سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ساعت ۰۰:۲۵

جنگ تمام عیار بیوسایبرنتیک

میلاد امام عسکری علیه السلام - 30 آبان 99: ما در یک جنگ تمام عیار بیوسایبرنتیک هستیم، که در نوع خودش بی نظیر است. ما جنگهای بیولوژیک و سایبرنتیک داشته ایم، اما این پدیده تلفیق این دو جنگ است. متخصصی میگفت در برخی ژنها، در مرحله ای سربازان دفاع از ایمنی بدن، تبدیل میشوند به عناصر مهلک تر از ویروس، و ریه ها توسط خود سلولهای دفاعی بدن از بین میروند!

مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 30 آبان 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 

جنگ تمام عیار بیوسایبرنتیک

ما در یک جنگ تمام عیار بیوسایبرنتیک هستیم، که در نوع خودش بی نظیر است. ما جنگهای بیولوژیک و سایبرنتیک داشته ایم، اما این پدیده تلفیق این دو جنگ است که دشمن به آن دامن زده، و تا همین الان جان بیش از یک میلیون انسان را در دنیا گرفته. حق حیات را از نوع بشر سلب کرده اند. به چه اجازه ای؟ چه جریانی بناست از این همه انسان مطالبه حق حیات کند، از ماسونهای خون آشام صهیونیستی.

الحمدلله ما در طب سنتی و اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته ایم، اما داروها به صورت قانونی در اختیار همه قرار نگرفته  و بعنوان راه درمان رسمی شناخته نشده است. اطبای سنتی و اسلامی ما ایمنی بدن را بالا میبرند، تا بدن بتواند مقابل این ویروس ها مقابله کند. اما دشمن برای این هم فکر کرده. متخصصی میگفت در این بیماری در برخی ژنها، در مرحله ای همین سربازان دفاع از ایمنی بدن، تبدیل میشوند به عناصر مهلک تر از ویروس! و در این حالت ریه ها توسط خود سلولهای دفاعی بدن از بین میروند.

در این جنگ باید مطالبه حق حیات کرد. این ظلم فاحش است که بگوییم این یک بیماری طبیعی است و دنبال مقصر نگردیم. از این همه جان براحتی بگذریم. فرمود اگر یک نفر با بکشی کما اینکه همه خلایق را کشته ای. عرصه عرصه ی غریبی است. عده ای هم از این آب گلآلود ماهی میگیرند. دیواری کوتاهتر ازجلسات مذهبی ندیده اند.

 

جای خالی نهضت و جهاد علمی پزشکی

امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند هیچ امامی در هیچ دوره ای نظیر من مردم به او شک و تردید نکردند. این شک و تردید انقدر زیاد بود که خدای متعال امام زمان ارواحنا فداه را از امت جدا کرد. غیبت صغری و و سپس غیبت کبری رقم خورد. همه از وجود امام محروم میشوند. طعم تلخ این محرومیت را امروز هم ما میچشیم. رهبرانقلاب در آغاز این حمله بیوسایبرنتیک گفتند چنین حوادثی همه ما را به این مطلب تذکر میدهند که باید در خانه منجی برویم که یک امام معصوم و قدرتمند است، و از ایشان راه نجات را بخواهیم.

روزی که رهبرانقلاب دستور جهاد و نهضت علمی و نرم افزاری به جوانان دانشجو و حوزوی دادند، اگر این دستور بصورت یک نهضت و خیزش عمومی لبیک گفته میشد، امروز بعد از حدود ده سال متخصصین پزشکی ما از مقابله با این ویروس اعلام عجز نمیکردند. دشمن با تمام قوا از همین فضای علمی استفاده میکند و بزرگترین ضربه را میزند. نهایتا ما یک نهضت کمک مومنانه بتوانیم انجام دهیم. این التیام و تسکین است، درمان و چاره جویی نیست. نیاز به یک امام عادل و قدرتمند کاملا حس میشود.

این یعنی اینکه تردید به یک امامچقدر میتواند در جامعه اسلامی مهلک باشد. دشمنان قبل از تأسیس اسلام برای نابودی اسلام برنامه داشتند. قبل از تولد نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله برنامه داشتند. دشمن را باید جدی گرفت. باید اطاعت محض از امام داشت برای مقابله با جریان دشمنی با دین. طرف مقابل ما شیطان است. سابقه دشمنی شیطان با موحدین چقدر است؟ ما چنین دشمنی داریم. باید با عوامل تربیت یافته این دشمن مقابله کنیم.

امام حسن عسکری علیه السلام حجت را بر تمام مومنین و شیعیان تمام کردند. مَا مُنِیَ أَحدٌ مِنْ آبَائِی بِمِثْلِ ما منِیتُ بِهِ مِنْ شَکِّ هَذِهِ الْعِصَابَةِ فِیَّ. ده امام پیش از من انقدر مورد تردید و شک شیعیانشان قرار نگرفتند که من قرار گرفتم.

 

محبت اهلبیت به تنهایی کافی نیست

شیعیان زمان امام حسن عسکری علیه السلام بر سر موضوعاتی باهم اختلافاتی داشتند. به امام حسن عسکری علیه السلام نامه ای مینویسند. امام حسن عسکری علیه السلام در پاسخ به این نامه شیعیان را به سه دسته تقسیم میکنند. این فرمولها امروز هم جوابگوست. امروز هم مردم سه دسته هستند. ماهیت مردم عوض نمیشود. فرمود: النّاس فیّ علی طبقاتٍ؛ المستبصر علی سبیل النّجاة متمّسکٌ بالحق، متعلّقٌ بفرع الاصل، غیر شاکٍّ و لا مرتابٍ لا یجد عنّی ملجأً. مردم در ارتباط با امامشان سه دسته اند: دسته اول اهل بصیرت هستند که نجات می یابند. اینها چشم قلبشان باز است و حقایق را می بینند. شاخصه یک انسان با بصیرت این است که متمسک به حق است. برای هر چیزی دلیل حقانیت دارد. خدا را بندگی میکند چون خداوند حق است. اهل ولایت است چون ولایت حق است. فقط علاقه و محبت نیست.

خیلی ها در طول زندگی تمرین در حق مداری نمیکنند. مسئله اصلی و مبنای زندگیشان حق نیست. به اهلبیت علیهم السلام علاقه دارند، اما پای امر اهلبیت علیهم السلام نمی ایستند. وقتی امام حسین علیه السلام از مدینه خارج شد، عده ای گریه هم میکردند، اما امام را همراهی نکردند. دنبال حق نیستند. علِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ. علی علیه السلام را دوست دارند، اما حقانیت علی علیه السلام را نمیپذیرند، و دستور جهادش را زمین میگذارند. متمسک به حق نیستند. اگر باطل میدان پیدا کند، علیرغم علاقه شان به امام و دستورات دین، به باطل هم گرایش پیدا میکنند. چون حق برایشان اصل نیست.

چرا در آخرالزمان سربازان امام زمان ارواحنا فداه اکثرا جوان هستند؟ یکی از دلایلش این است که جوان مومن و سالم ویژگی دارد بنام حق مداری. این حق مداری او را به بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه میرساند، نه صرف علاقه و محبت. جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا(أسراء 81). امام زمان ارواحنا فداه با حق معرفی میشود. او کسی است که باید امام باشد. او عزیزی است که باید عزیز باشد. ملاک، حق و درستی است.

 

حق طلبی به تنهایی کافی نیست

اکثرا یاران امام زمان ارواحنا فداه جوانند. آغاز هفته بسیج است. و ما أدراک ما البسیج؟ رهبرانقلاب گفتند بسیج آیه ای از آیات الهی است. بسیج یک حقیقت است؛ یک مکتب است. بسیجی بودن یک تفکر است؛یک هویت است. یک حقیقت است. این پدیده مختص امروز نیست. علی علیه السلام بهترین بسیجی بود. صدیقه کبری سلام الله علیها بسیجی واقعی بود. بسیجی یعنی متمسک به حق. رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ. امتیاز این انقلاب آخرالزمان دعوت به حق است.

جوان حق طلب است. سن که بالا میرود حق مداری کمرنگ میشود. بجای اینکه یقه آمریکا را بگیرد و حق این ملت را از او مطالبه کند، به آمریکا امید بسته که با تغییر رییس جمهورش بتواند از مشکلات خارج شود. حق طلبی زمینه است. جوان میتواند با این حق طلبی به حق برسد و متمسک به حق شود. از حق جدا نشود در تمام زندگی. آنچه حق است باید انجام شود، نه آنچه که من میخواهم و به ذهنم میرسد. متعلّقٌ بفرع الاصل، غیر شاکٍّ و لا مرتابٍ. کسیکه متمسک به حق است، وابستگی و دلبستگی اش به این ریشه و اصل و شجره طیبه ولایت است، و شک و تردید هم ندارد. همه عالم اگر از امامش برگردند، او برنمیگردد.

و طبقةٌ لم تأخذ الحقّ من أهله فهم کراکب البحر یموج عند موجه و یسکن عند سکونه. دسته دوم انسانهایی حق طلب هستند، اما حق را از امام حق نمیگیرند. سراغ ولیجه ها میروند. برخی انقلابی و فهیم هستند، اما سوراخ دعا را گم میکنند. عوض اینکه حق را از اهلش بگیرند، از اهل باطل مطالبه میکنند. این همه جوان به انحراف کشیده شدند و با شعار حق طلبی و عدالت سراغ داعش رفتند. حق را از باطل گرفتند. حق طلبی به تنهایی کافی نیست. حق را باید از اهلش گرفت.

این دسته از مردم مانند کسانی هستند که در کشتی نشسته اند، و باد کشتی را هرطرف که ببرد آنها هم میروند؛ ثبات ندارند. یک روز انقلابی است، و یک روز محور جریان انحرافی میشود. اگر خودمان دنبال استنباط حق باشیم و خودمان امام خودمان شویم، یا کسی دیگر را جای امام حق قرار دهیم، هر روز در یک جهت حرکت میکنیم. یک روز انقلابی تیر میشود، و یک روز مخالف انقلاب.

 

حسادت، علت دشمنی با اهل حق

و طبقةٌ استحوذ علیهم الشّیطان. طبقه سوم خیلی بیچاره اند. اینها منحرفین هستند. کسانی هستند که شیطان بر اینها چنبره بسته. این افراد کجا به شیطان میدان داده اند و دنبال هوا و هوس و دنیا رفته اند، کجا طمع شیطان را برانگیخته اند، که الان شیطان به آنها مسلط شده؛ اسیر دست شیطانند. مثل کسانیکه که مقابل امیرالمومنین و اباعبدالله علیهماالسلام ایستادند.

شأنهم الرّدّ علی أهل الحق. شأن اینها رد حق است. سراغ اهل حق نمیروند. گاهی کسی اشتباهی سراغ باطل میرود، اما برخی کینه دارند. شیطان بر آنها مسلط شده؛ مثل امثال حجاریان و تاجزاده. اینها رد حق میکنند. میگوید ولایت فقیه دوره اش تمام شده است. از اول هم من قبول نداشتم. راحت رد میکند. میگوید این اساس از اصل اشتباه بوده وهست. مگر دین به شما نیاموخته لولا الحجة لساخت الارض بأهلها. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله هم از دنیا میرود، اما ولایت باقی می ماند.

و دفع الحقّ بالباطل حسداً من عند أنفسهم. چرا این انسانها حق را رد میکنند؟ مشکل رهبرانقلاب چیست که با او دشمنی میکنید؟ امیرالمومنین علیه السلام مشکلش چه بود که با او دشمنی کردند؟ امام حسن عسکری علیه السلام میفرماید دشمنی اینها با حق بخاطر حسادت است. چهل سال است مردم پای انقلاب و رهبرشان ایستاده اند، اینها حسادت میکنند. به اینهمه وفاداری مردم به رهبر و انقلابشان حسادت میکنند. به پیوند عمیق مردم با سردار سلیمانی این سرباز ولایت حسادت میکنند.

 

حسادت آیت الله را زمین گیر می کند!

رهبرانقلاب به ستاد کرونا گفتند چرا متناقض عملی میکنید؟ چرا حرف خودتان را نقض میکنید؟ توجه نمیکنند. حسداً من عند أنفسهم. نمیتواند ببیند. شیطان انقدر از حسد بهره برداری میکند. دوستان نوجوان مراقبت کنند گوشه دلشان اندکی حسد نباشد. اگر بود سریعا آنرا برطرف کنند. آنچه که علما را زمین گیر میکند و علم برایشان حجاب اکبر میشود، حسادت است؛نمیتواند ببیند.

فدع من ذهب یمیناً و شمالاً فانّ الرّاعی أذا أراد ان یجمع غنمه جمعها بأهون سعیٍ. میفرماید این دو دسته را رها کن. یک چوپان اگر بخواهد گله اش را جمع کند، میتواند جمع کند. اگر خدا عده ای را رها کرده تا نابود شوند، بخاطر خباثت درونی آنهاست.

ایّاک و الاذاعة و طلب الرّئاسة، فانّهما یدعوان ألی الهلکة. مراقب باش اسرار را فاش نکنی؛ محرم راز باش. کسی محرم راز میشود که سعه صدر داشته باشد. دوم اینکه مراقب باش دنبال ریاست نروی. یکی از بسترهای رشد حسادت، جاه طلبی و ریاست طلبی است. اگر حسادت نداشته باشی به داشته دیگران حسادت و مقابله نمیکنی. اما گر حب ریاست داشته باشی، از قدرت دیگران برافروخته میشوی و حسادت میکنی. قرآن میفرماید اقوام گذشته اکثرا به پیامبرانشان حسادت میکردند. میگفتند چرا خدا به شما وحی کرده اما به ما وحی نکرده؟! حسادت ایمان را میسوزاند. مسئولینی که امروز فرامین رهبرانقلاب را برنمی تابند، بخاطر حسادتشان است.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است