دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ساعت ۱۵:۱۳

ظالمین کسانی هستند که دست به دست هم نمی دهند تا حکومت یزید را نابود کنند

هشتمین روز مراسم عزاداری دهه اول محرم 1403 هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم یکشنبه 24 تیرماه با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در رواق امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) برگزار شد.

هشتمین روز مراسم عزاداری دهه اول محرم 1403 هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) قم یکشنبه 24 تیرماه با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در رواق امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) برگزار شد.

ما در حال تغییر نظم نوین جهانی هستیم

امروز پیام عزت عاشورا به مردم عالم رسیده

عزیز در زبان عربی به معنای استحکام و قوام و قدرت و سرسختی. هرچه متعلق به خدای متعال است، عزیز است. انسان متعلق به خدای متعال است: نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی(حجر 29). انسان خودبخود طالب عزت است. پیام عزت عاشورا امروز به مردم دنیا رسیده؛ امروز طالب عزت در دنیا زیاد شده. و الا ظلم در دنیا کم نمی شود، بلکه روز به روز بیشتر می شود.

ما در روضه سیدالشهدا علیه السلام فقط دنبال تلطیف قلوب و کسب معارف و مغفرت نیستیم، که همه اینها جزو برکات عزای اباعبدالله علیه السلام هست. اما ما برای اینها دورهم جمع نمی شویم. قیام اباعبدالله علیه السلام راه شناخت حق از باطل را برای ما ساده و ممکن کرده: وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلَالَهِ. ما به وجود سیدالشهدا علیه السلام مدیونیم. امروز می بینیم دشمن در فضای مجازی و رسانه ها، با روایت های غلط دارد چه می کند. چه چیزی جوانان ما را پای این امر حق نگه داشته؟ اینها ثمره خون اباعبدالله علیه السلام است.

إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاَكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذی اَکْرَمَنی بِمَعْرِفَتِکُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِیاَّئِکُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ. خداوند برای ما ارزش قائل شد و ما را گرامی داشت که محبت اهلبیت و برائت از دشمنان آنها را در دل ما قرار داد. اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ. در زیارت عاشورا از خداوند می خواهیم که ما را همراه سیدالشهدا علیه السلام قرار دهد؛ نه فقط به یاد سیدالشهدا علیه السلام باشیم. مگر می شود به یاد اباعبدالله علیه السلام نبود؟ ما می خواهمی همقدم با سیدالشهدا علیه السلام در حرکتی که آغاز کرد، همراه شویم.

رهبر معظم انقلاب اخیرا در جلسات متعدد به جوانان گفته اند نظم نوین جهانی یعنی سیستم حاکمیت جهانی در حال تغییر است. تا کنون همه چیز از غرب و توسط لابیهای صهیونیست مدیریت و اداره می شد. الان سیستم مدیریت عالم در حال تغییر است. خود اندیشمندان غربی هم به این مسئله اذعان دارند، که مدیریت دنیا به سمت شرق در حال تغییر است. غربِ امروز غرب سی چهل سال پیش هم نیست. فوکویاما اذعان می کند که امروز لیبرال وجود خارجی ندارد. خودشان اذعان دارند که مبانی و اصول غرب برای مدیریت دنیا دیگر کارایی ندارد.

 

ظالمین کسانی هستند که دست به دست هم نمی دهند تا حکومت یزید را نابود کنند

اباعبدالله علیه السلام برای تغییر حاکمیت جامعه قیام کرد

باور مردم نسبت به یهود در حال تغییر است

مَن رَأى‌ سُلطاناً جائِراً، مُستَحِلّاً لِحُرَم اللَّهِ، ناكِثاً لِعَهدِ اللَّهِ، مُخالِفاً لِسُنَّةِ رَسولِ اللَّهِ، يَعمَلُ في عِبادِ اللَّهِ بِالإِثمِ وَالعُدوانِ، فَلَم يُغَيِّر عَلَيهِ بِفِعلٍ ولا قَولٍ، كانَ حَقّاً عَلَى اللَّهِ أن يُدخِلَهُ مُدخَلَهُ. از روز بعثت اسلام قرار بوده مسلمین حاکمیت دنیا را تغییر دهند. اما مسلمانان این کار را انجام ندادند. به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین و حسن بن علی علیهم السلام خیانت کردند. نوبت به امام حسین علیه السلام که رسید، اصلا کار به حکومت ایشان نرسید که بخواهند خیانت کنند. اباعبدالله علیه السلام برای تغییر حاکمیت جامعه اسلامی قیام کرد. چه عزت و اقتدار و صلابتی در این حرکت هست. آرمان اباعبدالله علیه السلام و یارانش چنین آرمان بزرگی بود؛ تغییر حاکمیت جامعه اسلامی و ایجاد حاکمیت الهی در جامعه. حسین علیه السلام در اثر ناچاری از مدینه حرکت نکرد. امام اگر فقط شهادت می خواست، در مدینه می ماند. یزید به حاکم مدینه دستور داده بود اگر حسین علیه السلام بیعت نکرد او را بکش.

اباعبدالله علیه السلام برای تغییر حاکمیت قیام کرد. قیام اباعبدالله علیه السلام بعد از 1400 سال دارد نتیجه می دهد. امروز باور مردم دنیا نسبت به یهود معاند با دین در حال تغییر است. هدف اباعبدالله علیه السلام هدف عزتبخش و هدایت کننده است. این کلام نورانی در ساق عرش با خط نورانی نوشته شده: اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة. قیام اباعبدالله علیه السلام قطعا و یقینا منجر به تشکیل دولت کریمه بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه خواهد شد. اباعبدالله علیه السلام فقط بخاطر مبارزه با ظلم قیام نکرد. هدف اصلی و والا، اجرای احکام دینی در جامعه و تشکیل حاکمیت اسلامی بود.

اباعبدالله علیه السلام فرمود: إنّ هذهِ الدُّنيا قَد تَغَيَّرَت و تَنَكَّرَت، و أدبَرَ مَعروفُها، فلَم يَبقَ مِنها إلاّ صُبابَةٌ كَصُبابَةِ الإناءِ، و خَسيسُ عَيشٍ كالمَرعى الوَبيلِ. دنیا تغییر کرده، و بدیهای دنیا به ما رو کرده، و خوشی دنیا به ما پشت کرده. باندازه نمِ ظرف آب، از خوبی های دنیا باقی مانده. ألاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا يُعمَلُ بهِ، و أنَّ الباطِلَ لا يُتَناهى عَنهُ، لِيَرغَبِ المُؤمنُ في لِقاءِ اللّه ِ مُحِقّا، فإنّي لا أرَى المَوتَ إلاّ سَعادَةً، و لا الحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ إلاّ بَرَما. اصل ظالم کسی است که به دین ظلم می کند؛ کسیکه به احکام دین توجه نمی کند، و اجازه می دهد ظالمی مثل یزید در جامعه حکومت کند. اصل ظلم، ظلم به خداست. ظلم به احکام و دین خدا. ظالمین کسانی هستند که دست به دست هم نمی دهند تا حکومت یزید را نابود کنند.

 

حسین علیه السلام در جامعه ای که مردم دنبال حق خدا نیستند آرزوی مرگ می کند!

حق الله خیلی بالاتر از حق الناس است

برخی گمان می کنند حق الناس از حق الله بالاتر است. این اشتباه بزرگی است. اینکه می گویند خداوند از حق خود می گذرد چون کریم است، اما از حق الناس نمی گذرد، به خاطر این است که خدا که مردم نیست؛ حق الناس باید توسط خود مردم تسویه شود. اما این به معنای این نیست که حق الناس از حق الله بالاتر است. حسین علیه السلام اولا برای حق خدا قیام کرد و کشته شد. چون این خداست که حق دارد حاکم عالم باشد. ما حق خودمان را از حق خدا بالاتر می دانیم. برای حق خودمان فریاد می زنیم، اما برای حق خدا فریاد نمی زنیم. حسین علیه السلام برای حق خدا فریاد زد: ألاَ تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا يُعمَلُ بهِ، و أنَّ الباطِلَ لا يُتَناهى عَنهُ، لِيَرغَبِ المُؤمنُ في لِقاءِ اللّه ِ مُحِقّا، فإنّي لا أرَى المَوتَ إلاّ سَعادَةً، و لا الحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ إلاّ بَرَما. در جامعه ای که باطل را پذیرفته اند، منِ حسین بن علی (علیهماالسلام) نمی خواهم زنده بمانم.

مقابل چشم دو میلیارد مسلمان در عالم، چند میلیون صهیونیست نفس مردم دنیا را بریده اند. در اقتصاد و سیاست و فرهنگ و کشاورزی و سایر زمینه ها هرچه یونیسف و یونسکو و سازمانهای بین المللی صهیونیستی بگویند اجرا می شود. این حق حاکمیت را چه کسی به اینها داده؟ اگر به حاکمیت طاغوت تن بدهیم، مثل همان جماعتی هستیم که حسین علیه السلام راضی نبود حتی لحظه ای بین آنها زندگی کند، و مرگ را از زندگی کنار آنها بهتر می دید.

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: طَلَبُ التَّعاوُنِ عَلى إقامَةِ الحَقِّ. از حقوق خدا این است که مردم دست به دست هم بدهند و حق خدا را اقامه کنند. برای مطالبه حق خودمان تلاش می کنیم، فریاد می زنیم، اما برای اقامه حق خدا نه. اباعبدالله علیه السلام یک سال قبل از واقعه عاشورا در منا از حق مردم هم صحبت کرد. اما به علما و نخبگانی خطاب کرد که با معاویه هم کاسه شده بودند، منافعشان از معاویه تامین می شد، و حق مردم ضعیف را نادیده می گرفتند. اباعبدالله علیه السلام به آنها فرمود چطور حق خودتان که ضایع می شود فریاد می زنید، اما در برابر حق مردم که توسط معاویه ضایع می شود، سکوت می کنید؟

 

هرگاه مطالبه نبرد با منافقین در جامعه ایجاد شد، آنوقت امام عصر ارواحنا فداه خواهد آمد

چند نفر مثل علی اکبر علیه السلام پیدا می کنیم که عاشق اجرای حاکمیت خدا در عالم باشند؟

1400 سال است ما سینه زنان انتقام خون اباعبدالله علیه السلام را نگرفته ایم

جنگ اباعبدالله علیه السلام با یهودی ها و مشرکین نبود؛ با منافقین جنگید. ظاهر مومن، باطن کافر. جنگ اصلی امام زمان ارواحنا فداه با منافقین است. اباعبدالله علیه السلام غروب عاشورا به امام سجاد علیه السلام فرمود: يـا وَلَدي يـا عَلِيُّ، وَاللّهِ لا يَسْكُنُ دَمي حَتّي يَبْعَثَ اللّهُ الْمَهْدِيَّ فَيَقْتُلُ عَلي دَمي مِنَ الْمُنافِقينَ الْكَفَرَةِ الْفَسَقَةِ سَبْعينَ اَلْفاً. خون من از جوشش نمی افتد، تا مهدیِ ما به انتقام خون من هفتاد هزار نفر از منافقین کافر فاجر را به قتل برساند. 1400 سال است ما سینه زنان انتقام خون اباعبدالله علیه السلام را نگرفته ایم. ما برای حسین علیه السلام چه کردیم؟

مَن‌ قُتِل‌َ مَظلُوماً فَقَد جَعَلنا لِوَلِيِّه‌ِ سُلطاناً(اسراء 33). انتقام خون مظلوم را باید گرفت. 1400 سال انتقام خون این مظلوم از منافقین گرفته نشده. ما الان مشکل داریم که با آمریکا و اسراییل درگیر باشیم یا نه، شما از درگیری با نفاق صحبت می کنید؟ سالهای اول شهدای مدافع حرم مخفیانه دفن می شدند، چون مسئولین ما جرأت نداشتند به مردم بگویند این شهدا در سوریه و عراق شهید شده اند! حال شما از جنگ با منافقین صحبت می کنید؟ هرگاه مطالبه جنگ با منافقین در جامعه ایجاد شد، بدانید آنوقت امام زمان ارواحنا فداه خواهند آمد. هنوز مطالبه مردم ما به این سمت نرفته. رسوایی منافقین در جامعه خیلی مهم است. فعلا در جنگ با مستکبرین هم مردّدیم. بعضی کاندیدها در انتخابات می گفتند تا کی می خواهیم با دنیا درگیر باشیم؟ برخی شان می خواستند مسئله ما با یهود و استکبار را هم با مذاکره حل کنند!

فقط یک عاشق خدا می تواند برای اجرای احکام الهی و حاکمیت الهی در عالم جانش را تقدیم کند. دیگران برای حاکمیت الهی در عالم فقط دعا می کنند؛ خود را به زحمت نمی اندازند؛ جان خود را در این راه تقدیم نمی کنند. اباعبدالله علیه السلام راجع به علی اکبر علیه السلام فرمود: فَإنَّهُ مَمْسُوسٌ فِی اللهِ وَ مَقتُولٌ فِی سَبِیلِ اللهِ. نبرد نهایی ما مثل نبرد کربلاست. نبرد کربلایی، نبرد پای رکاب امام عصر ارواحنا فداه است. برای آن روز خودمان را آماده کنیم. ژست مذهبی، ژست انقلابی، و ژست اهلبیتی آن روز کارگر نیست. ویژگی رزمندگان این نبرد «یُحِبُّهُم ‌وَ یُحِبّونَه» است. خداوند عاشق اینهاست، و اینها هم عاشق خدا هستند. قلب ما خانه عشق خدا هست یا نه؟ اگر هست، به درد سربازی امام زمان ارواحنا فداه می خوریم، و الا نه. جنس نبرد امام زمان ارواحنا فداه از جنس مبارزه اباعبدالله علیه السلام است.

اباعبدالله علیه السلام فرمود شنیدم منادی ندا می دهد أجل منزل به منزل پشت سر این کاروان است. علی اکبر علیه السلام عرض کرد: ألَسنا عَلَى الحَقِّ ؟ مگر ما بر حق نیستیم؟ اباعبدالله علیه السلام فرمود بله. علی اکبر علیه السلام عرض کرد: إذاً لاَ نُبالی بِالْمَوتِ. پس ما را از مرگ باکی نیست. اباعبدالله علیه السلام انقدر از این کلام علی اکبر علیه السلام خوشحال شد، اشک شوق ریخت و علی اکبر علیه السلام را در آغوش گرفت. فرمود خدا پاداش تو را بدهد. برای علی اکبر علیه السلام مرگ مثل شهادت شیرین است. فقط یک عاشق از مرگ استقبال می کند. مرگ پل اتصال عاشق به معشوق است. دیگران از مرگ فرار می کنند. خداوند به اینها می فرماید: قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ(جمعه 8). اباعبدالله علیه السلام در بدرقه علی اکبر علیه السلام آیه ای که در وصف انبیاء است را قرائت کرد: إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى‌ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمِينَ‌(آل عمران 33). چند نفر مثل علی اکبر علیه السلام پیدا می کنیم که عاشق اجرای حاکمیت خدا در عالم باشند؟

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

دهه اول محرم
 
با سخنرانی حجت الاسلام
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از یکشنبه ۱۷ تیر به مدت ۱۰ روز
ساعت ۱۶
مکان:
شبستان امام حرم مطهر
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است