان نیست، فریب این تحلیل ها را می خورند. اینها می خواهند بگویند ما هستیم که جامعه و بدنه انقلابی ها را مدیریت می کنیم، نه رهبر انقلاب.

امام سجاد علیه السلام اصلا مختار را تحویل نگرفت. خود مختار هم متوجه شد، اصلا سراغ امام نرفت برای اجازه قیام. قیام توابین را هم امام تحویل نگرفت. ظُهَری در مراسم حج به امام سجاد علیه السلام گفت: فقال له: يا عليّ بن الحسين تركت الجهاد و صعوبته و أقبلت على الحج و لينه. به امام می گوید جهاد را بخاطر سختی اش ترک کرده ای، و بخاطر راحتی به حج آمده ای؟! خوارج اینگونه اند. به علی علیه السلام هم گفتند ترسیدی و صلح کردی!  بعد این آیه قرآن را برای امام خواند: إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (توبه 111). برای امام آیه قرآن می خواند!

امام سجاد علیه السلام به او فرمود: أتم الآية. آیه را تکمیل کن. ظُهَری ادامه داد: التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ(توبه 112). امام سجاد علیه السلام پاسخ داد: إذا رأينا هؤلاء الذين هذه صفتهم فالجهاد معهم أفضل من الحج. اگر چنین رزمندگانی بودند، جهاد با آنها افضل از حج است! امام سجاد علیه السلام این افراد را تحویل نمی گیرد. بله، مختار قتله اباعبدالله علیه السلام را به درک واصل کرد، اباعبدالله علیه السلام هم قیامت شفاعت او را می کند تا از جهنم نجات پیدا کند. اما اینها «التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ» نیستند.

در جامعه امروز ما خیلی ها هوس کرده اند نقش مختار را بازی کنند! با یک تفاوت؛ مختار سیاستمدار بود، به محمد حنفیه گفت از امام سجاد علیه السلام اجازه بگیر. اما انقلابیهای امروز اصلا قائل به اجازه گرفتن هم نیستند! خودشان به تشخیص می رسند و عمل می کنند. کاش امام زمان ارواحنا فداه زودتر تشریف بیاورند! میدان دست منافقین است. نفاق همانند شرک است؛ تشخیصش مشکل است. هرکسی ملاک کسی غیر از ولی جامعه را سرلوحه خود قرار داد، بداند در خط نفاق حرکت می کند. چه بداند چه نداند، جریان نفاق را تقویت می کند.

امام سجاد علیه السلام در کوفه تنهاست. کسی نیست امام و اهلبیت را از زندان نجات دهد. اگر از امام اطاعت نمی کنید، لااقل از زندان نجاتش دهید. منافقین زل زل نگاه می کنند، امام سجاد علیه السلام و اهلبیت در زندان باشند. در کوفه، محل حکومت امیرالمومنین علیه السلام!

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

یادواره ۱۸شهید روضه فاطمیه قم
 
با سخنرانی حجت الاسلام
حاج احمد پـنــاهـیــان
با مرثیه سرایی
حاج عباس حیدرزاده
زمان:
جمعه ۲ آذرماه ۱۴۰۳
همراه با نماز مغرب و عشاء
مکان:
حرم‌مطهر حضرت‌معصومه(سلام‌الله‌علیها)
شبستان امام خمینی(قدس سرّه)
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است