مراسم عزاداری پنجمین شب ایام فاطمیه دوم(به روایت 75روز) سه شنبه 7 آذر 1402 در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
مراسم عزاداری پنجمین شب ایام فاطمیه دوم(به روایت 75روز) سه شنبه 7 آذر 1402 در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
در فاطمیه باید جنایت امت کالبد شکافی شود
ما در قبال شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مسئولیت داریم. در ارتباط با مظلومیت های ائمه نباید فقط تأسف بخوریم و مصیبت زده باشیم. مَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا(اسراء 33). کسیکه به ظلم کشته شد، صاحب دم او باید انتقام بگیرد. انتقام خون بناحق ریخته فاطمه اطهر سلام الله علیها و اولاد طاهرینش گرفته نشد. فَعَلی الْأَطائِبِ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِما وَ آلِهِما، فَلْیَبْكِ الْباكُونَ، وَ إِیَّاهُمْ فَلْیَنْدُبِ النَّادِبُونَ، وَ لِمِثْلِهِمْ فَلْتذْرفِ الدُّمُوعُ، وَ لْیَصْرُخِ الصَّارِخُونَ، وَ یَضِجَّ الضَّاجُّونَ، وَ یَعِجَّ الْعاجُّونَ. گریه کن زیاد است، فریادزن و ضجّه زن پای مصائب اهلبیت هست بحمدالله. چون محبت اهلبیت را خدای متعال در دلهای ما قرار داده. اما در همین دعای ندبه می خوانیم: أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ. کجاست طالب خون اباعبدالله علیه السلام؟ یعنی خون اباعبدالله علیه السلام هنوز مطالبه نشده، با وجود این همه سینه زن و گریه کن در طول 1400 سال.
ما منتظر امام زمانی هستیم که به سنت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله قیام می کند. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود سنت من شمشیر است؛ یعنی جهاد و مبارزه. اتفاقا همین موضوع در جریان شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها هم موضوع محوری است. زنان مدینه به عیادت حضرت زهرا سلام الله علیها آمدند. گفتند حال شما امروز چطور است؟ حضرت فرمود: عائِفَةً لِدُنْیاکُنَّ، قالِیَةً لِرِجالِکُنَّ. امروز صبح کردم در حالیکه از دنیای شما متنفرم. کسانیکه درب خانه را آتش زدند، حسابشان مشخص است؛ در قعر دوزخ هستند. اما حضرت زهرا سلام الله علیها بیزار است از مردمی که یک ویژگی دارند که آن ویژگی باعث شد منافقین جرأت فتنه پیدا کنند. مردم چه مشکلی داشتند؟ در زیارت عاشورا می خوانی: لَعَنَ اللَّهُ امَّةً اسَّسَتْ اساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيْكُمْ اهْلَ الْبَيْتِ. فاطمیه باید جنایت امت کالبدشکافی شود. امتی که بسترساز ظلم به حضرت زهرا سلام الله علیها بودند. مسئله اصلی این است.
حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: وَ مَا الَّذِی نَقِمُوا مِنْ اَبِی الْحَسَنِ؟ چرا مردم از ابالحسن علیه السلام خوششان نیامد و سراغ دیگران رفتند؟ مهاجر و انصار باهم اختلاف پیدا کردند بر سر غصب خلافت. مهاجر گفتند ما اولی هستیم به شما، چون قبل از شما پای رکاب پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله جنگیدیم. دعوا بر سر سابقه جهاد و مبارزه است؛ در حالیکه هر دوی این گروه اتفاقا بخاطر مبارزه و جهاد علی علیه السلام او را کنار گذاشتند. حضرت زهرا سلام الله علیها می فرماید فریب اینها را نخورید؛ اینها با اینکه جهاد را برای کسب قدرت فضیلت می دانند، اما کسیکه از همه در جهاد و در ایمان به رسول الله صلی الله علیه و آله مقدم بود یعنی علی علیه السلام را کنار گذاشتند، به جرم سبقه جهادی و مبارزه اش.
فریاد فاطمه سلام الله علیها مردم را رسوا کرد، نه اهل نفاق را
مهاجر و انصار بعد از ده سال، از جنگ و مبارزه خسته شدند
مشکل مردم مدینه عافیت طلبی و هواپرستی بود
هیئت های ما همیشه باید جهت مند باشند. فقط ابراز محبت کنیم و برویم، نتیجه اش می شود علیه 1182 سال دوری از امام زمان ارواحنا فداه. هزاران سال هم به این اضافه شود و همین روند باشد، فرج حاصل نمی شود. چرا دو میلیارد امت اسلام همه با هم امر فرج را مطالبه نمی کنند تا فرج حاصل شود؟ همان مشکل صدر اسلام هست. چرا مهاجر و انصار امیرالمومنین علیه السلام را نپذیرفتند؟ علی علیه السلام به آنها بدی نکرده بود. از نان شب فرزندانش می گذشت، به فقیران مدینه می داد. مشکل این بود: نَقَمُوا مِنْهُ وَ اللهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. حضرت زهرا سلام الله علیها قسم جلاله یاد می کند که مهاجر و انصار علی علیه السلام را کنار نگذاشتند، مگر بخاطر شمشیر و جهاد او.
امروز به برکت انقلاب اسلامی این حرف را خوب می توانیم بفهمیم. هشتاد سال پیش روحانی جوانی بنام سید روح الله بیانیه داد: قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَی(سبأ 46). یک نفره برای دین خدا قیام کرد. چهل سال طول کشید تا انقلاب به پیروزی برسد. حوزه علیمه قم و نجف او را همراهی نکردند که هیچ، او را منع هم می کردند از قیام و مبارزه. امام توجه نکرد، و ادامه داد. گفت جان ما که از جان ائمه عزیزتر نیست. امت هم به امام اعتماد کردند و او را در این مبارزه همراهی کردند. امت زمان پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله ده سال پای مبارزات و جنگهای پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله صبر کردند، اما پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله که به شهادت رسید، گفتند اگر علی علیه السلام حکومت را به دست بگیرد، جنگ ها ادامه خواهد داشت. از جنگ و مبارزه خسته شدند.
پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله از دنیا رفت؛ هنوز بدن حضرت دفن نشده بود؛ مهاجر و انصار جمع شدند برای گرفتن خلافت از امیرالمومنین علیه السلام. گفتند اگر علی علیه السلام حاکم شود، باید به اردوگاه اسامه برویم. رفاه زدگی، عافیت طلبی، هواپرستی؛ اینها مشکل مردم مدینه بود. کسی باور نمی کرد انسانهای حقیری مثل قنفذ و مغیره جرأت کنند به خانواده اهلبیت جسارت کنند. فاطمه سلام الله علیها قول داده پای امر علی علیه السلام بایستد: لازِلْتُ مُقِرَّةً لَهُ ما عِشْتُ. فریاد فاطمه سلام الله علیها رسواکننده است، لذا باید این فریاد قطع شود. فریاد فاطمه سلام الله علیها مردم را رسوا کرد، نه نفاق را. نفاق که چهره واقعی و کفرش را نشان داده بود. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود من بعد از خودم از کفار نمی ترسم، چون کفرشان آنها را نابود می کند. اما از منافقینی می ترسم که خوب حرف می زنند، اما طور دیگری عمل می کنند.
حضرت زهرا سلام الله علیها پشت درب فرمود: ما هذِهِ الْجُرْأَةُ عَلی اللهِ وَ عَلی رَسُولِهِ؟ شما این جرات را از کجا آورده اید؟ شما تا دو ماه پیش می ترسیدید علنی با علی علیه السلام مخالفت کنید. یک نفر در غدیرخم گفت من علی (علیه السلام) را به ولایت قبول ندارم؛ صاعقه آمد و او را درجا کشت. در زمان حیات پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله شما جرأت نداشتید حتی با علی علیه السلام ابراز مخالفت کنید؛ حال چه شده که هیزم درب خانه آورده اید؟
اگر می خواهیم زندگیمان را بکنیم چرا می گوییم یابن الحسن؟!
ما منتظر امام منتقم هستیم
حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود علت اصلی کنار گذاشتن علی علیه السلام این است که مردم نمی خواهند مبارزه کنند. چهل سال است به ما می گویند بس است، تا کی می خواهید با آمریکا و اسراییل مبارزه کنید؟ همین هفته گذشته در یکی از دانشکده های دانشگاه تهران استادی دعوت کرده اند، می گویند « چهل و پنج سال است می گوییم مرگ، بس است. تا کی از فلسطین و سوریه و عراق حمایت کنیم؟ ما می خواهیم زندگی کنیم». اگر می خواهید زندگی کنید، چرا می گویید یابن الحسن؟! این همان حرف مردم مدینه است، که گفتند علی علیه السلام حکومت نکند، می خواهیم زندگیمان را بکنیم.
روز غدیرخم پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بعد از اینکه فرمود تحقق این ولایت بدست فرزند من است، خصوصیات مهدی عجل الله تعالی فرجه الشیرف را بیان فرمود: أَلاَ إِنَّ خَاتِمَ اَلْأَئِمَّةِ مِنَّا اَلْقَائِمُ اَلْمَهْدِيُّ أَلاَ إِنَّهُ اَلظَّاهِرُ عَلَى اَلدِّينِ. او دین اسلام را جهانی می کند. أَلاَ إِنَّهُ اَلْمُنْتَقِمُ مِنَ اَلظَّالِمِينَ. انتقام ظلم های ظالمین را می گیرد. أَلاَ إِنَّهُ فَاتِحُ اَلْحُصُونِ وَ هَادِمُهَا. قلعه های مستکبرین را فتح و منهدم می کند. أَلاَ إِنَّهُ فَاتِحُ كُلِّ قَبِيلَةٍ مِنْ أَهْلِ اَلشِّرْكِ. او تمام قبایل شرک را از بین می برد؛ کسانیکه در کنار حکم خدا، سراغ قدرتهای استکباری می روند.
أَلاَ إِنَّهُ مُدْرِكٌ بِكُلِّ ثَارٍ لِأَوْلِيَاءِ اَللَّهِ. امام زمان ارواحنا فداه انتقام خون اولیاء خدا را می گیرد. أَلاَ إِنَّهُ اَلنَّاصِرُ لِدِينِ اَللَّهِ أَلاَ إِنَّهُ اَلْغَرَّافُ مِنْ بَحْرٍ عَمِيقٍ أَلاَ إِنَّهُ يَسِمُ كُلَّ ذِي فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَ كُلَّ ذِي جَهْلٍ بِجَهْلِهِ أَلاَ إِنَّهُ خِيَرَةُ اَللَّهِ وَ مُخْتَارُهُ أَلاَ إِنَّهُ وَارِثُ كُلِّ عِلْمٍ وَ اَلْمُحِيطُ بِكُلِّ فَهْمٍ أَلاَ إِنَّهُ اَلْمُخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ تَعَالَى وَ اَلْمُشَيِّدُ لِأَمْرِ إِيمَانِهِ أَلاَ إِنَّهُ اَلرَّشِيدُ اَلسَّدِيدُ. او از طرف خدا سخن می گوید. محکم و نفوذناپذیر است. کُرنش مقابل کفر نشان نخواهد داد. در طول علیه السلام80 سال اگر خداوند برای چنین امامی یار صدّیق پیدا کند، ظهور او را محقق خواهد کرد. اگر گفتیم امام زمان ارواحنا فداه بیاید تا مشکلات ما را حل کند، اما حاضر نباشیم برای او هزینه بدهیم، فرقی با مردم مدینه نداریم. آنها هم گفتند می خواهیم زندگیمان را بکنیم.
چرا مردم مدینه فاطمه سلام الله علیها را یاری نکردند؟ چون فاطمه سلام الله علیها بازوی علی علیه السلام است. علی علیه السلام اگر حاکم شود، ما باید زندگی جهادی داشته باشیم. نَقَمُوا مِنْهُ وَ اللهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ. هر کسی چه عمامه به سر و چه غیر عمامه به سر اگر شما را به زندگی غیرانقلابی و غیرجهادی دعوت کرد، بدانید همان جریان نفاق صدر اسلام است که لباس عوض کرده. ما منتظر امام منتقمیم. قرآن می فرماید: وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده 56). قبل از ظهور، حزب الله یعنی شیعیان حقیقی امیرالمومنین علیه السلام بر دشمان غلبه پیدا می کنند.
زندگی فاطمی یعنی زندگی شهید فخری زاده ها
شهید فخری زاده مجموعه آوا را راه اندازی کرد. سه گروه در این مجموعه ایجاد کرد: گروه فلسفه علم، گروه خلقت و طبیعت، گروه قرآن و حدیث. فحول دانشمندان در این حوزه ها را جمع کرد برای تولید علم. نظرات خیلی خاصی داشت. رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر بود. از بنیانگذاران صنعت موشکی به همراه شهید طهرانی مقدم بود. در نشریه فارین پالیسی نام این شهید جزو مردان قدرتمند جهان ذکر شده. رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان گفتند «دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی کشور». این دانشمند شهید بزرگوار بنیانگذار پدافند بیولوژیک بود. واکسن فخرا را تولید کرد؛ دقیقا زمانیکه کرونا فراگیر شده بود. مدل تحقیقات او تقلید صرف از دانش غربی نبود.
ده سال قبل از شهادتش در هوش مصنوعی صاحب نظر بود. بنیانگذار انجمن آکوستیک در کشور است. اسراییل فخرفروشی می کرد که بوسیله علم لیزیک می تواند هر پرنده ای را در آسمان کشورش نابود کند. اما شهید فخری زاده قبل از اسراییل به این دانش دست یافت. اسراییلی ها سالها دنبال ترور او بودند. رهبر معظم انقلاب دو جمله در رابطه با شهادت ایشان گفتند: اولا آمرین و عاملین این جنایت شناسایی و مجازات شوند. و دوم گفتند مسیر علمی که این شهید بزرگورا ایجاد کرد باید ادامه پیدا کند. خیلی ها در زمینه فعالیت های این شهید مانع تراشی می کردند. این شهید عزیز هم در حوزه پدافند و هم حوزه علوم نظری داشت؛ می گفت ابتدا سراغ آیات و روایات برویم، و بر اساس فرضیه های دینی به دنبال کشف علوم مختلف باشیم.
این شهید بزرگوار جملات عجیبی داشت؛ می گفت: «هر خونی یه زمین بریزد، گل پیروزی از آن خون خواهد رویید». می گفت «در حوزه شهادت کسی را می خرند که مخلص تر باشد». این شهید بزرگوار حق حیات بر گردن همه ما دارد. اگر او درس آموز مکتب فاطمه اطهر سلام الله علیها نبود، مثل خیلی افراد دیگر می گفت ما نمی توانیم. اگر این قدرت علمی در آفند و مقاومت نبود، ما نمی توانستم امرو زاینطور دست جوانان فلسطین رادر مبارزه با اسراییل پر کنیم. زندگی فاطمی یعنی زندگی شهید فخری زاده ها. زندگی فاطمی یعنی زندگی جهادی. زندگی شیعی یعنی زندگی جهادی.
نام
پست الکترونیک
* کد امنیتی
* نظر