سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ساعت ۱۶:۰۱

مهمترین کار در اربعین: استقامت در راه نظام اسلامی

اربعین ۹۷ شب چهارم: رهبرانقلاب سال قبل روز اربعین بین دو نماز گفتند مهمترین کار استقامت و پایداری شما در راه نظام است. در فضایی که همه رسانه ها دم از محبت امام حسین(ع) میزدند، رهبرانقلاب توجه ها را به استقامت جلب کردند.

مراسم عزاداری شب چهارم اربعین هیئت محبین اهلبیت(ع) قم دوشنبه 7 آبان ۹۷ با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه(س) برگزار شد.

شرط تحقق ظهور چیست؟

يُسَلِّمُ مَا فِيهَا لَهُمْ لا شِيَةَ فِيها قَالَ لاَ خُصُومَةَ فِيهَا لِعَدُوِّهِمْ. نگاه شیعه به زیارت با دیگران خیلی متفاوت است. دیگران زیارت را فقط ابراز محبت می بینند، اما شیعه زیارت را تجدید عهد و میثاق خود با امام میداند. شیعه با زیارت بار خود را می بندد، برای ادامه راهی که پیش رو دارد. یک از میدانهای میثاق ما با خدا، رعایت تقوای الهی است. باید مراقبت کنیم که از چتر ولایت خارج نشویم. در برابر این تجدید میثاق، خداوند متقابلا چند اقدام برای شیعیان انجام خواهد داد که قبلا مرور کردیم.

زیارت به شرطی زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود که این تجدید عهد و میثاق صورت بگیرد. و الا صرف حضور 25 میلیون زائر اربعین، ظهور را محقق نخواهد کرد. شرط ظهور پرورش این انسانهاست: وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ(مائده 56). این انسانها باید بوسیله این زیارت تربیت شوند تا ظهور محقق شود.

 

مهمترین کار در اربعین: استقامت در راه نظام اسلامی

محبت حرکت دهنده و پیش برنده است، اما آنچه که ما را به مقصد میرساند، تجدید عهد و میثاق با امام است. حماسه اربعین شبیه معجزه است؛ از آیات الهی است؛ اما نباید با این حماسه ظهور را محقق بدانیم. برای ظهور زمینه های زیادی باید در جامعه اسلامی ایجاد شود. میفرماید اگر شما شیعیان به عهد خود وفا کردید، من زمین را برای شما امن میکنم و شما را از شر دشمنان رها میسازم، و آنچه که شما شیعیان دوست دارید برای شما در زمین پدید می آورم.

إِنَّمَا اَلسَّلاَمُ عَلَيْهِ تَذْكِرَةُ نَفْسِ اَلْمِيثَاقِ وَ تَجْدِيدٌ لَهُ عَلَى اَللَّهِ لَعَلَّهُ أَنْ يُعَجِّلَهُ جَلَّ وَ عَزَّ . سلام شیعه به امام یادآور عهد او نسبت به امامش است. یادآوری صبر بر ولایت، و دعوت دیگران به این صبر. رهبرانقلاب سال قبل روز اربعین بین دو نماز گفتند مهمترین کار استقامت و پایداری شما در راه نظام است. در فضایی که همه رسانه ها دم از محبت امام حسین(ع) میزدند، رهبرانقلاب توجه ها را به استقامت جلب کردند. اما بازهم امسال مشاهده میکنیم فضای رسانه ای همان فضای محبت صرف به امام حسین(ع) است. مبارزه در اربعین باید به یک عزم ملی تبدیل شود.

لَعَلَّهُ أَنْ يُعَجِّلَهُ جَلَّ وَ عَزَّ وَ يُعَجِّلَ اَلسَّلاَمَ لَكُمْ بِجَمِيعِ مَا فِيهِ. امید است که از طریق زیارتی که تجدید عهد و میثاق است، خداوند فرج را محقق کند.

 

پیام اربعین: مبارزه و مقابله با مستکبرین

زیارت اربعین: فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ . هدف انقلاب اسلامی ایران حکومت الله در سراسر جهان است. این همان حرکت حسین بن علی(ع) است، یعنی بیداری مردم. زائر اربعین باید با تجدید عهد با امام حسین(ع)، پس از زیارت با قدرت و قوت و انگیزه چند برابر پای انقلاب اسلامی سعی و تلاش و اقدام کند برای تحقق آرمانهای انقلاب. نگاه ما به نهضت اسلامی همان نگاهی است که زینب کبری(س) به کربلا داشت. بار عظیم عاشورای امام حسین(ع) با این همه عظمت، برعهده زینب کبری(س) و 84 زن و بچه است. امام سجاد(ع) اگر لشکر زینب کبری(س) را نداشت، فریاد عاشورا همانجا خاموش میشد. ما اربعین را همانند زینب کبری(س) می بینیم و برپا میکنیم.

پیام اربعین مبارزه و مقابله با مستکبرین است. همانند حضرت زینب(س) که در لباس اسیر در برابر دشمنِ مسلط، از حق دفاع کرد و بر یزید و یزیدیان پیروز شد. اربعین دفاع همه جانبه از حقی است که هیچ اثری از آن باقی نمانده بود. انقلاب اسلامی ادامه قیام عاشورا و اربعین است. وقتی از اسلام چیزی باقی نمانده بود و سگ آمریکایی بر شیعه و مسلمان ایرانی ترجیح داشت، حضرت امام(ره) یک تنه فریاد زد و در برابر آمریکای مستکبر ایستاد.

 

امروز دشمن خدا کیست؟

وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ. کسی مقابل حسین(ع) ایستاد که دنیا او را فریب داده بود. کسیکه آخرت را به بهای ناچیز فروخته بود. مثل دشمنان امروز انقلاب و اسلام. امروز عده ای فریاد میزنند که ما مطیع اهل شقاق و نفاق شویم و در برابر آمریکا سر تسلیم فرود آوریم.

شقی تر از آمریکا امروز کیست؟ چه جنایتی است که آمریکا مرتکب نشده باشد؟ این همه جنایت در یمن و سوریه و بحرین انجام داده و میدهند. کسانیکه در داخل بدنبال تبعیت از این جنایتکاران و اهل شقاوت هستند، کسانی هستند که سند 2030 و FATF را تصویب میکنند، تا کشور را در اختیار دشمنان اسلام قرار دهند. اگر 25 میلیون زائر اربعین با تب زندگی حسینی از زیارت برگردند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

امروز چه کسی خدا و رسول خدا(ص) را عصبانی کرده؟ 25 هزار زائر خانه خدا را قلع و قمع کردند و کسی فریادش بلند نشد. حتی جنازه ها هم تحویل کشورها داده نشد. چه کسی امروز مستوجب و مستحق جهنم رفتن است؟ اربعین یعنی تجدید مبارزه با این جماعت. جماعت تابع اهل شقاق و نفاق.

فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً. امام حسین(ع) در این مبارزه از هیچکس چشم داشتی نداشت، و فقط برای خدا مبارزه کرد. نیروهای ارزشی که بخاطر رأی نیاوردن در انتخابات چهار سال کنار میروند و از حریم ولایت دفاع نمی کنند، حسینی نیستند. حَتّى سُفِکَ فى طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً. امام حسین(ع) تا جایی مبارزه را ادامه داد که خونش ریخته شد و اهلبیتش بر دشمن مباح شد.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است