چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۱۵:۱۱

ریشه اعتماد برخی مسئولین به غرب، ایمان نداشتن به توانایی مردم است

روز هفتم محرم 97: غربزده هایی که مخفیانه سند ۲۰۳۰ را امضا و اجرایی میکنند، شک دارند که اسلام میتواند انسان را تربیت کند یا نه؟! اینها شک دارند که مردم ما میتوانند اقتصاد کشور را پویا کنند یا نه؟ به مردم، به جوانان، به دانشمندان ما شک دارند.

هفتمین روز مراسم عزداری دهه اول محرم ۹۷ هیئت محبین اهلبیت(ع) قم با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان دوشنبه ۲۶ شهریور ۹۷ در سالن ۹دی ناحیه بسیج امام رضا(ع) برگزار شد.

روایتگری جنگ را به رزمندگان بسپاریم

حضرت رباب جایگاه ویژه ای نزد اباعبدالله(ع) داشت. امام حسین(ع) برای حضرت رباب شعر میگفتند، و انقدر به ایشان محبت داشتند که قابل وصف نبود. امام در اشعارشان به این مضون میفرمودند من کسب مالی که میکنم را زیر پای همسر و دخترم بذل میکنم.

صرفا خواندن مقتل و روضه و نوحه از کتابها اثر لازم را ندارد. روضه خوان باید خودش کربلا را دیده باشد. رهبرانقلاب گفتند روایتگری را به کسانی بسپارید که جنگ را دیده اند. نه این که از میان طلاب جوان که جنگ را ندیده اند راوی تربیت کنیم. امام حسین(ع) روایتگری کربلا را به دخترشان سکینه سپردند، که کربلا را با چشمان خود مشاهده و حس کرده بود.

در تمام اتفاقات کربلا یک مسئله خیلی عجیب است. امام حسین(ع) و یارانشان در سخت ترین شرایط ذره ای تردید در وجودشان ایجاد نشد. این مهم است. محکم و استوار ایستادند. دوست و دشمن آنها را از این کار نهی میکردند. خیلی ها وارد میدان جنگ هم میشوند، اما میانه راه وقتی که کار دشوار شد تردید میکنند.

 

کسیکه میانه راه شک کرد حسینی نیست

امروز عده ای نادان سیاست را از دیانت جدا میکنند. اما صدر اسلام کسیکه به رسول الله(ع) ایمان می آورد، انقلابی بود و لابد باید با دشمنان و کفار مبارزه و مجادله میکرد. پیامبر(ص) فرمود انی بعثت لیخرج الناس عن ولایه العبید الی اطاعه الله. مومن کسی است که به رسول خدا ایمان بیاورد و میانه راه شک و تردید به خودش راه ندهد، و مبارزه و جهاد میکند تا حکومت خدا در عالم مستقر شود. کسیکه میانه راه شک کرد، دیگر حسینی نیست.

شهید فی سبیل الله مبارزه و کشته شدنش برای اجرا و اعمال مدیریت خدا در عالم است. انقلاب اسلامی ما حق است چون هدف آن حکومت الله در جهان بوده و هست. درست است ما هنوز به این هدف نرسیده ایم، اما آرمان و هدف همچنان پابرجاست.

به برخی حرفهای جیره بگیران انگلیس و آمریکا نگاه نکنیم. سیدصادق شیرازی که برای نجات شیعه از انگلستان کمک میخواهد، نمیداند که وهابیت را خود این انگلستان ایجاد کرد و قدرت داد؟ همین الان گروههای تروریستی و داعش را چه کسانی آموزش میدهند و تجهیز میکنند؟ اگر پسر شیرازی بگوید ولایت فقیه تفرعن است، تعجبی ندارد. اینها ایمانشان را جایی به اثبات نرسانده اند. اینها نه تنها با استکبار ستیز ندارند، که از آنها کمک هم میخواهند. همین الان هم مجالس عزاداری محرمشان با پول انگلستان برپاست.

 

عده ای مأمور ایجاد تردید در جامعه هستند

یکی از عناصر پدیدآورنده واقعه کربلا، تردید و شک بین مردم بود، و امروز هم هست. مائده: یقولون نخشی ان تصیبنا دائره. وقتی به منافقین میگویید چرا در جبهه حق نیستید، میگویند میترسیم ورق برگردد و دشمن پیروز شود. به پیروزی جبهه حق شک دارند. عده ای مأموریتشان ایجاد تردید در جامعه اسلامی است. اگر مردم تردید داشتند، علی(ع) هم نمیتواند در آن جامعه حکومت کند.

اگر احساس کردیم گوشه دلمان شکی ایجاد شده، از کنارش عبور نکنیم. از خدا بخواهیم شکمان برطرف شود، تا به ایمان راسخ برسیم و بتوانیم به خدا توکل کنیم. اگر به خدا اعتماد و توکل پیدا کنیم میتوانیم به قله های ایمان برسیم.

امیرالمومنین(ع) فرمود: وَالشَّکُّ عَلى‏ أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلَى التَّمَارِی، وَالْهَوْلِ، وَالتَّرَدُّدِ، وَالْاسْتِسْلَامِ. شک و تردید چهار شعبه دارد: تماری، یعنی ستیزه گری و جدال. انسان مومن آرامش درونی دارد. کسیکه به خودش شک دارد، با کوچکترین حرفی از کوره در میرود. یکی از ویژگی سربازان امام زمان(عج) این است: لایخافون لومه لائم. کسیکه زود ایجاد درگیری و تنش میکند، یک ریگی در کفشش هست. چه تهدیدها و حرف و حدیث هایی که در ماجرای سوال از رییس جمهور در مجلس ایجاد نشد.

 

ریشه اعتماد برخی مسئولین به غرب، ایمان نداشتن به توانایی مردم است

شعبه دوم شک، هول است. انسان مردد هراسان است. خیلی ها که جنگ نرفتند، بخاطر شک و تردیدشان بود و هست. امام حسین(ع) را هم خیلی دوست دارند. چیزی که در کربلایی ها دیده نمیشد، تردید بود. اگر در درونمان شک و تردید و ترس نسبت به حق مشاهده کردیم، خودمان را از یزیدی شدن بترسانیم.

سومین شعبه تردید تردد است. دو دل بودن نشاندهنده وجود شک است.  چهارمین شعبه تردید، استسلام است. خودباختگی ویژگی انسانهای مردد است. غربزده هایی که مخفیانه سند ۲۰۳۰ را امضا کردند و در کشور اجرایی میکنند، دچار شک و تردید نسبت به حق هستند. شک دارند که اسلام میتواند انسان را تربیت کند یا نه؟! شک دارند که مردم ما میتوانند اقتصاد کشور را پویا کنند یا نه؟ به مردم، به جوانان، به دانشمندان ما شک دارند. ریشه این شک خودباختگی و خودکم بینی است.

برخی چهل سال از انقلاب گذشته، اینهمه شهید داده ایم، دست خدا در یاری و پیش برد انقلاب را دیده اند، اما هنوز نیمتوانند به خدا اعتماد کنند. همه جا با شک و تردید و ترس و دودلی وارد میشوند. اگر ذره ای هول و هراس، خودباختگی، تردید در درونمان باشد، کربلایی نخواهیم بود. حضرت رباب ذره ای تردید نسبت به امام حسین(ع) نداشت.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است