سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ساعت ۱۷:۴۱

نمایش سربازان ترامپ در دانشگاه تهران

جلسه هفتم رمضان ۹۸ - تجمع اخیر دانشگاه تهران باید مورد بررسی و تفحص قرار بگیرد. یک تجمع بدون مجوز و کاملا غیرقانونی. وقتی ترامپ میگوید ایران هر هفته یک مسئله دارد، نوکرانش در داخل باید این حرف اربابشان را جامه عمل بپوشانند. مسئله ما فقط حجاب نیست. ما انقلاب کردیم برای اقامه امر خدا. حال شما میخواهید برای حرف شیطان تجمع کنید؟

جلسه هفتم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) دوشنبه 23 اردیبهشت ۹۸ در آستان امامزاده علی بن جعفر(ع) قم در کنار مزار شهدا با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

اخلاص دنیا و آخرت را آباد میکند

دین یعنی بندگی مخلصانه. اخلاص مخصوص مومنین نیست. اگر دین نباشد بفرموده امیرالمومنین(ع) زندگی همانند مرگ است. قُلْ إِنَّ صَلاتي‏ وَ نُسُکي‏ وَ مَحْيايَ وَ مَماتي‏ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ(انعام 162). من پغمبر اولین کسی هستم که اسلام آوردم و تسلیم دین اسلام هستم. ما از حق خدا کوتاه نمی آییم. وقتی میگوییم زندگی باید برای خدا باشد: وَ ما أُمِرُوا إِلاَّ لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصينَ لَهُ الدِّينَ(بینه 5). اخلاص جزو حقوق خداست.

امام سجاد(ع) فرمود: فاما حق الله الاکبر فانک تعبده لا تشرک به شیئا. این حق خداست که بنده اش باشیم و هیچ شریکی برای او قائل نشویم. ما چه توقعی میتوانیم از وزارتخانه ای داشته باشیم که شعارش احقاق حقوق زنان است با بازگذاشتن فضای مجازی. در این شبکه های اجتماعی چیزی جز خفت و خواری و استفاده ابزاری از مقام زن نمی بینیم. حجاب را حفظ کنید تا کسانیکه قلوبشان مریض است تطمیع نشوند.

فـاذا فعلت ذلک باخلاص جعــل لک علی نفسه ان یکفیک امر الدنیا و الاخره. اگر حق خدا را احقاق کنیم، خدا دنیا و آخرت تو را باهم تکفل میکند. یکی از برکات اخلاص این است. خورشید درخشنده اخلاص در این کشور قابل نادیده گرفتن نیست. اگر اخلاص رزمندگان ما در طول انقلاب نبود، امروز این امنیت و آسایش و استقلال و اقتدار و عزت را نداشتیم.

إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا(فصلت 30). اخلاص پرچم انقلاب اسلامی است. اگر این انقلاب و عزت بدست آمده بخاطر اقامه امر حق است. احقاق امر خدا در درجه اول و بعد محرومین و مستضعفین جامعه. کسانیکه خدا را شناختند ابتدا حرکت کردند، بعد محرومین و مستضعفین آنها را همراهی کردند. بی دینی و لامذهبی و بی قیدی جز «معیشه ضنکی» زندگی سخت و تنگ چیزی همراه خود ندارد.

چند شرکت لبنیات بخاطر گرانفروشی و اعمال خلاف قانون جریمه شده اند. جمع جریمه این شرکتها شده ۷ ملیارد تومان. چطور میشود شرکت غول آسایی که صدها میلیارد فروش دارد، یک میلیارد جریمه میشود؟ این جریمه که بازدارنده نیست. خبرنگار این خبر در انتهای خبر خودش گفت یکی از این شرکتها سال گذشته بخاطر گرانفروشی ۷ میلیارد تومان جریمه شد، اما این شرکت قیمت را پایین نیاورد، و با روی باز جریمه را پرداخت کرد و همچنان به گرانفروشی ادامه میدهد. و امسال ۷ شرکت را باندازه یک شرکت جریمه کرده اند! این کار فقط یک شو رسانه ای است. شما سود سالانه هریک از این شرکتها را ببینید چقدر است، و آن را با مبلغ جریمه ها مقایسه کنیم. همانطور که در نماز اخلاص لازم است، در جوانب مختلف زندگی فردی و اجتماعی هم همینطور است. هرکس هرطور که بخواهد نمیتواند زندگی کند.

 

نمایش سربازان گوش بفرمان ترامپ در دانشگاه تهران

کسانیکه در برابر حرکت اخیر در دانشگاه تهران ایستادگی کردند و الله اکبر گفتند در برابر کسانیکه میخواستند مسئله آفرینی کاذب کنند و تظاهر به باطل کنند، این حضورشان حضور جهادی بود و همیشه باید این حضور دینی و انقلابی را پررنگ نگهدارند.

وقتی ترامپ میگوید ایران هر هفته یک مسئله دارد، نوکران و جیره بگیرانش در داخل باید این حرف اربابشان را جامه عمل بپوشانند. چرا سراغ مقدسات می آیند؟ چون بفرموده مقام معظم رهبری اکثر جوانان ما مقید به احکام دین هستند. و در ماجرای اخیر در دانشگاه این مسئله کاملا واضح بود.

تجمع اخیر دانشگاه تهران باید مورد بررسی و تفحص قرار بگیرد. از رییس دانشگاه گرفته تا وزیر علوم. یک تجمع بدون مجوز و کاملا غیرقانونی. بیانیه هم خواندند. آنوقت بچه های بسیج میخواهند بیانیه بخوانند، سالن را خالی میکنند. این برنامه کاملا مدیریت شده بود. برخی مواقع برای برگزاری یک یادواره شهدا چقدر دوندگی و پیگیری نیاز است تا مجوز صادر شود، اگر بشود. آنوقت وسط ماه رمضان یک تجمع علیه حجاب صورت بگیرد، و مسئولین در جریان نباشند؟ اگر این را بگویند دروغ محض است. نگهبان دانشگاه چرا از صبح تا ساعت ۱۲ کارتهای دانشجویان را نگرفته؟

مسئله ما فقط حجاب نیست. مسئله ما خداست. ما انقلاب کردیم برای اقامه امر و قانون خدا. پای این امر هم سیصد هزار خون دادیم. حال شما میخواهید برای حرف شیطان قیام و تظاهرات کنید؟ امنیت اخلاقی جامعه و حجاب و عفاف حق و امر خداست. ما عفاف و حیا و حجاب را جدی میگریم، چون حق خداست. چند روز است در فضای مجازی برای تجمع دانشگاه تهران تبلیغ و سازماندهی میکنند. قوه قضاییه و دستگاههای نظارتی کی میخواهند به فضای مجازی ورود پیدا کنند. با مظاهر فساد برخورد کنید.

حدود بیست هزار نفر از دانشجویان درخواست نامه داده اند که بی حجابی در دانشگاهها زیاد شده، مسئولین چه اقدامی انجام داده اند؟ تظاهرات چندصد نفر در برابر خواسته چند هزار نفر برتری دارد؟ خواسته اقلیت چرا باید بر خواسته اکثریت غلبه کند؟ اقلیتی که بدنبال سست کردن پایه های نظام الهی است.

حرمت خدا را نگه داریم. این همه مجالس مناجات در سراسر کشور با حضور پررنگ جوانها برگزار میشود. این عنایت خدا به قلوب جوانان ماست. عده ای اقلیت حق ندارند امنیت اخلاقی جوانان ما را به مخاطره بیندازند. عواملی که این اقدامات را مدیریت میکنند تا علیه حجاب فضاسازی کنند، باید با آنها برخورد شود. عوامل پشت پرده شناسایی شوند.

 

گوشه ای از آثار و برکات اخلاص

یک از آثار اخلاص بهره مندی دنیوی و اخروی،‌ که در حدیث امام سجاد(ع) مرور کردیم. امیرالمومنین(ع) فرمود: اذا استخلص الله عبدا الهمه الدیانه. دومین اثر اخلاص این است کسیکه مخلصانه خدا را عبادت کرد، خدای متعال دینداری عمیق و درست را به قلب او الهام میکند، و از درون بوسیله خدای متعال هدایت میشود. رزمنده سیزده ساله دفاع مقدس در وصیتنامه اش حرفی میزند که با حرف امام(ره) یکی است، با اینکه اصلا حرف امام را نشنیده. این هدایت قلبی ثمره اخلاص در بندگی است. امیرالمومنین(ع): القلب حرم الله لاتسکن فی حرم الله غیرالله.

امیرالمومنین(ع):‌ في إخلاصُ النِّيّاتِ نَجاحُ الاُمورِ. سومین اثر اخلاص این است که وقتی نیت خالص شد،‌ به آرزوها و مقاصدمان میرسیم. انسانهای غیرمخلص همیشه هشتشان گرو نهشان است. انسان مخلص همیشه از خدا راضی است. خدا را خالص بندگی کنیم، خدا هرچه بخواهیم به ما میدهد وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ(بقره 186). اگر بنده خدا بودیم،‌ خدا پاسخ ما را خواهد داد. امیرالمومنین(ع): مَن أخلَصَ بَلَغَ الآمالَ. مخلص به آرزوهایش میرسد.

امیرالمومنین(ع): عندَ تَحَقُّقِ الإِخلاصِ تَستَنيرُ البَصائِرُ. چهارمین اثر اخلاص این است که چشم انسان نورانی میشود. مومن بوسیله نور هدایت میشود. انسان مخلص درمانده نمیشود، چون خوب تشخیص میدهد، چون چشم دلش نورانی است و درست را از نادرست تشخیص میدهد.

نگاه ابالفضل العباس(ع) نگاه نافذی بود،‌ چون صلب الایمان بود. ایمان باصلابت و اخلاص،‌ از ابالفضل(ع) نافذ البصیره میسازد. در مکه که خیلی ها دست دلشان لرزید، عباس(ع) بالای خانه کعبه از امامش تمام قد حمایت کرد. شب عاشورا که امتحان خیلی سختی بود، این عباس(ع) بود که با خطبه شیوایش مرحمی بر دل امام شد. وقتی امام حسین(ع) فرمود من عهدم را از شما برداشتم، هرکس میخواهد برود. اگر یاران امام حسین(ع) شب عاشورا امام را ترک میکردند، مواخذه نمی شدند. اوج قله ولایتمداری اینجاست. بحث امر و نهی دیگر نیست، بحث اتصال به امام است. وقتی ابالفضل العباس(ع) شب عاشورا ایستاد و در حمایت از امام خطبه خواند، باقی یاران هم دلشان قرص تر شد و همه ایستادند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است