شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ساعت ۰۴:۰۲

توفیقات آقای رئیسی بخاطر ایمان و اخلاصش بود

مجلس بزرگداشت شهدای خدمت، رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدشان، و گرامیداشت حماسه سوم خرداد با حضور هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) و پایگاه مقاومت بسیج امیرالمومنین(علیه السلام) جمعه 4 خرداد 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) برگزار شد.

مجلس بزرگداشت شهدای خدمت، رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدشان، و گرامیداشت حماسه سوم خرداد با حضور هیئت محبین اهلبیت(علیهم السلام) و پایگاه مقاومت بسیج امیرالمومنین(علیه السلام) جمعه 4 خرداد 1403 با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) برگزار شد.

توهین کنندگان دیروز به آقای رئیسی، امروز دوست چندین ساله ایشان شده اند!

مومن در جامعه موثر است

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا(مریم 96). در تشییع شهدای خدمت، ما این آیه قرآن را به چشم دیدیم. واقعا حضور مردم در تشییع این شهدا بی نظیر بود. وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا وَعْدَ اللَّهِ حَقًّا وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ قِيلًا(نساء 122). بعد از اینکه خدای متعال راجع به دشمنان و منافقینی که رسول خدا صلی الله علیه و آله و مومنین را مورد اذیت و آزار قرار می دهند صحبت می کند، ویژگیهای مومنین را بیان می کند. بعضی مومنین، در جامعه بی اثر هستند. اما مومنی که در کنار ایمان، عمل صالح انجام می دهد، وجودش در جامعه موثر است. یک از ثمرات انقلاب اسلامی، فراهم کردن بستر خدمت به مردم بود. مردم نسبت به یکدیگر بی تفاوت نیستند. محبت بین مردم نسبت به هم خیلی افزایش یافت. همدلی و اتحاد قلوب مردم، نتیجه انقلاب اسلامی است. همین که مردم ولایت را پذیرفتند، محبت و دوستی و همدلی بین مردم برقرار شد.

لَيْسَ بِأَمَانِيِّكُمْ وَلَا أَمَانِيِّ أَهْلِ الْكِتَابِ مَنْ يَعْمَلْ سُوءًا يُجْزَ بِهِ وَلَا يَجِدْ لَهُ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا(نساء 123). رژیم صهیونیستی آرزوهای زیادی در سر می پروراند، اما امروز ببینید به چه وضعیتی رسیده. به هیچ یک از اهدافش هم نرسید. دیوانه وار دست به جنایت می زند. مردم اروپا امروز بیدار شده اند. چند هزار دانشجو و استاد در دانشگاههای کشورهای غربی بخاطر حمایت از مردم فلسطین بازداشت شده اند.

بعضی از مومنین هم دنبال آرزوهای طول و دراز و جاه طلبی هستند. برخی بخاطر این اتفاقی که برای شهدای خدمت افتاده، ذوق زده شده اند. شبکه خبر مستقیما با کسانی ارتباط برقرار کرد، و از آنها راجع به شخصیت رییس جمهور نظرخواهی کرد، که بدترین توهین ها را به رییس جمهور شهید ما داشتند. همان کسانی که کشور را به سراشیبی سقوط کشاندند. شعارشان این بود که کشور باید وابسته به آمریکا شود تا رشد کند. یک وابستگیِ سیاسی، اقتصادی، و حتی مکتبی. این را فریاد زدند. امروز شما از رفاقت و دوستی چندین ساله با آقای رئیسی دم می زنید؟! دیگری توئیت زده «بسم الله الرحمن الرحیم؛ باید در مواقع خاص در میدان آمد». تو که گفته بودی از سیاست کناره گیری کرده ای!؟ چه کسی از تو دعوت کرده به میدان بیایی؟

 

فعالیت های مشکوک صهیونیست در مناطق مرزی آذربایجان

ما به دوستان صهیونیست مشکوکیم؛ این عین عقلانیت است

دین حنیف یعنی دینی که در مقابل زیاده خواهی کفر و استکبار بایستد

مَنْ يَعْمَلْ سُوءًا يُجْزَ بِهِ وَلَا يَجِدْ لَهُ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا(نساء 123). اینها یار و کمک کاری ندارند. خدا را ندارند، پس یاوری هم ندارند. وَمَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ نَقِيرًا(نساء 124). کسیکه ایمان و عمل صالح داشته باشد، اعمالش از نظر ما دور نمی شود. همه اعمالش را در نظر می گیریم و پاداش می دهیم. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: لا حياةَ إلاّ بالدِّينِ، و لا مَوتَ إلاّ بجُحودِ اليَقينِ. دین یعنی روش زندگی. هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ(توبه 33). دین اسلام در برابر دین باطل است. دین باطل هم داریم؛ مثل همین دین تحریف شده یهود. وَمَنْ أَحْسَنُ دِينًا مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ. می فرماید دینی که همه توجهات را به سمت خدا جلب کند، حکومت و سیاست و برنامه و دستوری که توجه همه را به خدا توجه کند، بهترین روش دینداری و زندگی است. بعضی ها به سیاست و انقلاب هم کاری نداشتند، اما در تشییع جنازه رییس جمهور و همراهان ایاشن حاضر شده بودند. اخلاص و خدمت این شهدا را می فهمند.

وَاتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا(نساء 125). خداوند از دین ابراهیم حنیف سخن می گوید. دین حنیف دینی است که مقابل ظالم و مستکبر بایستد. در مقابل زیاده خواهی کفر و استکبار بایستد. دین با خاصیت. در ویراستی جمله ای نوشتیم با این مضمون که کسانیکه فکر می کنند شهادت برای ما تهدید است، اشتباه می کنند؛ شهادت برای ما عین فرصت است. شهادت علاوه بر شهید، جامعه را هم زنده می کند. بعد نوشتیم که «البته ما به این قصه مشکوکیم؛ بخاطر سابقه کشور و مسئولین آذربایجان. این همه کمک اقتصادی عجیب و غریب آذربایجان به رژیم صهیونیستی، و اظهار ارادت شدید به این رژیم سفاک، غیرقابل اغماض است. شیعیان این کشور در تنگنای شدید قرار دارند. این سانحه هم در منطقه ای رخ داد که جزو مناطق آزادشده جنگ بین آذربایجان و ارمنستان است. به اسم پرورش گاومیش، در این مناطق فعالیت های مختلف دارند. اسمش مزرعه و گاوداری است، اما پایگاههای جاسوسی صهیونیست در این مناطق فعال است.

الحمدلله مسئولین امنیتی و اطلاعاتی مشغول بررسی جوانب مختلف این حادثه هستند. ما می گوییم به این مسئله مشکوکیم. از چپ و راست به ما پیام داده اند که «دارید در زمین دشمن بازی می کنید»! کدام بازی؟ شک به دشمن، بازی در پازل دشمن است؟ ما نسبت به دوستان صهیونیست مشکوکیم؛ این عین عقلانیت است. کشور آذربایجان پایگاه رژیم صهیونیستی است. دستگاههای اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست در مرز آذربایجان با کشورمان مستقر هستند. فاصله سقوط بالگرد با این مرز و منطقه خیلی کم است. این منطقه در مشت رژیم صهیونیستی است. ما دشمنمان را بیدار می بینیم؛ او خواب نیست. ما شاید بخوابیم، اما دشمن ما نمی خوابد.

 

رهبر معظم انقلاب با اقتدار و ثبات این حادثه را مدیریت کردند

اقتدار حضرت ابراهیم او را خلیل الله کرد

مردم ما غالبا نسبت به آذربایجان اطمینان ندارند. انسان عاقل از یک سوراخ چندبار گزیده نمی شود. ندیدید رسانه های دشمن چه واکنشی به این حادثه نشان دادند؟ سران صهیونیست بلافاصله بعد از این واقعه شروع به شادی و جشن گرفتن کردند. وقتی دشمن اینطور شادی می کند، ما به اینها مشکوک نباشیم؟ در تشییع جنازه مشهد، مردم شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند. مردم ما می فهمند.

رهبر معظم انقلاب با صلابت و محکم هم در نماز بر شهدا حاضر شدند، و هم در دیدار با سران کشورهای مختلف محکم ایستادند. گفتند هیچ خللی در اداره جامعه بوجود نمی آید. سران برخی کشورها آمده بودند ببینند سستی و خللی در مدیریت کشور پیش آمده است یا نه. رهبر معظم انقلاب همه آنها را ناامید کردند. دین حنیف یعنی این؛ دین مقتدر و مطالبه گر و قوی و محکم و قویم.

وَاتَّخَذَ اللَّهُ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلًا(نساء 125). از این آیات می توانیم بفهمیم که چرا حضرت ابراهیم دوست خدا شد. اقتدار حضرت ابراهیم او را دوست و رفیق خدا کرد. خداوند بخاطر اقتدار و صلاقبت حضرت ابراهیم، و ابراز برائت او نسبت به دشمنان دین، با حضرت ابراهیم رفیق شد. هر کسی بخواهد امت ابراهیم باشد، باید این روحیه اقتدار را داشته باشد. وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ مُحِيطًا(نساء 126). همه آسمانها و زمین و هر آنچه در آنهاست برای خداست.

 

توفیقات آقای رئیسی بخاطر ایمان و اخلاصش بود

آقای رئیسی گفتمان خدمت را در کشور نهادینه کرد

رهبر معظم انقلاب چند ویژگی آقای رئیسی و دولت ایشان را بیان کردند. گفتند آقای رئیسی در این دولت توفیقات بزرگی پیدا کرد، بخاطر ایمان و اخلاصش. تکیه بر ارزش های اسلامی داشت. دولت قبل می گفت بهشت و جهنم مردم ربطی به دولت ندارد. دقیقا تفکر مقابل این تفکر اصیل انقلابی و اسلامی. نتیجه تکیه داشتن به ارزش ها را ببینید. رهبر معظم انقلاب گفتند من توصیه موکد می کنم این روحیه را حفظ کنید و ادامه دهید.

ویژگی دوم ایشان، مردمی بودن دولت آقای رئیسی بود. ایشان گفتمان خدمت را در کشور نهادینه کرد. امروز هرکس بیشتر به مردم خدمت کند، ارزش بیشتری بین مردم دارد. در دولت قبل اینطور نبود؛ به مردم خدمت نمی کردند، اما بین مردم ارزش هم داشتند. 18 میلیون رأیشان شد 24 میلیون. ساعت 10 سرکار می آمد. هیچوقت او را خسته ندیدند. هیچوقت بدون گریم چهره مقابل دوربین ها نمی آمد! هیچوقت به فکر مردم نبود.

یکی از توفیقات آقای رئیسی و این دولت این بود که امید و اعتماد مردم را بالا برد. ویژگی دیگر این دولت، سفرهای استانی مکرر دولت بود، که رهبر معظم انقلاب با تعبیر حادثه درخشان از آن یاد کردند. چقدر پروژه های نیمه تمام را افتتاح کرد. پروژه های 18 و 19 و 20 ساله، طی سه سال به بهره برداری رسید. در همین سفرهای استانی هم رئییس جمهور ما قربانی خدمت به مردم شد. چقدر نزد خدا عزیز شد.

امام صادق علیه السلام فرمود: الماشي في حاجَةِ أخيهِ كالسّاعي بينَ الصَّفا و المَرْوَةِ و قاضی حاجته کالمشحط فی سبیل الله یوم بدر و احد. کسیکه بدنبال خدمت به مردم و بازکردن گره زندگی مردم باشد، مثل کسی است که سعی بین صفا و مروه انجام می دهد؛ و اگر آن مشکل را حل کند، مثل کسی است که در جنگ بدر و احد به شهادت رسیده باشد. درگذشت شهادت گونه یعنی این. بعد از سالهای سال مشکل آب شهرها و روستاهای خوزستان حل شد. ده هزار کارخانه و کارگاه راه اندازی شد. کارگرهای این کارخانه ها مجدد مشغول به کار شدند. اقتصاد کشور رشد کرد.

 

آقای رئیسی به مناطقی سفر می کرد، که حتی مسئولین استان به آن مناطق سر نزده بودند!

آقای رئیسی صادقانه با مردم سخن می گفت؛ اهل فرافکنی نبود

از خصوصیات دیگر این شهید بزرگوار، نظارتهای میدانی، و همدلی صادقانه با مردم بود. مردم از مسئولین همین را می خواهند، که صادقانه با آنها سخن بگویند. حتی اگر نتوانستند برای مردم کاری انجام دهند، مردم از آنها می پذیرند. همین همدلی صادقانه مردم را راضی نگه می دارد. آقای رئیسی به مناطقی سفر می کرد، که حتی مسئولین استان تابحال به آن مناطق سر نزده بودند!

ویژگی بعدی ایشان، سرعت عمل دولت بود. به محض وقوع سیل و زلزله، وزیران دولت در منطقه حاضر بودند. خصوصیت بعدی ایشان این بود که رقابت های منفی بین قوا را از بین برد. یادمان نمی رود در دولتهای گذشته سران قوا مدام با هم درگیر بودند. آقای قالیباف گفت من شهادت می دهم بین ما سه نفر روسای قوا، کسی که بیشترین سعی را می کرد که هیچ اختلافی بین سه قوه شکل بگیرد، آقای رییسی بود.

خصوصیت بعدی ایشان، جوان گرایی بود. به جوانها اعتماد می کرد. خصوصیت دیگر این دولت این بود که آقای رئیسی مردم را از چشم انتظاری بیرون آورد. دولت قبل همه مسائل کشور را به برجام و مذاکرات گره می زد. مدام در پس برآورده کردن انتظارات کشورهای غربی و آمریکا بود. آقای رئیسی علیرغم ارتباط با کشورهای مختلف دنیا، منتظر اقدامات کشورهای خارجی نماند. در پیمان های عظیم بین المللی کشور را با کشورهای مختلف دنیا مرتبط کرد. از این طرف هم واردات را کم کرد، تولید و صادرات را بالا برد. جامعه از چشم انتظاری بیرون آمد.

یکی از خصوصیات ایشان این بود که در برابر انتقادات فرافکنی نمی کرد. ایرادات را به گردن دیگران نمی انداخت. دولت قبل همه مشکلات را به گردن دیگران می انداخت. خصوصیت بعدی ایشان این بود که شعارهای انقلابی را برجسته کرد. خدمت به مردم و مستضعفین جزو شعارهای اصلی انقلاب است. با اشرافی گری مقابله کرد. به مسئولینی که در سفرهای استانی ایشان را همراهی می کردند، حق مأموریت هم تعلق نمی گرفت! نه زندگی خودش اشرافی بود، و نه زندگی اشرافی را برای سایر مسئولین برمی تابید.

 

بعضی حتی حاضر نیستند به دشمنمان شک کنیم!

خصوصیت دیگر آقای رئیسی استکبارستیزی بود. عکس حاج قاسم را در سازمان ملل روی می گرفت. انجام کارهای زیربنایی در اقتصاد، مواضع انقلابی، تحرک در سیاست خارجه، و...؛ حدود 55 مورد از ویژگیهای ایشان و دولتشان برشمرده شده، که هرکدامشان قابل تأمل و الگوپذیری است.

آقای رئیسی باندازه بضاعتی که داشت، تحولات بزرگی در دولت و کشور ایجاد کرد. علیرغم همراهی نکردن خیلی از مدیران و مسئولین با ایشان. علیرغم همه محدودیتها و مشکلاتی که وجود داشت. برای افتتاح یک سد، شخص رئیس جمهور و چند وزیر و امام جمعه شهر حضور پیدا می کنند. چهل هزار نفر مردم منطقه از آب این سد بهره مند شدند.

اینها هم برکات حکومت دینی و ولایی است. تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مدیریت جهادی را انسان اینجا می فهمد. همین تشییع کم نظیر این شهدا، خیلی کار نظام را جلو برد. رسانه های غربی مجبور بودند بعضی صحنه ها را منعکس کنند. رسانه دشمن اعتراف می کند که «مردمی که پای تشییع آقای رئیسی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل می دهند، نشاندهنده این است که که رئیسی رفت، اما فکر و مکتبش هنوز باقیست».

برخی حتی حاضر نیستند ما در این حادثه شکّمان را به دشمن اظهار کنیم. امیرالمومنین علیه السلام ما را اینگونه بار نیاورده. ما به دشمن مشکوکیم. جنگ بین آذربایجان و ارمنستان را چه کسی برپا کرد؟ پنج هزار شیعه در آذربایجان چرا باید زندانی و شکنجه شوند؟ آذربایجان یکی از کشورهایی است که بیشترین تقویت های اقتصادی را برای اسراییل انجام می دهد. یکی از قوی ترین پایگاههای امنیتی صهیونیست در این کشور مستقر است. معلوم است باید مشکوک باشیم. چرا انتظار دارید احمق باشیم و به این دشمن شک نکنیم؟

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

دهه اول محرم
 
با سخنرانی حجت الاسلام
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از یکشنبه ۱۷ تیر به مدت ۱۰ روز
ساعت ۱۶
مکان:
شبستان امام حرم مطهر
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است