دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ساعت ۰۱:۴۷

گام دوم انقلاب، انقلابی نو

جلسه هفدهم رمضان ۹۸: رهبرانقلاب در دیدار با جوانها گفتند مثل زمان طاغوت که ما جوانها کاری به کسی نداشتیم و کار خودمان را میکردیم، شما جوانان هم باید مثل ما عمل کنید. یعنی خودتان را برای برخوردهای بد هم آماده کنید. رهبرانقلاب در این زمینه امیدی به دولتها ندارند. پس از دستور آتش به اختیار، صریحا گفتند کارگروهها را تشکیل دهید. یک انقلاب نو با محوریت جوانان انقلابی.

جلسه هفدهم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) پنجشنبه ۲ خرداد ۹۸ در آستان امامزاده علی بن جعفر(ع) قم در کنار مزار شهدا با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

قرآن در حوزه هم مهجور است

وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً(فرقان ۳۰). این سخن پیامبر(ص) در روز قیامت است. صدر اسلام قرآن مهجور بود، امروز هم قرآن مهجور است. نمیشود مسلمان باشیم اما با سیاست کاری نداشته باشیم. کاری نداشته باشیم استکبار در جهان اسلام چه جنایتهایی میکند. اگر قائل باشیم کسی به دین و قرآن و مسلمین ظلم میکند، همین اسلام و قرآن دستور مبارزه با ظالم را به ما داده است. امیرالمومنین(ع) فرمود یک چهارم قرآن مربوط به دشمنان ماست. نمیتوانیم یک چهارم قرآن را حذف کنیم. يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْکُفَّارَ وَ الْمُنافِقينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ(توبه ۷۳). کسانیکه مدعی هستند ما اهل جنگ نیستیم، بفرمایند ما طبق این آیه قرآن با چه کسانی باید بجنگیم؟!

موسسه پژوهشی علوم و فرهنگ و اندیشه اسلامی مقاله نوشته، میگوید صلح یک جهاد است. چون آنکس که در دنیا پیگیر صلح است، پیگیر آرامش و خوبی و دوستی بین مردم است، و این خودش یک جهاد است. عجب مغالطه ای!‌ کسی یک عمر در محضر قرآن در حوزه علیمه درس بخواند، و در نهایت اینطور قرآن را مهجور قرار دهد. ما یک کاری کنیم که آمریکا و اسراییل به مردم دنیا و مسلمانان ظلم نکنند. دشمن کی کوتاه می آید؟ وقتی که قدرت ما را ببیند: وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ(انفال ۶۰). با ادبیات صلح دشمنی دشمن کم نمیشود. برویم با داعش صحبت و گفتگو کنیم که دیگر مسلمانان و شیعیان را قتل عام نکنند! وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ. امیرالمومنین(ع) اگر به منافقین سخت نمیگرفت، سه جنگ پیش رویش نمیداشت. پس دین امیرالمومنین(ع) چه دینی است؟

در یک پژوهشکده سطح عالی حوزه چنین صحبتی بشود و چنین مقاله ای چاپ شود، این یعنی یک جریان فکری پشت این حرف در حوزه وجود دارد. وقتی میشود با صلح جهاد کرد، مگر دیوانه ایم بجنگیم؟‌ پس این همه دستورات جهاد برای چیست؟ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَکُمْ(بقره ۲۱۷). حرف خدا را باور کنیم! فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَي السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ(محمد ۳۵). حالا باور میکنیم قرآن مهجور است؟ مبارزه با استکبار یک حرف سیاسی نیست، پایه دین ماست. ما قبل از پیروزی انقلاب فریاد آزادسازی فلسطین را بلند کردیم. الْمُلْکُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ لِلرَّحْمنِ وَ کانَ يَوْماً عَلَي الْکافِرينَ عَسيراً(فرقان ۲۶). قرآن وقتی به مستکبرین و منافقین میرسد، دم از جهنم و عذاب میزند! کمی هم خدا را دعوت به آرامش و صلح و گفتگو کنیم!

 

تباه سازی نسل جوان

وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلي‏ يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً(فرقان ۲۷). قیامت کسانیکه به جهنم میروند آرزو میکنند کاش ولایتمدار بودند. يا وَيْلَتي‏ لَيْتَني‏ لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَليلاً(فرقان ۲۸). روز قیامت کافر میگوید کاش از دوستی با قدرتهای غیرخدایی پرهیز میکردم. کاش تابع امر ولایت کسی غیر از ولی خدا نمیشدم.

رهبرانقلاب در دیدار با جوانان،‌ در پاسخ به جوانی که پرسید میگویند برجام از طرف شما بوده، گفتند شما چشم و گوش دارید. یعنی هرچه گفتند باور نکنید،‌ بررسی کنید. نامه من را که خوانده اید. حالا اگر کسی نخواست با ۹ شرط مذکور مذاکره را پیش ببرد، رهبری که نباید بلند شود و برجام را میدانی پیش ببر. هرکسی هرجایی اشتباه کند، اگر بنا باشد رهبری ورود پیدا کند که نمیشود. کار تشکیلاتی که اینطور نیست.

بعد رهبرانقلاب حرف عجیبی گفتند: شما جوانها مثل زمان جوانی ما که در دوره طاغوت کار میکردیم و کار به هیچکس نداشتیم، باید امروز کار کنید. این حرفت یعنی انتظار نداشته باشید کسی قدر شما را بداند و شما را تحویل بگیرد. در دولت دهم هم رهبرانقلاب ۱۹ نقطه ضعف شمردند،‌ که یکی از آنها غفلت از تباه شدن نسل جوان بود. دیگر از این دولت که انتظاری نیست. اگر دولت دهم غفلت کرد و نسل جوان تباه شد، اینها برای تباهی نسل جوان سند ۲۰۳۰ را اجرایی کردند.

در ماه رمضان برای دبیرستانی ها ساندویچ پخش کنند تا علنی روزه خواری کنند. موسیقی و رقص که به کنار. مهم آن است که در سند ۲۰۳۰ دستورالعمل چیست و اجرا شود. سند ۲۰۳۰ میگوید دانش آموز در اعتقادات کاملا آزاد است. اینها باید به مسئولان بالادستی سند ۲۰۳۰ گزارش عملکرد بدهند. در محیط زیست و کشاورزی و صنعت و ارتباطات و فضای مجازی هم همینطور است.

 

گامهای وزیر جوان برای کاندیداتوری

لَقَدْ أَضَلَّني‏ عَنِ الذِّکْرِ بَعْدَ إِذْ جاءَني‏ وَ کانَ الشَّيْطانُ لِلْإِنْسانِ خَذُولاً(فرقان ۲۹). آن رفیق غیرخدایی کاری میکند که کافر احکام و دستورات قرآن را فراموش کند. این موضوع خیلی اساسی است. بحث فقط بر سر داشتن یک رفیق ناباب نیست. بحث بر سر ضلالت است. گمراه شدن از راه قرآن و اهلبیت. امروز چه کسی جوانان ما را از راه قرآن و ولایت گمراه میکند؟ فضای افسارگریخته مجازی، که رهبرانقلاب صریحا گفتند مقصر اصلی وزارت ارتباطات است.

خاتمی در دوران اصلاحات خیلی ضربه ها زد، اما اگر آن زمان از رهبرانقلاب انقدر صریح در مورد یک وزیر انتقاد میشنید، او را تعویض میکرد. اما دولت فعلی این کار را نمیکند. کارنامه وزیر ارتباطات مشخص است، میتوانید پرونده و سابقه اش را مطالعه کنید. یک فرد کاملا امنیتی. حال هم در فضای مجازی گروهها و تیمهایشان را بسته اند، برای آمادگی انتخابات آینده. رهبرانقلاب خیلی بجا گفتند که زمینه انتخاب یک کاندید جوان حزب اللهی را فراهم کنید.

وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا مِنَ الْمُجْرِمينَ وَ کَفي‏ بِرَبِّکَ هادِياً وَ نَصيراً(فرقان ۳۱). اینجا بحث بر سر مجرمین گردن کلفتی است که در هر زمان دشمن رسول خدا هستند. وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْلَا نُزِّلَ عَلَيْهِ الْقُرْآنُ جُمْلَةً وَاحِدَةً كَذَلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤَادَكَ وَرَتَّلْنَاهُ تَرْتِيلًا وَلَا يَأْتُونَكَ بِمَثَلٍ إِلَّا جِئْنَاكَ بِالْحَقِّ وَأَحْسَنَ تَفْسِيرًا الَّذِينَ يُحْشَرُونَ عَلَى وُجُوهِهِمْ إِلَى جَهَنَّمَ أُولَئِكَ شَرٌّ مَكَانًا وَ أَضَلُّ سَبِيلًا(فرقان ۳۲-۳۴). میفرماید هرچه دشمنان گفتند جوابش را به بهترین شکل در قرآن آورده ایم. قرآن کتاب مبارزه است. پیامبر باید با این آیات قرآن با مجرمین مبارزه کند. فَلا تُطِعِ الْکافِرينَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً کَبيراً(فرقان ۵۲).

 

گام دوم انقلاب، انقلابی نو

رهبرانقلاب گفتند مثل زمان طاغوت که ما جوانها کاری به کسی نداشتیم و کار خودمان را میکردیم، شما جوانان هم باید مثل ما عمل کنید. یعنی خودتان را برای برخوردهای بد هم آماده کنید. رهبرانقلاب امیدی به دولتها برای تربیت نسل انقلابی ندارند. پس از دستور آتش به اختیار، صریحا گفتند کارگروهها را تشکیل دهید، و به مسئولین هم نگاه نکنید، برای گره گشایی در زمینه اقتصاد و فرهنگ و سایر زمینه ها. یک انقلاب نو با محوریت جوانان انقلابی.

بفرموده رهبرانقلاب سال ۹۸ سال فرصتها و گشایش هاست. همین الان که جلو فروش نفت گرفته شده، ما دو میلیون فروش را داریم،‌ که با فروش یک میلیون و سیصد هزار بشکه هم مسئله ما حل شده است. در حوزه امنیت، اشراف کامل به منطقه هست. پول هست، سرمایه هست، امنیت هم هست، عمق راهبردی ما هم مشخص است. یمن هشتصد کیلومتر را از دست عربستانی ها گرفته اند. یک هفته بعد از شهادت شهید لطفی نیاسر، پهبادهای یمن به پرواز درآمدند. نتیجه تلاش یک جوان انقلابی.

جلسه رهبرانقلاب با جوانها واقعا خاص بود. تب انقلابی امام و جوانان در ابتدای انقلاب تداعی شد. ابتدای انقلاب وقتی اعلامیه امام می آمد، شور و غوغایی بین جوانان انقلابی بوجود می آمد، که کار انقلاب را بسرعت پیش می برد. حال رهبرانقلاب میگویند مثل زمان طاغوت، کار را بصورت تشکیلات مردمی با سرعت پیش ببرید، و به مسئولین هم کار نداشته باشید. از این به بعد اگر مشکل در جامعه دیدیم، باید جوانها را مورد بازخواست قرار دهیم. دستور رهبرانقلاب این است که جوانها میدانهای مختلف را بدست بگیرند. امروز آتش به اختیار تحقق پیدا کرد.

رهبرانقلاب حوزه ها و کارگروه ها را هم مشخص کردند:‌ فرایند ورود جوانان به حرکت عمومی کشور: ویژگیهای حرکت عمومی: ۱. شناخت از صحنه. شناخت فرصت و تهدید و دوست و دشمن. ۲. حرکت و جهت گیری مشخص داشته باشید. جهت گیری بسمت جامعه اسلامی و تمدن اسلامی. ۳. امید به آینده. حرکت امیدبخش باشد. ۴. راهکار عملی داشته باشید. در هر زمان و در هر موضوع خاص. مثل تشکیل کارگروه های مختلف: فرهنگی، سیاسی، کرسی های آزاد اندیشی، نهضت های جهان اسلام، علمی، دانش بنیان اقتصادی، خدماتی و جهادی، اطلاعات مردمی، و اجتماعی.

رهبرانقلاب دستور دادند جوانان در فضای اجتماعی مثل اوایل انقلاب جهادی و بانشاط وارد شوند. گام دوم انقلاب خودش یک انقلاب است مثل انقلاب ۵۷، منتهی در افقی بالاتر. برای گام دوم باید مثل ابتدای انقلاب قدم برداریم،‌ و میدان دار این میدان جوانها هستند. اگر اخلاص داشته باشیم، خداوند همه امورات را برای ما کفایت میکند و پیش می برد. در کربلا هم جوانها حرف اول را زدند. چه بین بنی هاشم چه بین اصحاب. نوجوانان کربلا هم جوانانه عمل کردند. مثل عبدالله بن الحسن.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است