دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت ۱۲:۱۳

حرف امام(ره) حکم قرآن بود

شب رحلت حضرت امام(ره) رمضان ۹۸: حرف حضرت امام(ره) حکم قرآن بود: وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَة. اما عده ای گفتند جنگ کافیست. اینطور بود که امام(ره) از ما گرفته شد. برخی گفتند اگر امروز امام(ره) بود، مواضعش را تغییر میداد. تحریف شخصیت امام(ره) از این روشن تر؟! رهبرانقلاب در مورد تحریف شخصیت امام(ره) به مردم هشدار دادند که اگر مراقب نباشند سیلی خواهند خورد.

مراسم بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) مصادف با شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان دوشنبه 13 خرداد 98 در هیئت محبین اهلبیت(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در جوار بارگاه امامزاده علی بن جعفر(ع) و گلزار شهدا برگزار شد.

امام جامعه از مردم جدا نیست

امیرالمومنین(ع) سه ویژگی را برای امام جامعه بیان میکنند: ثلاثه من کن فيه من الائمه صلح ان يکون اماما اضطلع بامانته اذا عدل في حکمه. اولین ویژگی که امام جامعه باید دارا باشد عدل است. دوم ویژگی امام جامعه این است که نباید از مردم پنهان باشد: و لم يحتجب دون رعيته. امام باید با مردم و در دسترس مردم باشد. حضرت امام(ره) وقتی پاریس بودند پیام دادند من به ایران می آیم، کنار مردم میجنگم، اگر بناست کشته شویم باهم کشته شویم، و اگر بناست پیروز شویم کنار مردم پیروز شویم.

رهبرانقلاب به احسن وجه ویژگیهایی که حضرت امام(ره) داشتند را در مدیریتشان دارا هستند. ایشان در طول سال بصورت مستمر با اقشار مختلف مردم دیدار و گفتگو دارند. کسیکه بخواهد جامعه را رهبری کنید، باید حتما در دسترس مردم و میان مردم باشد. اگر یک سری موانع و ملاحظات امنیتی و وضعیت جسمانی نبود، رهبرانقلاب سفرهای استانی شان را ترک نمیکردند.

تفاوت امام جامعه با پادشاهان این است که امام برخلاف پادشاهان ابتدا خودش وسط میدان می آید، آنگاه مردم را به مبارزه دعوت میکند. حضرت امام(ره) قبل از اینکه مردم حرکت عمومی انجام دهند، وارد میدان مبارزه شده و تبعید شد. امام هنگام درد و رنج مردم در کنار مردم است، نه اینکه از آنها فاصله بگیرد.

 

سند 2040، به بند کشیدن علم و دانش

و اقام کتاب الله تعالي في القريب و البعيد. سومین ویژگی امام جامعه این است که در مناطق دور و نزدیک جامعه احکام الهی را اجرا کند. مکرر در ادبیات حضرت امام(ره) اجرای قانون خدا و احکام خدا دیده میشود. از ابتدای پیروزی انقلاب سعی در پاکسازی جریان مارکسیست و چپ گرا داشتند. آقای ظریف گفتند مذاکره با آمریکا چندان محتمل نیست. از آنطرف پمپئو میگوید شما به CFT و پالرمود متعهد نیستید، دو سال هم تاخیر دارید. کسی نیست به این شخص بگوید شما که از برجام خارج شده اید، شما را چه به برجام؟! دوما ما برای نپذیرفتن این معاهدات منطق و دلیل داریم، به شما هم هیچ ارتباطی ندارد. هیچ بهانه  دیگری پیدا نکردید؟ بازرسان آژانس برای چهاردهمین بار صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای ایران را تایید کردند. معلوم میشود جریاناتی که دنبال تصویب FATF‌ بودند، دانسته یا ندانسته در جهت منافع آمریکا حرکت میکردند. رهبرانقلاب گفتند من با بررسی این معاهده در مجلس موافقم؛ عده ای در مجلس گفتند رهبرانقلاب با FATF موافق است، تصویبش کنید! مجلس مگر مهدکودک است؟!‌ این چه طرز سخن گفتن و نتیجه گیری است؟‌ رهبرانقلاب تذکر دادند که به هیچیک از این معاهدات بین المللی خوش بین نباشید. تمام معاهدات بین المللی همین است.

سند ۲۰۳۰ چون در مدارس در حال پیگیری است، برخی نتایجش قابل مشاهده است. غافل از اینکه در دانشگاه در زمینه تحقیقاتی هم معاهدات بین المللی در جریان است، بنام سند ۲۰۴۰. طبق این سند شما به سازمانهای بین المللی هشتگانه که کاملا زیر نظر آمریکاست متعهد میشوید که فقط در زمینه هایی که آنها اجازه میدهند تحقیقات داشته باشید. فردا بخواهید زمینه های تحقیقاتی دیگری را برای پایان نامه تان انتخاب کنید، مجوز صادر نیمشود. به بند کشیدن علم و دانش کشور. هم خیانت هم خباثت.

این قانون قرآن است، قاعده نفی سبیل: لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرينَ عَلَي الْمُؤْمِنينَ سَبيلاً(نساء 141). خط و مشیء حضرت امام(ره) هم از روز اول همین بود. استقلال آزادی جمهوری اسلامی. استقلال فرهنگی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، کشاورزی و... آقای سریع القلم رسما استقلال را نفی میکند و میگوید تا به قدرتهای غربی وصل نشویم، رشد نمیکنیم. این کتاب توسط مجمع تشخیص مصلحت چاپ و در سطح کشور منتشر میشود. این یعنی جنگ با مبانی امام(ره) و انقلاب، جنگ با احکام اسلام. میگوید ما چون به قانون دینی نفی سبیل معتقد و متعهد هستیم، به همین خاطر پیشرفت نکرده ایم.

 

گزارش سیا: اسراییل نهایتا تا سال ۲۰۲۹ می تواند دوام بیاورد

آقای سریع القلم میگوید چطور همه کشورها تحت سیطره آمریکا هستند، ما هم باید همینطور باشیم تا پیشرفت کنیم. کدام کشور توسط این مبانی آمریکایی پیشرفت کرده؟ اتحادیه اروپا که دارد از هم می پاشد. آمریکا هم خودش درمانده شده. اسراییل هم طبق نظر کسینجر، ده سال دیگر از بین میرود. بیش از ۶۵ درصد یهودیان دنبال مهاجرت از سرزمینهای اشغالی هستند. این وضعیت کشورهای غربی است.

شانزده موسسه و نهاد اطلاعاتی در آمریکا بررسی کرده اند که از لحالظ ژنتیک، اکثریت اسراییلی ها DNA آنها مربوط به سرزمینهای اشغالی نیست. این بررسی نهادهای علمی و پزشکی خود تل آویو است. گفته اند نهایت عمر اسراییل تا سال ۲۰۲۵ است، و پس از آن اسراییل از درون از هم می پاشد. سازمان سیا در سنا گفته اسراییل نهایتا تا سال ۲۰۲۹ میتواند دوام بیاورد. اینها میخواهند مشکلات ما را حل کنند؟!

۷۴ درصد مردم سرزمینهای اشغالی مهمترین همشان فقر اجتماعی است. معاون وزیر خارجه اسراییل در گزارشی محرمانه میگوید: اسراییل از سال ۲۰۱۵ به انزوای بیشتر جهانی در حوزه های سیای و اقتصادی و علمی رفته. آنوقت اینها میخواهند به جمهوری اسلامی که رشد علمی بی نظیری در دنیا داشته، با سند 2040 دستورالعمل تحقیقاتی و پژوهشی بدهد. این منطقی و عقلانی نیست. رییس سابق موساد میگوید اسراییل در لبه پرتگاه است، چون قادر به مدیریت داخلی خودش نیست. این اسراییل امروز آمریکا را بعنوان کدخدای دنیا معرفی میکند تا جهان را اداره کند.

انقلاب روح الله انقلاب عقلانیت بود. رهبرانقلاب کاری کرده که جامعه ما بعد از امام(ره) همچنان بر مدار عقلانیت پیش برود. امیرالمومنین(ع) فرمود اگر امام عادلی یافتید که بدنبال برقراری احکام الهی در جامعه باشد این امام شایستگی مدیریت جامعه را دارد.

 

قوانین خدا قطعی و تغییرناپذیر

قواعد قرآن قطعی و خلل ناپذیر است: وَ تَمَّتْ کَلِمَةُ رَبِّکَ صِدْقاً وَ عَدْلاً. در درستی و صحت و در عادلانه بودن و حق بودن کلام و روش مدیریت خدای متعال حرفی نیست. لذا امیرالمومنین(ع) میفرماید دنبال پیشوایی بروید که احکام الهی را در جامعه اجرا کند. چون تنها راه نجات و خوشبختی جامعه در دنیا و آخرت اجرای احکام الهی در جامعه است.

لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ وَ هُوَ السَّميعُ الْعَليمُ(انعام 115). هیچکس نمیتواند قانون خدا را تغییر دهد. قوانین الهی در حاکمیت جامعه تغییرناپذیر است. بذل جان کمترین هزینه ای است که در راه این انقلاب میتوان داد. حضرت امام(ره) پای این حرف ایستاد: کَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيا (توبه 40). امام(ره) کلمه الله را با تمام وجود درک کرده بود. حرف برتر مخصوص خداست.

وَ إِنْ تُطِعْ أَکْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوکَ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ. نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی. چقدر میخواستند این شعار را تغییر دهند، اما امام(ره) مقاومت کرد. برخی منطقشان این بود چون انقلاب تازه تاسیس است، یا به سمت شرق برویم یا غرب. اما امام(ره) فرمود نه شرق نه غرب، فقط اسلام. دولت بنی صدر بسمت غرب رفت، زمین خورد. امام(ره) فرمود به والله با انتخاب بنی صدر مخالف بودم. اما چون رأی مردم بود، امام(ره) هم مخالفتی نکرد. حتی خیلی از جریانهای انقلابی هم رأیشان بنی صدر بود. همین مردم وقتی متوجه اشتباهشان شدند، ۱۸۰ درجه برگشتند.

إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ يَخْرُصُونَ(انعام 116). میفرماید دنبال اکثر مردم نروید، چون بر اساس ظن و گمان حکم میکنند. در مقابل قواعد خدا غیرقابل تبدیل و تغییر است؛ از ابتدای خلقت تا قیامت استوار است. اگر دنبال شرق و غرب برویم، اینها خودشان با گمانه زنی و تخمین مدیریت میکنند؛ خودشان به حرفهای خودشان اطمینان نداشتند. اگر داشتند که الان غرب در حال نابودی نبود. هرچه هست نزد خدا است و بس.

 

حرف امام(ره) حکم قرآن بود

روزی که جام زهر به امام(ره) دادند، بخاطر این بود که امام(ره) فقط بدنبال اجرای احکام اسلام بود. حرف حضرت امام(ره) حکم قرآن بود: وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّي لا تَکُونَ فِتْنَةٌ(انفال 39). اما عده ای گفتند جنگ کافیست. اینطور بود که امام(ره) از ما گرفته شد. علی بن ابیطالب(ع) و حسین بن علی(ع) هم بخاطر اجرای احکام الهی در جامعه کشته شدند. رهبرانقلاب هر موضعی میگیرند بر اساس احکام محکم قرآن است. میگوید مذاکره نکنیم چون: وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ(آل عمران 139).

امروز قدرشناسی نعمت امامت و رهبری حضرت روح الله و انقلاب اسلامی، درک مقام عظمای ولایت و رهبر امروز جامعه و اطاعت محض از فرامین ایشان است، که این احکام برآمده از متن احکام اسلام است. دولت و مجلس و جریانهای مختلف اگر از رأی رهبرانقلاب منحرف شوند، کفران نعمت امام(ره) و انقلاب کرده اند.

امام عصر(عج) و انبیای عظام و ائمه هدی وقتی ببینند ما بعد از حضرت امام(ره) قدرشناس نعمت ولایت و امامت هستیم، برکات و الطافشان شامل حال جامعه ما خواهد شد. آنوقت است که شرارتها در جامعه دفع میشود و اصل نظام حفظ میشود: إِنَّ فِي سُلْطَانِ اَللَّهِ عِصْمَةً لِأَمْرِكُمْ.

در حرم امام(ره) به اساتید دانشگاهها گفتند به دانشجویان بگویید اگر امروز امام(ره) بود، مواضع خود را تغییر میداد! تحریف شخصیت امام(ره) از این روشن تر؟ در همان سال روز ۱۴ خرداد رهبرانقلاب یک ساعت ونیم در مورد تحریف شخصیت امام(ره) صحبت کردند و به مردم هشدار دادند که اگر مراقب نباشند سیلی خواهند خورد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است