جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ساعت ۲۱:۲۱

اجتماع چندین هزار نفری جوانان عاشورایی کشور در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب

جمعه ۲۳ فروردین ۹۸ - ما در طول چهل سال انقلاب با لطف و عنایت خدا و اهلبیت و همراهی و هم قدمی شهدا توانستیم استقامت کنیم. حال در گام دوم انقلاب باید همانطور که فرمانده کل قوا و جانشین رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بیان فرمودند، زمینه را برای طلوع خورشید ولایت عظمی آماده کنیم. و این وظیفه برعهده ما جوانان و نوجوانان است، اعم از خواهر و برادر.

در آستانه میلاد حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان، همایش «شکوه میثاق» اجتماع عظیمی با حضور چهار هزار نفر از جوانان عاشورایی سراسر کشور در لبیک به بیانیه مقام عظمای ولایت در خصوص گام دوم انقلاب برگزار شد.

 در این همایش که روز جمعه ۲۳ فروردین ۹۸  همزمان با اولین سالگرد شهید راه نابودی اسراییل «محمدمهدی لطفی نیاسر» برگزار شد، جوانان و نوجوانان عاشورایی سراسر کشور در حالی که سربندهایی با هفت رنگ، به نماد ۷ توصیه موءکد امام خامنه ای (دام ظله) در بیانیه گام دوم انقلاب را بر پیشانی بسته بودند، از  از حرم حضرت معصومه(س) بسمت مسجد مقدس جمکران پیاده روی کردند، و مراسم پایانی در مسجد جمکران با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان برگزار شد.

حجت الاسلام احمد پناهیان در مراسم آغازین اجتماع در حرم مطهر گفت: ما در ایام دهه مهدویت به رسم سنت دیرینه ای که خدای متعال وضع فرموده، یعنی تجدید عهد و میثاق با امام جامعه هستیم. در عالم زر خدای متعال از همه ما عهد گرفت، و ما در چهار محور با خدای متعال میثاقی محکم بستیم: صبر فردی؛ استقامت جمعی؛ جهاد و مبارزه؛ و تقوای الهی داشته باشیم تا به نقطه اعلی یعنی ایجاد حاکمیت احکام الهی در عالم و حکومت بقیه الله الاعظم(عج) برسیم.

وی افزود: زمانی جوانان و نوجوانان نسلهای گذشته این روایات را فقط می خواندند و  می شنیدند، اما امروز که ما این روایات را مطالعه میکنیم، باید آنها را در عمل به اثبات برسانیم. در طول چهل سال انقلاب با لطف و عنایت خدا و اهلبیت و همراهی و هم قدمی شهدا توانستیم استقامت کنیم. حال در گام دوم انقلاب باید همانطور که فرمانده کل قوا و جانشین رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بیان فرمودند، زمینه را برای طلوع خورشید ولایت عظمی آماده کنیم. و این وظیفه برعهده ما جوانان و نوجوانان است، اعم از خواهر و برادر. ما باید پیشگامان در این زمینه باشیم. در روایات هم هست که اکثر یاران بقیه الله الاعظم(عج) که حکومت جهانی اسلام را برپا میکنند، جوانان هستند.

مسئول هیئتهای جوانان و نوجوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام در پایان گفت: ما برای تجدید میثاق با علی اکبر اباعبدالله الحسین(ع) از شهرهای خود به نمایندگی از جوانان و نوجوانان شهرهایمان اینجا جمع شده ایم که عرضه بداریم: «یا علی بن حسین! اگر آن روز در سال ۶۱ هجری پدر شما بخاطر کمی تعداد یار نتوانست به مقصد خود نائل بیاید و جامعه آن روز را بیدار کند، ما با ورود به «هفت عرصه» ای که رهبرمعظم انقلاب در «بیانه گام دوم انقلاب» ذکر کرده اند، در همه عرصه های جهادی و برای بیدارکردن نسل جوان این مرز و بوم و جهان اسلام و جوانان همه کشورها تمام عزم خود را جزم خواهیم کرد و دولت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را حتما و قطعا مستقر خواهیم کرد. »

سپس کاروان جوانان و نوجوانان عاشورایی کشور در حرکتی حماسی مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران را پیاده روی کردند و در طول مسیر با سردادن شعارهای حماسی و اشعار انقلابی با آرمانهای انقلاب اسلامی حسینی تجدید پیمان کردند.

در انتهای مسیر راهپیمایی و همزمان با ورود به صحن مسجد مقدس جمکران، نوجوانان و جوانان عاشورایی با همراهی دانشجویان دانشگاه امام حسین(علیه السلام) نمایش زیبای میدانی و پازل انسانی «گام دوم» انقلاب را با شکوه خاصی اجرا کردند.

 پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد مقدس جمکران، مراسم پایانی همایش به همراه بزرگداشت اولین سالگرد شهید راه نابودی اسراییل «محمدمهدی لطفی نیاسر» با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و مدیحه سرایی حاج مرتضی طاهری برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این مراسم طی سخنانی گفت دشمن از دست انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران به ستوه آمده و برای جلوگیری از قدرت و پیشرفت این نهاد انقلابی در منطقه به بن بست خورده است. امروز امید به آینده در تک تک جوانان ما و کشورهای اسلامی موج می زند، و دشمن ناکام و درمانده از این رویداد، به ناچار دست به اقدامات سخیف و بی نتیجه همچون تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران می زند. اما ایمان و اعتقاد به انقلاب و امید به آینده روشن در دلهای جوانان و نوجوانان جهان اسلام روز به روز در حال افزایش است.

وی به نقش بی بدیل هیئت و مجالس مذهبی و انقلابی در ایجاد و افزایش این ایمان و امید به آینده اشاره کرد و گفت شهید محمدمهدی لطفی نیاسر که نمونه یک جوان و پاسدار واقعی اسلام و انقلاب بود، از کودکی در همین مجالس و هیئت ها رشد کرد و شخصیتش پرورش یافت، و امروز بعنوان یک الگوی ناب برای جوانان و نوجوانان ماست، که در سایه ایمان و اعتقاد به خدای متعال و اصول انقلاب اسلامی و ولایت به بالاترین قله های ایمان و معرفت و انسانیت برسند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است