سه شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ساعت ۱۸:۳۰

آنچه که ارزش کشته شدن امام حسین علیه السلام را دارد!

میلاد امام حسین علیه السلام - ۸ فروردین ۹۹: خداوند فرمود درست است این فرزند توسط امت کشته میشود، اما در نسل او امامت و جانشینی توی پیامبر قرار داده شده. عامل اصلی بدنیا آمدن نور سیدالشهدا تداوم امامت و وصایت پیغمبر صلی الله علیه وآله است. این امر انقدر مهم است که ارزش دارد سیدالشهدا علیه السلام در این راه به شهادت برسد. اهمیت جایگاه امامت انقدر بالاست.

مراسم جشن ایام شعبانیه سالروز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین و ابالفضل العباس و امام زین العابدین علیهم السلام در هیئت مجازی محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 8 فروردین 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

همراهی با امام شرط نجات

نافِسو فِی المَکارِمِ وَ سارِعوا فِی المَغانِمِ. در بهره برداری از غنیمتها فرصت بگیریم. در شرایط پیش آمده که خانه های خدا و بقاع متبرکه الهی روی زمین و حرمهای مطهر هم بسته شده، دقایقی با ذکر اهلبیت قلب را جلا بدهیم هم غنیمت است، اما جای هیئت را قطعا نمی گیرد. شرط هیئت جمع شدن دور هم است: تَلاَقَوْا وَ تَذَاكَرُوا وَ أَحْيُوا أَمْرَنَا.  مسئولین بخاطر این جنگ بیولوژیک تصمیم به تعطیلی محافل مذهبی را گرفتند. انشاالله بعد از گذشت این بلیه هیئتها و اجتماعات دوباره احیا میشود، و قدر این مجالس را بیشتر از قبل بدانیم.

رسول خدا صلی الله علیه وآله در حدیثی در مورد امام حسین علیه السلام فرمودند: والذي بعثني بالحق نبيا، أن الحسين بن علي في السماء اکبر منه في الأرض. حسین علیه السلام در آسمان جایگاهش خیلی رفیع تر از زمین است. و إنه لمکتوب عن يمين عرض الله عزوجل: در سمت راست عرش الهی به خط نور این جمله در وصف اباعبدالله نوشته شده: مصباح هدي و سفينة نجاة، و إمام خير، و يمن، و عز، و فخر، و بحر علم، و ذخر، أن الله عزوجل رکب في صلبه نطفة طيبة مبارکة زکية خلقت من قبل أن يکون مخلوق في الأرحام أو يجري ماء في الأصلاب أو يکون ليل و نهار و لقد لقن دعوات ما يدعوا بهن مخلوق إلا حشره الله عزوجل معه و کان شفيعه في آخرته، و فرج الله عنه کربه، و قضي بها دينه، و يسر أمره، و أوضع سبيله، و قواه علي عدوه، و لم يهتک ستره. خدای متعال در این روایت شریف چند ویژگی اباعبدالله علیه السلام را در کنار هم ذکر کرده است. حسین علیه السلام مصباح الهداست؛ چراغ هدایت است. با نوری که حسین علیه السلام در عالم گسترده، راه هدایت را میتوان پیدا کرد. ملاک مسیر حق و مسیر باطل حسین بن علی علیهما السلام است.

سفينة نجاة. حسین علیه السلام کشتی نجات است. کشتی نجات در تلاطم طوفانها انسانها را از غرق شدن نجات میدهد. باید خود را تحت مدیریت اباعبدالله علیه السلام قرار دهیم. نه اینکه فقط با گفتن یاحسین انتظار نجات داشته باشیم. نجات در همراهی سیدالشهدا علیه السلام و تحت مدیریت و تدبیر ایشان است. فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَكْرَمَنِی بِمَعْرِفَتِكُمْ وَ مَعْرِفَةِ أَوْلِیائِكُمْ وَ رَزَقَنِی الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ أَنْ یجْعَلَنِی مَعَكُمْ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ. نجات در همراهی با فکر و منش و سیره اباعبدالله علیه السلام است. امام هادی علیه السلام در زیارت جامعه میفرماید: مَنْ أتاكُمْ نَجى ، وَ مَنْ لَمْ يَأْتِكُمْ هَلَك. نجات نصیب کسی میشود که نزد امام بیاید.

باید با اباعبدالله علیه السلام همراه شویم، و در طوفانها و بلایا تحت مدیریت و تدابیر امام قرار بگیریم تا به ساحل نجات برسیم، و الا نجات پیدا نمیکنیم. این قاعده و قانون همیشگی است. دقیقا عکس آن چیزی که امروز در جوامع بشری اتفاق می افتد. این همه ظلم و جنایت در جهان نتیجه حکمرانی و مدیریت طاغوت است.

 

سازمان بهداشت جهانی: ساخت واکسن کرونا ممنوع!

ما امام حسین علیه السلام را با قیام عاشورا می شناسیم. تمام عمر امام مبارزه بود، اما کربلا خیلی برجسته بود. مَنْ رَأى سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلاًّ لِحُرُمِ اللهِ، ناکِثاً لِعَهْدِ اللهِ، مُخالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللهِ، یَعْمَلُ فِی عِبادِاللهِ بِالاِثْمِ وَ الْعُدْوانِ فَلَمْ یُغَیِّرْ عَلَیْهِ بِفِعْل، وَ لاَ قَوْل، کانَ حَقّاً عَلَى اللهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ. قیام اباعبدالله علیه السلام برای بهم ریختن قاعده حکمرانی در جامعه بود. امروز به ما میگویند قواعد غرب را در زندگی بپذیرید تا بتوانید زندگی و پیشرفت کنید. هرچه غرب گفته باید بپذیرید. پروتکلها و قواعد و معاهدات بین المللی را باید بپذیرید، چون دنیا بر اساس این اصول دارد اداره میشود.

معاون وزیر بهداشت در مقابل خبر تولید واکسن کرونا جبهه گرفت و گفت سازمان بهداشت جهانی این را از ما نمی پذیرد، و ما چاره ای نداریم جز هرچه آنها به ما میگویند عمل کنیم! اگر قرار باشد پروتکلهای جهانی را بپذیریم، وضعیت ما اینگونه میشود. غرب خودش امروز مبتلای به این ویروس و بلیه خودساخته است.

قواعد دشمن خدا را بپذیریم چون حاکم امروز عالم است؟ امام حسین علیه السلام برای همین امر علیه یزید قیام کرد. یزید ظالم بود و حلال خدا را حرام میکرد، حرام خدا را حلال میکرد، و جانهای مسلمین را بی حرمت میکرد. اگر میخواهیم همراه امام حسین علیه السلام باشیم، باید قواعد حاکمیت یزید و یزیدیان را در جامعه تغییر دهیم.

امام غیر وهن. حسین علیه السلام امامی است محکم و استوار. متزلزل و مردد نیست. در امامتش محکم و استوار است. از مدینه تا مکه و کربلا بارها ایشان را از قیام منع کردند، اما امام پا پس نکشید. أسِيرُ بِسيرَةِ جَدّي. سیره پیغمبر صلی الله علیه وآله نجات بشر بود. کاش ما حسینی ها به این قوت و استحکام امام در نیت و عمل و کلام توجه کنیم. سیدالشهدا علیه السلام الگوی ماست؛ فرمود: لکم فیّ اسوة. رسول الله صلی الله علیه وآله فرمود: یا اباعَبداللهِ اُسْوَهٌ اَنْتَ قَدْماً. رهبرانقلاب اخیرا به این نکته خیلی تأکید دارند. انقلاب ما که بر اساس اصول عاشورایی قیام کرده و باید این راه را ادامه دهد، در همه زمینه ها باید قدرتمند باشد.

 

سنگ اندازی در راه کفن و دفن اموات کرونایی

و عز، و فخر، و بحر علم، و ذخر. سیدالشهدا علیه السلام امام عزت است. هیچوقت کسیکه محبت سیدالهشدا در سینه دارد تن به ذلت نمیدهد. خدای حسین هم خدای عزت است. فرمود: أَنَا الْعَزِيزُ فَمَنْ أَرَادَ عِزَّ الدَّارَيْنِ فَلْيُطِعِ الْعَزِيز. از من عزتمند اطاعت کنید تا عزت پیدا کنید. عزت گوهر ناب الهی است برای انسان. باید این عزت را در درون خودمان حفظ کنیم. یکی از چیزهایی که به ما عزت میدهد استقلال و عدم وابستگی است. در حکمرانی امروز غرب مفهوم استقلال وجود ندارد. میگویند حتما باید به کانونهای قدرت جهانی وابسته باشیم تا بتوانیم رشد و پیشرفت کنیم. این قاعده اسلامی نیست: وَ لَنْ یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً(نساء 141). استقلال مومنین باید حفظ شود.

شما اگر بخواهید به عزت برسید با تعبیت از خدا و بندگی به عزت میرسید. امام حسین علیه السلام امام عزت است. کسی نمیتواند داعیه محبت اباعبدالله علیه السلام را داشته باشد اما عزیز نباشد و وابسته باشد. حسین بن علی علیهما السلام الگوی قاطبه بشریت است. بشر اجازه ذلیل شدن ندارد.

در برخی کشورها قربانیان فتنه استکباری کرونا را با کامیون در گودالهای دسته جمعی دفن میکنند! این بشر حرمت دارد. وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ(اسراء 70). رهبرانقلاب مطلع شدند برخی قربانیان کرونا غسل و کفن نمیشوند، و پیگیر شدند که این کار حتما باید انجام شود. چند تن از طلاب خودمان از قم به استان البرز اعزام شدند و مبادرت به انجام این واجب الهی کردند. الان از سوی برخی غزبزدگان زمزمه هایی هست که جلو این حرکت را بگیرند؛ با اینکه تمام موارد بهداشتی در جریان غسل و کفن این اموات رعایت میشود. خانواده های قربانیان با احترام یافتن درگذشته شان احساس عزت و آرامش میکنند. لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ. بشر عزیز است. نمیشود به بهانه پروتکل های جهانی از قواعد و احکام الهی بگذریم. برای غسل ندادن اموات دلیل علمی متقن نیاز است.

 

امام حسین علیه السلام در همه زمینه ها ما را بی نیاز می کند

در فضای اقتصادی هم همینطور است. امسال سال جهش تولید است. در سال قبل که سال رونق تولید بود، بسیاری از بخشهای تولیدی به فضای تولید بازگشتند و رونقی در تولید ایجاد شد. حال نوبت جهش است؛ باید سرعت تولید را بالا ببریم. قدرتمندی ما در حوزه اقتصاد باعث عزت ما میشود. آنگاه برخی مسئولین ما برای برداشتن تحریمها هر موضعی اتخاذ نمیکنند. در بحث کرونا که آمریکا متهم به نشر این ویروس است، در شرایط این جنگ اقتصادی و امنیتی و بیولوژیکی، عده ای با ادبیات منفعلانه سخن میگویند تا بلکه راهی باز شود برای مذاکره. چه مذاکره ای؟ این جانباختگان کرونا، یعنی شهدای کرونا نباید طالب حق و طالب خون داشته باشند؟ این مواضع با عزت منافات دارد.

و فخر. سیدالشهدا علیه السلام امام فخر است. امامی است که انبیا به او افتخار میکند. امام حسین علیه السلام برای قاطبه دین و امت اسلام افتخارآفرین است. یک تنه مقابل یک امت ایستاد. سیدالشهدا علیه السلام برای همیشه مایه فخر دین و انبیا و امت اسلام است.

و بحر علم. امام حسین علیه السلام در زمان خودش مهجور شد، و از علم او استفاده نشد. بفرموده جوادلائمه علیه السلام تظاهر اهل باطل در جامعه زیاد بود. جامعه نسبت به حسین بن علی علیهما السلام دچار تردید بود، و اهل باطل میدان داری میکردند. در چنین جامعه ای طبیعتا سفره علم امام برای جامعه پهن نمیشود. امام حسین علیه السلام علاوه بر امام عزت و فخر، امام علم هم هست. یکی از ثمرات خون سیدالشهدا علیه السلام این بود که باب علم باز شد و امام باقر و امام صادق علیهما السلام توانستند علم را شکافته و علوم اسلامی را در جامعه گسترش دهند. و ذخر. امام حسین علیه السلام گنجینه است. یعنی ثروت بی پایان. ما در هر زمینه ای که دچار فقر باشیم، اباعبدلله علیه السلام ما را به ثروت و بی نیازی میرساند.

أن الله عزوجل رکب في صلبه نطفة طيبة مبارکة زکية خلقت من قبل أن يکون مخلوق في الأرحام أو يجري ماء في الأصلاب أو يکون ليل و نهار و لقد لقن دعوات ما يدعوا بهن مخلوق إلا حشره الله عزوجل معه و کان شفيعه في آخرته. پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله راجع به امام سجاد علیه السلام هم اینجا میفرماید خداوند در صلب حسین علیه السلام فرزندی را قرار داده که هم مبارک است و هم پاک است. امام حسین علیه السلام روز عاشورا خطاب به امام سجاد علیه السلام فرمود: أنت أطیب ذریتی.

 

قوی شدن، تنها راه نجات ما

و قواه علي عدوه. پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله دعایی را میفرمایند که اگر کسی بعد از نماز این دعا را بخواند با امام حسین علیه السلام محشور میشود، و دینش ادا میشود و اگر امر مشکلی داشته باشد برطرف میشود، و در برابر دشمن قوی میگردد:  اَللّهُمَّ اِنّى اَسأَلُکَ بِکَلِماتِکَ وَ مَعاقِدَ عَرشِکَ وَ سُکّانِ سَماواتِکَ وَ اَرضِکَ وَ اَنبیائِکَ وَ رُسُلِکَ أَنْ تَستَجیبَ لى، فَقَدْ رَهَقَنى مِنْ أَمرى عُسراً ، فَأَسألُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَجْعَلَ لى مِن عُسرى یُسراً. 

در همین ماجرای ویروس کرونا هم ما نیاز به قدرت و قوت داریم. دانشمندان ما باید دارو و واکسن این ویروس را تولید کنند. اگر ضعف داشته باشیم، دشمن بازهم از این ناحیه ما را دچار زحمت خواهد کرد. ما در این مدت دچار محرومیتها و خسران زیادی شدیم. همین تعطیلی مجالس مذهبی خسران بزرگی است.

میزان تلفات ما نسبت به کشورهای اروپایی واقعا کمتر است. همراهی مردم و عنایت خاص رهبرانقلاب در این همراهی، و اعتماد مردم به مسئولین، اتفاقات مهمی است که در خیلی کشورها دیده نمیشود. کشورهای اروپایی با ادعای مدرن بودن را ببینید، بیماران کرونایی کنار خیابانها جان میدهند؛ یا افراد مسن را رسما پذیرش و درمان نمیکنند! فرماندار نیویورک رسما از نبود امکانات پزشکی میگوید. این آمریکاست که ادعا میکند به ایران میخواهم کمک کنم! نشریات اصلاحاتی هم با ذوق زدگی از این پیشنهاد استقابل میکنند. واقعا برخی افکار خباثت انگیزند. با ذوق زدگی کمک پزشکان بدون مرز فرانسه را بپذیریم، در حالیکه جنایات اینها را در سوریه به عینه دیده ایم؟ قاتلین بالفطره ای که سابقه شان مشخص است.

 

آنچه که ارزش کشته شدن امام حسین علیه السلام را دارد!

روایت دیگری از امام صادق علیه السلام در مورد ولادت امام حسین علیه السلام وارد است، که جبراییل محضر پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله و امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها آمد و عرضه داشت: يولَدُ لَكَ غُلامٌ تَقتُلُهُ امَّتُكَ مِن بَعدِكَ، فَقالَ: يا جَبرَئيلُ! لا حاجَةَ لي فيهِ، فَخاطَبَهُ ثَلاثا. ثُمَّ دَعا عَلِيّا عليه السلام، فَقالَ لَهُ: إنَّ جَبرَئيلَ عليه السلام يُخبِرُني عَنِ اللّهِ عز و جل أنَّهُ يولَدُ لَكَ غُلامٌ تَقتُلُهُ امَّتُكَ مِن بَعدِكَ. فَقالَ: لا حاجَةَ لي فيهِ يا رَسولَ اللّهِ، فَخاطَبَ عَلِيّا عليه السلام ثَلاثا، ثُمَّ قالَ: إنَّهُ يَكونُ فيهِ وفي وُلدِهِ الإِمامَةُ وَالوِراثَةُ وَالخِزانَةُ. خدای متعال به تو فرزندی میدهد که بدست امت تو کشته میشود. پیغمبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله به جبراییل فرمود من چنین فرزندی را نمیخواهم، که امت من او را به قتل برساند. جبراییل تکرار کرد، اما پیغمبر صلی الله علیه وآله و امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها نپذیرفتند.

جبراییل خبر را نزد خداوند برد، و از خدای متعال پاسخ گرفت که خدا فرمود درست است این فرزند توسط امت کشته میشود، اما در نسل او امامت و جانشینی تو و گنجینه های الهی قرار داده شده. پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله و امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها با این شرط این فرزند را پذیرفتند.

عامل اصلی بدنیا آمدن نور وجود سیدالشهدا تداوم امامت و وصایت پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله است. تداوم جریان حاکمیت ولی خدا در زمین است. برخی فکر میکنند امام حسین علیه السلام برای کربلا به دنیا آمد. اگر صرف کربلا بود، پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله این ولادت را نمی پذیرفت. برکت اصلی وجود سیدالشهدا علیه السلام در بدنیا آمدنشان، تداوم جریان امامت و وراثت رسول خدا صلی الله علیه وآله و رهبری جامعه  است؛ و این امر انقدر مهم است که ارزش دارد سیدالشهدا علیه السلام در این راه به شهادت برسد. تداوم امامت و حاکمیت امت اسلام باید برقرار باشد، تحت هر شرایطی. اهمیت جایگاه امامت انقدر بالاست.

 

برای تحقق حکومت جهانی مهدوی همه باید تلاش کنیم

خدای متعال با تولد امام حسین علیه السلام علم، عزت، فخر، اقتدار، و یک گنجینه تمام نشدنی به نظام هستی بخشید. همه این برکات بخاطر تداوم امامت است. همه کسانیکه ارادتمند به ائمه و امام حسین علیهم السلام هستند، برای تحقق جریان امامت و وراثت پیغبمراکرم صلی الله علیه وآله در این زمان، یعنی تمکین ولایت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و تحقق حاکمیت ایشان باید کار کنند. اگر پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله و امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها پذیرفتند که حسین بن علی علیهما السلام در کربلا قربانی شود، بخاطر تداوم جریان امامت است.

امروز عده ای واقعا کمر بسته اند برای اینکه شما به تداوم امامت و حاکمیت ائمه فکر نکنید. میخواهند فلسفه وجودی سیدالشهدا علیه السلام را زیر سوال ببرند. کسانیکه میگویند قاعده حکمرانی باید عوض شود، و حق و باطل را باید کنار بگذارید؛ حق و باطل نسبی است، بشر ذاتا قدرت طلب است و اشکالی ندارد کسی در جریان مدیریت جهان به باقی مردم ظلم کند. خدای متعال نعمت امام را به ما داد تا این انحرافات و جهالت های کور و بدعتها دوباره زنده نشود.

سیدالشهدا علیه السلام برای تداوم امام و خلافت پیغبمراکرم صلی الله علیه وآله به دنیا آمد. امام حسین علیه السلام برای عرضه گنجینه تمام نشدنی اسلام به تمام بشریت به دنیا آمد. کربلای سیدالشهدا علیه السلام یکی از جلوات سیدالشهداست. یکی دیگر از جلوات اباعبدالله علیه السلام تشکیل حکومت جهانی مهدویست. رهبرانقلاب در پیام نوروزی جمله امیدبخشی گفتند. خطاب به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عرضه داشتند شما ناخدای این کشتی هستید، و خود شما این کشتی را به ساحل نجات برسانید. کشتی انقلاب ناخدایی مثل بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف دارد.  

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است